Hyundai görse geri çağırır, fabrikanın eksik yaptıklarını eklemeye devam
Jantların çizgileri ilk başta farklı gelmişti ama gözüm alıştı, ama hepsinden de öte işlevsellik en güvenli şekilde en üst seviyeye çıktı. OEM jant her zaman başkadır.
Çok teşekkürler dostum, kendin doldurunca daha güzel oluyorHyundai görse geri çağırır, fabrikanın eksik yaptıklarını eklemeye devamJantların çizgileri ilk başta farklı gelmişti ama gözüm alıştı, ama hepsinden de öte işlevsellik en güvenli şekilde en üst seviyeye çıktı. OEM jant her zaman başkadır.
Fren kaliperleri “Blue Drive” logosundaki maviye boyanıp bu duruma atıfta bulunsa güzel olur diye düşündüm. Naçizane tavsiye![]()
Teşekkür ederim, umarım rezil etmemiştir"Jant arabayı rezil de eder vezir de" lafına güzel bir örnek olmuş, güle güle kullanın.
Tabi ki vezirÇok teşekkürler dostum, kendin doldurunca daha güzel oluyorBüyük jant almak gibi bir derdim yoktu, hatta 14’leri bile seviyorum ama iyi bir lastik almak ve göreceli güzel durmasını sağlamak için şarttı.
Valla harika fikir bana da çok mantıklı geldiYakın zamanlarda disk balata değiştirecektim zaten, neden olmasın.
Teşekkür ederim, umarım rezil etmemiştirBenim beklediğimden daha güzel durdu açıkçası.
görev adamının takibindeyiz.Hocam tebrik ederim, çok güzel bakıyorsun aracına. Merak ettiğimden soruyorum: 2.5. Yılda biten bir akü ne gördüm ne duydum. Bu akülerin olayı mı böyle, yoksa sana sorunlu bir tanesi mi denk geldi acaba?Kış Güncellemesi
Herkese Merhaba, kış kapıdayken son periyodik bakım üstünden 10 bin km geçmesi üstüne bakım için kolları sıvadık.
LPG bakımında filtremiz değişti ve yazılım güncellemesi yapıldı.
Ekli dosyayı görüntüle 52328
Ekli dosyayı görüntüle 52329
Bir kış klasiği olarak kışa daha girmeden Varta D24 60 amper akü 2.5 yılda gece sabah 4'te ömrünü tamamladı, @Basri Amca sayesinde eve sağ salim gelip ertesi gün akü değişimi yaptım. Varta'nın giriş segmenti aküsü bile olsa bu kadar erken bitmesini beklemiyordum. Bu sefer değişimi hem 640 cca olması hem de potansiyel olarak daha uzun ömürlü olması sebebiyle Varta Silver EFB N60 60 amper ile yaptım.
Ekli dosyayı görüntüle 52330
Ekli dosyayı görüntüle 52331
Km 160 binlere geldiği için karteri açıp süzgeç temizliği yapmak ve yağlama sistemini sağlıklı şekilde tutmak için kolları sıvadık.
160 bin yapmış bir motor için ilk manzara tatmin ediciydi, oldukça az çamurlaşma ile bunca zamandır kullandığım yağlar görevini yapsa da karter içini balata spreyi yardımıyla olabildiğince temizledim.
Ekli dosyayı görüntüle 52332
Karter süzgeci ağzı
Ekli dosyayı görüntüle 52333
Süzgeç ağzında ufak tefek tortuları da tertemiz yaparak süzgecin contasını yağlayarak yerine 10nm ile sıkarak oturttuk.
Ekli dosyayı görüntüle 52334
Karter sıvı conta olduğu için kalıntıları güzelce temizledik.
Ekli dosyayı görüntüle 52335
Ekli dosyayı görüntüle 52336
Temu'dan alınma ve nasıl olacağını merak ettiğim mıknatıslı karter tapasını taktım.
Ekli dosyayı görüntüle 52337
Yağ basıncı ile ilgili potansiyel tüm sorunları elemine etmek amacıyla Mann W7023 ile birebir aynı olan yine Mann üretimi Hyundai 26300-02503 OE filtremizi takıyoruz.
Ekli dosyayı görüntüle 52342
Ekli dosyayı görüntüle 52338
Ardından uzun durulama işlemi için 5W-30 yağımızı koyuyoruz.
Ekli dosyayı görüntüle 52343
Ardından kışlık setleri her bir bijon 105nm olacak şekilde torklayarak balansları yapılmış şekilde takıp mülayim görünüme geçiyoruz
Ekli dosyayı görüntüle 52341
Ekli dosyayı görüntüle 52339
Ara ara yaşadığım sıcak çalıştırmada yağ lambasının sönmemesi ve kmnin artık 160 bine gelmesiyle LPG kullanımıyla bile gram yağ eksiltmese de yağ pompası yaşlılığını sıcak çalıştırmalarda belli ediyordu. Bu nedenle bu problemi gidermek amacıyla da bir nevi 5W-40 viskoziteye geçmiş oldum. Tahmin ettiğim gibi, bu zamana kadar kullandığım 5W-30 yağlar Fuel Efficiency odaklı yağlar olduğu için, bu viskozite ile yağ basıncı sıcakta çok daha artmış oldu. Tabii ki kafama göre bu değişikliği yapmadım, bu motorlar 20W-50 ile dahi çalışabilen kalın viskozite ile de son derece uyumlu motorlar. İnanmak istemesem de, gitgide yaşlanıyor ve aşınıyoruz
150-200 km'lik 5W-30 ile durulama işleminden sonra yeni viskozitede tercihimi Shell Helix Ultra'dan yana yaptım.
Ekli dosyayı görüntüle 52340
Bu yağda hem API SP onayı hem de LongLife olması sebebiyle tercih ettim. Hyundai zaten Shell yağlarını kullandığı için, Liqui Moly'i terkederken içim rahat terkettimMotor sesi farkı düşük devirde Molygen'e göre Molybden katkısı olmadığı için bir tık arttı, ancak yüksek devirde motor sesi bariz şekilde toklaştı diyebilirim.
Selamlar, dediklerinize harfiyen katılmakla birlikte ben de aynı ihtimallerden dolayı sıkı bir kontrol yaptım kendime göre. Öncelikle kesinlikle bu kmlerde yağ basınç sorunu beklemiyordum ki, kullandığım yağlar ortada her zaman kaliteli yağ kullanmaya çalıştım. Bu motor için viskozite skalası o kadar geniş ki,160k'ya pek yüksek bir km diyemem. (Tabi lamba yanıp sönmesi durumu yeterli izahı yapıyor)
Fakat yüksek km motorlarda bir tık kalın yağa geçilmesi daha makul. Pompa da yaşlandığı için çok ince yağ (özellikle sıcakta) pompa içi kaçaklara neden olabiliyor. Yağ basıncının düşük seyretmesi de yatakların sağlığı açısından çok elverişli değil. 5w40'a geçerek mantıklı bir iş yapılmış. Güle güle kullanın.
Viskozite değişimi yaparken de yağın iyice süzüldüğünden emin olmak lazım. Engine flush da atılabilir. Yolda kalma durumları hariç, farklı viskozite yağ aynı motorda kullanılmaz. Çünkü karışıp da orta viskozitede buluşmazlar. Motor bir ince bir kalın yağ basar, yağ basıncı stabilitesi bozulur. Hatta sıcak yağda ilginç şekilde, kullanılan her iki yağdan da daha düşük viskozite görülür. Basınç iyice düşer.
Önemli not: "Benim yağ lambam yanmıyor, sıkıntım yok" diye de düşünülebilir. Yağ lambası bir switch'tir. 0.5-0.6 bardan az yağ basıncı görürse yanar. "Yağ basıncı yok" diye yanar, "basınç düşük" diye yanmaz. (Son 5-6 senelik motorlar, vag grubu vs hariç)
Yani örneğin 3500 rpm'de yağ basıncı 3 bar olması gerekirken 1.8 bara düşmüşse lamba yanmaz. Özellikle twin spark motorların bir km'den sonra yatak sarmasının sebeplerinden birisi bu. Yağ basınç tahliye valfi tıkanıyor veya sıkışıyor. Yağ basıncı düşüyor ama lamba yakmıyor. İnce tüyo: Kendini önce üst kapak problemlerinden belli eder, varyatörün erkenden aşınması veya ses yapması gibi.

Hocam çok teşekkür ederim. Çok bir şeyi değiştirmez herhalde ama akü 1 ay sonra 3 senelik oluyordu, ancak bu bile bence de çok erken ölmesi için. Ne hikmetse kime sorsam artık aküler 3-4 yıl max. dayanıyor diyorlar, çevremde de gördüm. Akü EFB değildi direkt standart aküydü ve şehir içi ağırlıklı kullanıldı. Muhtemelen aç-kapa döngüsünden erken öldü ama EFB olmasa dahi en azından 4 yıl gitmesi, en kötü bu kışı çıkarması gerekirdi. Bundan önce SFB Mutlu Akü vardı o da tam bu kadar hizmet edip ölmüştü, yani Varta diye aldığım ürünün kalite farkını D24 modeli ile göremedim. Bu yüzden bu sefer EFB aldım, bunun bittiğini muhtemelen göremeyiz ama olsun, yeni sahibi uzun süre kullanır artık.Hocam tebrik ederim, çok güzel bakıyorsun aracına. Merak ettiğimden soruyorum: 2.5. Yılda biten bir akü ne gördüm ne duydum. Bu akülerin olayı mı böyle, yoksa sana sorunlu bir tanesi mi denk geldi acaba?
Şöyle söyleyeyim. Benim yeni sattığım Mercedes E’deki akü 8. senesindeydi. Yazın bir ara tam bir ay kullanmadım arabayı ve sonrasında marşa bastım çalıştı. Tamam elbette farklı bir akü var üstünde ama bu kadar fark olmasına şaşırdım. Bunun haricinde İstanbul’da kullandığım Swift’te Mutlu Akü var. Aracı yılda 3-4bin km ancak kullanıyorum. 5 senedir aynı akü devam ediyor. Bence size denk gelmiş herhalde bu akü olayı. Ya da bana tam tersine iyi olanları denk geldiSelamlar, dediklerinize harfiyen katılmakla birlikte ben de aynı ihtimallerden dolayı sıkı bir kontrol yaptım kendime göre. Öncelikle kesinlikle bu kmlerde yağ basınç sorunu beklemiyordum ki, kullandığım yağlar ortada her zaman kaliteli yağ kullanmaya çalıştım. Bu motor için viskozite skalası o kadar geniş ki,
Ekli dosyayı görüntüle 52349
Yani motor için 20 viskoziteden 50 viskoziteye yağ kullanılabiliyor, bu nokta bana en ufak yağ pompası aşınmasının artık 30 viskoziteyi zor basar hale gelmesi ihtimalini düşündürdüğü için bir tık kalınlaştırdım ve düşündüğüm gibi de oldu, aynı şartları sağladığımda yağ lambası en geç 1 saniye içinde söner hale geldi. Bir de kullandığım yağlar 100 derecede 5W-20 viskoziteye yakın 5W-30'lardı, bu durum yakıt ekonomisi sağlamayı vaadediyordu, belki standart bir 5W-30 da sorunu çözerdi ancak o kadar ufak töleranslara artık takılmadımViskoziteyi değiştirirken karter kapalı olduğu için dalgakıranda 150-200ml kadar kalmıştır muhtemelen, ama 15 dakika süzülmesini bekledim. Karter açıp kapadıktan sonra elimde tam 3 litre yağ kaldığı için bununla motor içi 150-200 km çevirsin öyle 5W-40'a geçeyim dedim, şu anda sorun yok gibi görünüyor.
Tam dediğiniz gibi benim yağ müşürü de oldukça ilkel bir şekilde, vakum ile çalışıyor. Yağ geçişi yoksa tak diye yanıyor, varsa sönüyor. Bu pompanın tamamen kestiği durumlarda dikkatli bir sürücü için hayat kurtarsa da, yine dediğiniz gibi basınç hassasiyeti olmadığı için eğer pompa kaçırıyor ya da yetersiz yağlama yapıyorsa yavaştan motor ömründen yiyor olabilirdim diye ilk iş basınç saati bağladım.
5W-30 sıcakta yavaş yavaş basınç oluşturup genellikle 2-3 saniyede tam 0.7-0.8 bar aralığına geliyordu ama bazı durumlarda 0.2 barda kalıyordu. Bu durumda zaten pompadan tıkırtı sesi geliyordu, pompa rotor tipli bir pompa ve o da oldukça basit bir mantıkta çalıştığı için bu muhtemelen mikron düzeyinde aşınma sonucu ince yağın ilk çalıştırmada yağı basamamasıyla ilgiliydi. Gaza basınca tıkırtı sesi daha da artıp içindeki dişli manuel artan basınçla aniden devir alıp basıncı sağlıyor ve rölantide dahi yağ birdaha tamamen kartere inene kadar yeterli basıncı oluşuyor. Bundan sonra tamamen sessiz, tıkır tıkır çalışan bir motor oluyor.
Ayrıca egzantrik milini de sıcak motorda görsel olarak kontrol ettim, aşınma, iz vs hiçbirinde yok ve iticiler bu esnada yağlama yapıyor. Bu da bana basınç saatiyle birlikte yağlamada minimal basınç düşüşleri hariç hala yeterli basıncı oluşturabildiğini gösterdi, bu noktada tüm motorun sıhhati için 5W-40 kurtarıcı oldu kısacası. 5W-30 la dahi 15 bin km bakım aralığında bile gram yağ eksiltme yapmıyordu, harici olarakta motor sesinde de aykırı hiçbir ses gelmiyor bu da motorun genel sağlığının hala iyi olduğunu düşündürüyor. 200 binde triger seti, yağ pompası, devirdaim hepsini değiştireceğim zaten, eğer pompada aşırı bir aşınma yoksa idare etsin istiyorum. Birdaha bu sorun tekrarlarsa, hiç beklemeden karter süzgeci ve contası da dahil erkenden risk almadan değişimi yaparım, mecbur
Hocam çok teşekkür ederim. Çok bir şeyi değiştirmez herhalde ama akü 1 ay sonra 3 senelik oluyordu, ancak bu bile bence de çok erken ölmesi için. Ne hikmetse kime sorsam artık aküler 3-4 yıl max. dayanıyor diyorlar, çevremde de gördüm. Akü EFB değildi direkt standart aküydü ve şehir içi ağırlıklı kullanıldı. Muhtemelen aç-kapa döngüsünden erken öldü ama EFB olmasa dahi en azından 4 yıl gitmesi, en kötü bu kışı çıkarması gerekirdi. Bundan önce SFB Mutlu Akü vardı o da tam bu kadar hizmet edip ölmüştü, yani Varta diye aldığım ürünün kalite farkını D24 modeli ile göremedim. Bu yüzden bu sefer EFB aldım, bunun bittiğini muhtemelen göremeyiz ama olsun, yeni sahibi uzun süre kullanır artık.
Şöyle söyleyeyim. Benim yeni sattığım Mercedes E’deki akü 8. senesindeydi. Yazın bir ara tam bir ay kullanmadım arabayı ve sonrasında marşa bastım çalıştı. Tamam elbette farklı bir akü var üstünde ama bu kadar fark olmasına şaşırdım. Bunun haricinde İstanbul’da kullandığım Swift’te Mutlu Akü var. Aracı yılda 3-4bin km ancak kullanıyorum. 5 senedir aynı akü devam ediyor. Bence size denk gelmiş herhalde bu akü olayı. Ya da bana tam tersine iyi olanları denk geldi![]()