Geyik Başlığı 4

  • Konuyu başlatan Konuyu başlatan Cussler
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi
Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...
İstisnalar muhakkak var hocam. Tam tersi noktasında o kadar fark verip dizel alıp yılda 10 bin km'yi bile görmeyenler, turbo benzinli alıp yılda 20-30 bin km'yi görenlerden emin olun çok daha fazla. Ama işte her ürünün istisnai kullanıcısı muhakkak çıkıyor. Soğutma suyu hortumu kronik arızalı olan ve bilmeyen bazı kullanıcıların yatak sardırdığı ( hatta yurt dışında bazı 1.6 eb motorlar yanmıştı haberi yapılmıştı ) 1.6 hacimli ecoboost motorları bile 100k km üstüne çıkarak sıkıntısız kullananları gördüm. Hiç bir zaman bir atmosferik kadar sağlam olamayacaklar bu belli ama bakımları ve kullanımı muntazam yapılan bir düşük hacimli turbo benzinli aracın da 120-150k'da motorunun biteceğine pek ihtimal veremiyorum. Açıkçası vermek istemiyorum :D
120 k da bitecek motorun üretimine izin vermezler .Üreticiler öyle bir riske girmez
Ya sanayide söylenen şu dizel benzin farketmez hava soğutmalı intercooler ı küçük turboluları muntazam kullanmak lazımmış
120-150k km'de motor kolay kolay bitmez ama genellikle turboları en az bir rektifiye parasına denk masraf çıkartabiliyor. Downsizing yapılmış giriş seviyesi 1.0-1.2 civarı hacimdeki motorlara her zaman şüpheyle bakarım. Aşırı besleme kaldıracak hacimler benim gözümde 1.8'den veya 2.0'dan başlıyor. Ona göre hafif basınçlı turbolar kullanılması ve tabii ki turbonun raconuna göre kullanım alışkanlıkları şart :)
 
Ekli dosyayı görüntüle 11703 evinizin kapısına böyle park edilse ne yaparsınız? Ben kaputta zıplar öyle geçerim
Ben yapmam ama merdivenden bmx bisikletle inip üstünden tırmanana da engel olmam. Yanımda sağlam 1-2 arkadaş varsa o arabayı bagaj tarafından çevirip ibretlik bir yere koymaya bakarım. Hiç olmadı halat bağlayıp arka çeki demirinden bir arabayla alıp bir yerlere götürürüm. Hatta yol ortasına bırakırım, ihbar etsinler de çekiciler çeksin :)
 
120-150k km'de motor kolay kolay bitmez ama genellikle turboları en az bir rektifiye parasına denk masraf çıkartabiliyor. Downsizing yapılmış giriş seviyesi 1.0-1.2 civarı hacimdeki motorlara her zaman şüpheyle bakarım. Aşırı besleme kaldıracak hacimler benim gözümde 1.8'den veya 2.0'dan başlıyor. Ona göre hafif basınçlı turbolar kullanılması ve tabii ki turbonun raconuna göre kullanım alışkanlıkları şart :)
Benim için de turbo beslemeli motorlar yüksek hacimle daha sağlıklı ve etkili kesinlikle ona şüphe yok. Biz atmosferik düzenden bas marşa, yaptır bakımını milyon km git düzenine fazla alıştığımız için kullanım şartları v.s gibi durumlarda yadırgıyoruz. Atmosferikler kadar dayanıklı değiller, hatta daha hassaslar kesinlikle. Turbo değişimi ise elbet bir zaman gelecek. Fakat tempolu sürüşlerden sonra stop etmeden önce bir kaç saniye beklemek, nemli, rutubetli, soğuk havalarda, rakımı yüksek bölgelerde motoru fazla zorlamadan kullanmak v.b şartları yerine getirdiğimizde eminim ki turbonun rektifiye isteyeceği süre de uzayacaktır. Bunlara uyduktan sonra turbo beslemeli bir motor 200k km'yi yüksek bir masraf olmadan çıkarabilse bana yeter açıkçası.
 
  • Beğeni
Tepkiler: by
Benim için de turbo beslemeli motorlar yüksek hacimle daha sağlıklı ve etkili kesinlikle ona şüphe yok. Biz atmosferik düzenden bas marşa, yaptır bakımını milyon km git düzenine fazla alıştığımız için kullanım şartları v.s gibi durumlarda yadırgıyoruz. Atmosferikler kadar dayanıklı değiller, hatta daha hassaslar kesinlikle. Turbo değişimi ise elbet bir zaman gelecek. Fakat tempolu sürüşlerden sonra stop etmeden önce bir kaç saniye beklemek, nemli, rutubetli, soğuk havalarda, rakımı yüksek bölgelerde motoru fazla zorlamadan kullanmak v.b şartları yerine getirdiğimizde eminim ki turbonun rektifiye isteyeceği süre de uzayacaktır. Bunlara uyduktan sonra turbo beslemeli bir motor 200k km'yi yüksek bir masraf olmadan çıkarabilse bana yeter açıkçası.
Güzel söylüyorsun da Cenk hocam, yıllarca eski model araba kullandığımız için benim eskiden beri alışkanlığımdır; arabam turboymuş gibi soğuk havalarda çalışır çalıştırmaz hareket etsem bile jikle gazına ek olarak gaza basmadan harekete geçip sürüş esnasında 2500 devri bulmadan giderim, uzun süre çalıştıysa da park ettikten sonra 30sn, bazen 1-2dk'ya kadar beklediğim oluyor. Ama sürüş esnasında yeri geliyor gazı döşemeden çekmeden dakikalarca hunharca kullanabiliyorum. Şimdi tüm arabanın hoşuna gidecek alışkanlıklarıma rağmen agresif kullanım istediğimde buna dayanamayacaksa ben bunu kabullenemem ki.
 
  • Beğeni
Tepkiler: FuckTheFuelEconomy
Güzel söylüyorsun da Cenk hocam, yıllarca eski model araba kullandığımız için benim eskiden beri alışkanlığımdır; arabam turboymuş gibi soğuk havalarda çalışır çalıştırmaz hareket etsem bile jikle gazına ek olarak gaza basmadan harekete geçip sürüş esnasında 2500 devri bulmadan giderim, uzun süre çalıştıysa da park ettikten sonra 30sn, bazen 1-2dk'ya kadar beklediğim oluyor. Ama sürüş esnasında yeri geliyor gazı döşemeden çekmeden dakikalarca hunharca kullanabiliyorum. Şimdi tüm arabanın hoşuna gidecek alışkanlıklarıma rağmen agresif kullanım istediğimde buna dayanamayacaksa ben bunu kabullenemem ki.
Zaten mevzu da bu. Düşük hacimli turbo beslemeli bir aracı da gazı döşemeye yapıştırıp dakikalarca gidebilirsin. Günün sonunda da sorunsuz kalabilirsin. Fakat bunu, atmosferik motorlu bir araca göre daha fazla ve daha sık şekilde genel kullanım karakteri olarak bellerseniz işte o zaman yan etkileri ağır oluyor. Mesela turbo beslemeli benzinli motoru ve atmosferiği geçtim, ciddi yüksek tork üreten ve bunu anlık patlamalar şeklinde yapan, yüksek basıncın motora zarar vermemesi için çelik bloktan üretilen turbolu dizel aracımda da ben defalarca yaptım. En az 1 saat dip gazla gidip aracı oldukça zorladığım oldu defalarca. Ama ben bunu genel kullanım karakterime yaymadan, bakımları nispeten erken yaptırarak, düzenli istasyondan yakıt alıp, hava ve yol koşullarının ideal durumuna göre aracı kullanmaya özen gösterdiğim için bu zamana kadar hiç sorun yaşamadım. Yani anlatmak istediğim turbo benzinli araçları da sıkarak kullanabiliriz ama bunu atmosferiğe göre daha az genel kullanım karakteri olarak belirlemek gerek. Tabii daha hassas motorlar olduğu için de kullanım şartlarına biraz daha özen göstermeli hepsi bu. Bunlara özen göstermeyenlerin 120k'da motorda sorun yaşaması pek tabii ki muhtemel.
 
HAYIR !.. N'OLAMAZ !!!:D
Çıldıracağını düşünüyorum. Düşünsene gazı köklemişsin, yardır yardır gidiyorsun, pat bir anda gaz pedalı hissizleşiyor, motor sağırlaşıyor ve güç alamamaya başlıyorsun. O da ne turbo panelleri eğilmiş, bir kaç bin liralık nur topu gibi masrafın çıkmış. Allah Allah tam cinayet :D
 
  • Beğeni
Tepkiler: bt
Çıldıracağını düşünüyorum. Düşünsene gazı köklemişsin, yardır yardır gidiyorsun, pat bir anda gaz pedalı hissizleşiyor, motor sağırlaşıyor ve güç alamamaya başlıyorsun. O da ne turbo panelleri eğilmiş, bir kaç bin liralık nur topu gibi masrafın çıkmış. Allah Allah tam cinayet :D
Harbiden ha... İner tekmelerim :D
 
  • Beğeni
Tepkiler: Cenk
Harbiden ha... İner tekmelerim :D
Vallahi ben bile tekmelerim.. Sırf böyle bir manzarayla karşılaşmayayım diye benim dizel makinenin top speed'ini hiç ölçemedim. 60k oldu hala daha top speed'de kaç yapar bilmiyorum. Malum dizellerde zararlı bayağı son hız denemeleri. Tamam araca iyi bakıyoruz ama hiç gerek yok şimdi turbo masrafına :D
 
Merhaba.
Bu sabah arabayı kar altında buldum. Yola çıkmadan önce temizlemek için uğraşırken ellerim dondu. arabaya oturunca -3 derece ikasını gördüm. El frenini bırakıp yola çıktığımda başta pek bişey yoktu ama, yolda biraz ilerleyince sileceklerimin camı temizlemediğini farkettim. silecek lastiği donmuş göbek yapmış. önümdeki su damlacılarını bile süpürmüyordu. İki defa yolda durdum ön camı temizledim. Lakin biraz daha ilerleyince de lastik basınc sensorum yandı. Araba bu sefer fren basınca abs devreye girmeye başladı. yolun bir noktasında tutuş nerdeyse sıfıra indi. Araba kayıyordu. Kendimi riske etmedim. U dönüşü yaptım eve gittim. Güneş doğdu herşey normalleşmeye başlamıştı . Ama ben genede buna cesaret edemedim, servisi aradım. Beni beklediler sağ olsunlar. Servisle işe geldim..
Böylesi -3 derece havada aracıma en ihtiyacım olduğu anda, malesef çok hazırlıksız yakalandım. Ne kış lastiği, ne cam temizleyici fırcam vardı. Ayrıca camları temizlemeyen adi ucuz sileceklerde soğuk havada koy vermişti.
Bu konuda adımlar atmam lazım. :( Gene paracık kaybedecez :(
 
Vallahi ben bile tekmelerim.. Sırf böyle bir manzarayla karşılaşmayayım diye benim dizel makinenin top speed'ini hiç ölçemedim. 60k oldu hala daha top speed'de kaç yapar bilmiyorum. Malum dizellerde zararlı bayağı son hız denemeleri. Tamam araca iyi bakıyoruz ama hiç gerek yok şimdi turbo masrafına :D
Abi aracı kaç yıl kullanacaksın ki. 10 yıl binmeyi düşünüyorsan ancak bu kadar kasarsın diye düşünüyorum :)
 
Marmariste Hersey Dahil otele 1890 tl fiyat aldim. Amma velakin ucak + transfer icin 1100 tl fiyat cikardilar. Ayten ile gitsem 280 tl tutuyor.

Marmarise burdan gitmek 7 saat. Ucakla gitmekte nerden baksan kapidan kapiya 5 saat. 2 saat icin ucakla ucakla gitmek buyuk mebla. Hanimida kandiramiyorum.

Bulamadim bi care. Ucakla gitmezsek tatile gitmeyek diyo.. en iyisi paralar carcur olmasin gitmiyek tatile.. :(
Abi 7 saat fazla iyimser değil mi? Bodruma giderken araba kullanma süresi 7 saatte gidiyorduk ki İzmir-Aydın otobanında biraz basarak 2 litre dizel ile. Hem az yakmak için sakin gidip hem de 7 saatte Marmaris pek gerçekçi değil bence. Marmarisin yolunun da virajlı olduğunu söyleyeyim.
 
Abi 7 saat fazla iyimser değil mi? Bodruma giderken araba kullanma süresi 7 saatte gidiyorduk ki İzmir-Aydın otobanında biraz basarak 2 litre dizel ile. Hem az yakmak için sakin gidip hem de 7 saatte Marmaris pek gerçekçi değil bence. Marmarisin yolunun da virajlı olduğunu söyleyeyim.

Valla sen tecrubelisin. Sence o yol kaç sürer.
 
Durduk yere bıdığa talip çıktı. Satasım yok aslında. Satsam, max sattığım fiyata, bu yakıt tüketiminde benzinli, otomatiğine güveneceğim ne alabilirim? Space Star-Attrage-Swift-Baleno (ki Swift dışındakiler daha alt kalite, Swift'i bilmiyorum) gibi Japonlar var yine. Peugeot 208 falan da ilgimi çekiyor ama benzer fiyatlılar etg5 şanzımanlılar, eat6ların fiyatı yüksek. Aslında zaman zaman hibrite geçmeyi düşünüyordum ama aynı paraya alabileceğim hibritler 1-2 yaş büyük, 2-3 kat fazla km yapmış oluyor. Siz olsanız ne yapardınız? Sıfırdan beri bildiğim arabayı, milletin nasıl kullandığını bilmediğim arabaya değişmem, yazarken bir kez daha satmak istemedim. :D

sağlıklı beslenme, günde 3 litre su
Hocam fazla su içmekte zehirlenmeye yol açar. 3lt'yi fazla geçmemekte fayda var.
Siz 3lt demişsiniz sorun yok ama ne kadar fazla su o kadar iyi düşünenler var, ondan yazayım dedim.
 
Valla sen tecrubelisin. Sence o yol kaç sürer.
Molalarla birlikte 12-13 saati gözden çıkarın derim. Özellikle Marmaris yolu çok virajlı, ufaklık rahatsız olabilir :) Bence uçakla gidip ulaşımı otele bırakmadan transfer şirketi bakın. Havaalanından Datça'ya vito veya benzeri bir aracı doldudup kişi başı 50 tl civarına götürüyorlardı. Çok daha uyguna gelir.
 
  • Beğeni
Tepkiler: İstanbullu
Molalarla birlikte 12-13 saati gözden çıkarın derim. Özellikle Marmaris yolu çok virajlı, ufaklık rahatsız olabilir :) Bence uçakla gidip ulaşımı otele bırakmadan transfer şirketi bakın. Havaalanından Datça'ya vito veya benzeri bir aracı doldudup kişi başı 50 tl civarına götürüyorlardı. Çok daha uyguna gelir.

12 saat cok uzun ya.. eger kopruden gidersem yolculuk bu cikiyor..

Screenshot_2018-03-01-10-49-20-485_com.easyroute.png
 
Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...