Geyik Başlığı 4

  • Konuyu başlatan Konuyu başlatan Cussler
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi
Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...
Ben bu zamana kadar benzinde 10 yakıp lpg ye geçince 13 yakan araba görmedim duymadım max 12 oluyor yani hatta bir tanıdığımın 10 yakarken lpg de 11.5
Motorun enjeksiyon sistemine ve sıkıştırmasına göre değişiyor aslında. Ama tahmini %30 duyuyorum ve görüyorum. 1,2 direk enjeksiyon palio ş.içi 7 yakıyorken lpg de direk 10.
 
  • Beğeni
Tepkiler: Koraykaya
Motorun enjeksiyon sistemine ve sıkıştırmasına göre değişiyor aslında. Ama tahmini %30 duyuyorum ve görüyorum. 1,2 direk enjeksiyon palio ş.içi 7 yakıyorken lpg de direk 10.
Oha ben olsa olsa max %25 farkeder diye düşünüyorum. Accenntti benzinde hiç ölçmedik ama fabrika verisi şehir dışı 6 iken kasmadan lpg ile 7.5 yaktığımızı biliyorum o araba için orda benzinle 6 yakalamak çok zordu
Kullanılan lpg sisteminin ve yakıtın çok farkettireceği bir durum
 
Arkadaşlar...
Bu cihaza 100 tl verdim ama, çok para gercekten. Almamdaki sebebde, arabanın hararet göstergesi yok. LPGli araba hararet olmaz ise olmaz. Ayrıca motor yükü ve anlık yakıt tüketim göstergesi var. Onlarda yanında çila oluyor...
Yoksa normalde vermem böyle paralar , böyle çin işlerine.
 
Oha ben olsa olsa max %25 farkeder diye düşünüyorum. Accenntti benzinde hiç ölçmedik ama fabrika verisi şehir dışı 6 iken kasmadan lpg ile 7.5 yaktığımızı biliyorum o araba için orda benzinle 6 yakalamak çok zordu
Kullanılan lpg sisteminin ve yakıtın çok farkettireceği bir durum

Benim arabam benzinde 5,80 - - - lpg ise 7,1 litre yakıyor. Alın size net bir rakam.
 
  • Beğeni
Tepkiler: At
Oha ben olsa olsa max %25 farkeder diye düşünüyorum. Accenntti benzinde hiç ölçmedik ama fabrika verisi şehir dışı 6 iken kasmadan lpg ile 7.5 yaktığımızı biliyorum o araba için orda benzinle 6 yakalamak çok zordu
Kullanılan lpg sisteminin ve yakıtın çok farkettireceği bir durum
Aslında olaya daha fazla açıklık getirmek lazım.Gazı sıkıştırabilecek kadar bir sıkıştırma yok pistonda.O yüzden gaz normal bir benzin püskürtmeden daha çok hacim kaplıyor.Bu da daha az havanın pistona girmesine sebep oluyor.Düşük hacimli motorlarda %30 civarı veya daha fazla gaz yakmasının sebebi de bu prensiple açıklanıyor.Daha çok gaz pedalına basılıyor gitmek için ve daha çok lpg yollanıyor iyice havadan yoksun gaz ağırlıklı yanma oluyor.Diyelim ki 2,0 atmosferik bir focus ele alalım.12-13 L/100 km yakıyor. Lpg de bu max 15 oluyor. Ama önceden verdiğim örnek gibi kia rio benzinde 7 geziyorken 9 litre lpg yakıyor. kapiş?
 
Benim arabada Lpg nin benzine göre tüketim oranı %22 daha fazla çıkyor. Yani %30 çokda abartı değil aslında.
Aslında araba LPG de Cut Off olsa rampa aşaği lpg yakmadan gitsem bu oran değişebilir.
İllaki rampa aşaği 1,8 litre tüketim var.
 
Son düzenleme:
Aslında olaya daha fazla açıklık getirmek lazım.Gazı sıkıştırabilecek kadar bir sıkıştırma yok pistonda.O yüzden gaz normal bir benzin püskürtmeden daha çok hacim kaplıyor.Bu da daha az havanın pistona girmesine sebep oluyor.Düşük hacimli motorlarda %30 civarı veya daha fazla gaz yakmasının sebebi de bu prensiple açıklanıyor.Daha çok gaz pedalına basılıyor gitmek için ve daha çok lpg yollanıyor iyice havadan yoksun gaz ağırlıklı yanma oluyor.Diyelim ki 2,0 atmosferik bir focus ele alalım.12-13 L/100 km yakıyor. Lpg de bu max 15 oluyor. Ama önceden verdiğim örnek gibi kia rio benzinde 7 geziyorken 9 litre lpg yakıyor. kapiş?
Bir süre düşünüp birkaç somut değerler elde etmem gerekiyor bununtekrardan düşünücem
 
@İstanbulluu yeni bir şey üzerinde çalışılıyormuş İtalya'da. Egzosta yanmamış lpg yi tutmak için egzos içine bir krem sürülüyormuş.Sonra o krem emdiği lpgyi depoluyor.Sonra onu kullanabiliyormuşsun.Merak ettiysen link paslayayım.
 
Son düzenleme:
  • Beğeni
Tepkiler: Koraykaya
Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...