Herkese selam arkadaşlar

Uzun zaman sonra konuyu güncelleyeyim dedim.Yaklaşık 6 ayda 15 bin km ye ulaşmaya ramak kaldı diyebilirim,bununla birlikte artık 90 bin bakımı yani ağır bakıma hazırlanıyoruz.Yapılacak alt takım kontrollerinin yanı sıra,değişecek bir sürü de şey ortaya çıkmış oldu.

Bariz değişecek şeyleri kendim tedarik edip en iyi parçaları seçmeye çalıştım.


Öncelikle memnun kaldığım için yine motor yağında Liqui Moly'den devam ettim,tek sıkıntısı fiyatının çok tuzlu olması bu yüzden daha da artarsa değiştirmeyi düşünebilirim.

20220531_165739.jpg


Filtrelerde her zaman olduğu gibi Mann tercih ettim

20220603_191326.jpg


Yaklaşık 90 bin kmdir orjinal diskleri üstünde olması sebebiyle TRW 4 disk+4 balata seti tercih ettim,üstündeki balatalarda bitince fren sistemini Fren hidroliğiyle birlikte komple yenileyeceğim

20220603_191336.jpg


Screenshot_20220603-191234_Gallery.jpg


20220527_162855.jpg


Bonus olarakta,yıkamacı dün sileceği kırdığı için yeni Hybrid silecek takımı da aldım

20220603_175137.jpg


Demirbaşlar alındı,sırada yapılacak kontrollerde çıkacak spontane işlemlere ek olarak Antifriz değişimi,benzin filtresi değişimi,şanzıman yağı ve filtresi değişimi ve buji değişimi var.
 
Son düzenleme:
Herkese selam arkadaşlar,geçen ayda zaten bakım malzemelerini tedarik etmiştim,geçen hafta da aracın bakımlarını tamamlamış olduk.

"Ağır bakım,alt takım kontrolü,4 disk+4 balata değişimi,el freni gergi ayarlaması,hidrolik değişimi,v kayışı değişimi,alternatör revizyonu,benzin filtresi ve şanzıman yağı+filtresi değişimini çarşamba günü yaptırdım."

Gitmeden evvel pis olan motoru biraz kendim temizledim ki rezil olmayalım :D

20220621_130017.jpg


İşe yağı boşaltmakla başladık

20220622_122042.jpg


Mann W7023 yağ filtremiz takıldı

20220622_122853.jpg


Ardından tüm yağ boşaldıktan sonra motorda eski yağdan eser kalmaması için vakumla eski yağ çekilip,yeni yağı koyduk.

20220622_123253.jpg


Daha sonra disklere geçildi,eski diskin hali
Screenshot_20220629-153634_Gallery.jpg

20220622_123747.jpg

Balatalar daha 20 bin götürürdü ancak diskler kötü durumdaydı ve daha önce hiç değişmemişlerdi,işi şansa bırakmadım bu yüzden hepsini balatalarla birlikte değiştirdim.

Yeni TRW disk ve balatamız

20220622_124659.jpg


20220622_125529.jpg


Ardından elbette 2 senelik yaklaşık 40 bin kmlik eski fren hidroliğini sistemden komple dışarı attık,fren hidrolik kabı komple temizlendi ve yenisi koyuldu.

20220622_130954.jpg


20220622_131608.jpg

20220622_131238.jpg


Alternatör revizyondan geldi ve yeni v kayışı takıldı

20220622_132627.jpg


Antifriz ölçüldü

20220622_132006.jpg


Diğer kısımları fotoğraflamayı unuttuğum için atamıyorum,15 bin km sonra tekrar bakım günlüklerinde görüşmek üzere.
 
Son düzenleme:
Herkese selam arkadaşlar,geçen ayda zaten bakım malzemelerini tedarik etmiştim,geçen hafta da aracın bakımlarını tamamlamış olduk.

"Ağır bakım,alt takım kontrolü,4 disk+4 balata değişimi,el freni gergi ayarlaması,hidrolik değişimi,v kayışı değişimi,alternatör revizyonu,benzin filtresi ve şanzıman yağı+filtresi değişimini çarşamba günü yaptırdım."

Gitmeden evvel pis olan motoru biraz kendim temizledim ki rezil olmayalım :D

Ekli dosyayı görüntüle 39869

İşe yağı boşaltmakla başladık

Ekli dosyayı görüntüle 39878

Mann W7023 yağ filtremiz takıldı

Ekli dosyayı görüntüle 39880

Ardından tüm yağ boşaldıktan sonra motorda eski yağdan eser kalmaması için vakumla eski yağ çekilip,yeni yağı koyduk.

Ekli dosyayı görüntüle 39879

Daha sonra disklere geçildi,eski diskin hali
Ekli dosyayı görüntüle 39881
Ekli dosyayı görüntüle 39870
Balatalar daha 20 bin götürürdü ancak diskler kötü durumdaydı ve daha önce hiç değişmemişlerdi,işi şansa bırakmadım bu yüzden hepsini balatalarla birlikte değiştirdim.

Yeni TRW disk ve balatamız

Ekli dosyayı görüntüle 39874

Ekli dosyayı görüntüle 39872

Ardından elbette 2 senelik yaklaşık 40 bin kmlik eski fren hidroliğini sistemden komple dışarı attık,fren hidrolik kabı komple temizlendi ve yenisi koyuldu.

Ekli dosyayı görüntüle 39873

Ekli dosyayı görüntüle 39876
Ekli dosyayı görüntüle 39871

Alternatör revizyondan geldi ve yeni v kayışı takıldı

Ekli dosyayı görüntüle 39868

Antifriz ölçüldü

Ekli dosyayı görüntüle 39875

Diğer kısımları fotoğraflamayı unuttuğum için atamıyorum,15 bin km sonra tekrar bakım günlüklerinde görüşmek üzere.
Yeni diski görünce benim bile içim ferahladı.
 
Yeni diski görünce benim bile içim ferahladı.

Aslında niyetim bir bakım daha sabretmekti ama frene basınca kazıma sesi,dururken yine aynı şekilde ses geliyordu ve takılan balatalar bana sorulmadan takılmıştı,memnundum ancak uzak yola da gidecekti riske atmak istemedim hepsi bir anda olsun istedim.İyi ki de değiştirmişim fren hem daha tepkili şuanda,hem de zımba gibi durur oldu eskiye nazaran araç.
 
  • Beğeni
Tepkiler: bt ve Basri Amca
Herkese selamlar,Accent’i nihayet ilk kışlıklarına dün kavuşturabildim.Gerek yazlık lastiklerin yaz/kış kullanılmasından dolayı daha hızlı eskimesinden gerek soğuklarda yarattığı yol tutuş ve fren zaafiyetinden gerekse kışın bir yere çıkma ihtiyacı halinde çaresiz durumda bırakabilmesi veya il değiştirmek gerektiği zamanlar için kışlık setini almış oldum.

Lastik alma arefesinde çoğu kez üzerindeki 16 inç jantlara almayı düşündüm kışlıkları fakat 195/55 ölçü inanılmaz derecede pahalılandığı için sürekli erteliyordum.Çözümü orijinal 14 inç teneke jantlarına geçmekte buldum,böylelikle hem lastik değiştirme maliyeti ve zahmetinden kurtuldum hem de kışın 14 inç jant ve lastiğin avantajından faydalanmış oldum :) Orijinal 14 inç jantlarını Kocaeli’nde buldum sağolsun @DuzboruDownpipe benim yerime hemen aldı,bir akşam ansızın buluşarak jantları teslim aldım :D

7D11DD17-3FB7-459B-B0B6-9FE200F98BC8.jpeg



Jantlar çıkma olduğu için ufak tefek paslanmalar vardı ve kirlilerdi,bunun için ilk olarak benzinlikte yoğun jant temizleyici,demir tozu,fırça ve şampuan ile güzelce jant ve kapaklarını temizledik.

3AEEFC0D-17A8-4D18-9AD7-C54296421727.jpeg


3249F9AE-1117-49BD-B694-D798FD768AC8.jpeg


14 inçte lastik arayışı biraz zordu çünkü iyi modeller pek yok.Şans eseri Hankook Winter i-Cept RS3’lere denk geldim,uzun zamandır kış lastiği performans testlerinde en ön sıralarda olan bir lastik olduğunu ve daha geçen sene tanıtıldığını bildiğim için direkt forumumuzun lastik uzmanı @Cenk abiye bu lastiği sordum,onun da tavsiye etmesi üzerine gözü kapalı lastikleri bulup satın aldım kendisine çok teşekkür ederim tekrardan değerli bilgileri için.

87760874-7AAF-4993-BED9-030D28C0BD28.jpeg


Ve sıra lastiği taktırmaya geldi,jantların balansı yapıldı ve lastikler takıldı.Orijinal ebatı aracın 175/70/r14 tü fakat ben alternatif ebat olan 185/65/r14 tercih ettim.Çok az farkla daha küçük olsa da kuru zemindeki tutuşu bakımından bu ebat hem daha iyi hem de fiyat bakımından daha ucuz ve konforda en az onun kadar iyi.

296C481C-AEA4-4C88-A82A-E488A1707B74.jpeg


91B224A3-063A-4901-BC4D-7908115ABF76.jpeg


Aracın bu jantlarına 16’lardan sonra alışmak biraz zaman aldı haliyle ancak epey mantıklı oldu bana göre,zaten görünüş olarak değil işlevselliğinden dolayı tercih ettim epeyde mantıklı oldu.

ADBC6A4A-E8A3-4BEC-9B9B-89C9F7503ED0.jpeg


C225BC60-6DA6-4CF1-AD4E-0CF1474099C6.jpeg


43836211-F0FD-4A0D-B940-5D4A208946D9.jpeg


Şimdilik ilk izlenim olarak aracın bir tık daha atik hissettirdiğini ve konforun arttığını söyleyebilirim.Fren mesafem biraz uzadı,yol tutuş normal olarak düştü ve lastik yuvarlanma sesini daha fazla duyuyorum,zaten bu lastiğin en büyük kusuru da bu diyebiliriz.Yakıt tüketimine muhtemelen pek bir etkisi olmayacaktır ancak deneyimledikçe yazarım olursa.
 
Son düzenleme:
Herkese selamlar,bu haftaki olacak bakımlar için hem Terios hem de Accent'in parçalarını nihayet toplayabildim.Accent için yapılacaklar şunlar olacak;

Yağ bakımı(koyulmadan önce flush ve durulama uygulanacak,karter tapası değişecek)
Hava,Polen ve Yağ filtresi değişecek
Bujiler değişecek
Üst kapak contası değişecek
Antifriz değişecek(sistem temizleme ve saf suyla devirdaim edilecek)
Frenlere bakılacak(sık kullanımlardan sonra kazıma sesi+sağ arka tarafta düşük hızda aralıklı olarak cikleme sesi nedeniyle)
Arka sağ davlumbaz vidası takılacak
Rot ve Balans ayarı yapılacak (sağa çekiyor ve titreme var,ek olarak yazlıklara geçilecek)
Komple alt takım kontrolü yapılacak(her kasiste gıcırtı sesi geliyor,kronik problem)
Yetkili serviste şanzıman yazılımı güncellemesi kontrol edilecek
Direksiyon boşluğu sorulacak,büyük ihtimal kutu revize edilecek

Bunlar ve sürpriz çıkacak olan masraflar için kapıyı yavaştan aralamak gerekiyor,neticede 9 yaşında ve 100 bini devirmiş bir otomobil.Soğutma sistemi ve bujiler bu şekilde,bujiler orijinal NGK R olarak servisten alındı.Normal değişim periyodu 60 binde bir,55 binde değişmiş olacak.Antifrizler Goodyear Mavi olarak alındı,fabrikasyon 10 yıl/210 bin km ömrü olan yeşil antifrizin yıldan dolayı ömrünün sonuna yaklaşmasından kaynaklı değişimi gerçekleştirilecek.

a.jpg



Sol taraf Terios'un,sağ taraf Accent'in olmak üzere bakımda kullanılacak malzemelerin birkaçı;

g.jpg


Ve bonus olarak anahtarımız yeniden değişti,önceki anahtarın yine düğmelerdeki aşınmalarından dolayı bu sefer değişimi erken yapıp bir de silikon kılıf alıp bu aşınmaların önüne geçtim.

d.jpg


s.jpg


f.jpg


Hazırlıklar tamamlandı,ekstra neler çıkacak ben de merak ediyorum.
 
Son düzenleme:
cvt tepkileri nasıl şanzıman motor uyumu iyidir de tepkileri merak ettim
 
cvt tepkileri nasıl şanzıman motor uyumu iyidir de tepkileri merak ettim

İlk gaz alışı aynı zamanda bir tork konvertörlü CVT olduğu için mükemmel,onun haricinde klasik bir tepkiye sahip diyebiliriz gaza ne kadar basarsanız o kadar araç devirleniyor ve o kadar gidiyorsunuz.Soğukken soğutma suyu sıcaklığı 40-50 civarlarına çıkmadan önce CVT motoru yüksek devirlerde çalışmaya zorluyor,gaza %25 bastığınız senaryoda motor 90 dereceyken 2000 devirde seyrediyorsa soğukken 3000 devirde seyrediyor,muhtemelen motor hemen ısınsın diye yazılımsal olarak yapılmış ancak mantığa aykırı ve hiç sevmiyorum o halini,bir de 40'ı geçtiğiniz zaman varyatör ikinci kademesine geçiyor ve dururken o kademeyi 1'e almakta çok geç kaldığı için hep bir sarsıntı oluşuyor,araştırdığıma göre muhtemelen bu da yazılımından kaynaklanıyor ve bu iki hali maalesef sürüşü baltalıyor.Onun haricinde Accent'lerde ilk defa kullanılmış tamamen Hyundai Transys üretimi bir şanzıman bu ve 4 ileri vasat otomatik şanzımandan 1.4 motoru kurtarmış çok daha verimli ve sorunsuz bir şanzımandır.
 
Son düzenleme:
  • Beğeni
Tepkiler: bt ve yrodop
Böyle en başından tertemiz bakılıp ilgilenilen araçlar kaç kilometre gider hep merak etmişimdir, en az 400-500 bin km sorunsuz kullanılabilir gibi geliyor.
 
  • Beğeni
Tepkiler: M.Shadows
Böyle en başından tertemiz bakılıp ilgilenilen araçlar kaç kilometre gider hep merak etmişimdir, en az 400-500 bin km sorunsuz kullanılabilir gibi geliyor.

Öncelikle çok teşekkürler,taksi örneği çok hem de tertemiz bakılmayıp komple hor kullanılmışları milyonu deviriyor :D Bizim 200 bin görmemiz pek olası değil o zamana kadar satılır diye tahmin ediyorum,ancak önemli olan kim kullanacak olursa olsun arabayı hala kmlerce kullanılabilir halde satmak bana göre.Yarın da satacak olsam bir gün öncesinde bakımı da olsa,aynı bakımı yine uygular öyle teslim ederdim önemli olanın bu olduğuna inanıyorum.Ancak kullanım kılavuzunda yazana göre araca 10 yıl ömür biçmişler,10 yıldan sonra çoğu soruna gebe hale geliyor demek Türkçesi.Yine de özellikle uzak doğulu üreticiler uzun ömürlü araç üretmeyi çoktan başarmış gibi geliyor bana,en azından sahip olduğumuz araçlardan ve çevremizden bu belli oluyor.
 
Tekrardan herkese merhaba,2023 yılının bakımını da bugün itibariyle tamamlamış olduk.Araç şanzıman yağ terletmesi hariç herhangi bir sürpriz çıkarmadı.Bu sefer önceki bakımdan ders çıkararak daha çok fotoğrafladım :)


Öncelikle işe 15 dk engine flush yapmakla başladık,bu sefer Divortex'in ürününü kullandım sırf meraktan,çıkan yağın rengini görünce işe yaradığını anladık.2-3 bakımda bir engine flush yapmak motor için oldukça yararlı oluyor.
8F9FA11D-F496-49EB-99CD-5A5303EB8DC7.jpeg


Çıkan yağ;

0ACAAA54-111C-4246-9F83-D801EDD1B134.jpeg


432C472F-8DA1-4023-A2D9-EA23BF121759.jpeg


Çıkan yağ filtremiz;

BA781909-B9BF-46E1-9D07-3C7E5F2FA157.jpeg


25CC7AA1-F1C0-45FF-BDAE-421C399985CE.jpeg



Yeni yağımızı 3,8 litre olacak şekilde filtre payı bırakıp ekliyoruz

384EF9C7-FD3C-4C82-B299-AB2E3374C216.jpeg


Yağ filtremizi takıyoruz


Daha sonra antifriz değişimine başlıyoruz,içinden çıkan yeşil renkli antifriz yerime bu sefer aynı özelliklere sahip mavi antifriz ekliyoruz.Antifrizin rengi gayet berraktı fakat yağ kabına boşaltıldığı için siyah görünüyor.

691721D4-AC8A-4582-8FEC-19AA0CEDF37F.jpeg


CEA3669E-66C5-4BCE-9DBC-7A74BEDB88E6.jpeg


Maalesef en pahalı kalemlerden biri olan direksiyon kutusunu revizyona gönderttim ancak arabayı sonra sürdüğümde anladım ki hakikaten ihtiyacı varmış,arabanın direksiyonu fabrikadan yeni çıkmış gibi oldu.


0F70C84E-9206-42EF-9198-71E97A1F6A5E.jpeg




Bunlar olurken aynı zamanda nokta atışı olarak her kasiste gıcırtı sesi yapan salıncak burçlarını sağ sol olarak değiştirdik,artık sesten eser yok.Eskisi;

75C81A0A-BD48-4671-AE61-C91270FD4BD8.jpeg


Ara sıra ses yapan henüz 15 bindeki disk balata setinin kaliper ayarları yeniden ayarlandı,15 bindeki disklere göre epey yıpranmış durması beni de epey şaşırttı doğrusu.

DF2C5305-3EA9-4D7D-B27A-A30AFFFB0A1D.jpeg




Bujileri 55 bin km sonra aynı şekilde orijinalleriyle değiştirdik,çıkan bujilerin hali;

2B99AE9A-F777-4AF5-8DE4-BC8DD2F49FF1.jpeg


Buna ek olarak üst kapak contasından sandığımız yağ kaçağı zamanla gevşeyen motor kapağı bijonlarından çıktı.

1AC4114E-BDDA-4C64-97B6-5BF436269875.jpeg


Yeni bujilerimiz

00BC91EC-96A0-41C4-9399-F88434EA3B80.jpeg


Hava filtresi kazanı,boğaz kelebeği,pcv valfi borusu ve hava filtre hortumu tamamen temizlendi.




Maalesef şanzıman üst kısmında bir yağ kaçağı gördüm,şanzımanın sıvı contasının ömrünün dolması sebebiyle yavaştan terletmeye başlamış,buna şu aşamada müdahale etmeye gerek olmadığı için sadece temizlemekle yetindik.

229CC46A-F8EC-40E4-9942-D79B402B9ABB.jpeg


79A7FF0F-4403-4DF7-B03D-80D7187F537F.jpeg


Son olarak aracı rot ve balansa soktum ve deposunu doldurdum.





Lastiklere serviste alelade hava basılmıştı,ekonomik sürüş için önleri 35 arkaları 33 yaptım ve bugünkü işlemlerin sonuna geldik




Bunların haricinde aracın altı üstü kontrol edildi hiçbir problem çıkmadı,tam bir güne maloldu ancak araç özellikle kondisyon olarak kendine geldi :)
 
Son düzenleme:
baya baya detaylıca her şeyi tek kalemde bitirp kafanı rahatlatmışsın tuğrul, hayırlı olsun.

direksiyon kutusu revizyonu ne kadara patladı, ben de yaptıracağım herhalde alfa'ya.

üç aşağı beş yukarı öğreneyim
 
baya baya detaylıca her şeyi tek kalemde bitirp kafanı rahatlatmışsın tuğrul, hayırlı olsun.

direksiyon kutusu revizyonu ne kadara patladı, ben de yaptıracağım herhalde alfa'ya.

üç aşağı beş yukarı öğreneyim

Sağolasın Alkın teşekkürler,valla zaten uzun zamandır tıkırtı vardı da boşluk kış lastiklerinden sonra deli artmıştı mecburen yaptırdım iyi ki de yaptırmışım dediğim gibi ilk izlenimler çok olumlu.İşçilik dahil sadece direksiyon kutusu revizyonu 2500 lira tuttu.
 
  • Beğeni
Tepkiler: alkın
Bu kadar bakımlı blue yoktur heralde , diskle balata arasına toprak vs. girmiş olabilir Tuğrul.

Çok teşekkürler Emre :) Disklerde enteresan bir mevzu vardı şu anlık çözdük gibi görünüyor.Bütün kaliperleri balataları söküp balata temizleyiciyle temizleyip yerine geri taktık,taş vs olduğunu görmedim.Sıkışık trafiklerde gelen kazıma sesini ise takip edeceğim şimdilik.