Geyik Başlığı 4

  • Konuyu başlatan Konuyu başlatan Cussler
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi
Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...
Ben dizelden alışkınım gazı dipleyip kullanmaya.. 1.6 atmosferik bir aracın da alt devirlerinin, hatta yer yer orta devirlerinin dolu olmasını beklemek zor. En azından benim kullandığım motorlara ve kullanma stilime göre. Dolayısıyla bu araç benim altımda olsa o sesi mütemadiyen çıkarır. 1850 metre rakımlı Torosları 120 ile klima açık, 3 kişi + full bagaj çıkıyorum ben. Çoğu dik yokuşları ve yolları da öyle çıkıyorum. Bu araçta bunu yapmaya kalkarsam cvt'nin bu tarz bir ses çıkarmaması mümkün değil.

Malesef yapılan araştırmalar en verimli atmosferik motorun en az 2.2 litre hacime ihtiyacı olduğunu gösteyor. Zaten amerikada satılan çoğu ford toyota honda sedanları 2. Küsürlü hacimlerle satılıyor. Ülkemizde buna örnek s2000 2.2 litre versiyonlarını sayabiliriz.

Ama ülkede bu mümkün değil malessf.
 
  • Beğeni
Tepkiler: Cussler ve Cenk
Malesef yapılan araştırmalar en verimli atmosferik motorun en az 2.2 litre hacime ihtiyacı olduğunu gösteyor. Zaten amerikada satılan çoğu ford toyota honda sedanları 2. Küsürlü hacimlerle satılıyor. Ülkemizde buna örnek s2000 2.2 litre versiyonlarını sayabiliriz.

Ama ülkede bu mümkün değil malessf.
Bende 2.0 atmosferik varken bahsettiğim dik yokuşları 140-150 çıkardım bana mısın demezdi.. O konuya katılıyorum. 2.0 ve üzeri atmosferikler sürüş akıcılığı ve kullanım zevki açısından çok daha ideal.
 
Bende 2.0 atmosferik varken bahsettiğim dik yokuşları 140-150 çıkardım bana mısın demezdi.. O konuya katılıyorum. 2.0 ve üzeri atmosferikler sürüş akıcılığı ve kullanım zevki açısından çok daha ideal.

Geçenlerde bir grafik paylaşmıştım, Atmosferik benzin ve Dizel arabanın verim haritasında kesişme noktası.
Benzinli atmosferik de en verimli hacim 2,2 litrede elde edilirken, bu değer atmosferik dizelde 2,5 litrede yakalanıyor.
Bizi bu duruma düşüren bu vergilerdir. Amerikada 5,7 litre motorlu arabayı 3,2 litre ile yürütebiliyorsun.
Yakıt tüketimini artıran motorun hacmi değil, motordan alınan verimi doğru düzgün yola yansıtamamaktır.
Almanların 7 ileri vites, japonların cvt kullanmasının sebebide budur aslında
 
Geçenlerde bir grafik paylaşmıştım, Atmosferik benzin ve Dizel arabanın verim haritasında kesişme noktası.
Benzinli atmosferik de en verimli hacim 2,2 litrede elde edilirken, bu değer atmosferik dizelde 2,5 litrede yakalanıyor.
Bizi bu duruma düşüren bu vergilerdir. Amerikada 5,7 litre motorlu arabayı 3,2 litre ile yürütebiliyorsun.
Yakıt tüketimini artıran motorun hacmi değil, motordan alınan verimi doğru düzgün yola yansıtamamaktır.
Almanların 7 ileri vites, japonların cvt kullanmasının sebebide budur aslında
O zaman inşaallah bir gün biz de yüksek hacimli araç alacak bir vergilendirmeye sahip oluruz diyelim..
 
  • Beğeni
Tepkiler: cingoz debriyaj
Yakıt tüketimini artıran motorun hacmi değil, motordan alınan verimi doğru düzgün yola yansıtamamaktır

Sanziman kotuyse motordan alinan verimi gene yola yansitamazsin. Amerikalilar yillardir tork konvertorlu sanzimanlari kullaniyor, nasil olsa yakit derdi yok, motor da yuksek hacimli olunca sanzimani kimse takmiyor. Amerikan markalarinin sanziman gelistirme gibi bir derdi yok..Yeni yeni basladilar cift kavramadir vb..
 
Son düzenleme:
2017 göçüklü arabasını verip 15k para verip 2018 civice geçmiş.Sonra göçük falan boş takılmayın diyor ahahahahah. Feçeslerinde boğulası cahil kafaları ya:D
25:30 da cvt şanzıman gazlamaya başlayınca diyor.lpg li 1,6 almışsın honda cvt li şikayet ediyorsun ahahahaha abi bayılıyorum evde
Mal ya bu seni dişliyle sınırlandırmıyor diyo da kasnakların min-max limiti var:D
 
  • Beğeni
Tepkiler: DouglasAdams
Yalnız buna sanal oran koymuşlar. Yukarıda ki videoda olduğu gibi devri sabitleyip düz ses çıkarmıyor. 1.6 atmosferikte kullanılan cvt yazılımıyla 1.0 turbo cvt'de kullanılan yazılım aynı değil gibi.
Bu arada, yeni kasa 1.6 cvt Civic'i ben de kullanmıştım. Sanal oranla kullanma imkanı var. Sport modu muydu neydi hatırlamıyorum ama var, kullandım. Aşırı hantallığı olmayan standart bir tork konvertörlü şanzıman gibi geçişleri oluyordu. Videodaki arkadaşların ondan haberleri yok. O da ayrı bir bombaları :)
 
  • Beğeni
Tepkiler: DouglasAdams
Bu arada, yeni kasa 1.6 cvt Civic'i ben de kullanmıştım. Sanal oranla kullanma imkanı var. Sport modu muydu neydi hatırlamıyorum ama var, kullandım. Aşırı hantallığı olmayan standart bir tork konvertörlü şanzıman gibi geçişleri oluyordu. Videodaki arkadaşların ondan haberleri yok. O da ayrı bir bombaları :)
Vallahi sanal oran varsa cvt'ye karşı o kadar katı olmam.. Ama bilindik tarzda çalışıyorsa hiç bana göre değil. Videodakilerin neredeyse bir çok incelemesini daha önce izlemiştim. Beğenmediği araba pek yok. 3-5 bir şey biliyorsa geri kalanları ya eksik ya yanlış.
 
  • Beğeni
Tepkiler: DouglasAdams
Vallahi sanal oran varsa cvt'ye karşı o kadar katı olmam.. Ama bilindik tarzda çalışıyorsa hiç bana göre değil. Videodakilerin neredeyse bir çok incelemesini daha önce izlemiştim. Beğenmediği araba pek yok. 3-5 bir şey biliyorsa geri kalanları ya eksik ya yanlış.
Göçmese ve 1-2 lt kadar fazla yakmasa 1.6 civic'i başarılı bulacaktım aslında da, dediğim gibi; kabul edilemez kusurları bu kasayı yaktı.
 
Göçmese ve 1-2 lt kadar fazla yakmasa 1.6 civic'i başarılı bulacaktım aslında da, dediğim gibi; kabul edilemez kusurları bu kasayı yaktı.
Zaten benim gözüme HB kasa daha güzel görünmeye başladı. Biraz abartılı bir tasarımı var ama olsun. Otomobil fiyatları uygun olsa ZF9 şanzımanlı dizel versiyonu almayı düşünebilirdim. Dizeli deli yürüyor ve çok az yakıyor. Eğer 180'lik motora ZF9 koymuş olsalardı dizel yerine onu alırdım ama maalesef cvt'li versiyonlarını almayı pek istemiyorum. Hele dizele zf9 koyduklarını bile bile cvt şanzımanlı herhangi bir benzinli modelini almış olsam kahrederdim. Zf'e bayılıyorum.
 
  • Beğeni
Tepkiler: Ugur
Cevabı ben verebilirim: Yok o yükseklik tam kıvamında. Koltuklar da alçakta kalıyor, o tarz bir gariplik olmuyor. Adamlar Japon Audi yapmışlar :D
İyi o zaman, çünkü bayağı alçak konsolu yani bakınca da görülüyor hoş olmazdı. A3 e hasta oldum ben zaten, hatta benim tam istediğim gibi olduğu için şu an üstüne tanımıyorum yani o derece diyeyim. Mazda 3'ün ve diğer markaların da keşke a3 gibi ekranları gizlenebilse.
 
Zaten benim gözüme HB kasa daha güzel görünmeye başladı. Biraz abartılı bir tasarımı var ama olsun. Otomobil fiyatları uygun olsa ZF9 şanzımanlı dizel versiyonu almayı düşünebilirdim. Dizeli deli yürüyor ve çok az yakıyor. Eğer 180'lik motora ZF9 koymuş olsalardı dizel yerine onu alırdım ama maalesef cvt'li versiyonlarını almayı pek istemiyorum. Hele dizele zf9 koyduklarını bile bile cvt şanzımanlı herhangi bir benzinli modelini almış olsam kahrederdim. Zf'e bayılıyorum.
Zaten bir modele rs demişsin tutup ona niye cvt koyarsın bunu anlayabilmiş değilim hala.
 
  • Beğeni
Tepkiler: Cenk
Zaten bir modele rs demişsin tutup ona niye cvt koyarsın bunu anlayabilmiş değilim hala.
Başka hiç bir şanzımanın yok, bir tek cvt kullanacaksın, ona da sanal oran ekleyip koymuşsun bunu bir yere kadar anlarım. Ama daha önce de dedim; dizele zf9 koyuyorsan rs'i niye üvey evlat gibi ortada bırakıyorsun ? Rs varken dizelin neyine gerek zf9 gibi bir şanzıman ? İlginç işler.
 
  • Beğeni
Tepkiler: Ugur
Başka hiç bir şanzımanın yok, bir tek cvt kullanacaksın, ona da sanal oran ekleyip koymuşsun bunu bir yere kadar anlarım. Ama daha önce de dedim; dizele zf9 koyuyorsan rs'i niye üvey evlat gibi ortada bırakıyorsun ? Rs varken dizelin neyine gerek zf9 gibi bir şanzıman ? İlginç işler.
Bu arada sanal oranlı tork konvertörlü cvtli turbo motor kullanan biriyim.Bendeki rs deki şanzımana 3 boy falan geçiriyor.Aslında kağıt üstünde olabilecekken geri kalmış bir cvt yle kombinleyince 182 hp i olmamış.
Zf9 şanzımana falan üzülüyorum keşke dedirtiyor.
 
  • Beğeni
Tepkiler: Cussler ve Cenk
Başka hiç bir şanzımanın yok, bir tek cvt kullanacaksın, ona da sanal oran ekleyip koymuşsun bunu bir yere kadar anlarım. Ama daha önce de dedim; dizele zf9 koyuyorsan rs'i niye üvey evlat gibi ortada bırakıyorsun ? Rs varken dizelin neyine gerek zf9 gibi bir şanzıman ? İlginç işler.
Bu arada sanal oranlı tork konvertörlü cvtli turbo motor kullanan biriyim.Bendeki rs deki şanzımana 3 boy falan geçiriyor.Aslında kağıt üstünde olabilecekken geri kalmış bir cvt yle kombinleyince 182 hp i olmamış.
Zf9 şanzımana falan üzülüyorum keşke dedirtiyor.
Üretilen cvt'ler Honda'nın elinde kaldıysa onları bitirmek için olabilir. Neticede kör satıcının kör alıcısı her zaman çıkar :)
 
Bu arada sanal oranlı tork konvertörlü cvtli turbo motor kullanan biriyim.Bendeki rs deki şanzımana 3 boy falan geçiriyor.Aslında kağıt üstünde olabilecekken geri kalmış bir cvt yle kombinleyince 182 hp i olmamış.
Zf9 şanzımana falan üzülüyorum keşke dedirtiyor.
Dediğim gibi iyi bir cvt'ye karşı çıkmam. Hatta satın alıp kullanabilirim. Ama zf9 varken de cvt veya başka bir şanzımana bakmam. Ben rs sahiplerinin yerinde olsam ciddi anlamda yıkılırdım çok net.
 
Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...