Herkese selam arkadaşlar, yaz öncesi son bakımdan sonra 14 bin km yi tamamladığım için tatile gitmeden bir bakım yaptırdım.Bu bakımda uzun zamandır kullandığım LM Molygen'i değiştirmeye karar verdim.Oldukça memnun olsam da Special Tec AA'yı hem merak ediyordum hem de Molygen ile Cera Tec karıştırılamadığı için Cera Tec'i denemek için en kısa yol buydu.
Ekli dosyayı görüntüle 46714
Bu yağ, Molygen'den 100 derecede 0,8 mm2/s daha ince bir yağ, zaten seri olarak Special Tec serisi viskoziteleri bakımından diğerlerine göre çok daha ince bir seri olarak çıkıyorlar. Benim tercih etme sebebim ise katkısız ve herhangi bir markaya göre üretilmeden en son teknolojiyle üretilen bir yağ olması ( Hyundai'nin kendi istediği bir onayı yok, sadece son teknoloji olmasını istiyor) ve de Molygen'e kıyasla long life sınıfına daha yakın ( 20 bin km'ye kadar kullanılabilirlik) olmasıydı.
Cera Tec ise bizim motorlar için çok gerekli olmasa da bunca zamandır bir sürü araca koyulmasına vesile olup kendi aracıma koyamıyordum, bu vesileyle koymuş oldum
Etkilerini ise çok daha sonradan göreceğiz.
Gelelim bakıma;
Yağ serisinde değişiklik yaptığım için bu bakımda Goodyear'ın Engine Flush ürününü kullandım.Yaklaşık 30 dakika kadar motor rölantide çalıştı ve ardından yağı tahliye ettik.
Ekli dosyayı görüntüle 46716
Ekli dosyayı görüntüle 46715
Yağın simsiyah gözükmesinin sebebi Flush işlemi, ancak Molygen'de long life bir yağ olmadığı için km 15 bine yaklaşınca epey kararıyordu zaten.
Hep olduğu gibi bütün filtreleri Mann olarak değiştirdik.
Ekli dosyayı görüntüle 46717
Ekli dosyayı görüntüle 46720
Motor yağını 3,5 litre olarak koyduktan sonra motoru 10 dakika kadar rölantide çalıştırdık ve ardından Cera Tec'i ekledik.
Ekli dosyayı görüntüle 46718
Ekli dosyayı görüntüle 46719
Son olarak adettendir Liqui Moly'nin vermiş olduğu bakım kartlarını da elle doldurup kaput altına yapıştırdık.
Ekli dosyayı görüntüle 46721
Ekli dosyayı görüntüle 46722
Alt takım kontrolü yapıldı ancak eskiyen bir parçaya rastlamadım.Gelecek bakımda ise yüklü bir masraf beni bekliyor olacak.150 bin bakımında standart bakıma ek olarak külbütör kapak contası, buji, v kayışı, antifriz, şanzıman yağı ve filtresi, ön fren balatası ve gerekirse diskleri, fren hidroliği ve direksiyon kaplinini değiştirmeyi düşünüyorum.
Bununla birlikte tabii ki LPG bakımını da yaptırdım.Gaz filtresi ve regülatör filtresi değişti.Buna ek olarak yazılımda da birkaç değişiklik yaptırdım.Gaza geçme derecesi 40 dereceydi, tekleme ya da ateşlemede problem yaratmayacağı minimum derece olan 30 dereceye bu ayarı sabitledim.Ufak bir nokta olsa da araç artık çok daha hızlı lpgye geçiyor ve en ufak bir sıkıntı yok.Bununla birlikte tüm AFR ayarları kontrol edildi, zaten memnundum çekişten bir sorun görmedik.
Ekli dosyayı görüntüle 46723
Ekli dosyayı görüntüle 46724
Maalesef daha 1 sene dolmadan şamandıra arızası yaşadım.Şamandıra her istasyonda kafasına göre dolum yapıyor, kimisinde de yarısı boşken dolumu durduruyordu ve bu esnada çok fazla ses yapıyordu. Garantiden değiştirildi ve gördük ki şamandıra depoyuda tamolarak boşaltamıyormuş.Depo 6 kere bitme sinyali vermesine rağmen 15 litre gaz gözümün önünde uçtu
Takılan yeni şamandırada da fullemeye yakın ses geliyor ancak 2 farklı istasyonda denedim, dolmama sorunu ya da erken bitme sorunu yaşamadım hala deniyorum. Ancak bunda da memnuniyetsizlik yaşadığım nokta, şamandıra dolmaya yakın gaz alımını yarı yarıya kesiyor ve bunun neticesinde depo fulletmek 5 dakikaya yakın sürüyor, bununla birlikte 52 litrelik tankın 42 litresi doluyor önceden 46-48 litre dolardı bu hoşuma gitmedi. Düzelmezse tekrardan değiştirteceğim.
Ekli dosyayı görüntüle 46725
Son olarak
@Basri Amca ile birlikte ELM327 ile beyindeki potansiyel hata kodlarına baktık, DTC tertemiz çıktı.Tüm değerleri tek tek kontrol ettikten sonra sağ arka ABS/ESP sensörünün durağan halde kafasına göre hız arttırıp azalttığını gördük. Eğer gerçekten sensörden doğru veriyi alıyorsa birkaç zaman sonra ESP lambasını yakacaktır