Geyik Başlığı 4

  • Konuyu başlatan Konuyu başlatan Cussler
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi
Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...
Üretilen cvt'ler Honda'nın elinde kaldıysa onları bitirmek için olabilir. Neticede kör satıcının kör alıcısı her zaman çıkar :)
Yani şu i-vtec 1,6 ları 1300 küsur kg ağırlıklı bir kasanın altına lpg opsiyonuyla sunuyorlarsa gülmemek elde değil.Alıcısının çok olması mesele değil 2003 den beri kasa değişmeyen Caddy de çok satıyor, Mcp-mmt şanzımanlı arabalar da çok sattı satıyor, Kırılan büzülen şanzımanlı VAG larda sattı satıyor. Bizim toplumda kör alıcı çok maalesef.
 
Cevabı ben verebilirim: Yok o yükseklik tam kıvamında. Koltuklar da alçakta kalıyor, o tarz bir gariplik olmuyor. Adamlar Japon Audi yapmışlar :D
İc kisimda el freni yerine auto hold geldi nasil calisir onemli. Sol tarafta cam aydinlatma tuslari yenilendi eskiye gore farklari. Sehir ici start stop sistemi frene tam guc uygulandiginda calismaya devam ediyordu eski kasada bunda hala aynimi. Orta ekranda ufak yazilim farklari vardi android auto geldimi.bose ses sitemi revize edildimi yoksa eskisi ile aynimi. Serit takip sistemi direksiyona mudahele ediyormu yoksa eskisi gibi sadece ses le uyarimi var .4 cam otomatikmi yoksa hala son on cam mi sadece otomatik. Aktif viraj aydinlatmasi var mi nasil calisiyor. Yeni mazda 6 lara getirilen g vector sistemi bu kasada gelmis mi ? Anahtardan cam kapama ve bagaj acma var mi ?
Ugur kardeşimizi bildiğim kadarıyla cevapladım, senin de sorularını bildiğim kadarıyla cevaplayayım kaptan. Malum bizde makyajsızı var, arkadaşta makyajlısı var daha geçenlerde bindim, Mazda etkinliğinde de 3'ü tekrar kullandım.

- cam aydınlatma geldi. artık 4 cam da tek dokunuşla açılıp kapanan cinsten oldu. En büyük devrim :D
- bose ses sistemi eskisi ile aynı.
- aktif viraj aydınlatması Power sense donanımında var. Dinamik ön far viraj içine dönerek aydınlatıyor. Sonra basit bir önden kazada tramerin 20binlik oluyor :P
- G-vectoring bu kasaya geldi. Özellikle uzun virajlarda arabanın hızını eskisinden daha az hissediyorsun, en belirgin fark bu. Yol tutuşa etkiden ziyade sürücü ve yolcuların tedirginliği üzerine olumlu etkisini konuşabiliriz. :)
- anahtardan bagaj açma var da diğer sorduklarını bilmiyorum.
- bu da ekstra bilgi. makyaj öncesinde elektrikli katlanır aynalar sadece içeriden katlanabiliyordu. makyajdan sonra kilide entegre etmişler.

-- android auto & carplay mevzularını ben de merak ediyorum valla. servisten bizimkilere güncelleme gelecek, hepinize yükleyeceğiz demişler ama zamanı hakkında bir malumat yok.
 
Sana şöyle diyeyim 1,5 turbo benzinli araba alıyorsun torkun 220 nm de sınırlandırıyorsun neden? Cvt in ancak o kadar aktarabiliyor.Sonra az yakıyor 1,5 motorum diye zannediyorlar.Ümüğü sıkılmış 1,5 turbo motora biniyorum denmiyor ama:D
İlk duyduğumda bende şanzımandan kaynaklı olduğunu düşünmüştüm. 180'lik bir turbo makinede 220 nm tork çok düşük. Genelde 250 ile sınırlandırılan torka bile karşıyım. 180-200 hp civarında olan turbo motorların artık 300 nm torka yaklaştırılması gerektiğini düşünüyorum. Tabii bunun için de iyi bir aktarmaya sahip şanzımana ihtiyaç var ki bu motorların hakkı da bu şanzımanlardır zaten. Dizel bitecek bitecek deniyor, millet vazgeçme peşinde bunlar da en iyi şanzımanı alıp dizele koyuyor.
 
İlk duyduğumda bende şanzımandan kaynaklı olduğunu düşünmüştüm. 180'lik bir turbo makinede 220 nm tork çok düşük. Genelde 250 ile sınırlandırılan torka bile karşıyım. 180-200 hp civarında olan turbo motorların artık 300 nm torka yaklaştırılması gerektiğini düşünüyorum. Tabii bunun için de iyi bir aktarmaya sahip şanzımana ihtiyaç var ki bu motorların hakkı da bu şanzımanlardır zaten. Dizel bitecek bitecek deniyor, millet vazgeçme peşinde bunlar da en iyi şanzımanı alıp dizele koyuyor.
Mesela yorumlarda gördüm @byilmaz amerikanların tk yı zaten nolacak diye kullandığını ve çift kavramalara yeni yeni göz kırptıklarını gelişimin orada olduğunu yazmış.Şunu atlıyor çift kavrama da aktarımı verimli olsa sınırlandırma yemezdi.Viskoz kavramalı çift kavrama yapmazlardı.. Şanzıman işinde gördüğüm şu viskoz kavrama bu işin ütopyası sadece ne kadar kayıp olacağı asıl çetrefilli tarafı.Tk şanzıman olsa 1,4 den 150 hp alan Vag sanırım 250 de sınırlamazdı torkunu? Sonuçta 1,0 tsi da 220 nm tork alan bir durum var ortada.
Aslında Hondanın anladığım kadaryıla düşük tork alabilseydi o zf9 u da crv ye koymayacak olmasıydı:) Zorunluluk diyelim onlar için
 
Son düzenleme:
  • Beğeni
Tepkiler: Cenk
Mesela yorumlarda gördüm @byilmaz amerikanların tk yı zaten nolacak diye kullandığını ve çift kavramalara yeni yeni göz kırptıklarını gelişimin orada olduğunu yazmış.Şunu atlıyor çift kavrama da aktarımı verimli olsa sınırlandırma yemezdi.Viskoz kavramalı çift kavrama yapmazlardı.. Şanzıman işinde gördüğüm şu viskoz kavrama bu işin ütopyası sadece ne kadar kayıp olacağı asıl çetrefilli tarafı.Tk şanzıman olsa 1,4 den 150 hp alan Vag sanırım 250 de sınırlamazdı torkunu? Sonuçta 1,0 tsi da 220 nm tork alan bir durum var ortada.
Aslında Hondanın anladığım kadaryıla düşük tork alabilseydi o zf9 u da crv ye koymayacak olmasıydı:) Zorunluluk diyelim onlar için
Amerikanların sahip olduğu araçların motor güçleri için çift kavrama şanzımanlar çok maliyetli. 500-600 nm torka kadar dayanımlı, ıslak tip bile olsa daha iyi üretimli çk şanzımanlar kullanılabilir, aktarma kaybı da düşük seviyeye çekilebilir ama maliyeti çok yüksek. Vag grubu da yıllarca aynı şeyi yaptı ki hala daha yapıyor. 6 ileri ıslak tip şanzımanı kullanıyor, ıslak tip diye nispeten daha güvenilir oluyor, aktarma kaybını da düşük tutuyor ama ıslak tip çk şanzımanlar da kendi içinde aktarma ve kullanım kalitesi bakımından ayrılıyor. Yani mevzu çk şanzımanın sadece ıslak tip olmasıyla bitmiyor benim anladığım.
 
  • Beğeni
Tepkiler: DouglasAdams
Ugur kardeşimizi bildiğim kadarıyla cevapladım, senin de sorularını bildiğim kadarıyla cevaplayayım kaptan. Malum bizde makyajsızı var, arkadaşta makyajlısı var daha geçenlerde bindim, Mazda etkinliğinde de 3'ü tekrar kullandım.

- cam aydınlatma geldi. artık 4 cam da tek dokunuşla açılıp kapanan cinsten oldu. En büyük devrim :D
- bose ses sistemi eskisi ile aynı.
- aktif viraj aydınlatması Power sense donanımında var. Dinamik ön far viraj içine dönerek aydınlatıyor. Sonra basit bir önden kazada tramerin 20binlik oluyor :p
- G-vectoring bu kasaya geldi. Özellikle uzun virajlarda arabanın hızını eskisinden daha az hissediyorsun, en belirgin fark bu. Yol tutuşa etkiden ziyade sürücü ve yolcuların tedirginliği üzerine olumlu etkisini konuşabiliriz. :)
- anahtardan bagaj açma var da diğer sorduklarını bilmiyorum.
- bu da ekstra bilgi. makyaj öncesinde elektrikli katlanır aynalar sadece içeriden katlanabiliyordu. makyajdan sonra kilide entegre etmişler.

-- android auto & carplay mevzularını ben de merak ediyorum valla. servisten bizimkilere güncelleme gelecek, hepinize yükleyeceğiz demişler ama zamanı hakkında bir malumat yok.
Abi bagaj atma var anahtardan komple aciliyormu onemli olan o saka maka ihtiyac oluyor el dolu iken komple acilmasi.makyada aynalar guzel olmus ben ekstra modul takiliyor diye aklimda kalmis
 
Mesela yorumlarda gördüm @byilmaz amerikanların tk yı zaten nolacak diye kullandığını ve çift kavramalara yeni yeni göz kırptıklarını gelişimin orada olduğunu yazmış.Şunu atlıyor çift kavrama da aktarımı verimli olsa sınırlandırma yemezdi.Viskoz kavramalı çift kavrama yapmazlardı.. Şanzıman işinde gördüğüm şu viskoz kavrama bu işin ütopyası sadece ne kadar kayıp olacağı asıl çetrefilli tarafı.Tk şanzıman olsa 1,4 den 150 hp alan Vag sanırım 250 de sınırlamazdı torkunu? Sonuçta 1,0 tsi da 220 nm tork alan bir durum var ortada.
Aslında Hondanın anladığım kadaryıla düşük tork alabilseydi o zf9 u da crv ye koymayacak olmasıydı:) Zorunluluk diyelim onlar için

Amerikanların sahip olduğu araçların motor güçleri için çift kavrama şanzımanlar çok maliyetli. 500-600 nm torka kadar dayanımlı, ıslak tip bile olsa daha iyi üretimli çk şanzımanlar kullanılabilir, aktarma kaybı da düşük seviyeye çekilebilir ama maliyeti çok yüksek. Vag grubu da yıllarca aynı şeyi yaptı ki hala daha yapıyor. 6 ileri ıslak tip şanzımanı kullanıyor, ıslak tip diye nispeten daha güvenilir oluyor, aktarma kaybını da düşük tutuyor ama ıslak tip çk şanzımanlar da kendi içinde aktarma ve kullanım kalitesi bakımından ayrılıyor. Yani mevzu çk şanzımanın sadece ıslak tip olmasıyla bitmiyor benim anladığım.

Sadece çift kavrama olarak algılanmasın. Yazıyı tam açıklayıcı yazmamışım. Yani evet adamların tutup çift kavramalı şanzımanı pickup'lara koyacak hali yok. @DouglasAdams dediğin gibi bir tork dayanımı var. Spor otomobillerine bile yeni yeni adapte etmeye başladılar. Ancak ZF ve Aisin diye bir gerçek var. ZF dediğimiz şanzımanı RS6, yeni M5 kullanıyor. Tork dayanımı yüksek, performanslı, dayanıklı bir şanzıman. Yani bir şanzımandan ne istersin deseler hepsinin cevabı gibi bir şey
Ama diyorum ya adamların şanzıman geliştirme gibi bir niyeti yok. Tork konvertörlü bir şanzımanı da geliştirip tüketimi %20-%30 azaltıp verimliliği artırabilirsin. Adamların böyle bir derdi yok kafa rahat
 
Son düzenleme:
Sadece çift kavrama olarak algılanmasın. Yazıyı tam açıklayıcı yazmamışım. Yani evet adamların tutup çift kavramalı şanzımanı pickup'lara koyacak hali yok. @DouglasAdams dediğin gibi bir tork dayanımı var. Spor otomobillerine bile yeni yeni adapte etmeye başladılar. Ancak ZF ve Aisin diye bir gerçek var. ZF dediğimiz şanzımanı RS6, yeni M5 kullanıyor. Tork dayanımı yüksek, performanslı, dayanıklı bir şanzıman. Yani bir şanzımandan ne istersin deseler hepsinin cevabı gibi bir şey
Ama diyorum ya adamların şanzıman geliştirme gibi bir niyeti yok. Tork konvertörlü bir şanzımanı da geliştirip tüketimi %20-%30 azaltıp verimliliği artırabilirsin. Adamların böyle bir derdi yok kafa rahat
Bu yıllarca böyle oldu ABD'de.. Adamların yüksek hacimli, bol beygirli ve bol torklu motorları var. Onların ne yakıt gibi bir derdi var ne de tüketim ekonomisi üstüne kurulu bir mühendislik amaçları var. Aktarmada ki kayıp da çok önemli değil onlar için. Adam 5 litrelik dev gibi motorlu araca biniyor, belli miktar kayıp olsa kaç yazar mantığıyla bakıyorlar. Haliyle şanzıman geliştirme işine pek ihtiyaçları kalmadı. Fakat son bir kaç yıldır özellikle vites sayıları yüksek tk şanzıman geliştirme işine de başladılar. 10 ileri şanzımanlara kadar geldi bu geliştirme. Belli ki çift kavramanın üzerine düşmek yerine tk şanzımanları geliştirmeyi tercih ediyorlar. Açıkçası böyle yapan üreticilerin hepsi bence doğrusunu yapıyor.
 
  • Beğeni
Tepkiler: DouglasAdams ve by
Abi bagaj atma var anahtardan komple aciliyormu onemli olan o saka maka ihtiyac oluyor el dolu iken komple acilmasi.makyada aynalar guzel olmus ben ekstra modul takiliyor diye aklimda kalmis
Ha, yok. Öyle bir açılma yok. Ama sedanda bagaj kapağı o kadar hafif ki, küçük üfürmelerle kaldırmak mümkün :)
 
  • Beğeni
Tepkiler: Sailor
Bu yıllarca böyle oldu ABD'de.. Adamların yüksek hacimli, bol beygirli ve bol torklu motorları var. Onların ne yakıt gibi bir derdi var ne de tüketim ekonomisi üstüne kurulu bir mühendislik amaçları var. Aktarmada ki kayıp da çok önemli değil onlar için. Adam 5 litrelik dev gibi motorlu araca biniyor, belli miktar kayıp olsa kaç yazar mantığıyla bakıyorlar. Haliyle şanzıman geliştirme işine pek ihtiyaçları kalmadı. Fakat son bir kaç yıldır özellikle vites sayıları yüksek tk şanzıman geliştirme işine de başladılar. 10 ileri şanzımanlara kadar geldi bu geliştirme. Belli ki çift kavramanın üzerine düşmek yerine tk şanzımanları geliştirmeyi tercih ediyorlar. Açıkçası böyle yapan üreticilerin hepsi bence doğrusunu yapıyor.

Tam olarak anlatmak istediğim buydu, hislerime tercüman oldun :D
 
  • Beğeni
Tepkiler: Cenk
Tam olarak anlatmak istediğim buydu, hislerime tercüman oldun :D
Vag grubu premium otomobillerinde ve yüksek performans veren otomobillerinde güçlü motorlar için çift kavrama şanzımanı tam olarak oturtabildi. Ama maliyeti düşük araçlar üretmek gerektiği vakit çk şanzıman hem üreticiye hem tüketiciye maddi yönden külfet oldu. Belki vag grubu dsg ve türevlerinden tamamen vazgeçmez ama amarok'ta yaptıkları gibi iyi bir tk şanzıman satın alıp yahut geliştirip maliyeti düşük araçlarda uygulayabilir belki ilerleyen yıllarda. Açıkçası şöyle sağlam, taş gibi hissettiren, verimliliği de fena olmayan güzel tepkilere sahip bir tk şanzımanı golf, passat gibi araçlarda görmek isterdim :D
 
  • Beğeni
Tepkiler: Cussler ve by
Vag grubu premium otomobillerinde ve yüksek performans veren otomobillerinde güçlü motorlar için çift kavrama şanzımanı tam olarak oturtabildi. Ama maliyeti düşük araçlar üretmek gerektiği vakit çk şanzıman hem üreticiye hem tüketiciye maddi yönden külfet oldu. Belki vag grubu dsg ve türevlerinden tamamen vazgeçmez ama amarok'ta yaptıkları gibi iyi bir tk şanzıman satın alıp yahut geliştirip maliyeti düşük araçlarda uygulayabilir belki ilerleyen yıllarda. Açıkçası şöyle sağlam, taş gibi hissettiren, verimliliği de fena olmayan güzel tepkilere sahip bir tk şanzımanı golf, passat gibi araçlarda görmek isterdim :D

RS6 örneğindeki gibi ZF kullansalar şanzıman şikayetlerinin bile rahatlıkla önüne geçerler. Bmw bu konuda başarılı bir örnek, motor şanzıman uyumu çok iyi mesela
Ama yapacaklarını düşünmüyorum, rekabette DSG ile öne çıkmış, bu konuda ciddi yatırım yapmış ve adı bununla özdeşleşmiş bir marka bundan sonra bundan kolay kolay vazgeçmez..Amarok ve bazı Audi modellerinde de tork dayanımı ve motor/şanzıman yerleşimi gibi sebeplerle kullanmak zorundalar da o yüzden kullanıyorlar
 
  • Beğeni
Tepkiler: Porsche ve Cenk
Vag grubu premium otomobillerinde ve yüksek performans veren otomobillerinde güçlü motorlar için çift kavrama şanzımanı tam olarak oturtabildi. Ama maliyeti düşük araçlar üretmek gerektiği vakit çk şanzıman hem üreticiye hem tüketiciye maddi yönden külfet oldu. Belki vag grubu dsg ve türevlerinden tamamen vazgeçmez ama amarok'ta yaptıkları gibi iyi bir tk şanzıman satın alıp yahut geliştirip maliyeti düşük araçlarda uygulayabilir belki ilerleyen yıllarda. Açıkçası şöyle sağlam, taş gibi hissettiren, verimliliği de fena olmayan güzel tepkilere sahip bir tk şanzımanı golf, passat gibi araçlarda görmek isterdim :D
Görürüz hocam belki ama internette görürüz. Asgari ucret 2500 tl bos golfte 400 bin tl oldugu zamanlar
 
  • Beğeni
Tepkiler: Cussler ve Cenk
Görürüz hocam belki ama internette görürüz. Asgari ucret 2500 tl bos golfte 400 bin tl oldugu zamanlar
RS6 örneğindeki gibi ZF kullansalar şanzıman şikayetlerinin bile rahatlıkla önüne geçerler. Bmw bu konuda başarılı bir örnek, motor şanzıman uyumu çok iyi mesela
Ama yapacaklarını düşünmüyorum, rekabette DSG ile öne çıkmış, bu konuda ciddi yatırım yapmış ve adı bununla özdeşleşmiş bir marka bundan sonra bundan kolay kolay vazgeçmez..Amarok ve bazı Audi modellerinde de tork dayanımı ve motor/şanzıman yerleşimi gibi sebeplerle kullanmak zorundalar da o yüzden kullanıyorlar
Bizde o zaman günü birlik kiralarız, off be yeni tk şanzımanlı golf ne güzel olmuş deriz. Sonra teslim ederiz :D

Yakın zamanda böyle bir şey olması zor gibi zaten ama ilerleyen süreçte teknolojinin ne kadar geliştiğiyle doğru orantılı olarak bu karar değişebilir. Eğer gelişen teknoloji tk şanzımanın geliştirilmesinin daha az maliyetli olduğunu söylerse vag grubu da zaman içinde buna doğru yönelecektir. Bence ileri ki dönemde arge çalışmalarının oluşturacağı maliyet bunu belirleyecektir.
 
Rekabette geride kalmaktan kasıt ne, beğenilmesi mi daha çok satması mı? Eğer bunlarsa F90 Amerika'da en çok beğenilen lüks spor sedan. Örnek almak da 4 çeker sistemine geçişse orada da yanılma var. İlk önce kimin yaptığının pek bir önemi yok sonuçta. BMW'nin 4 çekere geçmemesinin başlıca sebeplerinden biri rwd geleneği ve bundan doğan tepkilerdi. Segment ihtiyaçlarına göre bunun daha mantıklı bir karar olduğu düşünüldü, risk alındı, tepkiler geldi, ama ona rağmen tepki gösterenler bile beğendiyse bu otomobil başarılıdır. Rekabette de geride değildir. Baktığınız zaman xdrive 4matikten daha gelişmiş ve gelişmekte olan bir sistem. E klassın üstün olduğu nokta egzoz sesi ve motor gücü, ama geriye kalan her şeyde, ki buna sınıf ihtiyacı olan rafinelik, konfor, lükslük falan da dahil, 5 serisi çooooooook büyük yol kat etti F10 ve Mercedes'e göre.
Bildiğim kadarı ile rwd olarak da kullanılabiliyor, M xdrive normal bir xdrivein m5e konulmuş hali değil bunu da gözardı etmemek lazım
 
  • Beğeni
Tepkiler: fksarall
Bizde o zaman günü birlik kiralarız, off be yeni tk şanzımanlı golf ne güzel olmuş deriz. Sonra teslim ederiz :D

Yakın zamanda böyle bir şey olması zor gibi zaten ama ilerleyen süreçte teknolojinin ne kadar geliştiğiyle doğru orantılı olarak bu karar değişebilir. Eğer gelişen teknoloji tk şanzımanın geliştirilmesinin daha az maliyetli olduğunu söylerse vag grubu da zaman içinde buna doğru yönelecektir. Bence ileri ki dönemde arge çalışmalarının oluşturacağı maliyet bunu belirleyecektir.

10-15 yil sonra elektrikli otomobillerle birlikte sanziman tarih olacak zaten :D
 
  • Beğeni
Tepkiler: Cenk
Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...