Geyik Başlığı 3

Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...
Selam herkese,
Nissan Kaşkay 1.2 visia manueli nasıl bilirsiniz?
Kronik sorunu var mıdır 1.2 motorun? Arabanın kronik sorunu var mıdır? Nissan servisleri nasıldır? Bakım fiyatları ne seviyededir?
Kaşkayın o donanımını bilirim, ama o motorunu bilmem (sadece 1.6 kullandım). Ayağını yerden keser. Virajlarda biraz yatar, işçilik ve malzeme kalitesi ortalamadır. Öyle güzel yeni nesil ipad gibi multimedia bekleyenler hiç bulaşmamalı. Dönüş çapı süper. Kullanımı rahat, yormuyor. Büyük araba kullanıyormuş gibi hissettirmiyor ama yerden yüksekliği hissettirmesi göreceli olarak güvenli hissetmek isteyenin ihtiyacını karşılıyor. Servis konusunda bir falso duymadım. Beğenen alabilir. :)
 
Peugeot 5008 fiyatları açıklanmış. Şimdi biz bu arabayı c suv un büyütülmüş hali diye mi bakacaz yoksa d suv diye mi. Araba rakiplerinden 200 kilo daha hafif bu büyük bir avantaj. Bir de 4 çekeri olsaydı da gerçekten suv diyebilseydim. Donanım içeriği çok önemli tabii ama fiyatlar bu şekilde.
1.2 130 active sky 153k
1.2 130 allure 168k
bluehdi 120 allure 180k
bluehdi 120 allure EP 189k
thp 165 gt line 189k
bluehdi 120 gtline 196k
 
  • Beğeni
Tepkiler: Koraykaya ve Cenk
Şu motor ve gövde seçeneği güzelmiş, tabii akaryakıt fiyatlarından bağımsız düşünürsek. Bildiğim kadarıyla bu araç d suv, 3008 ise c suv olarak geçiyor.
Şimdi bakınca bu araba 7 kişilik 3008 diyebiliriz yani c4 picasso-c4 grand picasso ilişkisi var ondan sordum.
1300 kilo eat6 ile bu arabayla 9lt ile rahat gezilir
 
Şimdi bakınca bu araba 7 kişilik 3008 diyebiliriz yani c4 picasso-c4 grand picasso ilişkisi var ondan sordum.
1300 kilo eat6 ile bu arabayla 9lt ile rahat gezilir
Öyle tabii ama picasso ve grand picasso mpv olarak geçiyor, 3008 ve 5008 suv olarak geçiyor diye biliyorum. Koltuk sayısı v.s falan onları bilemiyorum ama bildiğim 5008'in d suv liginde olduğu. Kodiaq falan işte rakibi.

O hafiflik ve o motor ile çok güzel kaçar, boyut ve ağırlığına göre de az yakar. Ben çok beğeniyorum 5008'i acayip güzel yapmışlar.
 
Öyle tabii ama picasso ve grand picasso mpv olarak geçiyor, 3008 ve 5008 suv olarak geçiyor diye biliyorum. Koltuk sayısı v.s falan onları bilemiyorum ama bildiğim 5008'in d suv liginde olduğu. Kodiaq falan işte rakibi.

O hafiflik ve o motor ile çok güzel kaçar, boyut ve ağırlığına göre de az yakar. Ben çok beğeniyorum 5008'i acayip güzel yapmışlar.
Grand picasso derken şunu demek istiyorum 7 kişilik olduğu halde hale c sınıf diye geçiyor ama aynı 5008 d sınıfı diye tanıtılıyor ve o intibayı veriyor. Belki c4 değilde c5 picasso olsa üst sınıf intibası verilebilirdi. Bu ufak isim değişikliği ile de kafa karıştırmayı başarılarıyorlar markaları da tebrik etmek lazım.
 
Grand picasso derken şunu demek istiyorum 7 kişilik olduğu halde hale c sınıf diye geçiyor ama aynı 5008 d sınıfı diye tanıtılıyor ve o intibayı veriyor. Belki c4 değilde c5 picasso olsa üst sınıf intibası verilebilirdi. Bu ufak isim değişikliği ile de kafa karıştırmayı başarılarıyorlar markaları da tebrik etmek lazım.
Muhtemelen 5008, şasi anlamında 3008'den daha gelişmiş ve bir üst versiyon model kullanıyordur diye düşünüyorum. 5008 ve grand picasso 7 kişilik ama grand picasso, normal picasso'nun sadece koltuk sayısı ve belki de biraz da boyut olarak arttırılmış hali. Aynı durum c max ve grand c max arasında da var mesela. Şasi falan aynı ama boyut ve koltuk sayısı fazla. Fakat 5008, 3008'in uzatılmış hali değildir diye düşünüyorum. Çünkü ikisinin segmenti farklı.
 
Muhtemelen 5008, şasi anlamında 3008'den daha gelişmiş ve bir üst versiyon model kullanıyordur diye düşünüyorum. 5008 ve grand picasso 7 kişilik ama grand picasso, normal picasso'nun sadece koltuk sayısı ve belki de biraz da boyut olarak arttırılmış hali. Aynı durum c max ve grand c max arasında da var mesela. Şasi falan aynı ama boyut ve koltuk sayısı fazla. Fakat 5008, 3008'in uzatılmış hali değildir diye düşünüyorum. Çünkü ikisinin segmenti farklı.
Markalar modüler platforma geçtiğinden beri altyapılara göre sınıf belirlemek cidden zor. Buna bağlı olarak bende dingil mesafesine baktım grandpicasso ile birebir aynı duruyor
 
Selam herkese,
Nissan Kaşkay 1.2 visia manueli nasıl bilirsiniz?
Kronik sorunu var mıdır 1.2 motorun? Arabanın kronik sorunu var mıdır? Nissan servisleri nasıldır? Bakım fiyatları ne seviyededir?
1,2 motoru manuel kullanma fırsatım oldu qq de.1,6 atmosferiğini de kullanmıştım ehliyeti aldığımda.Klasik atmosferik-turbo farkları vardı aralarında.Her neyse 1,2 motoru biraz turbo laglı devirleri hafızamda olmasa da modern turbo benzinlilerde 2-3 tık geri gibiydi.Bakımlarında ve ya kronik bir sorunu yok diyebiliyorum araba şuan 80 k da
 
  • Beğeni
Tepkiler: sputnik
Markalar modüler platforma geçtiğinden beri altyapılara göre sınıf belirlemek cidden zor. Buna bağlı olarak bende dingil mesafesine baktım grandpicasso ile birebir aynı duruyor
Orası öyle tabii ama segmenti sadece şasi ve büyüklük belirlemiyor. Segmentin büyüklüğüne göre de araçların süspansiyon sistemleri, geometrileri, direksiyon sistemleri, yalıtım teknikleri v.s her şey değişiyor. Mesela 5008'in bozuk yol ve çukur performansı 3008'den daha iyi halde. Platformların temeli ortak oluyor ama segment değiştikçe ayrışıyorlar. Mesela golf ve passat mqb platformunda ama golf, passat'ın yol tutuşunun yarısına bile sahip değil. Hatta ve hatta passat lift off yapıp hafif ve tatlı şekilde arkayı bile getirebiliyor. Bunları sadece şasiye bağlamak olmaz ama şasinin de birbirinden farklı olduğunu gösteriyor. Eğer modüler platformlarda şasileri birbirinden ayıran sadece uzunluk, genişlik gibi kavramlar olsaydı segmentlerin hepsi yok olurdu. Kafadan modüler platforma sahip bir c ve d segment şasisinin bile burulma dirençleri birbirinden farklıdır.
 
Orası öyle tabii ama segmenti sadece şasi ve büyüklük belirlemiyor. Segmentin büyüklüğüne göre de araçların süspansiyon sistemleri, geometrileri, direksiyon sistemleri, yalıtım teknikleri v.s her şey değişiyor. Mesela 5008'in bozuk yol ve çukur performansı 3008'den daha iyi halde. Platformların temeli ortak oluyor ama segment değiştikçe ayrışıyorlar. Mesela golf ve passat mqb platformunda ama golf, passat'ın yol tutuşunun yarısına bile sahip değil. Hatta ve hatta passat lift off yapıp hafif ve tatlı şekilde arkayı bile getirebiliyor. Bunları sadece şasiye bağlamak olmaz ama şasinin de birbirinden farklı olduğunu gösteriyor. Eğer modüler platformlarda şasileri birbirinden ayıran sadece uzunluk, genişlik gibi kavramlar olsaydı segmentlerin hepsi yok olurdu. Kafadan modüler platforma sahip bir c ve d segment şasisinin bile burulma dirençleri birbirinden farklıdır.
İşte asıl soru o 3008 ile 5008 arasında golf-passat arasındaki fark var mı? Bunu da artık bize otopark anlatacak. 5008 hiç incelemedim ne kadar farkları var bilmiyorum.
 
İşte asıl soru o 3008 ile 5008 arasında golf-passat arasındaki fark var mı? Bunu da artık bize otopark anlatacak. 5008 hiç incelemedim ne kadar farkları var bilmiyorum.
Nette biraz bakındım ama 5008'e ait bu tarz teknik bir bilgi bulamadım. Aslında 5008 mpv olarak piyasaya girdi sonra suv'a çevirildi öyle sürüldü piyasaya. Bakmak lazım, ama rakipleri kodiaq, koleos ve x trail olarak geçiyor. Rakipleri buysa eğer d segment bir suv'dur tahminimce. 3008'den sürüş anlamında ne kadar farkı var bilemiyorum, belki küçük farklar vardır belki de büyük. Doğan Kabak'ın 5008 videosunda otomobilin sürüşünü hem konfor hem yol tutuş anlamında beğenmişlerdi. Ben de çok merak ediyorum bu aracı, zira bu ligde araba olacak olsam ilk düşündüğüm model olurdu.
 
Nette biraz bakındım ama 5008'e ait bu tarz teknik bir bilgi bulamadım. Aslında 5008 mpv olarak piyasaya girdi sonra suv'a çevirildi öyle sürüldü piyasaya. Bakmak lazım, ama rakipleri kodiaq, koleos ve x trail olarak geçiyor. Rakipleri buysa eğer d segment bir suv'dur tahminimce. 3008'den sürüş anlamında ne kadar farkı var bilemiyorum, belki küçük farklar vardır belki de büyük. Doğan Kabak'ın 5008 videosunda otomobilin sürüşünü hem konfor hem yol tutuş anlamında beğenmişlerdi. Ben de çok merak ediyorum bu aracı, zira bu ligde araba olacak olsam ilk düşündüğüm model olurdu.
Rakipler dediğin gibi xtrail,kodiaq filan olarak alınmış ama bu iş biz bunu rakip olarak aldık demekle olmuyor ona bakarsak giuletta 1 serisinin,egea hb c sınıfı, arteon da a5 ve 4 serisinin rakibi olarak gösteriliyor ama alakası yok.
 
Rakipler dediğin gibi xtrail,kodiaq filan olarak alınmış ama bu iş biz bunu rakip olarak aldık demekle olmuyor ona bakarsak giuletta 1 serisinin,egea hb c sınıfı, arteon da a5 ve 4 serisinin rakibi olarak gösteriliyor ama alakası yok.
Dediklerin tam olarak birbirinin takibi degil mi zaten. Bir aracın iyi bir aracın kötü olması birbiri ile aynı sinifta olamayacağı ve hatta rakip olamayacakları anlamına gelmez benim otomobil anlayışımına göre.
 
  • Beğeni
Tepkiler: GARAJ TV
Rakipler dediğin gibi xtrail,kodiaq filan olarak alınmış ama bu iş biz bunu rakip olarak aldık demekle olmuyor ona bakarsak giuletta 1 serisinin,egea hb c sınıfı, arteon da a5 ve 4 serisinin rakibi olarak gösteriliyor ama alakası yok.
Başkalarının otomobilleri nasıl algıladığı ya da nasıl gösterdiği önemli değil ki.. Önemli olan üretici bu modelleri hangi üretim anlayışı ve malzeme kalitesiyle üretmiş mevzu budur. Egea'da b sınıf alt yapısı kullanılmışsa başkasının c sınıf demesi bir anlam ifade etmez. A5 ve 4 serisi d+ segment olduğu ve vw'de arteon'u bu segmentte konumladığı için onların rakibidir. Ha bu araçlarla baş edemezsin, bazı yerlerde eksik kalmışsındır v.s bunlar başka bir konu. Ama neticede markalar bu modelleri üretirken segmentini belirleyip o yönde bir üretim anlayışı kullanıyor. İnsanların algılarının ne olduğu önemli değil bu mevzularda.
 
Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...