Geyik Başlığı 4

  • Konuyu başlatan Konuyu başlatan Cussler
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi
Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...
Peki madem herseye tamam babamla sabah konustuk sana soralim abi.
Gecmis zamandan ornekleyerek soruyorum.
Mazda yi aldim hic bir zaman otomatik farini kapatmadim.kapi acilinca yanan ic isiklarida kapatmadim. Hatta zaman zaman kontak kapattiktan sonra aynalari kapatirim ve akunun gucunden yedigim olmustur. Buna ragmen 6 sene gitti aku. Simdi alali 1 sene olmus mutlu aku teklemeye basladi. Pederin kendi arabasinda da benzer durum olmus. Fabrika cikisli akulerin disaridan aldiklarimizdan daha uzun dayanmalarinin sebebi nedir ?
Aynı durumu farklı arabalarda biz de yaşadık. Tek sebebi var: Daha kaliteli olmaları :D
 
Gömmekle alakası yok ki diyorum ya tamamen beklenti meselesi.. Sıkıntısız tabii ki çıkar çekmeyip hızı düşürüp yokuşta 70'e sabitleyip öylece kalacak değil. Ama çağımızın bulunduğu teknoloji ve motor performansları içerisinde çekmedi, sıkıntısız çıktı, hızı düşmedi gibi konular artık çoğu kullanıcı için beklenti olmaktan çıktı.İnsanlar artık daha fazlasını arıyor. Onu anlatmaya çalışıyorum.
Ya tabi onda yerden goge kadar haklisin . Ama su var benim kafam tsi gibi motorlarda rahat olmaz basacam uzun sure yok yag yaktimi yok sicaklik ne oldu falan su benzin pahali olmasa daha devam etmek isterdim atmosferige harbi harbi
 
  • Beğeni
Tepkiler: Cussler ve Cenk
İtalya'da şehir içinde o motorlar hala serbest mi ya? Medeni ülkelerde dışlıyorlar da artık, dizeller kamyon muamelesi görüyor bilion mu :D
Valla net bilmiyorum. Ama şehir içine büyük arabayla gitmek ölüm. Smart ve fiatın küçük araçlarından çok oluyor küçük oldukları için. Ama yasak olmaz heralde çünkü dizel panda, smart oluyor kullanılıyor yani.
 
  • Beğeni
Tepkiler: Sailor
Ya tabi onda yerden goge kadar haklisin . Ama su var benim kafam tsi gibi motorlarda rahat olmaz basacam uzun sure yok yag yaktimi yok sicaklik ne oldu falan su benzin pahali olmasa daha devam etmek isterdim atmosferige harbi harbi
Benzin pahalı olmasaydı, benim araçta eskimemiş olsaydı ben 2.0 atmosferiğe bile devam ederdim. Ben burada 2.0 atmosferik motor yetersiz diyor muyum ? Üstelik 136 hp ve 20 yıl öncesinin teknolojisine sahip. Ona rağmen yetersiz kelimesini kullanmıyorum. Yetersizden de kastım çıkmıyor, çekmiyor, etmiyor değil. 1.25 motor bile o konuda yetersiz kalmıyor. Ama bugün c segment bir araca 100 küsür bin liranın üzerinde para verip piyasada muadili olan kaç tane araçtan daha iyi performans veriyor diye sorduğumda cevabını zor alıyorsam yahut alamıyorsam o motor benim ihtiyacımı karşılamıyor demektir. Buna takılmayan, benim için sorun değil diyenlere tabii ki yeterli gelecektir, saygı da duyarım. Ama söylediğim gibi günümüz otomotiv teknolojisinin geldiği noktada ' yeterli ' kelimesi artık orada burada çekiyor mu, yüklüyken kalıyor mu gibi soruları geçeli çok oldu.

Sorunsuzluk meselesine gelince; o konuda hem fikirim.. Atmosferik motor alan insanlar özellikle sorunsuzluğu hedef alıp seçim yapıyorsa çok mantıklı hareket ediyorlardır. O noktada tercihlerinde hiç bir sıkıntı olamaz.
 
Son düzenleme:
Benzin pahalı olmasaydı, benim araçta eskimemiş olsaydı ben 2.0 atmosferiğe bile devam ederdim. Ben burada 2.0 atmosferik motor yetersiz diyor muyum ? Üstelik 136 hp ve 20 yıl öncesinin teknolojisine sahip. Ona rağmen yetersiz kelimesini kullanmıyorum. Yetersizden de kastım çıkmıyor, çekmiyor, etmiyor değil. 1.25 motor bile o konuda yetersiz kalmıyor. Ama bugün c segment bir araca 100 küsür bin liranın üzerinde para verip piyasada muadili olan kaç tane araçtan daha iyi performans veriyor diye sorduğumda cevabını zor alıyorsam yahut güçlükle alıyorsam o motor benim ihtiyacımı karşılamıyor demektir. Buna takılmayan, benim için sorun değil diyenlere tabii ki yeterli gelecektir, saygı da duyarım. Ama söylediğim gibi günümüz otomotiv teknolojisinin geldiği noktada ' yeterli ' kelimesi artık orada burada çekiyor mu, yüklüyken kalıyor mu gibi soruları geçeli çok oldu.

Sorunsuzluk meselesine gelince; o konuda hem fikirim.. Atmosferik motor alan insanlar özellikle sorunsuzluğu hedef alıp seçim yapıyorsa çok mantıklı hareket ediyorlardır. O noktada tercihlerinde hiç bir sıkıntı olamaz.
Tabi canim daha gecen gun serviste bi mx5 icin supercharger siparisi duydum hatta belli bir yerden sonra kurtarmiyor atmosferik dogruya dogru . Su dakikadan sonrada atmosferiklerde son noktaya coktan gelindi artik daha birsey yapilamaz yani turboya gecis donemini her marka yapti sonucta.
 
Son düzenleme:
  • Beğeni
Tepkiler: Cenk
Tabi canim daha gecen gun serviste bi mx5 icin supercharger siparisi duydum hatta belli bir yerden sonra kurtarmiyor atmosferik dogruya dogru . Su dakikadan sonrada atmosferiklerde son noktaya coktan gelindi artik daha birsey yapilamaz yani turboya gecis donemini her marka yapti sonucta.
Müşteriler istiyor abi.. Mazda da bunu görmüş olacak ki ' hayır kardeşim ben skyactive G'de devam edeceğim demiyor ' ki mazda'nın bu konuda ne kadar tutucu olduğunu herkes bilir. Ama ona rağmen performansı daha fazla olan, alt devirleri daha güçlü, ara hızlanmaları daha iyi olan motor geliştirmek için para harcıyor. Bu adamlar buna yatırım yapmadan evvel kamuoyu yoklaması yapıp müşteri ihtiyaçlarını muhakkak analiz ediyorlardır. Neticede burada otomobillere uygulanacak teknoloji belirlenirken senin benim gibi istisnalara bakmıyorlar, genele bakıyorlar.
 
  • Beğeni
Tepkiler: kekum34 ve Sailor
Nasil ya cevap bu kadar mi ? Fabrikada uretilenler disarida onca para verdiklerimizden daha mi kaliteli simdi ? Hani fark olurda bu kadar olmasi gercekten normal olamaz ya ama
Olur olur :) Sorduğum bütün servislerden ustalardan aldığım cevap aynı oldu. Ben de bu cevabı sana satıyorum işte :D Benim akü bittiğinde Delphi almıştım, garantisi geçen yıl bittiğine göre 3 yıl filan oldu sanırım, hala taş gibi. :)
Valla net bilmiyorum. Ama şehir içine büyük arabayla gitmek ölüm. Smart ve fiatın küçük araçlarından çok oluyor küçük oldukları için. Ama yasak olmaz heralde çünkü dizel panda, smart oluyor kullanılıyor yani.
Yakında yasaklanır. 1.6 atmosferik alın, çöp möp en azından insan içine karışabilirsiniz. :D
Neden atmosferik turbo kapışmasında sadece tsi göz önünde bulunduruluyorrr
Çünkü Downsizing'in ilk örneği. Mazda başlığında da yazdım hatta 1.4tsi 170hp 'lik alanların elinde patlayan efsane motorla başladı her şey :D thp mi diyeyim, tce mi diyeyim, multiair mi diyeyim, ecoboost mu diyeyim? tsi selpak gibi, kolayımıza geliyor.
 
Olur olur :) Sorduğum bütün servislerden ustalardan aldığım cevap aynı oldu. Ben de bu cevabı sana satıyorum işte :D Benim akü bittiğinde Delphi almıştım, garantisi geçen yıl bittiğine göre 3 yıl filan oldu sanırım, hala taş gibi. :)

Yakında yasaklanır. 1.6 atmosferik alın, çöp möp en azından insan içine karışabilirsiniz. :D

Çünkü Downsizing'in ilk örneği. Mazda başlığında da yazdım hatta 1.4tsi 170hp 'lik alanların elinde patlayan efsane motorla başladı her şey :D thp mi diyeyim, tce mi diyeyim, multiair mi diyeyim, ecoboost mu diyeyim? tsi selpak gibi, kolayımıza geliyor.
Mantıken en çok satan turbo benzinli olabileceği için tsi tartışmak doğru olabilir shsjdbdd.
Bizimkiler şehir merkezine uzakta oturuyor, merkeze de çok uğramıyorlar işimiz düşmüyor yani o yüzden çok önemli değil.
 
  • Beğeni
Tepkiler: Sailor
Mantıken en çok satan turbo benzinli olabileceği için tsi tartışmak doğru olabilir shsjdbdd.
Bizimkiler şehir merkezine uzakta oturuyor, merkeze de çok uğramıyorlar işimiz düşmüyor yani o yüzden çok önemli değil.
Tabii ki en çok satanı. Bozulan atıyor yenisini alıyor sşlfjsadşs selpak gibi kullan at motorlar ashdkşlaffgsds
 
Atmosferik güzel de lpg takıldığı için güzel yoksa turbo alırım ben de.
 
Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...