Tekrardan herkese merhaba,2023 yılının bakımını da bugün itibariyle tamamlamış olduk.Araç şanzıman yağ terletmesi hariç herhangi bir sürpriz çıkarmadı.Bu sefer önceki bakımdan ders çıkararak daha çok fotoğrafladım
Öncelikle işe 15 dk engine flush yapmakla başladık,bu sefer Divortex'in ürününü kullandım sırf meraktan,çıkan yağın rengini görünce işe yaradığını anladık.2-3 bakımda bir engine flush yapmak motor için oldukça yararlı oluyor.
Çıkan yağ;
Çıkan yağ filtremiz;
Yeni yağımızı 3,8 litre olacak şekilde filtre payı bırakıp ekliyoruz
Yağ filtremizi takıyoruz
Daha sonra antifriz değişimine başlıyoruz,içinden çıkan yeşil renkli antifriz yerime bu sefer aynı özelliklere sahip mavi antifriz ekliyoruz.Antifrizin rengi gayet berraktı fakat yağ kabına boşaltıldığı için siyah görünüyor.
Maalesef en pahalı kalemlerden biri olan direksiyon kutusunu revizyona gönderttim ancak arabayı sonra sürdüğümde anladım ki hakikaten ihtiyacı varmış,arabanın direksiyonu fabrikadan yeni çıkmış gibi oldu.
Bunlar olurken aynı zamanda nokta atışı olarak her kasiste gıcırtı sesi yapan salıncak burçlarını sağ sol olarak değiştirdik,artık sesten eser yok.Eskisi;
Ara sıra ses yapan henüz 15 bindeki disk balata setinin kaliper ayarları yeniden ayarlandı,15 bindeki disklere göre epey yıpranmış durması beni de epey şaşırttı doğrusu.
Bujileri 55 bin km sonra aynı şekilde orijinalleriyle değiştirdik,çıkan bujilerin hali;
Buna ek olarak üst kapak contasından sandığımız yağ kaçağı zamanla gevşeyen motor kapağı bijonlarından çıktı.
Yeni bujilerimiz
Hava filtresi kazanı,boğaz kelebeği,pcv valfi borusu ve hava filtre hortumu tamamen temizlendi.
Maalesef şanzıman üst kısmında bir yağ kaçağı gördüm,şanzımanın sıvı contasının ömrünün dolması sebebiyle yavaştan terletmeye başlamış,buna şu aşamada müdahale etmeye gerek olmadığı için sadece temizlemekle yetindik.
Son olarak aracı rot ve balansa soktum ve deposunu doldurdum.
Lastiklere serviste alelade hava basılmıştı,ekonomik sürüş için önleri 35 arkaları 33 yaptım ve bugünkü işlemlerin sonuna geldik
Bunların haricinde aracın altı üstü kontrol edildi hiçbir problem çıkmadı,tam bir güne maloldu ancak araç özellikle kondisyon olarak kendine geldi