Hocam merceklerin fiyatı ne kadar tuttu, boyuta göre çok değişkenlik gösteriyor mu?
Mercekler şuan 10 civarında yanılmıyorsam klasik olan. Fiyat boyuta göre değişmiyor. Boyut olarak isteğe göre takılabiliyor. Sığması önemli sadece.
Fiyat modele göre değişmekte.
Modeller
-> Bi Led Projektör Klasik Model
-> Bi Led Lazer Projektör
-> Bi Led Pro Projektör

Farkları uzunlarda belli oluyor.
Klasik modelde sadece perde kalkıyor, uzun oluyor.
Lazerde uzunlar için ortada ekstra bir led var uzunları yakınca perde kalkıyor ve ekstra olarak o yanıyor.
Proda bu uzunlarda ekstra yanan led çok daha güçlü.
 
Mercekler şuan 10 civarında yanılmıyorsam klasik olan. Fiyat boyuta göre değişmiyor. Boyut olarak isteğe göre takılabiliyor. Sığması önemli sadece.
Fiyat modele göre değişmekte.
Modeller
-> Bi Led Projektör Klasik Model
-> Bi Led Lazer Projektör
-> Bi Led Pro Projektör

Farkları uzunlarda belli oluyor.
Klasik modelde sadece perde kalkıyor, uzun oluyor.
Lazerde uzunlar için ortada ekstra bir led var uzunları yakınca perde kalkıyor ve ekstra olarak o yanıyor.
Proda bu uzunlarda ekstra yanan led çok daha güçlü.
Mondeo'nun kendi bi-Xenon farlarının merceklerinden şüphe duyduğumuz için sadece mercek değişimi düşünüyorduk, internette 2 bin - 7 bin TL skalasında fiyatlar olduğu için merak etmiştim, bilgi için sağolun
 
Hocam hayırlı olsun güzel guncelleme olmuş. Merak ettiğim aftermarket projektorlerde çoğunlukla odaklama sorunu olabiliyor kısa farlarda ve karşıdakinin gözünü alabiliyor. İslakta parlama da yapabiliyor özellikle led aydinlatmada. Böyle bir sorun oldu mu ?
 
  • Beğeni
Tepkiler: M.Shadows
Güzel günlerde kullan dostum. Resmen çağ atlamış oldu araba. Kısalarda gelen ufuk çizgisinin netliği vs baya baya oem+ oldu. Yağmurdaki performansını da merakla bekliyorum
 
  • Beğeni
Tepkiler: M.Shadows
Hocam hayırlı olsun güzel guncelleme olmuş. Merak ettiğim aftermarket projektorlerde çoğunlukla odaklama sorunu olabiliyor kısa farlarda ve karşıdakinin gözünü alabiliyor. İslakta parlama da yapabiliyor özellikle led aydinlatmada. Böyle bir sorun oldu mu ?

Teşekkür ederim,özellikle böyle bir sorun yaşanmasın diye 1 saatten fazlaca Semih far ayarına çalıştı,duvarda da test ettik.Net bir çizgi olarak far kendini belli ediyor ve tam olması gereken seviyede,yani göz almıyor.Islaktaki parlamayı daha yağmur yağmadığı için denemedim.

Atölye Semih bu işin piridir, Astra H’ta ve Corsa C’de deneyimledik, kazasız belasız

Teşekkürler,ben de aynısını düşünerek gittim hem mükemmel bir aydınlatmaya sahip oldum hem de dost kazanmış olduk,her şeyden kıymetli.

yapılması gereken sonunda yapıldı, çok iyi oldu çok da güzel oldu. Maşallah 🧿


Güzel günlerde kullan dostum. Resmen çağ atlamış oldu araba. Kısalarda gelen ufuk çizgisinin netliği vs baya baya oem+ oldu. Yağmurdaki performansını da merakla bekliyorum

Teşekkür ediyorum dostlarım,detaylı çekimlerini yapacağım arabanın orada yağmurdaki aydınlatmasına da yer veririm.
 
Teşekkür ederim,özellikle böyle bir sorun yaşanmasın diye 1 saatten fazlaca Semih far ayarına çalıştı,duvarda da test ettik.Net bir çizgi olarak far kendini belli ediyor ve tam olması gereken seviyede,yani göz almıyor.Islaktaki parlamayı daha yağmur yağmadığı için denemedim.
Buna sevindim hocam. Karşıdakinin gözünü alması bir yana normalde buna benzer dönüşüm yapmış hangi araca bindiysem odak sorunu olduğu için şoförün de işine yaramiyor. Far huzmesi öyle saçma yerleri aydınlatıyordu ki olması gereken mesafe karanlıkta kalıyordu. Seninki gayet işe yarar ve etkili bir çalışma olmuş tekrar güle güle kullan hocam
 
  • Beğeni
Tepkiler: M.Shadows
Arkadaşlar merhaba,görev adamına bu zamana kadar hep safkan benzinde biniyordum,az da yakıyordu ancak ülkenin müthiş şahlanışından ve yıllık neredeyse 30 bin km ye yaklaşan kullanımımdan dolayı yavaş yavaş birkaç ay önceden LPG araştırmalarıma başladım.


Dönüşüm için @FurkanKarka dostumla epey istişare edip @Basri Amca ’nın da tavsiyesiyle Üçel Otogaz Mühendisliği tercih ettim ve 3 hafta önce dönüşüme başladık.

Ekli dosyayı görüntüle 43301

Aylarca araştırmam sonucu aracımda Prins Technomax Plus ürününü tercih ettim,bu ürünü çokça önerdiler.Ben de özellikle regülatör,enjektör hızı ve yazılımından dolayı bu ürüne en başından beri daha yakındım.

Ekli dosyayı görüntüle 43304

Aracın safkan benzinli olarak çekilmiş son hali :(

Ekli dosyayı görüntüle 43303

Bu işlem yaklaşık 9 saat kadar sürdü ki,beni en çok zorlayan nokta bu oldu.Bu araçtan,bu motordan bin kere dönüşüm yapıldığı için daha kısa sürer diye düşünsem de evdeki hesap çarşıya uymadı :D Çok fazla dönüşüm ve bakım için gelen araç vardı.


Kiti biraz daha açmak gerekirse,Bosch MAF sensörü,Prins’in sabit debili Regülatörü ve 1.75ohm dirençli Gemini enjektörler kiti ön plana çıkarıyor,170 HP’ye kadar motoru besleyebiliyor,yani bu motora fersah fersah yeten bir kit oldu.20 binde bir filtre bakımı olması güzel görünse de filtresi pahalı olduğu için bir güzelliği kalmıyor haliyle.

Ekli dosyayı görüntüle 43305

Yolda yapılan AFR ayarından sonra montaj tamamlandı,en önemli kriter düzgün işçilik ve düzgün ayar olduğunu bildiğim için bu konuda hassas davrandım ve tüm süreç istediğim gibi ilerledi,montaj gerçekten çok titiz yapıldı.LPG beyni ana beynin hemen arkasında dik konumlandırıldı,regülatör radyatör hizasında egzoz manifolduna yakın yere konuldu,bütün kablolar yalıtımlandı,borular gizlendi.Tank olarak takılabilecek en büyük tank olan 55 litrelik Step marka Simit tank taktırdım.(Büyük depo candır :D) Enjektörler emme manifoldunun motor bloğunun en yakın yerine konumlandırıldı.

Ekli dosyayı görüntüle 43306

Ekli dosyayı görüntüle 43309

Gün sonunda artık aracımız gazla ilerler hale gelmişti,ilk depomuzu her zaman aldığım istasyondan fulledik.

Ekli dosyayı görüntüle 43307

Öte yandan tanktaki seviye ölçerin çok hassas çalışmadığını zaten söylemişlerdi ancak buna da hala alışabilmiş değilim,depoda 2 ışık yanarken de siren ötüp benzine geçtiğine bugün itibariyle şahit oldum :D Km sıfırlayıp takip etmek gerek.Benzin-Gaz geçişleri arasında en ufak bir gecikme yaşanmıyor,hararet 30 dereceye geldiği anda gaza geçiyor ki bu da soğuk motordan sonra yaklaşık 2 dk’ya denk geliyor.

Ekli dosyayı görüntüle 43308

3 haftalık sürede yaklaşık 2000 km kadar yol yapmış oldum,bu sürede asla performans kaybı,tekleme,arıza ışığı,fazla yakma gibi şikayetlerim olmadı ancak rölanti enjektör sesine hala alışamadım,bütün enjektörlerin saniyede ne kadar gaz püskürttüğünü duyabiliyorum ki beni epey rahatsız ediyor.Yine de yapılan ekonominin yanında önemi yok diyebilirim.
Ben de ERA'canı ilk aldığımda Ankara Mocan otogazda aynı marka model takdırmıştım. Gerçekten güzel ürün 4,5 senedir neredeyse benzin hassasiyetinde çalışmakta, Hyundai motorlarına da iyi bir montajla gayet uyum sağlamakta. Güzel günlerde kullanın inşallah. Flitre 1 ay kadar önce değiştirdim 1200 TL olmuş :) 20.000 km önce servis kaydımdan baktım 400 TL'miş yaklaşık 20 ay önce :)
 
  • Beğeni
Tepkiler: M.Shadows
Ben de ERA'canı ilk aldığımda Ankara Mocan otogazda aynı marka model takdırmıştım. Gerçekten güzel ürün 4,5 senedir neredeyse benzin hassasiyetinde çalışmakta, Hyundai motorlarına da iyi bir montajla gayet uyum sağlamakta. Güzel günlerde kullanın inşallah. Flitre 1 ay kadar önce değiştirdim 1200 TL olmuş :) 20.000 km önce servis kaydımdan baktım 400 TL'miş yaklaşık 20 ay önce :)
Merhaba,ben taktıralı yaklaşık 18 bin km oldu sistemi ve ben de oldukça memnunum.En ufak bir performans düşüsü,arıza lambası,tekleme vs söz konusu olmadı beklediğimden daha uyumlu çalışıyor.Benim bakıma da az kaldı,açıkçası diğer markaların filtreleri 300-500 bandında iken prins'in güncel kur fiyatlandırmalarından sonra 1500 TL ye dayanması ve 20 binde bir değişim istemesi hiç mantıklı değil.Bu filtre değişim periyodunun değişimi araştırdığıma göre avrupada 60-80 binde bir yapılabiliyorken bizde 20 binde bir yapılıyor oldukça gereksiz geliyor bana ancak garanti şartları malum 1 sene daha el mecbur.Daha sonrasında ise ben de 60 binde bir değişime geçmeyi düşünüyorum,1500 TL'lik filtre hakkını versin :) İyi dilekleriniz için çok teşekkür ederim.

Bir sorum olacak,Technomax Plus'ların regülatörlerinde su ayırıcısında da bir filtre var,bu filtrenin değişim periyodu nedir biliyor musunuz ya da geçenki bakımda değiştirdiler mi sizde ? Bir de filtre değişim zamanı gelince herhangi bir uyarı verme ya da devre dışı kalma vs yapıyor mu sistem ?
 
Merhaba,ben taktıralı yaklaşık 18 bin km oldu sistemi ve ben de oldukça memnunum.En ufak bir performans düşüsü,arıza lambası,tekleme vs söz konusu olmadı beklediğimden daha uyumlu çalışıyor.Benim bakıma da az kaldı,açıkçası diğer markaların filtreleri 300-500 bandında iken prins'in güncel kur fiyatlandırmalarından sonra 1500 TL ye dayanması ve 20 binde bir değişim istemesi hiç mantıklı değil.Bu filtre değişim periyodunun değişimi araştırdığıma göre avrupada 60-80 binde bir yapılabiliyorken bizde 20 binde bir yapılıyor oldukça gereksiz geliyor bana ancak garanti şartları malum 1 sene daha el mecbur.Daha sonrasında ise ben de 60 binde bir değişime geçmeyi düşünüyorum,1500 TL'lik filtre hakkını versin :) İyi dilekleriniz için çok teşekkür ederim.

Bir sorum olacak,Technomax Plus'ların regülatörlerinde su ayırıcısında da bir filtre var,bu filtrenin değişim periyodu nedir biliyor musunuz ya da geçenki bakımda değiştirdiler mi sizde ? Bir de filtre değişim zamanı gelince herhangi bir uyarı verme ya da devre dışı kalma vs yapıyor mu sistem ?
Merhaba, bahsettiğiniz ikinci filtre değişimi ile ilgili bir bilgi verilmedi hiç, değişimle ilgili bir periyot bilmiyorum maalesef. Gaz filtresinde ise cihaza bağlanınca bir uyarı veriyor, onun dışında bir ikaz sesi, ışığı vs. olmadı bende, ama bakım zamanında sayacı sıfırlarken uyarıyı gördüm. Güle güle kullanın tekrar, gerçekten çok memnun kalacaksınız :)
 
  • Beğeni
Tepkiler: g.c. ve M.Shadows
Nisan’a girdiğimiz için artık yazlık kombinasyonlara geçelim dedik.Ek olarak 1 lastiğe yama,4’üne de çelik sibop almıştım onlar takıldı.

Yeni boyattığım jantların görselini tamamlasın diye kaliperleri de boyadık.

Öncesi;

IMG_8080.jpeg


Kaliper aralarını temizledi

IMG_8081.jpeg


Kaliperlerin yeni hali;

IMG_8082.jpeg


IMG_8083.jpeg


IMG_8088.jpeg


Final

IMG_8089.jpeg




IMG_8091.jpeg

IMG_8095.jpeg

IMG_8098.jpeg
 
Son düzenleme:
Herkese selam arkadaşlar, yaz öncesi son bakımdan sonra 14 bin km yi tamamladığım için tatile gitmeden bir bakım yaptırdım.Bu bakımda uzun zamandır kullandığım LM Molygen'i değiştirmeye karar verdim.Oldukça memnun olsam da Special Tec AA'yı hem merak ediyordum hem de Molygen ile Cera Tec karıştırılamadığı için Cera Tec'i denemek için en kısa yol buydu.

IMG_9601.jpeg


Bu yağ, Molygen'den 100 derecede 0,8 mm2/s daha ince bir yağ, zaten seri olarak Special Tec serisi viskoziteleri bakımından diğerlerine göre çok daha ince bir seri olarak çıkıyorlar. Benim tercih etme sebebim ise katkısız ve herhangi bir markaya göre üretilmeden en son teknolojiyle üretilen bir yağ olması ( Hyundai'nin kendi istediği bir onayı yok, sadece son teknoloji olmasını istiyor) ve de Molygen'e kıyasla long life sınıfına daha yakın ( 20 bin km'ye kadar kullanılabilirlik) olmasıydı.

Cera Tec ise bizim motorlar için çok gerekli olmasa da bunca zamandır bir sürü araca koyulmasına vesile olup kendi aracıma koyamıyordum, bu vesileyle koymuş oldum :D Etkilerini ise çok daha sonradan göreceğiz.

Gelelim bakıma;

Yağ serisinde değişiklik yaptığım için bu bakımda Goodyear'ın Engine Flush ürününü kullandım.Yaklaşık 30 dakika kadar motor rölantide çalıştı ve ardından yağı tahliye ettik.

IMG_9620.jpeg


IMG_9621.jpeg


Yağın simsiyah gözükmesinin sebebi Flush işlemi, ancak Molygen'de long life bir yağ olmadığı için km 15 bine yaklaşınca epey kararıyordu zaten.

Hep olduğu gibi bütün filtreleri Mann olarak değiştirdik.

IMG_9624.jpeg


IMG_9628.jpeg


Motor yağını 3,5 litre olarak koyduktan sonra motoru 10 dakika kadar rölantide çalıştırdık ve ardından Cera Tec'i ekledik.

IMG_9625.jpeg


IMG_9626.jpeg


Son olarak adettendir Liqui Moly'nin vermiş olduğu bakım kartlarını da elle doldurup kaput altına yapıştırdık.

IMG_9632.jpeg


IMG_9631.jpeg



Alt takım kontrolü yapıldı ancak eskiyen bir parçaya rastlamadım.Gelecek bakımda ise yüklü bir masraf beni bekliyor olacak.150 bin bakımında standart bakıma ek olarak külbütör kapak contası, buji, v kayışı, antifriz, şanzıman yağı ve filtresi, ön fren balatası ve gerekirse diskleri, fren hidroliği ve direksiyon kaplinini değiştirmeyi düşünüyorum.

Bununla birlikte tabii ki LPG bakımını da yaptırdım.Gaz filtresi ve regülatör filtresi değişti.Buna ek olarak yazılımda da birkaç değişiklik yaptırdım.Gaza geçme derecesi 40 dereceydi, tekleme ya da ateşlemede problem yaratmayacağı minimum derece olan 30 dereceye bu ayarı sabitledim.Ufak bir nokta olsa da araç artık çok daha hızlı lpgye geçiyor ve en ufak bir sıkıntı yok.Bununla birlikte tüm AFR ayarları kontrol edildi, zaten memnundum çekişten bir sorun görmedik.


IMG_9590.jpeg


IMG_9592.jpeg

Maalesef daha 1 sene dolmadan şamandıra arızası yaşadım.Şamandıra her istasyonda kafasına göre dolum yapıyor, kimisinde de yarısı boşken dolumu durduruyordu ve bu esnada çok fazla ses yapıyordu. Garantiden değiştirildi ve gördük ki şamandıra depoyuda tamolarak boşaltamıyormuş.Depo 6 kere bitme sinyali vermesine rağmen 15 litre gaz gözümün önünde uçtu :) Takılan yeni şamandırada da fullemeye yakın ses geliyor ancak 2 farklı istasyonda denedim, dolmama sorunu ya da erken bitme sorunu yaşamadım hala deniyorum. Ancak bunda da memnuniyetsizlik yaşadığım nokta, şamandıra dolmaya yakın gaz alımını yarı yarıya kesiyor ve bunun neticesinde depo fulletmek 5 dakikaya yakın sürüyor, bununla birlikte 52 litrelik tankın 42 litresi doluyor önceden 46-48 litre dolardı bu hoşuma gitmedi. Düzelmezse tekrardan değiştirteceğim.

IMG_9765.png


Son olarak @Basri Amca ile birlikte ELM327 ile beyindeki potansiyel hata kodlarına baktık, DTC tertemiz çıktı.Tüm değerleri tek tek kontrol ettikten sonra sağ arka ABS/ESP sensörünün durağan halde kafasına göre hız arttırıp azalttığını gördük. Eğer gerçekten sensörden doğru veriyi alıyorsa birkaç zaman sonra ESP lambasını yakacaktır :)
 
Son düzenleme:
Herkese selam arkadaşlar, yaz öncesi son bakımdan sonra 14 bin km yi tamamladığım için tatile gitmeden bir bakım yaptırdım.Bu bakımda uzun zamandır kullandığım LM Molygen'i değiştirmeye karar verdim.Oldukça memnun olsam da Special Tec AA'yı hem merak ediyordum hem de Molygen ile Cera Tec karıştırılamadığı için Cera Tec'i denemek için en kısa yol buydu.

Ekli dosyayı görüntüle 46714

Bu yağ, Molygen'den 100 derecede 0,8 mm2/s daha ince bir yağ, zaten seri olarak Special Tec serisi viskoziteleri bakımından diğerlerine göre çok daha ince bir seri olarak çıkıyorlar. Benim tercih etme sebebim ise katkısız ve herhangi bir markaya göre üretilmeden en son teknolojiyle üretilen bir yağ olması ( Hyundai'nin kendi istediği bir onayı yok, sadece son teknoloji olmasını istiyor) ve de Molygen'e kıyasla long life sınıfına daha yakın ( 20 bin km'ye kadar kullanılabilirlik) olmasıydı.

Cera Tec ise bizim motorlar için çok gerekli olmasa da bunca zamandır bir sürü araca koyulmasına vesile olup kendi aracıma koyamıyordum, bu vesileyle koymuş oldum :D Etkilerini ise çok daha sonradan göreceğiz.

Gelelim bakıma;

Yağ serisinde değişiklik yaptığım için bu bakımda Goodyear'ın Engine Flush ürününü kullandım.Yaklaşık 30 dakika kadar motor rölantide çalıştı ve ardından yağı tahliye ettik.

Ekli dosyayı görüntüle 46716

Ekli dosyayı görüntüle 46715

Yağın simsiyah gözükmesinin sebebi Flush işlemi, ancak Molygen'de long life bir yağ olmadığı için km 15 bine yaklaşınca epey kararıyordu zaten.

Hep olduğu gibi bütün filtreleri Mann olarak değiştirdik.

Ekli dosyayı görüntüle 46717

Ekli dosyayı görüntüle 46720

Motor yağını 3,5 litre olarak koyduktan sonra motoru 10 dakika kadar rölantide çalıştırdık ve ardından Cera Tec'i ekledik.

Ekli dosyayı görüntüle 46718

Ekli dosyayı görüntüle 46719

Son olarak adettendir Liqui Moly'nin vermiş olduğu bakım kartlarını da elle doldurup kaput altına yapıştırdık.

Ekli dosyayı görüntüle 46721

Ekli dosyayı görüntüle 46722


Alt takım kontrolü yapıldı ancak eskiyen bir parçaya rastlamadım.Gelecek bakımda ise yüklü bir masraf beni bekliyor olacak.150 bin bakımında standart bakıma ek olarak külbütör kapak contası, buji, v kayışı, antifriz, şanzıman yağı ve filtresi, ön fren balatası ve gerekirse diskleri, fren hidroliği ve direksiyon kaplinini değiştirmeyi düşünüyorum.

Bununla birlikte tabii ki LPG bakımını da yaptırdım.Gaz filtresi ve regülatör filtresi değişti.Buna ek olarak yazılımda da birkaç değişiklik yaptırdım.Gaza geçme derecesi 40 dereceydi, tekleme ya da ateşlemede problem yaratmayacağı minimum derece olan 30 dereceye bu ayarı sabitledim.Ufak bir nokta olsa da araç artık çok daha hızlı lpgye geçiyor ve en ufak bir sıkıntı yok.Bununla birlikte tüm AFR ayarları kontrol edildi, zaten memnundum çekişten bir sorun görmedik.


Ekli dosyayı görüntüle 46723

Ekli dosyayı görüntüle 46724
Maalesef daha 1 sene dolmadan şamandıra arızası yaşadım.Şamandıra her istasyonda kafasına göre dolum yapıyor, kimisinde de yarısı boşken dolumu durduruyordu ve bu esnada çok fazla ses yapıyordu. Garantiden değiştirildi ve gördük ki şamandıra depoyuda tamolarak boşaltamıyormuş.Depo 6 kere bitme sinyali vermesine rağmen 15 litre gaz gözümün önünde uçtu :) Takılan yeni şamandırada da fullemeye yakın ses geliyor ancak 2 farklı istasyonda denedim, dolmama sorunu ya da erken bitme sorunu yaşamadım hala deniyorum. Ancak bunda da memnuniyetsizlik yaşadığım nokta, şamandıra dolmaya yakın gaz alımını yarı yarıya kesiyor ve bunun neticesinde depo fulletmek 5 dakikaya yakın sürüyor, bununla birlikte 52 litrelik tankın 42 litresi doluyor önceden 46-48 litre dolardı bu hoşuma gitmedi. Düzelmezse tekrardan değiştirteceğim.

Ekli dosyayı görüntüle 46725

Son olarak @Basri Amca ile birlikte ELM327 ile beyindeki potansiyel hata kodlarına baktık, DTC tertemiz çıktı.Tüm değerleri tek tek kontrol ettikten sonra sağ arka ABS/ESP sensörünün durağan halde kafasına göre hız arttırıp azalttığını gördük. Eğer gerçekten sensörden doğru veriyi alıyorsa birkaç zaman sonra ESP lambasını yakacaktır :)
Maşallah, çok kaliteli bir bakım olmuş 🙂👍
 
Herkese selamlar,

Son güncellemeden bu yana yaptığım 6500 km’ de genellikle geleceğe dönük şekilde yaptığım ufak tefek şeyler oldu.

LPG sisteminin dolum kapağı kırıldığı için yenisini almaya gittim, gittiğimde de hem sigortası değişti hem de yazılım güncellemesi yapıldı. Ufak tefek birkaç sorun var ciddi manada tadımı kaçıran, bunlar içinde müsait zamanında tekrardan gideceğim.

IMG_0297.jpeg


Bunun haricinde ufak tefek 150 bin bakımı için diğer gerekli parçaları yavaştan sipariş etmeye başladım.

IMG_0590.jpeg

Buji ve kayışa ek olarak şanzıman takozundan olduğunu düşündüğüm her motor hareketinde vurma sesi gelmeye başladı, bu nedenle takozda aldım. Hepsi tabii ki orijinal :)

Aliexpresste gümrük limiti öncesi aldığım LEDli reflektör, ELM327 Wi-Fi OBD2 cihazı ve OEM Blue Drive logosu geldi. Uzun uğraşlar sonucu logoyu @Bedirhan ile beraber beğendiğimiz bir yere taktık gözümün alışmasını bekliyorum olmadı sökeceğim :D


IMG_0665.jpeg

IMG_0664.jpeg


Detay sonrası yine @Bedirhan ın elleriyle direksiyonumuz ışıl ışıl ve yumuşacık oldu, el emeği için kendisine teşekkür ederim.

IMG_0667.jpeg



Son olarak merak edip antifriz bomesi aldım, rutin kontroller esnasında arabadan numune aldığımda sonuç bu şekildeydi;

IMG_0602.jpeg


Açıkçası böyle çıkınca 150 binde antifrizi tekrar değiştirmekten vazgeçtim.

Şimdilik kronik direksiyon kutusundan gelen ses ve şanzıman kulağı hariç bir problem yok. En kısa zamanda yaz lastiklerini değiştirmeyi düşünüyorum, bununla birlikte belki bir i20 16 janta ya da 17 janta geçmeyi düşünebilirim.
 
Son düzenleme:
Logonun yeri tam isabet olmuş.

Teşekkürler Uygar, bu attığım fotoğraftakini cuk tutturduk fakat diğer taraf ayna gibi olduğu için onunla o kadar uğraştım ki. Tam 10 kere söküp taktım benzetebilmek için, yapışkan helak oldu ama sonunda sırıtmayacak şekilde onu da taktım :D

Accent Blue’nun ismi zaten Blue Drive teknolojisinden geliyor fakat Blue Drive teknolojisi bu araçta çiğ kalmış maalesef. Yönetim sistemli alternatör, ECO sürüş seçeneği, Düşük yuvarlanmalı lastikler, tamamen elektrikli direksiyon ve yeni nesil motor gibi özellikler bu arabayla gelirken en önemli özelliği yani Start Stop’tan yoksun maalesef. Ben de logoyla bu sıfatlara atıfta bulundum.
 
Herkese merhaba arkadaşlar, yine bir durum güncellemesiyle birlikteyiz :)

Son güncellemeden bu yana, özellikle düşük yağ basıncı sorunu yaşamam üzere vakit geçirmeden yağ ve filtremi tazeledim.

IMG_1383.jpeg

Bu soruna sebebiyet veren şeyin Cera Tec olduğunu düşünüyorum. Öte yandan bulunabilirliği daha az olan bir yağa geçmiştim katkısız ve uygun olması amacıyla lakin Special Tec AA çok getirilen bir seri olmadığı için 150 bin bakımı sonrası Molygen’e geri döneceğim.
Bu bakımda işi şansa bırakmayıp yağı bizzat nokta atışı 3,2l dolduran @Testarossa dostuma teşekkürü borç bilirim hatatat

IMG_1380.jpeg


Aynı zamanda dur kalklarda vuruntuya ve sese neden olmasından dolayı şanzıman alt takozunu da değiştirdim.

IMG_0592.jpeg


Yağ bakımı sonrası LPG sorunları için taktırdığım bayiiye gittim. Uzun zamandır anlık benzine atıp gaza geçme, şamandıranın gazı erken kesmesi ve sesli çalışması, sistemin motor sıcakken 2-3 dk gecikmeli açılması gibi problemler yaşadım

IMG_1612.jpeg


Bilgisayar bağlandı, yol testine çıkıldı.

IMG_1616.jpeg


Donör bir beyin ile denendi.

IMG_1615.jpeg


En sonunda tam giderken yolda bir anda LPG sistemi tamamen kapandı. O şekilde gittiğimde sorunu buldular, anlık benzine atma, elektrik kesme ve geç açılma gibi problemleri yapan şey aracın benzin enjektör soketi çıktı.

IMG_1625.jpeg


100 TL yeni bir soket alarak sorunu çözdük.

IMG_1619.jpeg


LPG şamandırası yine erken kesme, sesli ve yavaş dolum ve gösterge sapması nedeniyle 3. ye değişti. İlk şamandıra Atiker’di, ikincisi Cangas’tı, @Testarossa ile istişare sonucu Atiker’e tekrar bir şans vermek adına yine Atiker olmasını istedim :D

İlk defa tamamen sessiz bir şekilde yakıt aldım, tamamen boş 52 litrelik tankın 46 litresini doldurabildik.

Bunların yanı sıra, kışa hazırlık amacıyla rutin yıkamaya ek olarak demir tozu-kil-m700 tiner temizliği yaparak boyayı wax’a hazır hale getirdik.

IMG_1548.jpeg


IMG_1550.jpeg



Motor temizliği yapıldı

IMG_1547.jpeg



Wax olarak @Basri Amca dostumun Jayswax Ceramic ürününü tercih ettim.


IMG_1552.jpeg


IMG_3247.jpeg


Yağmurda silecek çalıştırmaya gerek kalmasın diye ön ve arka cama Glaco uyguladım, ilk uyguladığımda memnun kalmamıştım umarım bu sefer memnun eder

IMG_1553.jpeg


Baştan sona yıkamanın ve özellikle kil temizliğinin tamamında büyük emeği olan @Bedirhan müdürüme ve wax kısmında yardımları/malzeme tedariği için @Basri Amca dostuma teşekkürü borç bilirim, araba sayelerinde olabilecek en prime dönemlerini yaşıyor.
 
Son düzenleme:
Herkese merhaba arkadaşlar, yine bir durum güncellemesiyle birlikteyiz :)

Son güncellemeden bu yana, özellikle düşük yağ basıncı sorunu yaşamam üzere vakit geçirmeden yağ ve filtremi tazeledim.

Ekli dosyayı görüntüle 48073
Bu soruna sebebiyet veren şeyin Cera Tec olduğunu düşünüyorum. Öte yandan bulunabilirliği daha az olan bir yağa geçmiştim katkısız ve uygun olması amacıyla lakin Special Tec AA çok getirilen bir seri olmadığı için 150 bin bakımı sonrası Molygen’e geri döneceğim.
Bu bakımda işi şansa bırakmayıp yağı bizzat nokta atışı 3,2l dolduran @Testarossa dostuma teşekkürü borç bilirim hatatat

Ekli dosyayı görüntüle 48074

Aynı zamanda dur kalklarda vuruntuya ve sese neden olmasından dolayı şanzıman alt takozunu da değiştirdim.

Ekli dosyayı görüntüle 48072

Yağ bakımı sonrası LPG sorunları için taktırdığım bayiiye gittim. Uzun zamandır anlık benzine atıp gaza geçme, şamandıranın gazı erken kesmesi ve sesli çalışması, sistemin motor sıcakken 2-3 dk gecikmeli açılması gibi problemler yaşadım

Ekli dosyayı görüntüle 48080

Bilgisayar bağlandı, yol testine çıkıldı.

Ekli dosyayı görüntüle 48082

Donör bir beyin ile denendi.

Ekli dosyayı görüntüle 48081

En sonunda tam giderken yolda bir anda LPG sistemi tamamen kapandı. O şekilde gittiğimde sorunu buldular, anlık benzine atma, elektrik kesme ve geç açılma gibi problemleri yapan şey aracın benzin enjektör soketi çıktı.

Ekli dosyayı görüntüle 48084

100 TL yeni bir soket alarak sorunu çözdük.

Ekli dosyayı görüntüle 48083

LPG şamandırası yine erken kesme, sesli ve yavaş dolum ve gösterge sapması nedeniyle 3. ye değişti. İlk şamandıra Atiker’di, ikincisi Cangas’tı, @Testarossa ile istişare sonucu Atiker’e tekrar bir şans vermek adına yine Atiker olmasını istedim :D

İlk defa tamamen sessiz bir şekilde yakıt aldım, tamamen boş 52 litrelik tankın 46 litresini doldurabildik.

Bunların yanı sıra, kışa hazırlık amacıyla rutin yıkamaya ek olarak demir tozu-kil-m700 tiner temizliği yaparak boyayı wax’a hazır hale getirdik.

Ekli dosyayı görüntüle 48085

Ekli dosyayı görüntüle 48086


Motor temizliği yapıldı

Ekli dosyayı görüntüle 48075


Wax olarak @Basri Amca dostumun Jayswax Ceramic ürününü tercih ettim.


Ekli dosyayı görüntüle 48077

Ekli dosyayı görüntüle 48079

Yağmurda silecek çalıştırmaya gerek kalmasın diye ön ve arka cama Glaco uyguladım, ilk uyguladığımda memnun kalmamıştım umarım bu sefer memnun eder

Ekli dosyayı görüntüle 48078

Baştan sona yıkamanın ve özellikle kil temizliğinin tamamında büyük emeği olan @Bedirhan müdürüme ve wax kısmında yardımları/malzeme tedariği için @Basri Amca dostuma teşekkürü borç bilirim, araba sayelerinde olabilecek en prime dönemlerini yaşıyor.
Merhabalar, ceratec'in nasıl bir etkisi sonucu böyle bir sorun yaşadığınızı öngörüyorsunuz? Babamın Corsa'ya aldığım zaman LM 4200 5w30 kullanmıştım ve memnunum. Bu yıl bakımda 3 lt LM 4200 üzerine 200 ml ceratec kullanmayı düşünüyordum onun üzerine postu görünce sormak istedim. (Dipnot araç 132.000 km'de dizel)
 
  • Beğeni
Tepkiler: cerberra