Hasar kaydına bakarak araba alanlar yüzünden hasar kaydı olmayıp da büyük kazası olan araçları da “hasar kaydı yok” başlığıyla insanlara pahalıya yediriyorlar. Son günlerde anlamadığım mevzudur bu. İnsanlar harbiden temiz arabaya bineyim sıkıntısız arabaya bineyim derdinde değil, aracı alıp daha fazlasına veya daha kolay satayım diye alıyor. Sırf bu yüzden gidip ağır hasar kayıtlı düzgün toplanmış bir araç benim tercihim olur. Çünkü ucuz oluyorlar.
Sizce yanlış mı düşünüyorum, temiz 2005 model hasar kayıtsız 1 2 parçası boyalı araç alınacağına, 2012 model ağır hasar kayıtlı, büyük kazalı serviste toplanmış araç almak mantıklı mı?
Hasarlı-hasarsız arabaların piyasası değişiyor ama hasarını bilmek gerek. Satan kişi, tramerde kayıtlı 20k liralık hasarın fotoğraflarını, tamir fatura kayıtlarını filan önüne rahatça serebiliyorsa ve bu masraflar kalıcı sıkıntılar bırakacak cinsten değilse, evet alınır.
Şimdi araba sel hasarı almıştır, boyası değişeni yoktur, hayatta almam. Elektriğinden elektroniğinden hayır gelmez artık.
Arabanın tavanı kaputu boyalıdır ama sebebi 2. kattan düşen saksı vb bir şeydir, ön camla birlikte onarım gören yerleri harcamıştır. Bir sıkıntı olmaz, gider alırım.
Kapılarda boya veya saç değişimi olmuştur, içindeki barlara ve direklere etkisi olmamıştır, gider alırım.
Önden kazalıdır, 20k hasar kaydı vardır ama airbag açılmamıştır, salıncaklar değişmemiştir. Donanımlı bixenon veya led farlı, acc radarlı sis farlı bir arabanın önden kazasının günahı 20bin liradan başlar zaten. Yetkili serviste orijinal parçalarla genişletilmiş kaskodan onarım yapıldıysa alırım.
Yukarıda bir Fiesta örneği vardı bagajı zor kapanıyor diye. Ben onu almam. Çünkü çizgileri bozulan arabanın özellikle arka süspansiyonu ilkel torsiyonsa (ki Fiesta'da bile torsiyon) biraz yol bozukluğunda limitlerinde sürücüye karşı mahcup olur.Bagajı su alabilir, trim sesleri gıcırdaması filan olur onlara hiç girmiyorum bile. Ama arkadaşımda benzer şekilde arkadan hasarı olan son kasa Clio'nun bagaj kapağında küçük bir kasma ve iç mekana gelen gıcırtılar varmış. Tamire gittiğinde şasisinde doğrultma yapmak zorunda oldukları söylenmiş. Bir bagaj kapağı değişti mi 3-5 bin lirası var en az, tampona da en az +1000 eklenir, ama arkadan alınan darbede 15-20 bini bulan bir hasar varsa arkadan gelen hasar yürüyene kadar hasar vermiştir. O yüzden o derece hasarlısını almam.
Arabanın kaportasında hiçbir işlem yoktur, hafif kaldırım sürtmesi gibi görünen marşpiyel düzeltmesi vardır veya sadece iz vardır. Ama araba bir yoldan ötekine 10 metreden uçmuştur, allahın torpilli kulu 4 teker üstüne düşmüştür, araba çöp olur. Çünkü bütün süspansiyon elemanlarının değişmesi gerekir. Süspansiyon-şasi bağlantılarında kalıcı yamukluk vardır. Kaputun altında traversler, gergi kasnakları vb. parçalar ölür. Motora bağlı millerde bile bozulma olur, vuruntu yapar. Eee? Ne kaldı zaten
Ama baktın mı kaportada nokta işlem yok, airbag açılmamış vs.vs... Almam.
Naçizane fikirlerim böyledir.