Tekrardan herkese merhaba,2023 yılının bakımını da bugün itibariyle tamamlamış olduk.Araç şanzıman yağ terletmesi hariç herhangi bir sürpriz çıkarmadı.Bu sefer önceki bakımdan ders çıkararak daha çok fotoğrafladım :)


Öncelikle işe 15 dk engine flush yapmakla başladık,bu sefer Divortex'in ürününü kullandım sırf meraktan,çıkan yağın rengini görünce işe yaradığını anladık.2-3 bakımda bir engine flush yapmak motor için oldukça yararlı oluyor.
Ekli dosyayı görüntüle 41762

Çıkan yağ;

Ekli dosyayı görüntüle 41766

Ekli dosyayı görüntüle 41765

Çıkan yağ filtremiz;

Ekli dosyayı görüntüle 41774

Ekli dosyayı görüntüle 41773


Yeni yağımızı 3,8 litre olacak şekilde filtre payı bırakıp ekliyoruz

Ekli dosyayı görüntüle 41767

Yağ filtremizi takıyoruz


Daha sonra antifriz değişimine başlıyoruz,içinden çıkan yeşil renkli antifriz yerime bu sefer aynı özelliklere sahip mavi antifriz ekliyoruz.Antifrizin rengi gayet berraktı fakat yağ kabına boşaltıldığı için siyah görünüyor.

Ekli dosyayı görüntüle 41772

Ekli dosyayı görüntüle 41771

Maalesef en pahalı kalemlerden biri olan direksiyon kutusunu revizyona gönderttim ancak arabayı sonra sürdüğümde anladım ki hakikaten ihtiyacı varmış,arabanın direksiyonu fabrikadan yeni çıkmış gibi oldu.


Ekli dosyayı görüntüle 41775



Bunlar olurken aynı zamanda nokta atışı olarak her kasiste gıcırtı sesi yapan salıncak burçlarını sağ sol olarak değiştirdik,artık sesten eser yok.Eskisi;

Ekli dosyayı görüntüle 41764

Ara sıra ses yapan henüz 15 bindeki disk balata setinin kaliper ayarları yeniden ayarlandı,15 bindeki disklere göre epey yıpranmış durması beni de epey şaşırttı doğrusu.

Ekli dosyayı görüntüle 41763



Bujileri 55 bin km sonra aynı şekilde orijinalleriyle değiştirdik,çıkan bujilerin hali;

Ekli dosyayı görüntüle 41770

Buna ek olarak üst kapak contasından sandığımız yağ kaçağı zamanla gevşeyen motor kapağı bijonlarından çıktı.

Ekli dosyayı görüntüle 41768

Yeni bujilerimiz

Ekli dosyayı görüntüle 41761

Hava filtresi kazanı,boğaz kelebeği,pcv valfi borusu ve hava filtre hortumu tamamen temizlendi.




Maalesef şanzıman üst kısmında bir yağ kaçağı gördüm,şanzımanın sıvı contasının ömrünün dolması sebebiyle yavaştan terletmeye başlamış,buna şu aşamada müdahale etmeye gerek olmadığı için sadece temizlemekle yetindik.

Ekli dosyayı görüntüle 41776

Ekli dosyayı görüntüle 41777

Son olarak aracı rot ve balansa soktum ve deposunu doldurdum.





Lastiklere serviste alelade hava basılmıştı,ekonomik sürüş için önleri 35 arkaları 33 yaptım ve bugünkü işlemlerin sonuna geldik




Bunların haricinde aracın altı üstü kontrol edildi hiçbir problem çıkmadı,tam bir güne maloldu ancak araç özellikle kondisyon olarak kendine geldi :)
Kaliteli bir bakım olmuş eline sağlık :)
 
  • Beğeni
Tepkiler: M.Shadows
Başkanım güle güle kullan, gayet güzel ve nokta atışı bakımlar. İlk fırsatta bi test sürüşü yapıyım 🤣

Olası ilan başlığı : TR’de Tek En Bakımlı Accent :D
 
Kaliteli bir bakım olmuş eline sağlık :)

Eyvallah sağolasın :)

Başkanım güle güle kullan, gayet güzel ve nokta atışı bakımlar. İlk fırsatta bi test sürüşü yapıyım 🤣

Olası ilan başlığı : TR’de Tek En Bakımlı Accent :D

Sağol başkanım,valla kullandın gördün nasılmış ? :D Ben de bu kadar bakımlı Accent TR'de var mıdır merak ediyorum,gerçi daha kaportada çok eksiğimiz var da şimdilik idare ediyoruz.

Kanka valla öyle bir anlatmışsın ki okurken ben rahatladım yani. Hadi bakalım Molygen’in hakkını vermen dileğiyle😊

Sağolasın canım benim,ne var ne yoksa yazdık hem burada dursun bizim gibilerin hoşuna gidiyor çünkü,hem de anı olarak kalsın istedim.Molygen'den devam fakat fiyatlar iyice el yakacak gibi sürekli yükselişte ne yazık ki ömrü ne kadar uzun olur bilmiyorum.Zaten yağı 15 bin km kullanıyorum herhalde araç satılana kadar bu yağdan devam ederim gibime geliyor.
 
Herkese selamlar,bir kaç gün önce akşamleyin şansa takip ettiğim bir parçacıda benim arabanın Prime paketindeki orijinal deri direksiyonunu görünce ertesi günü hemen sipariş geçtim.Accent'lerin plastik direksiyonları belli bir zaman sonra parlama ve gri kısımlarından kararma yapıyor,bu nedenle mevcut direksiyonunu kaplatma fikrim varken aynı fiyata direkt fabrikasyon ürünün denk gelmesi uygun fiyatıyla birlikte çok iyi oldu.


Direksiyonu çıkarmak için öncelikle Airbag kısmını alyanla söktüm,zaten en zor kısmı bu oldu.Alet edevat yetersizliğinden dolayı biraz uğraştırsa da çıktı,fakat ondan da zoru geri takmakta :)

IMG_2677.jpeg


Airbagi kenara koyduktan sonra bijon anahtarıyla direksiyon somununu söktüm,şansa arabanın jantlarındaki bijonlarla somunun ölçüsü aynı çıktı bu yüzden bijon anahtarı aramadım.

IMG_2679.jpeg


Direksiyonu aldıktan sonra üreten firma tanıdık çıktı :)

IMG_2685.jpeg


Yeni direksiyonu da aynı şekilde taktım,takarken tekerlerin konumuna dikkat ettim.

IMG_2681.jpeg


Final olarak böyle görünüyor,direksiyon derisi epey kaliteli ve hissiyat olarak çağ atladı diyebilirim.Ekstra olarak çağrı tuşlarınında gelmesiyle artık çağrıları yönetmek daha kolay.

IMG_2688.jpeg


IMG_2704.jpeg


Şimdilik tek problem,çıkan direksiyona göre rot ayarı yapıldığı ve çıktığı konuma göre yeni direksiyonu,millerinin konumunun farklı olmasından kaynaklı tam düz olarak takamadığım için araç tekrardan rot ayarına girecek.
 
Son düzenleme:
Bu sabah direksiyon değişiminden kaynaklanan yeni yaptırdığım rot ayarının tutmaması sebebiyle yine ayar yaptırdım,kamber ve kaster ayarları mükemmel çıktı.

IMG_2776.jpeg



Uzun bir bakım seansından sonra sıra nihayet epey kirlenmiş olan aracı temizlemeye geldi.Bunun için cumartesi günümüzü tamamen bu işe ayırdık.

Temizleme öncesi;

IMG_2710.jpeg



Valetpro Foamula 1 ile İki ön yıkamayla kalıtsallaşmış kirleri söktük.



Bu esnada 2 tur her bir janta demir tozu uygulaması yapıldı,kan gövdeyi götürdü desem yeridir :)



Aynı şekilde bir turda en son koruyucu uygulanacağı için tüm yüzeye demir tozu uygulaması yaptım,ardından KochChemie NMS ile kova yıkaması yapıldı.

IMG_2719.jpeg

IMG_2720.jpeg



Bu esnada jantlara Auto Brite jant temizleyici ile tekrardan detaylı temizleyip koltuk yıkaması için aracı kapıya çektik.

IMG_2721.jpeg


Aracın dışıyla alakalı işlemleri bitirdikten sonra en son koruyucu yapmak üzere aracı kuruladık.

IMG_2723.jpeg


IMG_2724.jpeg


IMG_2725.jpeg


En çok yoran işlem şüphesiz iç mekan oldu,aracın iç mekandaki tüm plastik aksamlarını temizledik.

IMG_2727.jpeg


IMG_2729.jpeg


IMG_2730.jpeg


Ve daha önce hiç yıkanmamış olan koltukları yıkadık.

IMG_2733.jpeg


IMG_2732.jpeg


Koltukların ciddi oranda kirlendiğinin göstergesi,şampuan olarak Valet Pro Carpet Cleaner kullandık.

IMG_2735.jpeg


Koltuklardan sonra tüm taban halılarını da çektik,genel poz :)

IMG_2736.jpeg


İç mekanla ilgili işler bittikten sonra motoru da yüzeysel olarak temizledim.

IMG_2726.jpeg


Ve en son lastikleri parlatıp havalarını kontrol edip wax attıktan sonra final hali,yorgunluktan fazla fotoğraf çekemedim :)

IMG_2738.jpeg


IMG_2740.jpeg


IMG_2757.jpeg
 
Son düzenleme:
Herkese merhaba,bugün ilk defa aracın şanzıman yağını değiştirdim.Hangi yetkili servise gitsem hepsi “aman abi bozulur,bunlar ÖMÜRLÜK” dedi.Hiçbir yağın hatta sıvının,otomobil sektöründe ömürlük olmadığını bildiğim için,bu denilenleri ancak 40 bin km kadar sindirebildim ve bugün itibariyla şanzıman yağ değişimini yapmış bulundum.

Yağ değişimi için geç kaldığımı düşünsem de çıkan yağın rengi hala biraz daha gideri olduğunu gösteriyordu ancak viskozitesi kim bilir 10 senede 112500 kmde ne hale gelmiştir :D

IMG_4666.jpg



Öncelikle “SP-CVT1” onaylı CVT yağı olduğu için Liqui Moly TopTec 1400 tercih ettim.Filtresini Mann+Hummel üretimi olan orijinal Mobis olarak bulup aldım ve derdimi anlattığım zaman beni anlayabilecek bir özel servisin yolunu tuttum.Gönül isterdi özel Mobis Hyundai SP-CVT1 yağını kullanmayı ancak yağ hiçbir yerde yok,serviste de litresi getirtmesiyle 2000 liraları geçiyor.Liqui Moly Candır.

IMG_4602.jpeg


IMG_4600.jpeg


Benim araç 2014 olduğu için sonu 200 ile biten oem kodlu filtreyle uyumlu,2016 ve sonrası 230 kullanıyor.

IMG_4601.jpeg


Tapadan tüm sıvı boşaldıktan sonra karteri açıyoruz ve filtreyi söküyoruz.Filtreyi söktükten sonra şanzıman beyninden bir miktar yağ daha boşalıyor.Şanzımanın kuru ikmali 6 litre,değişimde maksimum tahliye edilen yağ ise 5 litre.

Ayrıca bu işlemi yaparken şanzıman yağının çalışma sıcaklığında olması gerekiyor ki daha fazla tortu,demir tozu tahliye olsun.Yağın aşırı kararmış olma ihtimaline karşı,değişimden sonra şanzımanda kaçırma problemleri çıkabileceğini bildiğim için eski yağı muhafaza ettik.Bir çok insanın yağ değişiminden sonra sorun yaşamasının temelinde yanlış,eksik veya fazla yağ kullanmaları,filtreyi değiştirmeyip mıknatısları temizlememeleri ve değişim aralıklarını kaçırmaları geliyor.Benim şanzımanda yağ ömürlük olarak geçtiği için herhangi bir değişim periyodu koyulmamış ancak titizliğim ve bakım takıntım sağolsun değiştirmeden rahat edemedim :D


IMG_4599.jpeg



Çıkan eski filtre;

CAF52FEE-CC1F-4B8F-915D-EC295B21FADF.jpeg


Yeni filtremizi montajlıyoruz,bu arada selenoid valflerde çapak vs yoktu bu yüzden balata spreyiyle hiç dokunmadan yüzeysel temizliğini yaptık.

IMG_4611.jpeg


IMG_4603.jpeg


IMG_4612.jpeg


Karterdeki mıknatıslar ve filtre bu zaman kadar görevlerini iyi yapıp yağı temiz tutmayı başarmışlar,bunların hepsini temizleyip karteri yıkayıp kuruluyoruz

IMG_4614.jpeg


Bu şanzımandaki bütün contaların sıvı conta olması sebebiyle eski sıvı contamızdaki kalıntıları traşlayarak yenisini sıkıp karteri kapatıp 2 saat donmasını bekliyoruz.

IMG_4616.jpeg



Bütün somunlar elle tek tek sıkılıp torklandıktan sonra;

IMG_4619.jpeg


IMG_4622.jpeg


Sıkılan sıvı conta;

IMG_4623.jpeg


Bu şanzımanda biri üstte diğeri yanda olmak üzere 2 adet dolum tapası yeri var,ancak biz şanzımandan çıkan yağı zaten ölçtüğümüz için yan seviye tapasından yarı otomatik makinayla çıkan yağ kadar yeni yağı şanzımana koyduk.

IMG_4626.jpeg


IMG_4627.jpeg


Daha sonrasında aracı 5 dakika rölantide çalıştırdım ki yağ pompası şanzımana yağı yaysın.Ardından birkaç kere viteslerle R-N-D şeklinde oynadım,bu da yeni gelen yağın tork konvertörü türbinlerine girip çıkması ve hava boşluğu yapmaması için.Sonrasında test sürüşüne çıkıp şanzımanı yumuşak bir şekilde sürüp durumu kontrol ettik.

Gerçekten CVT’nin daha rahat çalıştığını farkettim.Şanzımanın içindeki parçalarda artık km itibariyle daha hızlı aşınacağı için bundan sonraki yağ filtre değişimini 60 bin km’de yapacağım.

1000 km rodajdan sonra sürüş tecrübesini anlatan bir video da ekleyeceğim.Okuduğunuz için çok teşekkürler :)

Not: Ömürlük olsa bile şanzıman yağınızı değiştirmeyi ihmal etmeyin,çünkü 150-200 bin kmlerden sonra isteseniz de değiştiremeyeceksiniz,şanzımanın ölüm fermanı bu kmlerde imzalanmış oluyor.


İşlemlerin Videosu;

 
Son düzenleme:
Forumdan olmasada direkt reel hayatta takip ettiğim zaman zaman direkt parça tedariğiyle sanayide işleri yapılırken çayını yudumladığım bir araç. Sanıyorum ki piyasada bu kadar temiz, rijit bir blue yoktur. İlk kullandığım aynı model aynı spec sadece teneke jant farkı olan arabayı kullandıktan sonra negatif notunu vermiştim ancak bu arabayı kullanınca farklı bir arabaya binmişim gibi hissediyorum. Gerek gidişi gerek duruşu (en önemli nokta) gerekse de yol tutuşu mükemmel durumda. Benim ilk kullandığım araçla 200km gidiş gelişli hafif virajlı yollarda gitmiştim. Aracı hafif yol dalgalanmalarında şeride sığdıramıyordum (benzer durum fairwayde yaşamıştım aynı yolda) virajlarda yüzerek dönüyordu ilk viraj sonrası çok yavaş girmek zorunda kalmıştım. E frene bastığımda da araç zamk gibi tutmuyordu o zaman için hali hazırda iş için kullandığım 2006 model 90hp yüksek tavan Connecte şükretmiştim gerek yol tutuşu gerekse duruşu kısaca sürüş konfor ve güvenliği bluedan üstün olarak tanımlamıştım. Ne zaman ki Kaan dostumun aracını kullanmaya başladım araç beni şaşırttı. Çünkü Kaan’ın zamanla yaptığı bakım ve iyileştirmeler arabaya fazlasıyla yaramış. Araca binip yola çıkınca cvt’yi racona uygun kullanırsan sessiz ve az yakarak gidebiliyorsun, frene basınca diğer blue’nun aksine araba zamk gibi duruyor bu durumda TRW Fren Seti ve her daim iyi durumda kışlık yazlık lastik setleri çok etkin yine bu doğru lastik tercihlerinin neticesinde aracın yol tutuşu da gayet kararında. Motor aşırı sessiz herhangi bir huysuzluk yok bunu da 6 ayda bir aldığı molygen yağlar, mann filtreler, haftalık dip köşe temizlikler ve oem funday genunie part bujilere bağlıyorum zaten kısa süre önce de direksiyon kutusuna varasıya detaylı bir motor bakımı yapıldı. Blueya bu kadar özenen nadir insanlardan. Son şanzıman yağı değişimiyle de mekanik olarak kusursuz duruma geldi uzun bir süre bakım ihtiyacı olmayacak :) @OzanDnz @2jzihtiyar dediği gibi artık neredeyse 0 kondüsyonunda. Bugün yapılacak işlemlerden sonra daha da ekonomik olacak 😎
 
Herkese merhaba,bugün ilk defa aracın şanzıman yağını değiştirdim.Hangi yetkili servise gitsem hepsi “aman abi bozulur,bunlar ÖMÜRLÜK” dedi.Hiçbir yağın hatta sıvının,otomobil sektöründe ömürlük olmadığını bildiğim için,bu denilenleri ancak 40 bin km kadar sindirebildim ve bugün itibariyla şanzıman yağ değişimini yapmış bulundum.

Yağ değişimi için geç kaldığımı düşünsem de çıkan yağın rengi hala biraz daha gideri olduğunu gösteriyordu ancak viskozitesi kim bilir 10 senede 112500 kmde ne hale gelmiştir :D

Ekli dosyayı görüntüle 43125


Öncelikle “SP-CVT1” onaylı CVT yağı olduğu için Liqui Moly TopTec 1400 tercih ettim.Filtresini Mann+Hummel üretimi olan orijinal Mobis olarak bulup aldım ve derdimi anlattığım zaman beni anlayabilecek bir özel servisin yolunu tuttum.Gönül isterdi özel Mobis Hyundai SP-CVT1 yağını kullanmayı ancak yağ hiçbir yerde yok,serviste de litresi getirtmesiyle 2000 liraları geçiyor.Liqui Moly Candır.

Ekli dosyayı görüntüle 43113

Ekli dosyayı görüntüle 43110

Benim araç 2014 olduğu için sonu 200 ile biten oem kodlu filtreyle uyumlu,2016 ve sonrası 230 kullanıyor.

Ekli dosyayı görüntüle 43111

Tapadan tüm sıvı boşaldıktan sonra karteri açıyoruz ve filtreyi söküyoruz.Filtreyi söktükten sonra şanzıman beyninden bir miktar yağ daha boşalıyor.Şanzımanın kuru ikmali 6 litre,değişimde maksimum tahliye edilen yağ ise 5 litre.

Ayrıca bu işlemi yaparken şanzıman yağının çalışma sıcaklığında olması gerekiyor ki daha fazla tortu,demir tozu tahliye olsun.Yağın aşırı kararmış olma ihtimaline karşı,değişimden sonra şanzımanda kaçırma problemleri çıkabileceğini bildiğim için eski yağı muhafaza ettik.Bir çok insanın yağ değişiminden sonra sorun yaşamasının temelinde yanlış,eksik veya fazla yağ kullanmaları,filtreyi değiştirmeyip mıknatısları temizlememeleri ve değişim aralıklarını kaçırmaları geliyor.Benim şanzımanda yağ ömürlük olarak geçtiği için herhangi bir değişim periyodu koyulmamış ancak titizliğim ve bakım takıntım sağolsun değiştirmeden rahat edemedim :D


Ekli dosyayı görüntüle 43112


Çıkan eski filtre;

Ekli dosyayı görüntüle 43117

Yeni filtremizi montajlıyoruz,bu arada selenoid valflerde çapak vs yoktu bu yüzden balata spreyiyle hiç dokunmadan yüzeysel temizliğini yaptık.

Ekli dosyayı görüntüle 43115

Ekli dosyayı görüntüle 43114

Ekli dosyayı görüntüle 43116

Karterdeki mıknatıslar ve filtre bu zaman kadar görevlerini iyi yapıp yağı temiz tutmayı başarmışlar,bunların hepsini temizleyip karteri yıkayıp kuruluyoruz

Ekli dosyayı görüntüle 43118

Bu şanzımandaki bütün contaların sıvı conta olması sebebiyle eski sıvı contamızdaki kalıntıları traşlayarak yenisini sıkıp karteri kapatıp 2 saat donmasını bekliyoruz.

Ekli dosyayı görüntüle 43119


Bütün somunlar elle tek tek sıkılıp torklandıktan sonra;

Ekli dosyayı görüntüle 43120

Ekli dosyayı görüntüle 43121

Sıkılan sıvı conta;

Ekli dosyayı görüntüle 43122

Bu şanzımanda biri üstte diğeri yanda olmak üzere 2 adet dolum tapası yeri var,ancak biz şanzımandan çıkan yağı zaten ölçtüğümüz için yan seviye tapasından yarı otomatik makinayla çıkan yağ kadar yeni yağı şanzımana koyduk.

Ekli dosyayı görüntüle 43123

Ekli dosyayı görüntüle 43124

Daha sonrasında aracı 5 dakika rölantide çalıştırdım ki yağ pompası şanzımana yağı yaysın.Ardından birkaç kere viteslerle R-N-D şeklinde oynadım,bu da yeni gelen yağın tork konvertörü türbinlerine girip çıkması ve hava boşluğu yapmaması için.Sonrasında test sürüşüne çıkıp şanzımanı yumuşak bir şekilde sürüp durumu kontrol ettik.

Gerçekten CVT’nin daha rahat çalıştığını farkettim.Şanzımanın içindeki parçalarda artık km itibariyle daha hızlı aşınacağı için bundan sonraki yağ filtre değişimini 60 bin km’de yapacağım.

1000 km rodajdan sonra sürüş tecrübesini anlatan bir video da ekleyeceğim.Okuduğunuz için çok teşekkürler :)

Not: Ömürlük olsa bile şanzıman yağınızı değiştirmeyi ihmal etmeyin,çünkü 150-200 bin kmlerden sonra isteseniz de değiştiremeyeceksiniz,şanzımanın ölüm fermanı bu kmlerde imzalanmış oluyor.


İşlemlerin Videosu;

Hayırlı uğurlu olsun kardeşim. Şanzıman yağını değiştirmekle iyi yapmışsın. Ama en önemlisi bunu adam akıllı yapacak bir yer / usta bulabilmiş olman bence. Genelde servisler şanzıman yağını ancak şanzımandan yana şikayetler başladığı zaman değiştirme gereği duyuyor. O sebeple çoğunlukla ömürlük diyorlar. Bakalım benim makinenin de şanzıman yağını kaç yıl sonra değiştirmem gerekecek göreceğiz.
 
  • Beğeni
Tepkiler: M.Shadows
Bu adam bakım konusunda bir duayen dostum. emeğine, cebine sağlık, keyifli sürüşler dostum.

Bu küçük spor araba artık neredeyse sıfır kondisyonda. Keyifli günlerde eskitilsin

Teşekkür ederim dostlarım,en kısa zamanda birlikte gazlamak dileğiyle hatatat



Forumdan olmasada direkt reel hayatta takip ettiğim zaman zaman direkt parça tedariğiyle sanayide işleri yapılırken çayını yudumladığım bir araç. Sanıyorum ki piyasada bu kadar temiz, rijit bir blue yoktur. İlk kullandığım aynı model aynı spec sadece teneke jant farkı olan arabayı kullandıktan sonra negatif notunu vermiştim ancak bu arabayı kullanınca farklı bir arabaya binmişim gibi hissediyorum. Gerek gidişi gerek duruşu (en önemli nokta) gerekse de yol tutuşu mükemmel durumda. Benim ilk kullandığım araçla 200km gidiş gelişli hafif virajlı yollarda gitmiştim. Aracı hafif yol dalgalanmalarında şeride sığdıramıyordum (benzer durum fairwayde yaşamıştım aynı yolda) virajlarda yüzerek dönüyordu ilk viraj sonrası çok yavaş girmek zorunda kalmıştım. E frene bastığımda da araç zamk gibi tutmuyordu o zaman için hali hazırda iş için kullandığım 2006 model 90hp yüksek tavan Connecte şükretmiştim gerek yol tutuşu gerekse duruşu kısaca sürüş konfor ve güvenliği bluedan üstün olarak tanımlamıştım. Ne zaman ki Kaan dostumun aracını kullanmaya başladım araç beni şaşırttı. Çünkü Kaan’ın zamanla yaptığı bakım ve iyileştirmeler arabaya fazlasıyla yaramış. Araca binip yola çıkınca cvt’yi racona uygun kullanırsan sessiz ve az yakarak gidebiliyorsun, frene basınca diğer blue’nun aksine araba zamk gibi duruyor bu durumda TRW Fren Seti ve her daim iyi durumda kışlık yazlık lastik setleri çok etkin yine bu doğru lastik tercihlerinin neticesinde aracın yol tutuşu da gayet kararında. Motor aşırı sessiz herhangi bir huysuzluk yok bunu da 6 ayda bir aldığı molygen yağlar, mann filtreler, haftalık dip köşe temizlikler ve oem funday genunie part bujilere bağlıyorum zaten kısa süre önce de direksiyon kutusuna varasıya detaylı bir motor bakımı yapıldı. Blueya bu kadar özenen nadir insanlardan. Son şanzıman yağı değişimiyle de mekanik olarak kusursuz duruma geldi uzun bir süre bakım ihtiyacı olmayacak :) @OzanDnz @2jzihtiyar dediği gibi artık neredeyse 0 kondüsyonunda. Bugün yapılacak işlemlerden sonra daha da ekonomik olacak 😎

Bu gidişle size de bir tane gelecek gibi :D Aracın bugün geçirdiği major değişikliği en kısa zamanda test edeceğiz.

Araba zaten ailede vardı bildiğin gibi,2020’den bu yana da ben kullanıyorum.O zamanlar 40 bin km’lerdeydi,şimdi ise 115 bine merdiven dayadı,o arada km pik yaptı.Zaten 75 bine kadar hep yetkili servis bakımlıydı,sonradan yetkili servis sapıtınca bütün bakımlarını kendim yaptırmaya karar verdim,böylesi hem daha içime siniyor,hem de çok daha kaliteli bir bakım yapmış oluyorum.

Bu arabanın en kötü ünü frenleri haliyle,ancak kaliteli disk ve balata ve 195/55/16 lastik kombinasyonuyla eğer lastikte premium segmentteyse ciddi derecede fark yaratıyor.Bu zamana kadar binen kimse bu araba için durmuyor demedi.Aynısı viraj içinde geçerli,Anadolu Kavağı yollarında nasıl virajlara girip çıktık,hepsinde arkamdaydın gördün :)

Motor konusunda hiçbir problemimiz olmadı,zaten ihtiyacının ötesinde kaliteli bir bakım yapıldığını düşünüyorum,o da bizi üzmüyor.Araba gerçekten kullanıcı dostu o konuda,önemli bir kronik sorunu yok.

Şanzımana çok şaşırıyorlar genelde,Accent Blue da tam 5 adet farklı şanzıman türü var,bunların en az satılanı CVT olanlar.I20’de birebir aynı motor olmasına rağmen onda 4 ileri var mesela,ben ise kesinlikle CVT’yi tercih ederim,performans harici her açıdan fersah fersah daha iyi 4 ileriye göre.4 ilerinin performansı da olsa ne olur olmasa ne olur,motor performansı sınırlı olduktan sonra.

Velhasıl 10 yaşına geldi gelecek,bu zamana kadar bizi hiç üzmedi,şeytan kulağına kurşun bir arıza lambası dahi yakmadı.Tam görev adamı,binlerce git bana mısın demez.

Hayırlı uğurlu olsun kardeşim. Şanzıman yağını değiştirmekle iyi yapmışsın. Ama en önemlisi bunu adam akıllı yapacak bir yer / usta bulabilmiş olman bence. Genelde servisler şanzıman yağını ancak şanzımandan yana şikayetler başladığı zaman değiştirme gereği duyuyor. O sebeple çoğunlukla ömürlük diyorlar. Bakalım benim makinenin de şanzıman yağını kaç yıl sonra değiştirmem gerekecek göreceğiz.

Teşekkür ederim abi,inan bir sürü yetkili servisle özel servise sordum,şanzımancılara sordum hepsi asla değiştirme,ömürlük,patlayana kadar kullan dediler.Ömürlük kelimesini duyunca geriliyorum,bana ters geliyor bu yüzden gözümü karartıp değiştirdim.Bu zamandan sonra eğer sorun yaşarsam en azımdan içim rahat olacak,diğer türlü bozulsa keşke değiştirseydim diyecektim.

Bu işlemleri Kartal Özteknik Oto’da yaptırdım,kendilerine ilk defa gittim,eskiden farklı bir yere gidiyordum.İyi ki gitmişim,tam benim yapacağım ne varsa aynısını yaptılar,her şey profesyonelce oldu yani.Bu konuyu konuşunca duvara konuşur gibi hissetmedim,usta da benle aynı kafada olduğu için ağır ağır bütün işleri hallettik olması gerektiği gibi.Fazlaca kafaya taktığım bir konuydu çünkü bu araba yazın Ege sıcaklarına kışın da İstanbul trafiğine maruz kalıyor,öte yandan 200 bin lira bu şanzımanın şu anda servis fiyatı var,insan telaffüz ederken tüyleri dikiliyor :D Ancak yine de bu şartlar altında çıkan yağın berraklığı açıkçası beni şaşırttı,mıknatısların ve filtrenin işini iyi yapmasından muhtemelen.

Senin aracındaki EAT8 içinde bir ömürlük şanzıman yağı konusu mevcut diye biliyorum,kitapçıkta bu konuyla alakalı ne yazıyor ona bakmak lazım.Ben senin yerinde olsam 60 binde direkt filtresiyle beraber şanzıman yağını tazelerdim(tazelerdim çünkü EAT8’lerde hepsi birden değişmiyor diye biliyorum),hem sıfır risk olur hem de uzun yıllar için rahat binersin.Hiç değiştirmezsen ne mi olur,muhtemelen 200 bin km götürür ama sonrası ciddi risk.
 
Teşekkür ederim abi,inan bir sürü yetkili servisle özel servise sordum,şanzımancılara sordum hepsi asla değiştirme,ömürlük,patlayana kadar kullan dediler.Ömürlük kelimesini duyunca geriliyorum,bana ters geliyor bu yüzden gözümü karartıp değiştirdim.Bu zamandan sonra eğer sorun yaşarsam en azımdan içim rahat olacak,diğer türlü bozulsa keşke değiştirseydim diyecektim.

Bu işlemleri Kartal Özteknik Oto’da yaptırdım,kendilerine ilk defa gittim,eskiden farklı bir yere gidiyordum.İyi ki gitmişim,tam benim yapacağım ne varsa aynısını yaptılar,her şey profesyonelce oldu yani.Bu konuyu konuşunca duvara konuşur gibi hissetmedim,usta da benle aynı kafada olduğu için ağır ağır bütün işleri hallettik olması gerektiği gibi.Fazlaca kafaya taktığım bir konuydu çünkü bu araba yazın Ege sıcaklarına kışın da İstanbul trafiğine maruz kalıyor,öte yandan 200 bin lira bu şanzımanın şu anda servis fiyatı var,insan telaffüz ederken tüyleri dikiliyor :D Ancak yine de bu şartlar altında çıkan yağın berraklığı açıkçası beni şaşırttı,mıknatısların ve filtrenin işini iyi yapmasından muhtemelen.

Senin aracındaki EAT8 içinde bir ömürlük şanzıman yağı konusu mevcut diye biliyorum,kitapçıkta bu konuyla alakalı ne yazıyor ona bakmak lazım.Ben senin yerinde olsam 60 binde direkt filtresiyle beraber şanzıman yağını tazelerdim(tazelerdim çünkü EAT8’lerde hepsi birden değişmiyor diye biliyorum),hem sıfır risk olur hem de uzun yıllar için rahat binersin.Hiç değiştirmezsen ne mi olur,muhtemelen 200 bin km götürür ama sonrası ciddi risk.
Ömürlük yağ mevzusu aslında otomobilin garanti ömrü ve toplam ekonomik ömrü süresince belirtilen bir tanımlama. Yani üretici diyor ki normal koşullarda ve kullanımda şanzıman yağı için otomobilin ekonomik ömrü boyunca bir değişime gerek yok. Genelde de bir aracın ekonomik ömrü 10 yıl civarı olduğundan yağ da o süre boyunca dayanıyor demek istiyorlar benim tahminim. Aslında senin araçtan çıkan yağın berraklığı da buna işaret gibi duruyor. Servisler o sebeple şanzımanda bir sorun görmediği sürece açma, yağ değişimi gibi şeyler yapmıyor.

Sen aracının yaşı gereği değiştirmekle iyi yapmışsın kesinlikle. Ben garantisi bitene kadar ki bu 5 yıl olur, değişim yapamam haliyle :D

5 yaşından sonrasında da bakacağız artık durumlar ne olur ne gider bilinmez. O yüzden şimdiden bir şey diyemiyorum. Ben teknik olarak böyle şeyleri yararlı buluyorum ama benim için önemli olan iyi usta ve işçilik bulabilmek. Bunu bulamadığımı düşündüğüm zaman yağın değişmesi için hiç uğraşmam. Çünkü çalışan bir şeyi bozmak istemem. Ama iyi usta bulursam zamanı geldiğinde değiştirirm.

Kitapçığı hatim ettim ama bununla ilgili tek bir şey bulamadım. Şanzıman, bakım vs diye arama kısmına tek tek yazdım. Çıkan sonuçlara baktım ve bu konuyla alakalı en ufak bilgi yok :D
 
Son düzenleme:
  • Beğeni
Tepkiler: M.Shadows
Senin aracındaki EAT8 içinde bir ömürlük şanzıman yağı konusu mevcut diye biliyorum,kitapçıkta bu konuyla alakalı ne yazıyor ona bakmak lazım
Yetkili servisle görüştüm. Psa, şanzıman yağı değişimi ile ilgili herhangi bir yönerge bize söylemiyor. Ama tavsiye olarak biz 120 binde yağ değişimi yapılsa iyi olur diye müşterileri yönlendiriyoruz dediler.
 
  • Beğeni
Tepkiler: M.Shadows
Ömürlük yağ mevzusu aslında otomobilin garanti ömrü ve toplam ekonomik ömrü süresince belirtilen bir tanımlama. Yani üretici diyor ki normal koşullarda ve kullanımda şanzıman yağı için otomobilin ekonomik ömrü boyunca bir değişime gerek yok. Genelde de bir aracın ekonomik ömrü 10 yıl civarı olduğundan yağ da o süre boyunca dayanıyor demek istiyorlar benim tahminim. Aslında senin araçtan çıkan yağın berraklığı da buna işaret gibi duruyor. Servisler o sebeple şanzımanda bir sorun görmediği sürece açma, yağ değişimi gibi şeyler yapmıyor.

Sen aracının yaşı gereği değiştirmekle iyi yapmışsın kesinlikle. Ben garantisi bitene kadar ki bu 5 yıl olur, değişim yapamam haliyle :D

5 yaşından sonrasında da bakacağız artık durumlar ne olur ne gider bilinmez. O yüzden şimdiden bir şey diyemiyorum. Ben teknik olarak böyle şeyleri yararlı buluyorum ama benim için önemli olan iyi usta ve işçilik bulabilmek. Bunu bulamadığımı düşündüğüm zaman yağın değişmesi için hiç uğraşmam. Çünkü çalışan bir şeyi bozmak istemem. Ama iyi usta bulursam zamanı geldiğinde değiştirirm.

Kitapçığı hatim ettim ama bununla ilgili tek bir şey bulamadım. Şanzıman, bakım vs diye arama kısmına tek tek yazdım. Çıkan sonuçlara baktım ve bu konuyla alakalı en ufak bilgi yok :D

Dediklerine aynen katılıyorum ve ekliyorum,ömürlük yağ sadece pazarda müşteri çekmek için üretilmiş bir safsatadan ibaret.Araçlara zaten üretici bir ömür biçtiği için bu kelimeyi çok rahat bir şekilde yazabiliyorlar,sonrasında zaten araç sorun çıkarmaya meylettiği için şanzımanında bozulma ihtimali normal olarak görünüyor.Kullanıcı ise “vay be,adamlar aşmış,bakım gerektirmeyen şanzıman yapmışlar” gibi yanlış düşüncelere kapılıyor,bu düşünce şanzımanın iç yapısını bilmeyen her kullanıcıyı cezbediyor benim düşüncem.

Yetkili servisle görüştüm. Psa, şanzıman yağı değişimi ile ilgili herhangi bir yönerge bize söylemiyor. Ama tavsiye olarak biz 120 binde yağ değişimi yapılsa iyi olur diye müşterileri yönlendiriyoruz dediler.

Böyle yönlendirmeleri çok güzel peki bu değişimi kendileri de yapıp garanti veriyor mu ? Ben vermiyorlar gibi anladım.Bir de dediğim gibi 120 bin kmye kadar şanzımanı eski yağ ile yormanın hiçbir manası yok bence,60 bin en garantisi,90-100 bin bence en ideali değişimin.Zaten değişim prosedürünü iyi öğrenmek gerekiyor,sadece küçük bir miktar tazeleme usülüyle değişiyor da olabilir.Bu durumda makineyle değiştirmek ya da daha sık yağı yenilemek en sağlıklısı oluyor.

112.500 km ye 9 senede gelmiş bir CVT’nin yağı ve mıknatısların hali ortada,ki CVT’de kullanılan dişli oranı diğer tüm şanzımanlardan daha düşük,daha temiz çalışır.Özellikle tam otomatiklerde bu konunun daha da dikkat edilmesi gerektiğini düşünüyorum.
 
  • Beğeni
Tepkiler: Cenk
Dediklerine aynen katılıyorum ve ekliyorum,ömürlük yağ sadece pazarda müşteri çekmek için üretilmiş bir safsatadan ibaret.Araçlara zaten üretici bir ömür biçtiği için bu kelimeyi çok rahat bir şekilde yazabiliyorlar,sonrasında zaten araç sorun çıkarmaya meylettiği için şanzımanında bozulma ihtimali normal olarak görünüyor.Kullanıcı ise “vay be,adamlar aşmış,bakım gerektirmeyen şanzıman yapmışlar” gibi yanlış düşüncelere kapılıyor,bu düşünce şanzımanın iç yapısını bilmeyen her kullanıcıyı cezbediyor benim düşüncem.



Böyle yönlendirmeleri çok güzel peki bu değişimi kendileri de yapıp garanti veriyor mu ? Ben vermiyorlar gibi anladım.Bir de dediğim gibi 120 bin kmye kadar şanzımanı eski yağ ile yormanın hiçbir manası yok bence,60 bin en garantisi,90-100 bin bence en ideali değişimin.Zaten değişim prosedürünü iyi öğrenmek gerekiyor,sadece küçük bir miktar tazeleme usülüyle değişiyor da olabilir.Bu durumda makineyle değiştirmek ya da daha sık yağı yenilemek en sağlıklısı oluyor.

112.500 km ye 9 senede gelmiş bir CVT’nin yağı ve mıknatısların hali ortada,ki CVT’de kullanılan dişli oranı diğer tüm şanzımanlardan daha düşük,daha temiz çalışır.Özellikle tam otomatiklerde bu konunun daha da dikkat edilmesi gerektiğini düşünüyorum.
Yetkili servisin kendisi tavsiye üzerine değişim yaptığı için, Psa'nin direkt bir yönlendirmesi olmadığı için 100 bine de çekilebilir yağ değişimi o sorun olmaz. Garanti konusunda da yetkili serviste yapılan her işlem, kullanılan her parça garantili oluyor. Müşteri isteğiyle bile bir işlem yapılsa, yönergelere aykırı bir istek olmadığı sürece işlemin garantisi oluyor. Bir o zamanlar yaklaşsin bakacağım artık daha var nasılsa. O zamana kadar psa belki şanzıman yağı için bir güncelleme bile yayınlayabilir belli de olmaz.

Yağ değişimini nasıl yaptıklarını sormadım ama ekleme usulü değildir muhtemelen makineyledir. Çünkü eski yağı tamamen bosaltmadan yeni yağ eklemenin hiç bir mantığı kalmıyor. Elle boşaltılan yag da tam olarak boşaltılamiyor. Sormadım ama makinesi vardır diye düşünüyorum.
 
Yetkili servisin kendisi tavsiye üzerine değişim yaptığı için, Psa'nin direkt bir yönlendirmesi olmadığı için 100 bine de çekilebilir yağ değişimi o sorun olmaz. Garanti konusunda da yetkili serviste yapılan her işlem, kullanılan her parça garantili oluyor. Müşteri isteğiyle bile bir işlem yapılsa, yönergelere aykırı bir istek olmadığı sürece işlemin garantisi oluyor. Bir o zamanlar yaklaşsin bakacağım artık daha var nasılsa. O zamana kadar psa belki şanzıman yağı için bir güncelleme bile yayınlayabilir belli de olmaz.

Yağ değişimini nasıl yaptıklarını sormadım ama ekleme usulü değildir muhtemelen makineyledir. Çünkü eski yağı tamamen bosaltmadan yeni yağ eklemenin hiç bir mantığı kalmıyor. Elle boşaltılan yag da tam olarak boşaltılamiyor. Sormadım ama makinesi vardır diye düşünüyorum.

Hyundai'de bu değişimi yaptırmak için gittiğimde size sorumluluk reddi beyanı imzalatmamız gerekiyor biz tavsiye etmiyoruz risk alamayız demişlerdi :D Çalışanla konuştuğumda o da kesin lazım abi biraz mekanik bilen biri bile bunu bilir,Hyundai aslında bize değiştirmemizi söylüyor ancak zorunlu kılmıyor demişti.Böyle bir durumda yetkili servise gitmenin ne mantığı var ? Hiç,o yüzden ben de götürmüyorum.

Şanzımanın içinde 1-2 litre kadar yağ kalması,total hacmi 6 litre veya üstünde bir sorun olmaz aslında,yağın çoğunluğu yenilendiği için ve bir sonraki değişimde de aynı yağ kullanılacağı için eski yağdan eser kalmıyor.Tabii birebir aynı spesifikasyonlara sahipse.Ancak makine her zaman en garanti çözümdür.
 
  • Beğeni
Tepkiler: Cenk