İstisnalar muhakkak var hocam. Tam tersi noktasında o kadar fark verip dizel alıp yılda 10 bin km'yi bile görmeyenler, turbo benzinli alıp yılda 20-30 bin km'yi görenlerden emin olun çok daha fazla. Ama işte her ürünün istisnai kullanıcısı muhakkak çıkıyor. Soğutma suyu hortumu kronik arızalı olan ve bilmeyen bazı kullanıcıların yatak sardırdığı ( hatta yurt dışında bazı 1.6 eb motorlar yanmıştı haberi yapılmıştı ) 1.6 hacimli ecoboost motorları bile 100k km üstüne çıkarak sıkıntısız kullananları gördüm. Hiç bir zaman bir atmosferik kadar sağlam olamayacaklar bu belli ama bakımları ve kullanımı muntazam yapılan bir düşük hacimli turbo benzinli aracın da 120-150k'da motorunun biteceğine pek ihtimal veremiyorum. Açıkçası vermek istemiyorum
120 k da bitecek motorun üretimine izin vermezler .Üreticiler öyle bir riske girmez
120-150k km'de motor kolay kolay bitmez ama genellikle turboları en az bir rektifiye parasına denk masraf çıkartabiliyor. Downsizing yapılmış giriş seviyesi 1.0-1.2 civarı hacimdeki motorlara her zaman şüpheyle bakarım. Aşırı besleme kaldıracak hacimler benim gözümde 1.8'den veya 2.0'dan başlıyor. Ona göre hafif basınçlı turbolar kullanılması ve tabii ki turbonun raconuna göre kullanım alışkanlıkları şartYa sanayide söylenen şu dizel benzin farketmez hava soğutmalı intercooler ı küçük turboluları muntazam kullanmak lazımmış