Arkadaşlar merhaba,görev adamına bu zamana kadar hep safkan benzinde biniyordum,az da yakıyordu ancak ülkenin müthiş şahlanışından ve yıllık neredeyse 30 bin km ye yaklaşan kullanımımdan dolayı yavaş yavaş birkaç ay önceden LPG araştırmalarıma başladım.
Dönüşüm için
@FurkanKarka dostumla epey istişare edip
@Basri Amca ’nın da tavsiyesiyle Üçel Otogaz Mühendisliği tercih ettim ve 3 hafta önce dönüşüme başladık.
Ekli dosyayı görüntüle 43301
Aylarca araştırmam sonucu aracımda Prins Technomax Plus ürününü tercih ettim,bu ürünü çokça önerdiler.Ben de özellikle regülatör,enjektör hızı ve yazılımından dolayı bu ürüne en başından beri daha yakındım.
Ekli dosyayı görüntüle 43304
Aracın safkan benzinli olarak çekilmiş son hali
Ekli dosyayı görüntüle 43303
Bu işlem yaklaşık 9 saat kadar sürdü ki,beni en çok zorlayan nokta bu oldu.Bu araçtan,bu motordan bin kere dönüşüm yapıldığı için daha kısa sürer diye düşünsem de evdeki hesap çarşıya uymadı
Çok fazla dönüşüm ve bakım için gelen araç vardı.
Kiti biraz daha açmak gerekirse,Bosch MAF sensörü,Prins’in sabit debili Regülatörü ve 1.75ohm dirençli Gemini enjektörler kiti ön plana çıkarıyor,170 HP’ye kadar motoru besleyebiliyor,yani bu motora fersah fersah yeten bir kit oldu.20 binde bir filtre bakımı olması güzel görünse de filtresi pahalı olduğu için bir güzelliği kalmıyor haliyle.
Ekli dosyayı görüntüle 43305
Yolda yapılan AFR ayarından sonra montaj tamamlandı,en önemli kriter düzgün işçilik ve düzgün ayar olduğunu bildiğim için bu konuda hassas davrandım ve tüm süreç istediğim gibi ilerledi,montaj gerçekten çok titiz yapıldı.LPG beyni ana beynin hemen arkasında dik konumlandırıldı,regülatör radyatör hizasında egzoz manifolduna yakın yere konuldu,bütün kablolar yalıtımlandı,borular gizlendi.Tank olarak takılabilecek en büyük tank olan 55 litrelik Step marka Simit tank taktırdım.(Büyük depo candır
) Enjektörler emme manifoldunun motor bloğunun en yakın yerine konumlandırıldı.
Ekli dosyayı görüntüle 43306
Ekli dosyayı görüntüle 43309
Gün sonunda artık aracımız gazla ilerler hale gelmişti,ilk depomuzu her zaman aldığım istasyondan fulledik.
Ekli dosyayı görüntüle 43307
Öte yandan tanktaki seviye ölçerin çok hassas çalışmadığını zaten söylemişlerdi ancak buna da hala alışabilmiş değilim,depoda 2 ışık yanarken de siren ötüp benzine geçtiğine bugün itibariyle şahit oldum
Km sıfırlayıp takip etmek gerek.Benzin-Gaz geçişleri arasında en ufak bir gecikme yaşanmıyor,hararet 30 dereceye geldiği anda gaza geçiyor ki bu da soğuk motordan sonra yaklaşık 2 dk’ya denk geliyor.
Ekli dosyayı görüntüle 43308
3 haftalık sürede yaklaşık 2000 km kadar yol yapmış oldum,bu sürede asla performans kaybı,tekleme,arıza ışığı,fazla yakma gibi şikayetlerim olmadı ancak rölanti enjektör sesine hala alışamadım,bütün enjektörlerin saniyede ne kadar gaz püskürttüğünü duyabiliyorum ki beni epey rahatsız ediyor.Yine de yapılan ekonominin yanında önemi yok diyebilirim.