Geyik Başlığı 4

  • Konuyu başlatan Konuyu başlatan Cussler
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi
Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...
Konuyu açan arkadaş ne yazdı da kızdırdı bilmiyorum ama konudaki önerilere cevap olarak yazmak istediklerim var:

1. astra cdti ve otomatik seçeneği KESİNLİKLE ALIN MA MA LI! eastronic şanzıman çöp ötesi çöptür.
2. FSI motor kesinlikle alınmamalı. Madem sorunsuz madem problemsiz ondan mı ucuza satıp herkes elinden çıkarmaya çalışıyor. fanlığı bırakın , fsı motor vw ın yüz karasıdır. lpg de uymaz.
3. Bu paralara dizel almak yerine atmosferik ve tam otomatik almak her zaman daha mantıklıdır. Km yüksek olacağı için dizelin nasıl kullanıldığı bilinmez.
4. bu bütçede sorunsuz diyebileceğimiz dizel-oto kombinasyonu yok.
5. japon sevmesem de (bu bantlarda) sorunsuzluk ve yürütme maliyeti olarak atmosferik ve tam oto japonlar en mantıklısıdır.
Altı üstü FSI iyi motor dendiği için sövmüştü, ban yemiş olabilir.
VW fanboyluğunun yakınından geçmem ama FSI bence de iyi motor. Neden ucuza satılıyor sorusuna cevap vereyim: VW'in 1.6 motorları kesinlikle ekonomik değil, en az Fiat'ın Alfa Romeo'nun 1.6 motorları kadar yakıyor ve İtalyan motorlarının aksine yaktığı benzinin hakkını performans tarafında da veremiyor. Hitler motorların piyasasının yüksek olmasının tek sebebi lpg ile uyumlu olması. Eğer lpg uyumu olmasa Hitler motorların piyasası FSI'ın da gerisinde olurdu. :)
Geri kalan bütün maddelerde hemfikirim.
 
Altı üstü FSI iyi motor dendiği için sövmüştü, ban yemiş olabilir.
VW fanboyluğunun yakınından geçmem ama FSI bence de iyi motor. Neden ucuza satılıyor sorusuna cevap vereyim: VW'in 1.6 motorları kesinlikle ekonomik değil, en az Fiat'ın Alfa Romeo'nun 1.6 motorları kadar yakıyor ve İtalyan motorlarının aksine yaktığı benzinin hakkını performans tarafında da veremiyor. Hitler motorların piyasasının yüksek olmasının tek sebebi lpg ile uyumlu olması. Eğer lpg uyumu olmasa Hitler motorların piyasası FSI'ın da gerisinde olurdu. :)
Geri kalan bütün maddelerde hemfikirim.
1.6 fsi motorun sesi efsane güzeldir, pürüzsüzdür, sarsıntısı çok azdır. Ben bu konularda çok severim bu motoru. Sağlamlık kısmına gelince 1.6 fsi 115'lik üniteyi golf 5 aracımızda kullandık ve hiç bir sorun çıkarmadı. Aynı üniteyi b6 passat'ta arkadaşımın ailesi kullandı ki 10 yıla yakın kullandılar ve arkadaşım ehliyetin ilk yılları olması nedeniyle o aracın canına okudu ama motor tık demedi. Şahsen sağlam olduklarını düşünüyorum. Tercih edilmemesi sebebine gelince; golf 5'deki 115'lik 1.6 ünite bendeki 2.0 zetec 138 hp'lik mondeo kadar yakıyordu. Üstelik golf'te eh işte diyebileceğin bir performans veriyordu. Passat'ta hiç bahsetmiyorum bile, 10-12 litre arasında rahat dolaştığı gibi ekonomi de yaptırmıyordu ve araç direksiyon yumruklatacak derecede gitmiyordu. Fsi motorların tercih edilmemesinin bence en büyük iki sebebi hem ekonomik değil hem de yakıtına oranla gerçekten düşük performans veriyor oluşu. Tabii lpg'ye uyumsuzluğunu saymazsak.
 
Son düzenleme:
  • Beğeni
Tepkiler: bt
1.6 fsi motorun sesi efsane güzeldir, pürüzsüzdür, sarsıntısı çok azdır. Ben bu konularda çok severim bu motoru. Sağlamlık kısmına gelince 1.6 fsi 115'lik üniteyi golf 5 aracımızda kullandık ve hiç bir sorun çıkarmadı. Aynı üniteyi b6 passat'ta arkadaşımın ailesi kullandı ki 10 yıla yakın kullandılar ve arkadaşım ehliyetin ilk yılları olması nedeniyle o aracın canına okudu ama motor tık demedi. Şahsen sağlam olduklarını düşünüyorum. Tercih edilmemesi sebebine gelince; golf 5'deki 115'lik 1.6 ünite bendeki 2.0 zetec 138 hp'lik mondeo kadar yakıyordu. Üstelik golf'te eh işte diyebileceğin bir performans veriyordu. Passat'ta hiç bahsetmiyorum bile, 10-12 litre arasında rahat dolaştığı gibi ekonomi de yaptırmıyordu ve araç direksiyon yumruklatacak derecede gitmiyordu. Fsi motorların tercih edilmemesinin bence en büyük iki sebebi hem ekonomik değil hem de yakıtına oranla gerçekten düşük performans veriyor oluşu. Tabii lpg'ye uyumsuzluğunu saymazsak.
LPG aga LPG sıkıntı. LPG temiz çalışsa yine piyasası yüksek olur. :)
 
aslında benim de anlatmak istediğim sebepler bunlardı, performansı hem yeterli değil hem de çok fazla yakıyor. lpg ile de uyum olmayınca almak mantıksız oluyor. LPG takanlar var lpgli fsi kullanmıştım tam gaz yaptığında sarsılma ve tekleme yapıyordu deli gibi
 
  • Beğeni
Tepkiler: bt ve Cenk
LPG aga LPG sıkıntı. LPG temiz çalışsa yine piyasası yüksek olur. :)
Zaten fsi motorlar çok arıza yapıyor mevzusu da oradan geliyor. Lpg'li deneyen çok insan oldu. Haliyle motor ellerinde patladı. Normal kullanım yapmış olsalardı sıkıntı çıkarmazdı diye düşünüyorum.
 
aslında benim de anlatmak istediğim sebepler bunlard ı, performansı hem yeterli değil hem de çok fazla yakıyor. lpg ile de uyum olmayınca almak mantıksız oluyor. LPG takanlar var lpgli fsi kullanmıştım tam gaz yaptığında sarsılma ve tekleme yapıyordu deli gibi
Benzinli Tiptronik şanzımanlısına Golf Plus'ta binmiştim. Ne yakıyordu mübarek be... :rolleyes: Ama tertemiz gidiyordu. Bugüne kadar bindiğim en tok arabalardan biridir.
 
Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...