honda 1.5 rs cvt olmuş mu?

Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...

by

Reis
17 Kas 2016
3,737
7,355
5,020
İstanbul
Marka
Peugeot
Firmaların fabrika verilerinde ne yazdığına değil araçların gerçek performanslarına bakın derim.

http://www.zeperfs.com/en/duel6717-5621.htm

Karşılaştırmada ki passat düz vites Civic ise CVT şanzımanlı.

Civic RS'in gerçek performansını bizzat pistte gördüm. Hiç öyle yürüyen, 182 hp'nin hakkını veren bir otomobil değil. CVT sürüşü baltalıyor. Ayrıca Japon amcalar atmosferik hissiyatı vermesini istediğinden ve CVT'nin bu ağır yükü kaldırmayacağından dolayı tork değeri de turbo bir otomobile göre çok düşük bir seviyede. Vag grubunun 1.0 TSI motoru bile 200 nm üretiyor, 1.5 turbo Civic 220 nm..Bence çok komik
İşte arkasında RS yazan bu otomobil bu sebeplerden dolayı yürümüyor.
 

AcilStop

Elit Apaçi
3 Kas 2017
346
248
945
40
Civic RS'in gerçek performansını bizzat pistte gördüm. Hiç öyle yürüyen, 182 hp'nin hakkını veren bir otomobil değil. CVT sürüşü baltalıyor. Ayrıca Japon amcalar atmosferik hissiyatı vermesini istediğinden ve CVT'nin bu ağır yükü kaldırmayacağından dolayı tork değeri de turbo bir otomobile göre çok düşük bir seviyede. Vag grubunun 1.0 TSI motoru bile 200 nm üretiyor, 1.5 turbo Civic 220 nm..Bence çok komik
İşte arkasında RS yazan bu otomobil bu sebeplerden dolayı yürümüyor.

Eşit gidiyor dediğiniz iki aracın GPS ile ölçülmüş karşılaştırmasını verdim. Ağırlıkları neredeyse eşit olmasına rağmen RS'in net şekilde daha iyi gittiği gözüküyor. Burada tartışılacak bir durum yok.

CVT'nin çalışma prensibinden dolayı elektrikli tren gibi kesintisiz ivmeleniyor olması ve torkun düşük tutulup tork bandının geniş tutulması nedeniyle sanki gitmiyormuş hissi yaratıyor. Ancak gps verilerine bakınca durumun gerçekte çok daha farklı olduğunu söylememe gerek bile yok sanırım.

Düşük tüketime odaklı CVT şanzıman ayarları nedeniyle sabit hızda aracın motor devri çok düşük tutuluyor. Tabi böyle olunca ani hızlanma isteğinde vitesin değişim süreci biraz daha uzun sürüyor. Bu nedenle 80-120 gibi alanlarda benzer güçteki araçlardan geri kalabildiği bir gerçek ancak gitmiyor, 182 hp nerede gibi söylemlerin biraz abartılı olduğunu düşünüyorum. Ani hızlanmalardan önce kulakçıklardan vites düşürmeyi alışkanlık edinmiş birisi için oldukça tatminkar bir performans verecektir.

Tabi ki Honda Türkiye tarafından iddia edildiği gibi bu araç RS filan değil. Dünyanın her yerinde CVT+1.5 182 hp motorlu kombinasyonlu Civic sedanı C sınıfı aile aracı olarak satıyorlar. Bu RS amblemi Türkiye'de tüplü araç satabilmek için uydurulan bir durum.

Bu arada konuyu siz açtınız diye yazıyorum. Vag grubundaki 1.0 tsi motor 200 nm tork üretiyor olabilir ama tork bandı ne durumda bir fikriniz var mı? Civic'deki 16 yıllık 1.6 atmosferik motorun torku 152 nm ancak yarış yapacaksanız 1.0 tsi motorlu benzer ağırlıktaki bir araç ile hiçbir şansınız olmaz. Yüksek tork yokuş çıkarken ya da ani hızlanmada avantajlıdır ancak bu size daha düşük beygir gücündeki bir araç ile yarış kazandıramaz.

Hızlanma için maksimum tork, tork bandı, beygir gücü ve şanzıman dişli oranlarına bakmak gerekiyor.
 

by

Reis
17 Kas 2016
3,737
7,355
5,020
İstanbul
Marka
Peugeot
Eşit gidiyor dediğiniz iki aracın GPS ile ölçülmüş karşılaştırmasını verdim. Ağırlıkları neredeyse eşit olmasına rağmen RS'in net şekilde daha iyi gittiği gözüküyor. Burada tartışılacak bir durum yok.

CVT'nin çalışma prensibinden dolayı elektrikli tren gibi kesintisiz ivmeleniyor olması ve torkun düşük tutulup tork bandının geniş tutulması nedeniyle sanki gitmiyormuş hissi yaratıyor. Ancak gps verilerine bakınca durumun gerçekte çok daha farklı olduğunu söylememe gerek bile yok sanırım.

Düşük tüketime odaklı CVT şanzıman ayarları nedeniyle sabit hızda aracın motor devri çok düşük tutuluyor. Tabi böyle olunca ani hızlanma isteğinde vitesin değişim süreci biraz daha uzun sürüyor. Bu nedenle 80-120 gibi alanlarda benzer güçteki araçlardan geri kalabildiği bir gerçek ancak gitmiyor, 182 hp nerede gibi söylemlerin biraz abartılı olduğunu düşünüyorum. Ani hızlanmalardan önce kulakçıklardan vites düşürmeyi alışkanlık edinmiş birisi için oldukça tatminkar bir performans verecektir.

Tabi ki Honda Türkiye tarafından iddia edildiği gibi bu araç RS filan değil. Dünyanın her yerinde CVT+1.5 182 hp motorlu kombinasyonlu Civic sedanı C sınıfı aile aracı olarak satıyorlar. Bu RS amblemi Türkiye'de tüplü araç satabilmek için uydurulan bir durum.

Bu arada konuyu siz açtınız diye yazıyorum. Vag grubundaki 1.0 tsi motor 200 nm tork üretiyor olabilir ama tork bandı ne durumda bir fikriniz var mı? Civic'deki 16 yıllık 1.6 atmosferik motorun torku 152 nm ancak yarış yapacaksanız 1.0 tsi motorlu benzer ağırlıktaki bir araç ile hiçbir şansınız olmaz. Yüksek tork yokuş çıkarken ya da ani hızlanmada avantajlıdır ancak bu size daha düşük beygir gücündeki bir araç ile yarış kazandıramaz.

Hızlanma için maksimum tork, tork bandı, beygir gücü ve şanzıman dişli oranlarına bakmak gerekiyor.

Öncelikle eşitlik demek aynı segmentte aynı speclere ait araçları kıyaslamaktır. CVT şanzıman ile manuel şanzımanı kıyaslamak değildir. Passat ile kıyaslama sebebim daha ağır, daha düşük hacimli ve kağıt üzerinde hp olarak daha güçsüz bir otomobilin hemen hemen Civic'le aynı 0-100 değerine sahip olmasını belirtmekti. Burada da şanzıman farkı ortaya çıkıyor. DSG'nin performans olarak CVT'den daha üstün bir şanzıman olduğunu belirtmeme gerek yok diye düşünüyorum. Kıyasladığım verileri markaların kataloglarından aldım. Hangi koşullarda yapıldığı belli olmayan amatör testler ve siteler sağlıklı bir kıyas yapabilmek için yeterli değildir.
Bunları niye söyledim ? Böyle bir otomobile CVT şanzıman gerçekten yakışmıyor, sürüşü baltalıyor ve keyifsiz bir sürüşe sebep oluyor. Şu haliyle bu otomobil 182 hp'lik süpürge gibi keyifsiz bir otomobil. Halbuki bu motorda çok daha fazlası var.
Pistte bizzat deneyimledim. Çok güzel bir yol tutuşu ve frenlere sahip ancak otomobilin gidişinde verdiği hissiyat çok zayıf. 185 km/h'den sonra otomobil resmen ölüyor, gitmek için bütün çabasını yitirmiş oluyor. 182 hp'lik bir otomobilin bu gibi bir süratte daha canlı olmasını beklerdim. Honda çağa ayak uydurmak için Civic'i turbo üretti ancak atmosferik hissiyatını yaşatsın diye CVT şanzımanla donatıp otomobili keyifsizleştirdi
Bu arada bahsettiğiniz 16 yıllık 1.6 atmosferik motorla küçümsediğiniz 1.0 tsi dsg kombinasyonlu bir otomobille yarışmasanız iyi edersiniz. Kalkışta ve 100'e kadar zaten bir şansınız olmaz ve geçmek için yüksek süratlere (150 km/h +) çıkmanızı gerektirebilir
 
Son düzenleme:

AcilStop

Elit Apaçi
3 Kas 2017
346
248
945
40
Passat daha ağır değil ki. Kıyaslamasını verdiğim linkte ağırlıklarına bakarsanız aşağı yukarı aynı ağırlıktalar ve tartışmaya mahal bırakmayacak şekilde 1.5 Civic daha iyi hızlanma verileri sunmuş.

Bazı firmaların fabrika verilerini manuple ettiği defalarca ortaya çıkmışken gerçek hayatta gps ile yapılan ölçümler yerine fabrika verilerini baz alırsanız en hafif deyimle aldatılırsınız.

Benzer ağırlıkta olsun diye 1.0 DSG şanzımanlı Superb yada Octavia araçlara ait hızlanma videosu aradım ama bulamadım. Onun yerine DSG şanzımanlı 1.0 Seat İbiza videosu buldum.


1065 kg DSG şanzımanlı 1.0 Seat İbiza 0-100 verisi 10,65 saniye, 0-120 verisi 15.2 saniye
1322 kg CVT şanzımanlı 1.6 atmosferik Motorlu Civic 0-100 verisi 10.3 saniye, 0-120 verisi 14.1 saniye

Arada sınıf farkından dolayı net 257 kg ağırlık farkı olmasına rağmen CVT şanzımanla 1.6 atmosferik motor kombinasyonuna sahip Civic daha iyi bir hızlanma değeri vermiş. Hız arttıkça da Civic avantajlı duruma geliyor.

Demek ki herşey vites atma hızı ya da yüksek tork değilmiş. Acayip vites atıyor torku yüksek dediğiniz araçlar daha düşük torklu araçlar tarafından geçilebiliyormuş. Civic'i sürenlerin neden gitmiyor zannettiğini anlayabilmek için bir önceki mesajımı tekrar okuyun derim.
 

by

Reis
17 Kas 2016
3,737
7,355
5,020
İstanbul
Marka
Peugeot
Passat daha ağır değil ki. Kıyaslamasını verdiğim linkte ağırlıklarına bakarsanız aşağı yukarı aynı ağırlıktalar ve tartışmaya mahal bırakmayacak şekilde 1.5 Civic daha iyi hızlanma verileri sunmuş.

Bazı firmaların fabrika verilerini manuple ettiği defalarca ortaya çıkmışken gerçek hayatta gps ile yapılan ölçümler yerine fabrika verilerini baz alırsanız en hafif deyimle aldatılırsınız.

Benzer ağırlıkta olsun diye 1.0 DSG şanzımanlı Superb yada Octavia araçlara ait hızlanma videosu aradım ama bulamadım. Onun yerine DSG şanzımanlı 1.0 Seat İbiza videosu buldum.


1065 kg DSG şanzımanlı 1.0 Seat İbiza 0-100 verisi 10,65 saniye, 0-120 verisi 15.2 saniye
1322 kg CVT şanzımanlı 1.6 atmosferik Motorlu Civic 0-100 verisi 10.3 saniye, 0-120 verisi 14.1 saniye

Arada sınıf farkından dolayı net 257 kg ağırlık farkı olmasına rağmen CVT şanzımanla 1.6 atmosferik motor kombinasyonuna sahip Civic daha iyi bir hızlanma değeri vermiş. Hız arttıkça da Civic avantajlı duruma geliyor.

Demek ki herşey vites atma hızı ya da yüksek tork değilmiş. Acayip vites atıyor torku yüksek dediğiniz araçlar daha düşük torklu araçlar tarafından geçilebiliyormuş. Civic'i sürenlerin neden gitmiyor zannettiğini anlayabilmek için bir önceki mesajımı tekrar okuyun derim.

Verileri nereden buluyorsunuz bilmiyorum ancak paylaşımlarınız tamamen hatalı
https://honda.com.tr/civic-sedan/teknik-ozellikler - 125 ps 0-100 CVT 11.6 saniye yazıyor. 100'e 11.6 saniyede çıkan otomobil 100'den 120 km/h'ye 2.5 saniyede mi çıkıyor ?
Bahsettiğim gibi, resmi olmayan ve hangi şartlarda yapıldığı belli olmayan testlere pek fazla güvenmeyin. 1.0 TSI DSG hızlanma ve performansının videosu izlemek isterseniz :

 
Son düzenleme:

AcilStop

Elit Apaçi
3 Kas 2017
346
248
945
40
Bir önceki mesajıma her iki aracın hızlanma ve frenleme mesafesinin GPS ile ölçüldüğü videoları koydum ama izlemediniz sanırım. İlk önce videoları izleyin ondan sonra yorum yazın yoksa şurada yaptığımız tartışma kısır döngüye girip havanda su dövmekten farksız olacak.

Bu arada biri yokuş aşağı biri yokuş yukarı ölçülmüştür demeyin. Yapılan ölçümler herhangi bir tartışmaya mahal bırakmayacak şekilde A-B ve B-A noktaları arasında yapılıp ortalaması alınmış durumda.
 

by

Reis
17 Kas 2016
3,737
7,355
5,020
İstanbul
Marka
Peugeot
Bir önceki mesajıma her iki aracın hızlanma ve frenleme mesafesinin GPS ile ölçüldüğü videoları koydum ama izlemediniz sanırım. İlk önce videoları izleyin ondan sonra yorum yazın yoksa şurada yaptığımız tartışma kısır döngüye girip havanda su dövmekten farksız olacak.

Bu arada biri yokuş aşağı biri yokuş yukarı ölçülmüştür demeyin. Yapılan ölçümler herhangi bir tartışmaya mahal bırakmayacak şekilde A-B ve B-A noktaları arasında yapılıp ortalaması alınmış durumda.

Paylaştığınız şeyler pek bir anlam ifade etmiyor. Youtube videoları ile araç kıyaslıyorsunuz. Hangi koşullarda yapılmış bu test ? Aracın üstünde hangi lastik var ne tür benzin koyulmuş, yolda ne kadar eğim var bunları biliyor musunuz ?
Marka benim aracım 0-100 hızlanmasını 11.6 saniyede tamamlıyor diyor. Biz neyi tartışıyoruz ?
Markaya değil adamın birinin çektiği videoya güveneyim yani ? Honda gerizekalı mı 10.3 saniyede hızlanmasını tamamlayan aracının performans değerine 11.6 yazıyor ? Bu kadar ciddi bir fark mümkün mü ?
 
Son düzenleme:

AcilStop

Elit Apaçi
3 Kas 2017
346
248
945
40
Honda firmasını takip etmediğiniz belli oluyor. Genelde Honda'nın verdiği fabrika verilerinin altına inilebiliyor. Farklı ülkelerde ve farklı kişiler tarafından 1.5 182 hp Civic için gps ile yapılan hız ölçümlerinin tamamı fabrika verisi olan 8.1 saniyenin altında. Yanınızdan geçip giden RS sahibine "ne yapıyorsun sen bu kadar hızlı gidemezsin farbrika verin ne biliyor musun sen?" mi diyeceksiniz?

Paylaştığınız videoda yol gözükmüyor ve tek yönde yapılmış bir test. Ayrıca hızlanma verisi kadrandan değil aynen benim paylaştığım videolardaki gibi GPS ile ve tek yönde değil, gidiş geliş olmak üzere iki yönlü yapılıp ortalaması alınarak ortaya çıkar. Bunu bilmiyorsanız tartışacak bir durum kalmamış demektir.

Çok güvendiğiniz firmaların fabrika verilerini hileli yazılım ile düşük gösterdiği için milyarlarca dolar ceza yediğini unuttunuz sanırım. Fabrika verisi dediğiniz ticari verilere çok fazla bel bağlamayın derim.
 

by

Reis
17 Kas 2016
3,737
7,355
5,020
İstanbul
Marka
Peugeot
Çok güvendiğiniz firmaların fabrika verilerini hileli yazılım ile düşük gösterdiği için milyarlarca dolar ceza yediğini unuttunuz sanırım. Fabrika verisi dediğiniz ticari verilere çok fazla bel bağlamayın derim.

ajdfbajhfbsdf gerçekten mi ? Çok güvendiğiniz Honda bakın tüketicisini nasıl yolda bırakmış. Bu konu halen çözülmedi, olayı örtbas ettiler..Japon markalarının manipülasyonlarından haberiniz yok sanırım ? Takata ? Kobe steel ? Civic göçükleri ?


[/QUOTE]


Paylaştığınız videoda yol gözükmüyor ve tek yönde yapılmış bir test. Ayrıca hızlanma verisi kadrandan değil aynen benim paylaştığım videolardaki gibi GPS ile ve tek yönde değil, gidiş geliş olmak üzere iki yönlü yapılıp ortalaması alınarak ortaya çıkar. Bunu bilmiyorsanız tartışacak bir durum kalmamış demektir.

Bu test bizzat otopark.com'un yaptığı test. Hani şu anda formu kullandığınız site. Ama şöyle ki oradaki 09:26 saniye rakamı da yanlış. Ayrıca 1.6 atmosferik bir aracın 0-100 verisinde ne kadar muhafazakar olunabilir ? Yani bu turbo değil ki ? Özel bir otomobil de değil ? 1.3 saniyelik farktan bahsediyorsunuz. Siz inanıyorsanız sorun yok. Biri çıkar 9'a da indirir o rakamı ;)
 
Son düzenleme:
10 Mar 2017
3,246
4,058
4,820
25
Antalya isparta aydin
Marka
Ford
CVT'nin çalışma prensibinden dolayı elektrikli tren gibi kesintisiz ivmeleniyor olması ve torkun düşük tutulup tork bandının geniş tutulması nedeniyle sanki gitmiyormuş hissi yaratıyor.

Buna katılıyorum dizel sembolün kafası belli bir devirde birden kalktığı için acayip gidiyor gibi oluyor ama bi yere gittiğiniz falan yok :D
 

RYAN7R

Özg
Panpa
7 Eyl 2016
4,159
1
8,086
4,820
28
Ankara
Marka
Yok
Valla CVT sanzimana bende karsiydim ama ne kadar yurumuyormus hissi verse de aslinda gidiyor. CVT sanzimani kullanmayi bilmek onemli. Ayrica 1.5T civic fazla yakit seciyor, beyin iyi uyum saglayamiyor yakita. Yuksek retard ile yuruyor. Depoya toluen koyduk, pompa benzinli polo gti ile kafa kafaya gitmeye basladi. Civic’in guc anlaminda hakki fazla yeniyor, performansi Turkiye kosullarinda gayet iyi, tamam 182 hp gibi gitmiyor ama gidip 150 lik passat golf ile de karsilastirmayin.

Buda bizim cektigimiz video:
https://instagram.com/p/BZtVTG5H4Fd/
 
Son düzenleme:

atoprak

Aydın
Panpa
5 Kas 2016
1,589
2,193
2,520
Aalsmeer
Marka
Yok
O değilde 182hp lik RS, son hoz da benim gariban TDI ı (110hp) geçemiyor, ve halen gps falan fıstık bişeyler deniyor... 125lik tsi ım olsa içinden geçicem yani ...
 
  • Beğeni
Tepkiler: alptamer

RYAN7R

Özg
Panpa
7 Eyl 2016
4,159
1
8,086
4,820
28
Ankara
Marka
Yok
O değilde 182hp lik RS, son hoz da benim gariban TDI ı (110hp) geçemiyor, ve halen gps falan fıstık bişeyler deniyor... 125lik tsi ım olsa içinden geçicem yani ...

Abartiyorsunuz su son hiz isini, cozumu kolay zaten, cogu amerikan araci 200 kmh ile sinirli, araba 4.6 motor ama 1.2 tsi la geciyosun, olabilir. Bizim burda tartistigimiz konu bu degil zaten.
 

Renard

Panpa
8 Eyl 2016
1,534
4,749
4,070
37
İstanbul
Marka
BMW
Valla CVT sanzimana bende karsiydim ama ne kadar yurumuyormus hissi verse de aslinda gidiyor. CVT sanzimani kullanmayi bilmek onemli. Ayrica 1.5T civic fazla yakit seciyor, beyin iyi uyum saglayamiyor yakita. Yuksek retard ile yuruyor. Depoya toluen koyduk, pompa benzinli polo gti ile kafa kafaya gitmeye basladi. Civic’in guc anlaminda hakki fazla yeniyor, performansi Turkiye kosullarinda gayet iyi, tamam 182 hp gibi gitmiyor ama gidip 150 lik passat golf ile de karsilastirmayin.

Buda bizim cektigimiz video:
https://instagram.com/p/BZtVTG5H4Fd/
bak şimdi burada söze girmeden edemeyeceğim. ya siz neden sürekli arabalara birşey ekleyip diğer arabanın stok haline geçmeye çalışıyorsunuz? abi stok stok ile karşılaştırılır yapmayın:D bu bir başarı değil ki. bu arada civic rs yürümüyor değil yürüyor ama 180den sonra herkese elveda diyorsunuz. o arabaya yazılım şart. yazılımsız manuel şanzıman olsa o da iyi. ama türkiye'de yok
 

Renard

Panpa
8 Eyl 2016
1,534
4,749
4,070
37
İstanbul
Marka
BMW
O değilde 182hp lik RS, son hoz da benim gariban TDI ı (110hp) geçemiyor, ve halen gps falan fıstık bişeyler deniyor... 125lik tsi ım olsa içinden geçicem yani ...
son hız ayrı bir olay. hep söylerim mühim olan kaç km'ye çıktığınızdeğil kaç saniyede o hıza ulaştığınız . bu noktada civic rs 80 ile 180 arası iyi ancak 180'den sonra öyle bir bayılıyor ki insan küfür ediyor.
 
Son düzenleme:

İstanbullu

Panpa
8 Eyl 2016
7,345
10,782
4,770
İstanbul
Marka
Hyundai
Arkadaşlar,
Kianın benzinli 180 beygir manual bir otomobili vardı. Adını hatırlamıyorum. Onun Civic Rs karşısında daha avantajlı olduğunu düşünüyorum.
 
Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...
AdBlock Tespit Edildi!

OTOPARK.COM Forum'u Adblock ile kullanmanız bizi üzdü

Değerli ziyaretçimiz/üyemiz, OTOPARK.COM Forum ücretsiz bir oluşum olup, maliyetlerin karşılanması için reklamların yayınlanması gerekmektedir. Lütfen Adblock'u OTOPARK.COM'dan hariç tutunuz.

Tamam, AdBlock'u devre dışı bıraktım