Dünyada hiçbir sistem %100 verim ile çalışmaz. Mutlaka verim kaybı yaşanır. Bu nedenle aynı aracın düz vitesi ve otomatik vitesli versiyonu arasında bile performans farkı vardır.
Düz vitesli olanlar her daim daha avantajlıdır. Yakın güçteki ve yakın ağırlıktaki iki araç kıyaslanarsa düz vitesli olan genelde galip gelir. Bu nedenle düz vitesle düz vites, otomatik vitesle de otomatik vitesi kıyaslamak gerekiyor.
Bakın size birkaç örnek vereceğim.
DSG şanzımanlı vw scirocco ile CVT şanzımanlı RS karşılaştırması
http://www.zeperfs.com/en/duel3087-6717.htm
Düz vitesli vw scirocco ile CVT şanzımanlı RS karşılaştırması.
http://www.zeperfs.com/en/duel2417-6717.htm
Civic her iki karşılaştırmada CVT şanzımana sahip yani şartlar sabitken Scirocco dsg şanzımanla geride kalıyor. Ancak aynı karşılaştırma scirocco düz vitesle olursa bu sefer öne geçiyor. Buradan DSG şanzımanda olsa otomatik vitesin performansı törpülediği gerçeği gözüküyor.
Bir sayfa geride otomatik vitesli bmw 1.20i ile CVT şanzımanlı Civic karşılaştırmasını koymuştum mesajımı gözden kaçırdınız sanırım.
Aynen kopyalıyorum.
http://www.zeperfs.com/en/duel6129-6717.htm
0-100 BMW 1.20i 0.4 saniye daha iyi hızlanıyor
0-130 aradaki fark 0.1 saniyeye iniyor
0-160 Civic 0,5 saniye öne geçiyor.
0-180 Aradaki fark 0.8 saniyeye çıkıyor.
Roll denemelerinde
40-140 arası Civic 0.7 saniye daha iyi hızlanıyor
80-120 arası BMW 1.20i 0.4 saniye daha iyi hızlanıyor
80-180 arası BMW 1.20i 1.8 saniye daha iyi hızlanıyor
Bu sonuca bakarak ZF8'i mi gömmemiz gerekiyor yoksa CVT şanzımanı mı?
Diğer yazdıklarınıza gelince 1.5 Honda Civic tüm Dünya'da C sınıfı aile aracı olarak satılıyor. Sadece Avustralya ve Türkiye'de arkasına RS amblemi takılıyor. Ancak az çok araçlar konusunda bilgili iseniz günümüz şartlarında 182 hp motor gücüne sahip bir aracın RS olamayacağını bilirsiniz. Ülkenin ekonomik şartları gereği tüplü araç satabilmek için 1.5 motoru sadece tek donanım ve tek şanzıman seçeneği ile satıyorlar. Bunu da özel bir otomobilmiş gibi sunabilmek için bir isim vermişler. Elinizde para olduğunu ve tek derdinizin performans olduğunu düşünelim. 300 hp üstündeki Focus RS yerine bu aracı RS niyetine mi alırsınız?
Şahsen ben 520 litre bagaj hacmi olduğu için performanslı bir aile arabası olarak görüyorum. Tek kişi binip sağda solda gördüğümle yarış yapmak için kocaman Civic RS'i almam.
Sorduğunuz diğer araçlardan kia motor gücü fazlasıyla ve düz vites avantajıyla Civic RS'i geçer. Astra k opc ise hem hafif hemde motor gücü fazlası var. Otomatik vitesli hali ile Civic RS'i geçer.
Düz vitesli 186 hp t-gdi i30 ile 182 hp CVT Civic karşılaştırmasında burun farkıyla Civic avantajlı durumda.
http://www.zeperfs.com/en/duel5814-6717.htm
Herşeyi sadece düz yoldaki performansa bağlıyorsunuz ama bu araçlar ile sadece düz yolda gidilmeyecek. Civic o kocaman kütlesi ile verdiğiniz örneklerin hepsinden iyi yol tutuyor. İki araçla 150 ile viraja yaklaştığınızı düşünün viraj çıkışında daima Civic önde olacaktır.
Herşey düz yolda gaza basmaktan ibaret değil. Kullanım amaçlarına göre bagaj genişliği bile bir arabayı alma ya da almama kararı vermemizi belirleyebiliyor.