Hyundai'de bu değişimi yaptırmak için gittiğimde size sorumluluk reddi beyanı imzalatmamız gerekiyor biz tavsiye etmiyoruz risk alamayız demişlerdi :D Çalışanla konuştuğumda o da kesin lazım abi biraz mekanik bilen biri bile bunu bilir,Hyundai aslında bize değiştirmemizi söylüyor ancak zorunlu kılmıyor demişti.Böyle bir durumda yetkili servise gitmenin ne mantığı var ? Hiç,o yüzden ben de götürmüyorum.

Şanzımanın içinde 1-2 litre kadar yağ kalması,total hacmi 6 litre veya üstünde bir sorun olmaz aslında,yağın çoğunluğu yenilendiği için ve bir sonraki değişimde de aynı yağ kullanılacağı için eski yağdan eser kalmıyor.Tabii birebir aynı spesifikasyonlara sahipse.Ancak makine her zaman en garanti çözümdür.
Eğer yetkili tavsiye etmiyoruz ya da yapmıyoruz diyorsa işlemin arkasında durmaz tabi. Benim gittiğim yetkili biz tavsiye ediyoruz dediği için arkasında duruyor. Zaten eski yağı çıkarıp yenisini koyacaklar. Yanlış yağ koyulmadigi sürece ki yetkili koymaz, çok sorun oluşturacak bir işlem de değil. Markalar bunu biraz da bayilerin insiyatifine bırakıyor. Değişim yapan Hyundai bayisi mutlaka vardır ama arayıp bulmak gerek 😂
 
  • Beğeni
Tepkiler: M.Shadows
Arkadaşlar merhaba,görev adamına bu zamana kadar hep safkan benzinde biniyordum,az da yakıyordu ancak ülkenin müthiş şahlanışından ve yıllık neredeyse 30 bin km ye yaklaşan kullanımımdan dolayı yavaş yavaş birkaç ay önceden LPG araştırmalarıma başladım.


Dönüşüm için @FurkanKarka dostumla epey istişare edip @Basri Amca ’nın da tavsiyesiyle Üçel Otogaz Mühendisliği tercih ettim ve 3 hafta önce dönüşüme başladık.

IMG_4669.jpeg


Aylarca araştırmam sonucu aracımda Prins Technomax Plus ürününü tercih ettim,bu ürünü çokça önerdiler.Ben de özellikle regülatör,enjektör hızı ve yazılımından dolayı bu ürüne en başından beri daha yakındım.

IMG_4686.jpeg


Aracın safkan benzinli olarak çekilmiş son hali :(

IMG_4676.jpeg


Bu işlem yaklaşık 9 saat kadar sürdü ki,beni en çok zorlayan nokta bu oldu.Bu araçtan,bu motordan bin kere dönüşüm yapıldığı için daha kısa sürer diye düşünsem de evdeki hesap çarşıya uymadı :D Çok fazla dönüşüm ve bakım için gelen araç vardı.


Kiti biraz daha açmak gerekirse,Bosch MAF sensörü,Prins’in sabit debili Regülatörü ve 1.75ohm dirençli Gemini enjektörler kiti ön plana çıkarıyor,170 HP’ye kadar motoru besleyebiliyor,yani bu motora fersah fersah yeten bir kit oldu.20 binde bir filtre bakımı olması güzel görünse de filtresi pahalı olduğu için bir güzelliği kalmıyor haliyle.

IMG_4687.jpeg


Yolda yapılan AFR ayarından sonra montaj tamamlandı,en önemli kriter düzgün işçilik ve düzgün ayar olduğunu bildiğim için bu konuda hassas davrandım ve tüm süreç istediğim gibi ilerledi,montaj gerçekten çok titiz yapıldı.LPG beyni ana beynin hemen arkasında dik konumlandırıldı,regülatör radyatör hizasında egzoz manifolduna yakın yere konuldu,bütün kablolar yalıtımlandı,borular gizlendi.Tank olarak takılabilecek en büyük tank olan 55 litrelik Step marka Simit tank taktırdım.(Büyük depo candır :D) Enjektörler emme manifoldunun motor bloğunun en yakın yerine konumlandırıldı.

IMG_4691.jpeg


IMG_4771.jpeg


Gün sonunda artık aracımız gazla ilerler hale gelmişti,ilk depomuzu her zaman aldığım istasyondan fulledik.

IMG_4694.jpeg


Öte yandan tanktaki seviye ölçerin çok hassas çalışmadığını zaten söylemişlerdi ancak buna da hala alışabilmiş değilim,depoda 2 ışık yanarken de siren ötüp benzine geçtiğine bugün itibariyle şahit oldum :D Km sıfırlayıp takip etmek gerek.Benzin-Gaz geçişleri arasında en ufak bir gecikme yaşanmıyor,hararet 30 dereceye geldiği anda gaza geçiyor ki bu da soğuk motordan sonra yaklaşık 2 dk’ya denk geliyor.

IMG_4696.jpeg


3 haftalık sürede yaklaşık 2000 km kadar yol yapmış oldum,bu sürede asla performans kaybı,tekleme,arıza ışığı,fazla yakma gibi şikayetlerim olmadı ancak rölanti enjektör sesine hala alışamadım,bütün enjektörlerin saniyede ne kadar gaz püskürttüğünü duyabiliyorum ki beni epey rahatsız ediyor.Yine de yapılan ekonominin yanında önemi yok diyebilirim.
 
Son düzenleme:
Arkadaşlar merhaba,görev adamına bu zamana kadar hep safkan benzinde biniyordum,az da yakıyordu ancak ülkenin müthiş şahlanışından ve yıllık neredeyse 30 bin km ye yaklaşan kullanımımdan dolayı yavaş yavaş birkaç ay önceden LPG araştırmalarıma başladım.


Dönüşüm için @FurkanKarka dostumla epey istişare edip @Basri Amca ’nın da tavsiyesiyle Üçel Otogaz Mühendisliği tercih ettim ve 3 hafta önce dönüşüme başladık.

Ekli dosyayı görüntüle 43301

Aylarca araştırmam sonucu aracımda Prins Technomax Plus ürününü tercih ettim,bu ürünü çokça önerdiler.Ben de özellikle regülatör,enjektör hızı ve yazılımından dolayı bu ürüne en başından beri daha yakındım.

Ekli dosyayı görüntüle 43304

Aracın safkan benzinli olarak çekilmiş son hali :(

Ekli dosyayı görüntüle 43303

Bu işlem yaklaşık 9 saat kadar sürdü ki,beni en çok zorlayan nokta bu oldu.Bu araçtan,bu motordan bin kere dönüşüm yapıldığı için daha kısa sürer diye düşünsem de evdeki hesap çarşıya uymadı :D Çok fazla dönüşüm ve bakım için gelen araç vardı.


Kiti biraz daha açmak gerekirse,Bosch MAF sensörü,Prins’in sabit debili Regülatörü ve 1.75ohm dirençli Gemini enjektörler kiti ön plana çıkarıyor,170 HP’ye kadar motoru besleyebiliyor,yani bu motora fersah fersah yeten bir kit oldu.20 binde bir filtre bakımı olması güzel görünse de filtresi pahalı olduğu için bir güzelliği kalmıyor haliyle.

Ekli dosyayı görüntüle 43305

Yolda yapılan AFR ayarından sonra montaj tamamlandı,en önemli kriter düzgün işçilik ve düzgün ayar olduğunu bildiğim için bu konuda hassas davrandım ve tüm süreç istediğim gibi ilerledi,montaj gerçekten çok titiz yapıldı.LPG beyni ana beynin hemen arkasında dik konumlandırıldı,regülatör radyatör hizasında egzoz manifolduna yakın yere konuldu,bütün kablolar yalıtımlandı,borular gizlendi.Tank olarak takılabilecek en büyük tank olan 55 litrelik Step marka Simit tank taktırdım.(Büyük depo candır :D) Enjektörler emme manifoldunun motor bloğunun en yakın yerine konumlandırıldı.

Ekli dosyayı görüntüle 43306

Ekli dosyayı görüntüle 43309

Gün sonunda artık aracımız gazla ilerler hale gelmişti,ilk depomuzu her zaman aldığım istasyondan fulledik.

Ekli dosyayı görüntüle 43307

Öte yandan tanktaki seviye ölçerin çok hassas çalışmadığını zaten söylemişlerdi ancak buna da hala alışabilmiş değilim,depoda 2 ışık yanarken de siren ötüp benzine geçtiğine bugün itibariyle şahit oldum :D Km sıfırlayıp takip etmek gerek.Benzin-Gaz geçişleri arasında en ufak bir gecikme yaşanmıyor,hararet 30 dereceye geldiği anda gaza geçiyor ki bu da soğuk motordan sonra yaklaşık 2 dk’ya denk geliyor.

Ekli dosyayı görüntüle 43308

3 haftalık sürede yaklaşık 2000 km kadar yol yapmış oldum,bu sürede asla performans kaybı,tekleme,arıza ışığı,fazla yakma gibi şikayetlerim olmadı ancak rölanti enjektör sesine hala alışamadım,bütün enjektörlerin saniyede ne kadar gaz püskürttüğünü duyabiliyorum ki beni epey rahatsız ediyor.Yine de yapılan ekonominin yanında önemi yok diyebilirim.
Hayırlı olsun hocam. Bence çok mantikli iş yaptin. Benim de aracım atmosferik olsaydı bir şekilde LPG dönüşümü yapardım. Tekrar hayırlı olsun.
 
  • Beğeni
Tepkiler: M.Shadows
LPG hayırlı olsun, o gösterge hiçbir zaman doğru göstermeyecek :D normalde bile çok tutarlı değil ki özellikle simit tanklarda iyice tutarsız oluyor bunlar. KM den takip etmeye bi süre sonra alışırsınız zaten ama zaten sıralı sistem kendi benzine çekiyor en kötü, benim karbüratörlüdeki düz sistem gibi komple stop edip kalmayacaksınız :D
 
Hayırlı olsun hocam. Bence çok mantikli iş yaptin. Benim de aracım atmosferik olsaydı bir şekilde LPG dönüşümü yapardım. Tekrar hayırlı olsun.

Teşekkür ederim abi,bu zamana kadar rahatsız etmiyordu ancak esas taktırma sebebim yıllık epey yol yapıyor olmam oldu.Motor zaten dediğin gibi hem atmosferik,hem de bu iş için sağlam olduğu için bence de epey güzel oldu,umarım yıllarca sorunsuz bu şekilde kullanılır.

Değişim hayırlı olsun.

Çok teşekkürler.

LPG hayırlı olsun, o gösterge hiçbir zaman doğru göstermeyecek :D normalde bile çok tutarlı değil ki özellikle simit tanklarda iyice tutarsız oluyor bunlar. KM den takip etmeye bi süre sonra alışırsınız zaten ama zaten sıralı sistem kendi benzine çekiyor en kötü, benim karbüratörlüdeki düz sistem gibi komple stop edip kalmayacaksınız :D

Teşekkürler Toprak,gösterge dediğin gibi inanılmaz sapmalı gösteriyor hatta bir sorun mu var diye düşünmüyor değilim.Doluyken birden iki diş düşmesi mi dersin,tek dişken birden 3 dişe yükselmesi mi,Refill yani kırmızıya gelmeden bitmesi mi hepsini yaşadım.Neyseki saçma sapan yerlerde sirenle benzine geçmediği için sürüşü baltalamıyor,depoyu sonuna kadar kullanabiliyorum.Hatta sirenle uyarıdan sonra 5 kere daha zorla gaza geçirdim denemek için,40-50 km anca gitti sonra hafiften teklediğini görünce direkt benzinle devam ettim.Çok hassas ölçmesin sorun yok ancak sapmalar çok fazla oluyor.Gaza geçiş-benzine geçiş dediğim gibi mükemmel şekilde oluyor,rölantideki enjektör sesi hariç o geçişi hissetmenin imkanı yok.Epey memnunum,şimdiden yaklaşık 3000 km kadar yol yaptım ve tasarrufun ne derece olduğunu farkediyorum.

Tuğrul çok iyi bir karar verdin, hayırlı olsun. Bu arada benim gösterge çok doğru gösteriyor düz yerde.

Teşekkür ederim Emre,benim gösterge yazdığım gibi valla biraz tatsız.Daha önce LPG'ye karşı hem biraz önyargım vardı hem de aracın sağını solunu elletmek istemiyordum ancak gördüm ki,işçilik herkesin dediği gibi en önemlisiymiş.Bana kalırsa çok iyi bir işçilik çıkardılar,hassas olduğumu da biliyorlardı ama hakkını verdiler.
 
  • Beğeni
Tepkiler: Toprak ve Cenk
Hayırlı olsun hocam ben Terios'a lpg bekliyordum 😄

Eyvallah hocam teşekkürler,Terios hayvana LPG taktıramadık :D Bagajla içi aynı yerde olduğu ve simit tank koyacak yer olmadığı için LPG taktırmaya yanaşmadık,zaten bagaj yok kadar az bir de tank gelirse iyice alan kaybı yaşatır.İşin teknik nedenlerine gelirsekte araç yürüsün diye sürekli yüksek devir çevirmek zorunda,160 bin km'yi de devirdiği için LPG artık hiç yoktan motor arızalarına muhakkak sebep olur diye düşünüyorum.En baştan olsa çok güzel olurdu,lakin zaten şu günlerde pek kullanılmıyor dolayısıyla yeni sahibine gidene kadar böyle binilmeye muhtaç hatatat
 
  • Beğeni
Tepkiler: muhammed37
Selamlar arkadaşlar,Pazar gününü boş geçmeyeyim dedim hem şanzıman yağ seviyesini kontrol etmek,hem de arada bir dalgalanmaya neden olabileceğini düşündüğüm boğaz kelebeğini temizlemek için hava filtre tasını komple söktüm.



Söktükten sonra filtre borusunu sildiğimde çıkan görüntü beni pek şaşırtmadı.



IMG_5961.JPG


Boğaz kelebeğinin hali,çok kirli görünmüyor ancak yine de temiz değil.


IMG_5962.JPG


Balata spreyi ve mikrofiber bez ile nazikçe temizledim.Boğaz kelebeği adaptasyonu ve bozulma riskine karşı çok detaylı bir temizlik olmadı ne yazık ki,ancak yine de sonraki bakıma kadar idare eder diye düşünüyorum.Birdahaki bakımda daha da detaylı temizleyeceğim.(Gaz telli kelebek olsaydı hiç tereddüt etmezdim ancak elektronik olunca insan çekiniyor.)

IMG_5964.JPG

Hava filtresi kabını ve elemanlarını yıkayıp kuruladıktan sonra yerine taktım

IMG_5965.JPG

IMG_5966.JPG

IMG_5967.JPG

Bakıma 1500 km kalmıştı ancak bu kadar temizliğe tabii ki eski filtreyi takmadım,yeni filtreyle yola devam.(Artık bakımlarını 10 binde bire çekeceğim için bir sorun yok)

IMG_5968.JPG

Aklıma geldi,cam suyunu da fulledik

IMG_5970.JPG

Kaputu kapatmadan önceki son görüntü

IMG_5971.JPG



Ardından bu kadar işe girmişken ve @Testarossa 'da gelmek için yola koyulmuşken tabii ki yıkamasız olmazdı,araçta hali hazırda koruma olduğu için ve çok kirli olmadığı için hızlıca ön yıkama+jant temizleyici ile yıkayıp duruladım.

Öncesi

IMG_5974.JPG

IMG_5975.JPG

Yıkama esnası


IMG_5976.JPG

IMG_5978.JPG

Final

IMG_5985.JPG

IMG_5986.JPG

IMG_5982.JPG

Bütün bunlardan sonra geceye kaldığım için bonus

IMG_5994.JPG

Yakın zamanda 120 bin bakımı için tekrardan güncelleyeceğim.
 
Son düzenleme:
Selam arkadaşlar,yola çıkacağım için 1000 km önceden de olsa zaten 14 bin km yapmış olduğum için bu sabah şipşak bakıma gittim.

Filtrelerimiz her zaman olduğu gibi Mann,geçen hafta polen ve hava filtresini zaten değiştirmiştim çok geçmeden de yağ filtresini değiştirdik.

IMG_6158.jpeg


Yağ olarak yine Molygen kullandık.3,5 litre konuldu.
IMG_6136.jpeg


IMG_6163.png




IMG_6143.jpeg


Fren hidroliği değişiminden bu yana yaklaşık 30 bin km yaptığım için tüm sistemden eskisini atarak yeni hidroliğimizi eklemiş olduk.Eski hidroliğin aynısı olan Bosch Dot 4’ten devam ettim.

IMG_6159.png



İlk defa makineli değişim yaptırdım,gerçekten çok kolay ve hızlı değişim oluyor epey hoşuma gitti.


IMG_6137.jpeg



Bu bakım oldukça sade geçti,şimdilik her şey tamam.Bakım sonrasında ise @Testarossa dostumun hediyesi olan Stickeri olması gerektiği yere yapıştırdık.Beni bakımda yalnız bırakmadığı için teşekkürlerimi sunuyorum :)

IMG_6144.jpeg
 
Son düzenleme:
Selam arkadaşlar,yola çıkacağım için 1000 km önceden de olsa zaten 14 bin km yapmış olduğum için bu sabah şipşak bakıma gittim.

Filtrelerimiz her zaman olduğu gibi Mann,geçen hafta polen ve hava filtresini zaten değiştirmiştim çok geçmeden de yağ filtresini değiştirdik.

Ekli dosyayı görüntüle 44216

Yağ olarak yine Molygen kullandık.3,5 litre konuldu.
Ekli dosyayı görüntüle 44212

Ekli dosyayı görüntüle 44218



Ekli dosyayı görüntüle 44214

Fren hidroliği değişiminden bu yana yaklaşık 30 bin km yaptığım için tüm sistemden eskisini atarak yeni hidroliğimizi eklemiş olduk.Eski hidroliğin aynısı olan Bosch Dot 4’ten devam ettim.

Ekli dosyayı görüntüle 44217


İlk defa makineli değişim yaptırdım,gerçekten çok kolay ve hızlı değişim oluyor epey hoşuma gitti.


Ekli dosyayı görüntüle 44213


Bu bakım oldukça sade geçti,şimdilik her şey tamam.Bakım sonrasında ise @Testarossa dostumun hediyesi olan Stickeri olması gerektiği yere yapıştırdık.Beni bakımda yalnız bırakmadığı için teşekkürlerimi sunuyorum :)

Ekli dosyayı görüntüle 44215
Hocam, bakımı yaptırdığınız servisten memnun musunuz?
Bizim aile aracımızın da bakımı yaklaştı.
Kısmet olursa önümüzdeki ay bakımını yaptırmayı düşünüyoruz.
Yedek parçaları kendimiz temin etsek bakım yapmayı kabul ediyorlar mı?
Araç, Accent blue 1.6CRDİ DCT
 
Hocam, bakımı yaptırdığınız servisten memnun musunuz?
Bizim aile aracımızın da bakımı yaklaştı.
Kısmet olursa önümüzdeki ay bakımını yaptırmayı düşünüyoruz.
Yedek parçaları kendimiz temin etsek bakım yapmayı kabul ediyorlar mı?
Araç, Accent blue 1.6CRDİ DCT

Merhaba,evet ben de yakın zamanda bu servise geçtim oldukça memnunum.Sadece işçiliklerini kullanıyorum bakımlarda bütün malzemeyi kendim getiriyorum,çok iyi işçilikleri var,dürüst ve de cana yakınlar.Detaylar için özel mesajdan konuşabiliriz.
 
Selam arkadaşlar,yola çıkacağım için 1000 km önceden de olsa zaten 14 bin km yapmış olduğum için bu sabah şipşak bakıma gittim.

Filtrelerimiz her zaman olduğu gibi Mann,geçen hafta polen ve hava filtresini zaten değiştirmiştim çok geçmeden de yağ filtresini değiştirdik.

Ekli dosyayı görüntüle 44216

Yağ olarak yine Molygen kullandık.3,5 litre konuldu.
Ekli dosyayı görüntüle 44212

Ekli dosyayı görüntüle 44218



Ekli dosyayı görüntüle 44214

Fren hidroliği değişiminden bu yana yaklaşık 30 bin km yaptığım için tüm sistemden eskisini atarak yeni hidroliğimizi eklemiş olduk.Eski hidroliğin aynısı olan Bosch Dot 4’ten devam ettim.

Ekli dosyayı görüntüle 44217


İlk defa makineli değişim yaptırdım,gerçekten çok kolay ve hızlı değişim oluyor epey hoşuma gitti.


Ekli dosyayı görüntüle 44213


Bu bakım oldukça sade geçti,şimdilik her şey tamam.Bakım sonrasında ise @Testarossa dostumun hediyesi olan Stickeri olması gerektiği yere yapıştırdık.Beni bakımda yalnız bırakmadığı için teşekkürlerimi sunuyorum :)

Ekli dosyayı görüntüle 44215
Tuğrul dostum çok temiz iş oldu,benim gibi sanayi kurdu bile hata bulamadı.
Stickerı bilerek köşeye yapıştırtdım sağ tarafa bir şeyler gelebilir ilerde :)
 
  • Beğeni
Tepkiler: M.Shadows
Herkese selamlar,konuya uzun zaman sonra ufak bir güncelleme çekelim(büyüğü yolda :) );

Yaklaşık 6 yıldır aracın navigasyonu GPS sinyali bulamıyordu,bir anda böyle olduğu için harici GPS modülü bozuldu sanıp zaten çokta kullanışlı olmadığı için düzeltmek için üzerinde pek fazla da durmamıştım.Ancak birkaç gün önce farkettim ki,arkadaşlarımın ve benim telefondaki GPS'lerde benim arabada sapıtıyor,araç kameramın GPS'i de düzgün çalışmıyordu.Bunun sebebini araştırırken teybi kapatınca bütün cihazların mükemmel şekilde çalıştığını gördüm ve teypte manyetik alandan şüphelendim.Teybin ilk önce GPS modülüyle bağlantısını kesmek için başladım sökmeye;

IMG-20240207-WA0051.jpg


IMG-20240207-WA0049.jpg

IMG-20240207-WA0048.jpg


Ben GPS teybin içinde entegre diye beklerken harici bir modül olarak karşıma çıktı.Konumlandırmasını tam teybin kasasına yaptıkları için muhtemelen bir süre sonra kendi halinde bir manyetik alan yaratmış,bu nedenle hem kendi hem de çevresindeki cihazların düzgün GPS sinyali almasına engel oluyormuş.


IMG-20240207-WA0053.jpg


GPS kitini ön göğüste farklı bir yere konumlandırarak bağlantı yerini iyice güçlendirerek bir deneme yaptım ve ne göreyim ? Teybin navigasyonu dahil bütün cihazlar bir anda düzgün GPS sinyali almaya başladı :D Bu durum beni oldukça mutlu etti zira teypteki navigasyonu çok kullanmasam bile çalışması için yazılımsal olarak denemediğim yöntem kalmamıştı,üstüne araç kameramın GPS'ininde çalışması oldukça önemliydi onda da full değerlere yakın değerleri yakalayabildim.Sadece kitin konumlandırmasını değiştirerek.

IMG-20240207-WA0047.jpg


Geriye keyfini çıkarmak kaldı,mevcut harita 2016’da kaldığı için onu da güç bela içeriğini bularak 2022 3.Çeyrek Başarsoft haritasına güncelledim.Uzun yolda özellikle anlık hızı,konumu,varış mesafesini ve km’yi gösterdiği için internetsiz bir ortamda kesinlikle iş görecektir.GPS ile alakalı detaylı testinin videosu;


Bu hafta yaptığımız detaydan sonra motor temizliğini ihmal etmiştim,sabah temizlerken minik bir misafirin geceyi benim motorun üstünde geçirdiğini gördüm :) Bu yüzden çalıştırmadan önce kış aylarında mutlaka kornaya basıyoruz;


IMG-20240207-WA0054.jpg


Bu da basit temizlik sonrası;

IMG-20240207-WA0056.jpg


Temizlikten sonra tabii ki yağ,su,hidrolik ve cam suyu kontrollerini de ihmal etmiyoruz.Bir sonraki bakıma kadar her şey olması gerektiği gibi.

Bir yandan artan kur ve gün geçtikçe batan ekonomi yüzünden araç bakımında bile geleceği düşünür olduk haliyle,garajımda stok yapmaya çok öncesinden başlamışken her geçen gün bütçe el verdikçe yenilerini eklemeye,yenilemeye devam ediyorum.Mevcut bakım stoğumuz;



IMG-20240207-WA0055.jpg


3 litre yedek antifriz,1 adet oem külbütör kapak contası,2 adet her biri 45 binde bir değişmek üzere oem şanzıman yağ filtresi,2 set oem buji,10 litre Molygen motor yağı,4 litre Toptec 1400 şanzıman yağı,2 bakımlık Mann filtre seti ve 20 litre kadarda saf suyum bulunuyor hatatat Kazasız belasız,nice bakımlara olması dileğiyle bir sonraki bakıma kadar saklıyoruz.Bir sonraki güncellemede görüşmek üzere !
 
Son düzenleme:
Halojene komple veda


Selamlar arkadaşlar,birkaç aydır hep ufak tefek şeylerle konu güncelleniyordu,dün bu işi biraz daha yukarı taşıdık.Uzun süredir yapmak istediğim bir güncellemeydi çünkü kendi farları hem merceksiz hem de çok kötü yol aydınlatmasına sahipti,estetik açıdan zaten çok kötü görünüyordu.Benim için asıl karar zorluğu mevcut Prime paketinin mercekli farlarını takmak mı yoksa mevcut farlara Bi Led dönüşümü yapmak mı konusunda oldu açıkçası çünkü Accent'in en üst paketindeki farları da oldukça iyi.

Ancak ne yazık ki bu farın karaborsaya düşmüş olmasından ve çeşitli problemlerinin olmasından dolayı hem alım sürecindeki zorluğu,hem soketinin birebir uymayacak olması,hem sıfır olmayacak olması gibi etkenler beni epey soğuttu,bu yüzden kendi farlarıma Bi Led dönüşümü yaptırmaya karar verdim.Atölye Semih'ten randevumuzu aldık,bu kararı vermem için haftalarca beni ikna etmeye çalışan ve randevu günü tüm gün beni yalnız bırakmayan @Basri Amca dostuma sonsuz teşekkür ediyorum,iki far arasındaki gece ile gündüz gibi farkı ilk deneyen olarak deneyimlerini aktarır zaten hatatat

Uygulama başlangıcı,eski aydınlatmayan farlara son bakış.Farları sökmek için mecburen tampon iniyor.
IMG_7412.jpeg


IMG_7416.jpeg

IMG_7421.jpeg

2.8 inç Bi-Led Projektör standart versiyonunu tercih ettim,bunlar fara uygulandıktan sonra far camını iç dış temizleyip pastasını yapıyoruz

IMG_7431.jpeg

Bu dönüşüme karar verince gündüzleri hiç iş görmeyen ve 11 senedir genellikle yatan sis farlarıma ekstra fonksiyon katmak isteyip kendinden ledli sis farı aldım,böylelikle mercekten sonra hem görüntüyü daha da toparlamış oldu hem de bir işlevleri olmuş oldu.Dükkanda boş durmayıp sis farlarını bizzat @Basri Amca işe monte ettik.
PHOTO-2024-02-08-20-20-27.jpeg


IMG_7486.jpeg


Final

IMG_7433.jpeg

IMG_7429.jpeg

IMG_7452.jpeg


Uygulamanın detaylı videosu ve öncesi sonrası,uzun yol testi;


Ek olarak uzun süre önce sinyallere almış olduğum Photon led sinyalleri maalesef bile bile lades olup hızlı yanıp sönme sorunundan yatırıyordum,bu vesileyle onlara da direnç koyarak akımı dengeleyip düzgün yanmalarını sağladık.Bunlarla birlikte aynı zamanda arabanın ışık verebilen bütün parçaları artık led olmuş oldu :D

Misafirperverlikleri,emekleri,titiz işçiliği ve bizi aileden biri gibi gördükleri için Atölye Semih ekibine çok teşekkür ediyorum,gerçekten hiç tahmin etmediğim kadar memnun kaldım.Bu durumu hem beklediğimden kat kat iyi kurtardığından dolayı hem de arabaya güzel bir estetik güncelleme olduğunu düşündüğüm için de oldukça mutluyum.
 
Son düzenleme:
Halojene komple veda


Selamlar arkadaşlar,birkaç aydır hep ufak tefek şeylerle konu güncelleniyordu,dün bu işi biraz daha yukarı taşıdık.Uzun süredir yapmak istediğim bir güncellemeydi çünkü kendi farları hem merceksiz hem de çok kötü yol aydınlatmasına sahipti,estetik açıdan zaten çok kötü görünüyordu.Benim için asıl karar zorluğu mevcut Prime paketinin mercekli farlarını takmak mı yoksa mevcut farlara Bi Led dönüşümü yapmak mı konusunda oldu açıkçası çünkü Accent'in en üst paketindeki farları da oldukça iyi.

Ancak ne yazık ki bu farın karaborsaya düşmüş olmasından ve çeşitli problemlerinin olmasından dolayı hem alım sürecindeki zorluğu,hem soketinin birebir uymayacak olması,hem sıfır olmayacak olması gibi etkenler beni epey soğuttu,bu yüzden kendi farlarıma Bi Led dönüşümü yaptırmaya karar verdim.Atölye Semih'ten randevumuzu aldık,bu kararı vermem için haftalarca beni ikna etmeye çalışan ve randevu günü tüm gün beni yalnız bırakmayan @Basri Amca dostuma sonsuz teşekkür ediyorum,iki far arasındaki gece ile gündüz gibi farkı ilk deneyen olarak deneyimlerini aktarır zaten hatatat

Uygulama başlangıcı,eski aydınlatmayan farlara son bakış.Farları sökmek için mecburen tampon iniyor.
Ekli dosyayı görüntüle 45335

Ekli dosyayı görüntüle 45336
Ekli dosyayı görüntüle 45337
2.8 inç Bi-Led Projektör standart versiyonunu tercih ettim,bunlar fara uygulandıktan sonra far camını iç dış temizleyip pastasını yapıyoruz

Ekli dosyayı görüntüle 45341
Bu dönüşüme karar verince gündüzleri hiç iş görmeyen ve 11 senedir genellikle yatan sis farlarıma ekstra fonksiyon katmak isteyip kendinden ledli sis farı aldım,böylelikle mercekten sonra hem görüntüyü daha da toparlamış oldu hem de bir işlevleri olmuş oldu.Dükkanda boş durmayıp sis farlarını bizzat @Basri Amca işe monte ettik.
Ekli dosyayı görüntüle 45346

Ekli dosyayı görüntüle 45347

Final

Ekli dosyayı görüntüle 45342
Ekli dosyayı görüntüle 45340
Ekli dosyayı görüntüle 45345

Uygulamanın detaylı videosu ve öncesi sonrası,uzun yol testi;


Ek olarak uzun süre önce sinyallere almış olduğum Photon led sinyalleri maalesef bile bile lades olup hızlı yanıp sönme sorunundan yatırıyordum,bu vesileyle onlara da direnç koyarak akımı dengeleyip düzgün yanmalarını sağladık.Bunlarla birlikte aynı zamanda arabanın ışık verebilen bütün parçaları artık led olmuş oldu :D

Misafirperverlikleri,emekleri,titiz işçiliği ve bizi aileden biri gibi gördükleri için Atölye Semih ekibine çok teşekkür ediyorum,gerçekten hiç tahmin etmediğim kadar memnun kaldım.Bu durumu hem beklediğimden kat kat iyi kurtardığından dolayı hem de arabaya güzel bir estetik güncelleme olduğunu düşündüğüm için de oldukça mutluyum.
Hayırlı olsun hocam, aydınlatma epey artmış gözüküyor.
İyi günlerde kullanın.