2000 model Golf, Bora fiyatları 40bine'e dayandı 2. elde. Belki de geçmiştir Öyle diyeyim Mercedes ile aynı piyasaya sahipler. Zamanında o arabaları bugünküne göre nispeten uygun fiyata (yine de rakiplerinden bir tık pahalı) satıyorlardı. Müşteri parasının karşılığında ölümsüzlük satın alıyordu. Tasarımları çok düz ya, sonunda sıkılıp satıyorlardı Sıkılmayanı hala kullanıyor zaten. Kaldı ki bu arabaların mazisinde bir de Beetle(Kafer) diye tasarruf ekonomisine hitap eden, eskimeyen bir ürün var. "Aaaabi Alman yaaa" dedirten marka imajı seni yıllarca sürükler götürür. Golf V'ten itibaren yol tutuş da Focus'a kafa tutar seviyeye gelince iyice mest etmeye başlamıştı milleti. Sonrası işte malum... Bu kaliteli imajı azalarak bitiyor, yerine üçkağıtçı damgası yerleşmeye başladı. Bu kirli zihniyet nasıl kök saldıysa firma içerisine, yetkilileri kov kov bitiremiyorlar şimdiDediğim şu Henry Ford'tan bu yana pazarda bu kadar ivmeli büyümenin illaki bir açığı vardır.Piyasayı bu kadar marka varken domine etmek için alman kalitesi,tok kapı sesi imajından fazlasına ihtiyaç duyacakları aşikardı..(2006 öncesi Vw lere hiç binmedim sen daha iyi bilirsin).Hyundai konusuna gelirsek onların agresifliği global diğer markalara göre yeni ve taze marka oldukları için kendilerini konumlandıracakları yeri bulma girişimi bence.Bu sırada diğer markalardan mühendis ceo transferleri, tasarımlarından esinlenmeler,full+full donanım taktikleri bunun için.Piyasada yerlerini sabitleyince agresif piyasa payı hareketleri sakinleşecektir bence..Ergenlikten yeni çıkmış genç yetişkin gibi düşün
Hyundai'deki agresif büyüme tamamen planlı olduğu için göze batan tek şey plan dahilinde Amerika'yı yeniden keşfetmeyelim mantığıyla tasarımlarında yer yer "fazla" esinlenmeler.