Geyik Başlığı 3

Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...
Kesinlikle.. Ama ben opel'in skoda ve seat'tan daha ustun modeller urettigine inaniyorum. En azindan altyapisal olarak ve uyguladiklari bazi teknolojiler acisindan. Eger psa, opel'e gerekli ozeni gosterirse vw'den bile basarili olabilme ihtimali var diye dusunuyorum. Ama bunun icin cok calismalari lazim oyle 3-4 senede olacak is degil bu.
Abi her şeyde olduğu gibi teoride üretilmek istenenle ortaya çıkan ürün arasında farklar olur ama bunu birkaç marka iel birlikte Opelde de daha çok görüyoruz aslında. Psa Opel'i teknolojisi altyapısı oturmamış var olsun diye konulan özellikler ve teknolojilerden arındırıp uygun fiyatlı ''alman'' marka yaparsa çok tatlı olacak gibi.Bu istediğimiz yol tabii.Bir de kötü senaryo var o da Psa nın kendi sorunlarını Opel'e taşıması.Zaten yeterince marka algısı kötüyken durum daha da sarpa sarabilir.Zaman göstericek sanırım
 
Abi her şeyde olduğu gibi teoride üretilmek istenenle ortaya çıkan ürün arasında farklar olur ama bunu birkaç marka iel birlikte Opelde de daha çok görüyoruz aslında. Psa Opel'i teknolojisi altyapısı oturmamış var olsun diye konulan özellikler ve teknolojilerden arındırıp uygun fiyatlı ''alman'' marka yaparsa çok tatlı olacak gibi.Bu istediğimiz yol tabii.Bir de kötü senaryo var o da Psa nın kendi sorunlarını Opel'e taşıması.Zaten yeterince marka algısı kötüyken durum daha da sarpa sarabilir.Zaman göstericek sanırım
Ucuz Alman olarak konumlandırılacak olsa, yani pazardaki direkt rakipleri olan vw, ford, peugeot v.s bunlardan daha alt marka gibi üretilecek olsa zaten GM satmazdı diye düşünüyorum ki psa'da böyle bir şey yapmaz. Çünkü opel alt marka olabilecek bir marka değil. İsterlerse alt marka yapılabilir mi yapılır, ama bütün opel müşterileri kaçar gider. Bugün Ford satılsa ve alt marka olarak konumlandırılsa başta ben bir daha galeriye bakmaya bile gitmem. Açıkçası opel'in psa tarafından alt markaya çevrilmesi beni oldukça üzer.. Şöyle aisin şanzımanlı, peugeot konspetli iç mekana sahip, 320 torklu dizel ve emp2 platformlu bir astra üretilse ortalığı kasıp kavurur. Güncel piyasada ne golf kalır, ne focus kalır.
 
Ucuz Alman olarak konumlandırılacak olsa, yani pazardaki direkt rakipleri olan vw, ford, peugeot v.s bunlardan daha alt marka gibi üretilecek olsa zaten GM satmazdı diye düşünüyorum ki psa'da böyle bir şey yapmaz. Çünkü opel alt marka olabilecek bir marka değil. İsterlerse alt marka yapılabilir mi yapılır, ama bütün opel müşterileri kaçar gider. Bugün Ford satılsa ve alt marka olarak konumlandırılsa başta ben bir daha galeriye bakmaya bile gitmem. Açıkçası opel'in psa tarafından alt markaya çevrilmesi beni oldukça üzer.. Şöyle aisin şanzımanlı, peugeot konspetli iç mekana sahip, 320 torklu dizel ve emp2 platformlu bir astra üretilse ortalığı kasıp kavurur. Güncel piyasada ne golf kalır, ne focus kalır.
1.6 BlueHDI motorlu 6 ileri tk aisin şanzımanlı içi de Icockpit2 gibi iç mekanla gelirse piysasayı kavurur vallaha.Ama ecük konforlu olsun :)
 
1.6 BlueHDI motorlu 6 ileri tk aisin şanzımanlı içi de Icockpit2 gibi iç mekanla gelirse piysasayı kavurur vallaha.Ama ecük konforlu olsun :)
O çok zor değil. Yapıştırırsın biraz daha kaliteli amortisörü olur biter. Öyle ahım şahım çok noktalı bağımsıza falan gerek yok, en iyi sen biliyorsun torsiyonlu golf'ün nasıl konforlu olduğunu. Yeter ki üretilmek istensin zor bir şey değil.
 
  • Beğeni
Tepkiler: DuzboruDownpipe
O çok zor değil. Yapıştırırsın biraz daha kaliteli amortisörü olur biter. Öyle ahım şahım çok noktalı bağımsıza falan gerek yok, en iyi sen biliyorsun torsiyonlu golf'ün nasıl konforlu olduğunu. Yeter ki üretilmek istensin zor bir şey değil.
Golf kadar konforlu olursa ve yana çok yatmazsa güzel olur baya :) Astra K gibi gergin ve sert olmasın yeter
 
  • Beğeni
Tepkiler: Cenk
Golf kadar konforlu olursa ve yana çok yatmazsa güzel olur baya :) Astra K gibi gergin ve sert olmasın yeter
Aslında insanların konfor anlamında otomobillerde şikayet ettiği yegane şey bozuk yollarda fazla pat küt etmesi. Amortisör ile bunun önüne geçebilirler. Tatlı-sert yaylar ile de konfor-yol tutuş dengesi tutturulabilir. Ama tabii bu bahsettiğim özellikler emp2 platformunda pek yok. Onu geliştirmeleri gerek. 308 bu konuda fena olmasa da astra k'dan bir tık daha aşağıda gergin. Ama yine de gergin.
 
  • Beğeni
Tepkiler: DuzboruDownpipe
Abi her şeyde olduğu gibi teoride üretilmek istenenle ortaya çıkan ürün arasında farklar olur ama bunu birkaç marka iel birlikte Opelde de daha çok görüyoruz aslında. Psa Opel'i teknolojisi altyapısı oturmamış var olsun diye konulan özellikler ve teknolojilerden arındırıp uygun fiyatlı ''alman'' marka yaparsa çok tatlı olacak gibi.Bu istediğimiz yol tabii.Bir de kötü senaryo var o da Psa nın kendi sorunlarını Opel'e taşıması.Zaten yeterince marka algısı kötüyken durum daha da sarpa sarabilir.Zaman göstericek sanırım
O çok zor değil. Yapıştırırsın biraz daha kaliteli amortisörü olur biter. Öyle ahım şahım çok noktalı bağımsıza falan gerek yok, en iyi sen biliyorsun torsiyonlu golf'ün nasıl konforlu olduğunu. Yeter ki üretilmek istensin zor bir şey değil.

Ya Opel her zaman ortalamaya göre biraz daha sert otomobiller üretmiştir. Marka karakteri bu. Direk rakibi Ford ile modeller karşılaştırıldığında hep biraz daha sert olan Opel, daha eğlenceli sürüş vaadeden Ford olmuştur. Vw kadar olmasa da iç mekandaki pratik kullanışlı çözümleri sevilir.
Opel'de düzeltilmesi gereken en önemli şey standardizasyon ve kalite. Ayıplı mal oranı kabul edilebilir seyenin çok çok üstünde, üstüme üstlük marka da kesinlikle müşteriyi umursamıyor. Türkiye distribütörünün de bunda payı var ama Almanya'ya kadar işi ilerletse bile sonuç alamayanlar var. Bu sorunlar düzeltilse tasarımıyla, farlarıyla filan kesinlikle çok daha geniş alıcı kitlesi yakalar. PSA herşeyi bırakıp buna odaklanmalı.
 
Son düzenleme:
  • Beğeni
Tepkiler: DuzboruDownpipe
O çok zor değil. Yapıştırırsın biraz daha kaliteli amortisörü olur biter. Öyle ahım şahım çok noktalı bağımsıza falan gerek yok, en iyi sen biliyorsun torsiyonlu golf'ün nasıl konforlu olduğunu. Yeter ki üretilmek istensin zor bir şey değil.
Yalnız 308 de şöyle bir durum var. Araba çukura girmiyor. Direk üzerinden geçiyor. İş derinlerde biraz sapıtıyor o da hem sertlik hemde torsiyondan dolayı.
Edit: arkaya bağımsız filan koysalar içi focusdan bile dar olur
 
Son düzenleme:
Ya Opel her zaman ortalamaya göre biraz daha sert otomobiller üretmiştir. Marka karakteri bu. Direk rakibi Ford ile modeller karşılaştırıldığında hep biraz daha sert olan Opel, daha eğlenceli sürüş vaadeden Ford olmuştur. Vw kadar olmasa da iç mekandaki pratik kullanışlı çözümleri sevilir.
Opel'de düzeltilmesi gereken en önemli şey standardizasyon ve kalite. Ayıplı mal oranı kabul edilebilir seyenin çok çok üstünde, üstüme üstlük marka da kesinlikle müşteriyi umursamıyor. Türkiye distribütörünün de bunda payı var ama Almanya'ya kadar işi ilerletse bile sonuç alamayanlar var. Bu sorunlar düzeltilse tasarımıyla, farlarıyla filan kesinlikle çok daha geniş alıcı kitlesi yakalar. PSA herşeyi bırakıp buna odaklanmalı.
Vallahi psa'nin satis sonrasi hizmette nasil bir yol izleyecegini bilemiyorum. Bugune kadar bir tek citroen deneyimleyebildim. Kullanici hatasi deyip uzerime yiktiklari hic bir sey olmadi keza pek duymadim da. Ama sorun cozme konusunda cok basarisizlardi diyebilirim. Isicilik konusunda da oyle. Araclarda kalite ve satis sonrasi standartlarin tutturulmasi zaten bu konuda ilk adimdir. Aslinda butun ticari urunler icin boyledir. Bakalim psa bu konuda neler katacak.
 
Yalnız 308 de şöyle bir durum var. Araba çukura girmiyor. Direk üzerinden geçiyor. İş derinlerde biraz sapıtıyor o da hem sertlik hemde torsiyondan dolayı.
Edit: arkaya bağımsız filan koysalar içi focusdan bile dar olur
Bagimsiz olayi zor zaten hocam. Oyle bir degisim icin komple bastan asagi tum uretim anlayisini gozden gecirmeleri gerekir. Ama 308 zaten gergin bir araba o yuzden tumsek cukur gecisleri bu yonde. Golf mesela gergin degil. O yuzden bu sertligi azaltacak hamleler yapilirsa genis calisma araligina sahip amortisorlerle birlikte mevzu kotarilir diye dusunuyorum.
 
Bagimsiz olayi zor zaten hocam. Oyle bir degisim icin komple bastan asagi tum uretim anlayisini gozden gecirmeleri gerekir. Ama 308 zaten gergin bir araba o yuzden tumsek cukur gecisleri bu yonde. Golf mesela gergin degil. O yuzden bu sertligi azaltacak hamleler yapilirsa genis calisma araligina sahip amortisorlerle birlikte mevzu kotarilir diye dusunuyorum.
Golf ile 308 süspansiyonlarının çalışması çok farklı. 308 1100 kilo civarında çok hafif bir araba. Bu süspansiyonların gerginliğini ve aracın yol tutuşunu düşündüğün zaman çok iyi konfor sunuyor aslında. Özellikle kısalarda bir çok arabanın yapmakta zorlandığı yerlerde çok başarılı
 
Golf ile 308 süspansiyonlarının çalışması çok farklı. 308 1100 kilo civarında çok hafif bir araba. Bu süspansiyonların gerginliğini ve aracın yol tutuşunu düşündüğün zaman çok iyi konfor sunuyor aslında. Özellikle kısalarda bir çok arabanın yapmakta zorlandığı yerlerde çok başarılı
O hafiflikten kaynaklı işte. Fazla ağırlığa rağmen golf'ün sunduğu ekstra konfor kaliteli amortisör ve yayların olduğunu gösteriyor. Mevcut 308'e 150 kg daha ekleyip diğer rakipleriyle aynı ağırlığa ulaştırsak pat küt etmediği yer kalmaz. 308 süspansiyon kalitesinden değil de hafiflikten dolayı o konforu sunabiliyor. Aynı hafifliği emp2 platformuyla beraber astra'ya getirirlerse ( ki astra da gayet hafif sayılır ) biraz daha kaliteli süspansiyonlarla golf'ü aşar.
 
  • Beğeni
Tepkiler: GARAJ TV
O hafiflikten kaynaklı işte. Fazla ağırlığa rağmen golf'ün sunduğu ekstra konfor kaliteli amortisör ve yayların olduğunu gösteriyor. Mevcut 308'e 150 kg daha ekleyip diğer rakipleriyle aynı ağırlığa ulaştırsak pat küt etmediği yer kalmaz. 308 süspansiyon kalitesinden değil de hafiflikten dolayı o konforu sunabiliyor. Aynı hafifliği emp2 platformuyla beraber astra'ya getirirlerse ( ki astra da gayet hafif sayılır ) biraz daha kaliteli süspansiyonlarla golf'ü aşar.
hafiflik her şeydir diye boşuna denilmiyor :)
 
  • Beğeni
Tepkiler: Cenk
Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...