Geyik Başlığı 4

  • Konuyu başlatan Konuyu başlatan Cussler
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi
Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...
Soy ağacıma baktım beyler

IMG_1579.JPG
 
... fakat yine eminim ki otobanda, yokuşta, orada burada yanlarından uzayıp giden bir turbo benzinli görünce içten içe onun üzüntüsünü yaşayıp keşke diyorlardır. Hepsi olmasa bile bir çoğu bunu diyordur eminim.
Aga güzel diyorsun da, Türkiye'de hangi otoyolda maksimum kaç km/h hızla ne kadar süre gidebiliyorsun bana bir söylesene :) Ben en uzun süre İzmir-Aydın otoyolunda yarım saat kadar Focus 1.6 ile son gaz gittim ve İstanbul-Ankara TEM otoyolunda bizim Fiesta ile 1 saat kadar 180-200 gittim. Benim araba da babam direksiyondayken 3. boğaz köprüsü üzerinden otoyoldan falan filan İstanbul-Edirne arası 1,5 saat boyunca 170km/h ve üstü hızda yol yaptı. Bunlar dışında dip gaz çok yaptım ama 15 dk.'yı geçmiyor. 15 yıldan uzun süredir ehliyetim var, şoförlük 20 yılı bulur. Bak tane tane sayabiliyorum son gaz gittiğim uzun yolculukları. Ben 200 ile gidiyorken yanımdan 230 ile geçen de buyursun geçsin derim zaten. O hızda ülkemiz yollarında kimseyle yarışılmaz.
Benim bakacağım şey 160-180 ile giderken yola ne kadar oturduğu, beni ne kadar rahat götürdüğüdür.
Geri kalan performans farkları ihtiyaç halinde doğru devirler seçilerek kapatılabilir. Yüklüykenki çekiş için de her hal ve şartta dizel araba şart. Emin ol TSI motorlar da yalan oluyor yüklü yokuş çıkarken.
 
Aga güzel diyorsun da, Türkiye'de hangi otoyolda maksimum kaç km/h hızla ne kadar süre gidebiliyorsun bana bir söylesene :) Ben en uzun süre İzmir-Aydın otoyolunda yarım saat kadar Focus 1.6 ile son gaz gittim ve İstanbul-Ankara TEM otoyolunda bizim Fiesta ile 1 saat kadar 180-200 gittim. Benim araba da babam direksiyondayken 3. boğaz köprüsü üzerinden otoyoldan falan filan İstanbul-Edirne arası 1,5 saat boyunca 170km/h ve üstü hızda yol yaptı. Bunlar dışında dip gaz çok yaptım ama 15 dk.'yı geçmiyor. 15 yıldan uzun süredir ehliyetim var, şoförlük 20 yılı bulur. Bak tane tane sayabiliyorum son gaz gittiğim uzun yolculukları. Ben 200 ile gidiyorken yanımdan 230 ile geçen de buyursun geçsin derim zaten. O hızda ülkemiz yollarında kimseyle yarışılmaz.
Benim bakacağım şey 160-180 ile giderken yola ne kadar oturduğu, beni ne kadar rahat götürdüğüdür.
Geri kalan performans farkları ihtiyaç halinde doğru devirler seçilerek kapatılabilir. Yüklüykenki çekiş için de her hal ve şartta dizel araba şart. Emin ol TSI motorlar da yalan oluyor yüklü yokuş çıkarken.
@Cussler aha dayiya soralim yokuslarda hic sikinti yasadik mi bitmis lastikle
 
  • Beğeni
Tepkiler: Cussler
@Cussler aha dayiya soralim yokuslarda hic sikinti yasadik mi bitmis lastikle
Ya allasen çekiş sıkıntısını filan bırak, gümbür gümbür 1.4 tsi bile alsa, hill holder'lı arabada yokuş kalkışta kaydıran var. Çok daha öncelikli pilotaj sorunları var ülkede. :D Ben bile klima kapalı haldeyken yüke bakmaksızın hiçbir yokuşta çekiş sorunu yaşamıyorsam, kolay kolay kimse çekiş sorunu yaşamaz. Yaşayanlar arabanın doğru devrini bulamama sorunu yaşıyordur.
4 kişi sıkıntısız çıktık her rampayı:D
Çok normal.:)

Daha pazartesi günü arabada 2 kişiyken (biri ben), Başıbüyük yokuşunda çift şerit millet kapışa kapışa tırmanırken yoğun saatte Marmara Üni. kapısından çıktım ve yara yara 2. viteste 80'i hızlıca buldum. Kimsenin de yolunu tıkamamış oldum, geçecek olanın sol şeride çıkmaya fazlasıyla fırsatı oldu. 75hp bile bunu yapıyorsa, C sınıfı arabaların hiçbirinde çekemiyor bahanesini kabul etmem :D
 
Aga güzel diyorsun da, Türkiye'de hangi otoyolda maksimum kaç km/h hızla ne kadar süre gidebiliyorsun bana bir söylesene :) Ben en uzun süre İzmir-Aydın otoyolunda yarım saat kadar Focus 1.6 ile son gaz gittim ve İstanbul-Ankara TEM otoyolunda bizim Fiesta ile 1 saat kadar 180-200 gittim. Benim araba da babam direksiyondayken 3. boğaz köprüsü üzerinden otoyoldan falan filan İstanbul-Edirne arası 1,5 saat boyunca 170km/h ve üstü hızda yol yaptı. Bunlar dışında dip gaz çok yaptım ama 15 dk.'yı geçmiyor. 15 yıldan uzun süredir ehliyetim var, şoförlük 20 yılı bulur. Bak tane tane sayabiliyorum son gaz gittiğim uzun yolculukları. Ben 200 ile gidiyorken yanımdan 230 ile geçen de buyursun geçsin derim zaten. O hızda ülkemiz yollarında kimseyle yarışılmaz.
Benim bakacağım şey 160-180 ile giderken yola ne kadar oturduğu, beni ne kadar rahat götürdüğüdür.
Geri kalan performans farkları ihtiyaç halinde doğru devirler seçilerek kapatılabilir. Yüklüykenki çekiş için de her hal ve şartta dizel araba şart. Emin ol TSI motorlar da yalan oluyor yüklü yokuş çıkarken.
Zaten bahsettiğim durum son hız ya da çok yüksek hızlar değil. Konu oraya bağlanırsa dizel üniteler kafadan elendiği gibi 1.2 - 1.4 turbolar bile hacim eksiğinden dolayı neredeyse elenir. Burada önemli değişken yol şartlarındaki ara hızlanmalardır. Bugün son kasa atmosferik lpg'li civic, benimki gibi torku çoğu rakibinden daha az kalacak dizel bir motorda bile 180'e kadar düzde farkı yiyor. Hele bir de es kaza karışık yol kombinasyonu varsa, yokuş falan denk gelirse seyret durumu.. Yokuşun sonunda ayağımı gazdan çektiğimi bile hatırlarım. Netice itibariyle dediğim gibi bugün giriş seviyesi turbolu motorlarla atmosferikleri kıyaslayıp performans anlamında hala akılda soru işareti bıraktırıyorsa orada bir eksik var demektir. Motor yeterli değil demiyorum o kişisel bir beklentidir ama piyasadaki yeni nesil motorların hangisinden her yol şartında yahut genel yol şartları itibariyle çok daha iyi performans gösteriyor desem belki 1-2 istisna hariç cevabı dahi yok..
 
Son düzenleme:
  • Beğeni
Tepkiler: Sailor
@Cenk gorelim lutfen beyefendi oyle bir gomuyorsun ki zannedersin bajaj bizi gecir :p
Gömmekle alakası yok ki diyorum ya tamamen beklenti meselesi.. Sıkıntısız tabii ki çıkar çekmeyip hızı düşürüp yokuşta 70'e sabitleyip öylece kalacak değil. Ama çağımızın bulunduğu teknoloji ve motor performansları içerisinde çekmedi, sıkıntısız çıktı, hızı düşmedi gibi konular artık çoğu kullanıcı için beklenti olmaktan çıktı.İnsanlar artık daha fazlasını arıyor. Onu anlatmaya çalışıyorum.
 
  • Beğeni
Tepkiler: Cussler ve Sailor
Ya allasen çekiş sıkıntısını filan bırak, gümbür gümbür 1.4 tsi bile alsa, hill holder'lı arabada yokuş kalkışta kaydıran var. Çok daha öncelikli pilotaj sorunları var ülkede. :D Ben bile klima kapalı haldeyken yüke bakmaksızın hiçbir yokuşta çekiş sorunu yaşamıyorsam, kolay kolay kimse çekiş sorunu yaşamaz. Yaşayanlar arabanın doğru devrini bulamama sorunu yaşıyordur.

Çok normal.:)

Daha pazartesi günü arabada 2 kişiyken (biri ben), Başıbüyük yokuşunda çift şerit millet kapışa kapışa tırmanırken yoğun saatte Marmara Üni. kapısından çıktım ve yara yara 2. viteste 80'i hızlıca buldum. Kimsenin de yolunu tıkamamış oldum, geçecek olanın sol şeride çıkmaya fazlasıyla fırsatı oldu. 75hp bile bunu yapıyorsa, C sınıfı arabaların hiçbirinde çekemiyor bahanesini kabul etmem :D
Peki madem herseye tamam babamla sabah konustuk sana soralim abi.
Gecmis zamandan ornekleyerek soruyorum.
Mazda yi aldim hic bir zaman otomatik farini kapatmadim.kapi acilinca yanan ic isiklarida kapatmadim. Hatta zaman zaman kontak kapattiktan sonra aynalari kapatirim ve akunun gucunden yedigim olmustur. Buna ragmen 6 sene gitti aku. Simdi alali 1 sene olmus mutlu aku teklemeye basladi. Pederin kendi arabasinda da benzer durum olmus. Fabrika cikisli akulerin disaridan aldiklarimizdan daha uzun dayanmalarinin sebebi nedir ?
 
Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...