honda 1.5 rs cvt olmuş mu?

Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...

hondapower

Profesör
3 Şub 2017
735
1,058
2,270
İstanbul
Marka
Honda
nickimden bile honda sempatisi besleyen biri olduğum belli ama objektif bakınca şuan kendi aracımı stok varsayıyorum diyelim 70 de roll başlatsak stock civic rs yine stock 207 lemans, polo gti, ibiza cupra, 160lık manuel rocco. şu listede rocco hariç diğerleri 70 den itibaren koparıp gider diye düşünüyorum ben. rocco bile geçer mi geçilir mi muallaktayım mesela. kafa burun yürüdükten sonra rocco yavaş yavaş çıkarır kafayı diye düşünüyorum. şu piyasada stock civic rs'in direk rakibi soft setup Leon FR'dır bence. FR stock olursa bu sefer onun şansı yok.. benim kıyasım budur :D
 
  • Beğeni
Tepkiler: Renard

hondapower

Profesör
3 Şub 2017
735
1,058
2,270
İstanbul
Marka
Honda
Aga video paylasmisim yoruma gerek yok :D

Benim soft setup yazilimli 1 ile kafa kafaya gidiyor su an.
aynen öyle valla daha fazla arabayla yürüyor yürümüyor yorumuna hiç gerek yok.. diyorum ya işte bence o arabanın direk rakibi soft setup leon fr. ben araba arayan adamım. honda da seviyorum. neden almıyorum peki gizli düşman falan mıyım ? yoo değilim kendimi biliyorum. bu arabanın cvt ile gideceği en baba bu. artık olay roll'de rüzgar cepheden civic rs'e esti diğerine esmedi geyiğine dönecek :D
 
  • Beğeni
Tepkiler: RYAN7R

Renard

Panpa
8 Eyl 2016
1,534
4,749
4,070
37
İstanbul
Marka
BMW
Gti a da var beyler rahat olun :D


Videonun icinde vardi
katkı maddesine rağmen 2 boy yiyor daha açılırken bırakıyorlar zaten bu tartışmaya girmeye bile gerek yok. stok bir civic rs'in kafa kafaya gidileceği arabalardan birtanes stok 320i ed'dir bana göre. ki onda da yenilir bence. hothacth'ler ile boşuna kapıştırmayın. katkı maddesine gti'a koynasınız bu sefer en az 5 boy olacaktı.
 
  • Beğeni
Tepkiler: hondapower ve by

OmerFarukG

Elit Apaçi
24 Eki 2016
79
25
970
nickimden bile honda sempatisi besleyen biri olduğum belli ama objektif bakınca şuan kendi aracımı stok varsayıyorum diyelim 70 de roll başlatsak stock civic rs yine stock 207 lemans, polo gti, ibiza cupra, 160lık manuel rocco. şu listede rocco hariç diğerleri 70 den itibaren koparıp gider diye düşünüyorum ben. rocco bile geçer mi geçilir mi muallaktayım mesela. kafa burun yürüdükten sonra rocco yavaş yavaş çıkarır kafayı diye düşünüyorum. şu piyasada stock civic rs'in direk rakibi soft setup Leon FR'dır bence. FR stock olursa bu sefer onun şansı yok.. benim kıyasım budur :D
 

OmerFarukG

Elit Apaçi
24 Eki 2016
79
25
970
kıyasmala yapılan honda rs sedan, diğerleri hb hafif küçük araçlar.honda rs sedan,ağır ve büyük kasa olmasına rağmen 1,5lt 182 beygir 7 ileri cvt sanzımanla yine rakiplerinin cok cok üzerinde. bahsedilenler 207 lemans, polo gti, ibiza cupra vs.hem küçük hemde hafif araçlara gore honda rs seri ve atak bir araç. artı honda orjinalinde yazılımsız 182 beygir diğer araclar yazılımlı yanı her sekilde hondayı onde bence. diger konuya gelince ..bence olmus hacı
 
  • Beğeni
Tepkiler: AcilStop

OmerFarukG

Elit Apaçi
24 Eki 2016
79
25
970
nickimden bile honda sempatisi besleyen biri olduğum belli ama objektif bakınca şuan kendi aracımı stok varsayıyorum diyelim 70 de roll başlatsak stock civic rs yine stock 207 lemans, polo gti, ibiza cupra, 160lık manuel rocco. şu listede rocco hariç diğerleri 70 den itibaren koparıp gider diye düşünüyorum ben. rocco bile geçer mi geçilir mi muallaktayım mesela. kafa burun yürüdükten sonra rocco yavaş yavaş çıkarır kafayı diye düşünüyorum. şu piyasada stock civic rs'in direk rakibi soft setup Leon FR'dır bence. FR stock olursa bu sefer onun şansı yok.. benim kıyasım budur :D
kıyasmala yapılan honda rs sedan, diğerleri hb hafif küçük araçlar.honda rs sedan,ağır ve büyük kasa olmasına rağmen 1,5lt 182 beygir 7 ileri cvt sanzımanla yine rakiplerinin cok cok üzerinde. bahsedilenler 207 lemans, polo gti, ibiza cupra vs.hem küçük hemde hafif araçlara gore honda rs seri ve atak bir araç. artı honda orjinalinde yazılımsız 182 beygir diğer araclar yazılımlı yanı her sekilde hondayı onde bence. diger konuya gelince ..bence olmus hacı
 

hondapower

Profesör
3 Şub 2017
735
1,058
2,270
İstanbul
Marka
Honda
kıyasmala yapılan honda rs sedan, diğerleri hb hafif küçük araçlar.honda rs sedan,ağır ve büyük kasa olmasına rağmen 1,5lt 182 beygir 7 ileri cvt sanzımanla yine rakiplerinin cok cok üzerinde. bahsedilenler 207 lemans, polo gti, ibiza cupra vs.hem küçük hemde hafif araçlara gore honda rs seri ve atak bir araç. artı honda orjinalinde yazılımsız 182 beygir diğer araclar yazılımlı yanı her sekilde hondayı onde bence. diger konuya gelince ..bence olmus hacı

zaten lemans, gti ve cuprayı da stock olarak ele aldım yazımda fark ettiysen... le mans 175, stock gti ve stock cupra 180 beygir. birinin b sınıfı hot hatch birinin c sınıfı sedan olduğunu bende biliyorum. Bende honda seviyorum diyorum ama ortada gerçekler var onu anlatmaya çalışıyorum. Adamlar 1.5 turbo yapmışlar 182 beygir koymuşlar arkasına da ''RS'' yapıştırmışlar sen b sınıfı hot hatch'e kısada hadi geçildin uzunda farkı kapatacagına iyice açılıyorsa fark zaten diyecek söz yok yani. Hadi kendi sınıfında C sınıfı kıyaslaması yapalım pro ceed gt, i30 gdi turbo, opel astra k opc line hangisini geçecek kısada uzunda? Ayriyetten 140lık leon FR örneğini de verdim. Dp+egzoz falan değil sadece soft yazılımlı leon fr ile anca kafa kafaya yürür demişim. denemesi illa ki vardır ilerleyen günlerde de çıkar zaten..
 
  • Beğeni
Tepkiler: by ve Renard

AcilStop

Elit Apaçi
3 Kas 2017
346
248
945
40
Ağırlığı denk ve otomatik vitesli araçlarla kıyaslananız gerekirken neden hep kendinden 100-200 hatta 300 kg hafif araçlarla kıyaslıyorsunuz?

Bmw 1.20i örneğini verdim. C sınıfı olduğu için direk rakibi 177 hp ve ağırlığı birbirine çok yakın iki araç. Belli disiplinlerde 1.20i öne geçerken belli disiplinlerde Rs öne geçiyor. 1.20i de ZF8 gibi bir şanzımanın olduğunu da unutmamak lazım.

O zaman şöyle yapalım bmw 3.20i, bmw 5.20i, passat hangisi otomatik vites ile Civic RS'i yakalayabilir? Hatta sizin örneklere iyice benzesin diye Rs'e hondata yazılımı da yükleyelim. Passat'ın zaten herhangi bir şansı yokda bmw 3.20i ve bmw 5.20i eşşek oluyor bu durumda.

İki aracı kıyaslarken stok durumda, birbirine eşit ağırlıklarda, motor güçleri birbirine yakın ve şanzıman tipleri aynı olmalı. Tüm bunları eşitlediğiniz zaman hangisi daha ağır basıyorsa o daha başarılıdır.
 
Son düzenleme:

hondapower

Profesör
3 Şub 2017
735
1,058
2,270
İstanbul
Marka
Honda
Ağırlığı denk ve otomatik vitesli araçlarla kıyaslananız gerekirken neden hep kendinden 100-200 hatta 300 kg hafif araçlarla kıyaslıyorsunuz?

Bmw 1.20i örneğini verdim. C sınıfı olduğu için direk rakibi 177 hp ve ağırlığı birbirine çok yakın iki araç. Belli disiplinlerde 1.20i öne geçerken belli disiplinlerde Rs öne geçiyor. 1.20i de ZF8 gibi bir şanzımanın olduğunu da unutmamak lazım.

O zaman şöyle yapalım bmw 3.20i, bmw 5.20i, passat hangisi otomatik vites ile Civic RS'i yakalayabilir? Hatta sizin örneklere iyice benzesin diye Rs'e hondata yazılımı da yükleyelim. Passat'ın zaten herhangi bir şansı yokda bmw 3.20i ve bmw 5.20i eşşek oluyor bu durumda.

İki aracı kıyaslarken stok durumda, birbirine eşit ağırlıklarda, motor güçleri birbirine yakın ve şanzıman tipleri aynı olmalı. Tüm bunları eşitlediğiniz zaman hangisi daha ağır basıyorsa o daha başarılıdır.
Ağırlığı denk ve otomatik vitesli araçlarla kıyaslananız gerekirken neden hep kendinden 100-200 hatta 300 kg hafif araçlarla kıyaslıyorsunuz?

Bmw 1.20i örneğini verdim. C sınıfı olduğu için direk rakibi 177 hp ve ağırlığı birbirine çok yakın iki araç. Belli disiplinlerde 1.20i öne geçerken belli disiplinlerde Rs öne geçiyor. 1.20i de ZF8 gibi bir şanzımanın olduğunu da unutmamak lazım.

O zaman şöyle yapalım bmw 3.20i, bmw 5.20i, passat hangisi otomatik vites ile Civic RS'i yakalayabilir? Hatta sizin örneklere iyice benzesin diye Rs'e hondata yazılımı da yükleyelim. Passat'ın zaten herhangi bir şansı yokda bmw 3.20i ve bmw 5.20i eşşek oluyor bu durumda.

İki aracı kıyaslarken stok durumda, birbirine eşit ağırlıklarda, motor güçleri birbirine yakın ve şanzıman tipleri aynı olmalı. Tüm bunları eşitlediğiniz zaman hangisi daha ağır basıyorsa o daha başarılıdır.

Bu arabanın arkasında RS yazmıyor mu abi ben mi yanlış okuyorum? Normal civic atmosferik diye normal astra,ceed,i30 ile kıyaslamadık. öyle bir davarlık etmedik ama 1.5 RS ile de gidip normal astra,ceed,i30 kıyaslanmaz. Koyduysan oraya RS ismini çıkarırsın arabayı er meydanına. C sınıfı pro ceed gt, i30 gdi turbo, opel astra k opc line hangisini geçecek görürüz kısada uzunda ? 1.20i'yi hangi disiplinde geçecek bu RS. bmw 1.20i'yi de geçemez bence. Otomatik vites karşılaştırması neden yapalım ki ? Varsayıyorum rakibinin manuel vitesi varsa gidip de neden otomatiğiyle kıyaslayayım? Honda manuel üretmedi diye diğer arabayı gömmenin bi mantığı yok. Eğer o mantıkla düşünürsek kimse kimseyle roll drag hiçbişey yapamaz.
 
  • Beğeni
Tepkiler: by ve Renard

AcilStop

Elit Apaçi
3 Kas 2017
346
248
945
40
Dünyada hiçbir sistem %100 verim ile çalışmaz. Mutlaka verim kaybı yaşanır. Bu nedenle aynı aracın düz vitesi ve otomatik vitesli versiyonu arasında bile performans farkı vardır.

Düz vitesli olanlar her daim daha avantajlıdır. Yakın güçteki ve yakın ağırlıktaki iki araç kıyaslanarsa düz vitesli olan genelde galip gelir. Bu nedenle düz vitesle düz vites, otomatik vitesle de otomatik vitesi kıyaslamak gerekiyor.

Bakın size birkaç örnek vereceğim.

DSG şanzımanlı vw scirocco ile CVT şanzımanlı RS karşılaştırması

http://www.zeperfs.com/en/duel3087-6717.htm

Düz vitesli vw scirocco ile CVT şanzımanlı RS karşılaştırması.

http://www.zeperfs.com/en/duel2417-6717.htm

Civic her iki karşılaştırmada CVT şanzımana sahip yani şartlar sabitken Scirocco dsg şanzımanla geride kalıyor. Ancak aynı karşılaştırma scirocco düz vitesle olursa bu sefer öne geçiyor. Buradan DSG şanzımanda olsa otomatik vitesin performansı törpülediği gerçeği gözüküyor.

Bir sayfa geride otomatik vitesli bmw 1.20i ile CVT şanzımanlı Civic karşılaştırmasını koymuştum mesajımı gözden kaçırdınız sanırım.

Aynen kopyalıyorum.

http://www.zeperfs.com/en/duel6129-6717.htm

0-100 BMW 1.20i 0.4 saniye daha iyi hızlanıyor
0-130 aradaki fark 0.1 saniyeye iniyor
0-160 Civic 0,5 saniye öne geçiyor.
0-180 Aradaki fark 0.8 saniyeye çıkıyor.

Roll denemelerinde

40-140 arası Civic 0.7 saniye daha iyi hızlanıyor
80-120 arası BMW 1.20i 0.4 saniye daha iyi hızlanıyor
80-180 arası BMW 1.20i 1.8 saniye daha iyi hızlanıyor

Bu sonuca bakarak ZF8'i mi gömmemiz gerekiyor yoksa CVT şanzımanı mı?

Diğer yazdıklarınıza gelince 1.5 Honda Civic tüm Dünya'da C sınıfı aile aracı olarak satılıyor. Sadece Avustralya ve Türkiye'de arkasına RS amblemi takılıyor. Ancak az çok araçlar konusunda bilgili iseniz günümüz şartlarında 182 hp motor gücüne sahip bir aracın RS olamayacağını bilirsiniz. Ülkenin ekonomik şartları gereği tüplü araç satabilmek için 1.5 motoru sadece tek donanım ve tek şanzıman seçeneği ile satıyorlar. Bunu da özel bir otomobilmiş gibi sunabilmek için bir isim vermişler. Elinizde para olduğunu ve tek derdinizin performans olduğunu düşünelim. 300 hp üstündeki Focus RS yerine bu aracı RS niyetine mi alırsınız?

Şahsen ben 520 litre bagaj hacmi olduğu için performanslı bir aile arabası olarak görüyorum. Tek kişi binip sağda solda gördüğümle yarış yapmak için kocaman Civic RS'i almam.

Sorduğunuz diğer araçlardan kia motor gücü fazlasıyla ve düz vites avantajıyla Civic RS'i geçer. Astra k opc ise hem hafif hemde motor gücü fazlası var. Otomatik vitesli hali ile Civic RS'i geçer.

Düz vitesli 186 hp t-gdi i30 ile 182 hp CVT Civic karşılaştırmasında burun farkıyla Civic avantajlı durumda.

http://www.zeperfs.com/en/duel5814-6717.htm

Herşeyi sadece düz yoldaki performansa bağlıyorsunuz ama bu araçlar ile sadece düz yolda gidilmeyecek. Civic o kocaman kütlesi ile verdiğiniz örneklerin hepsinden iyi yol tutuyor. İki araçla 150 ile viraja yaklaştığınızı düşünün viraj çıkışında daima Civic önde olacaktır.

Herşey düz yolda gaza basmaktan ibaret değil. Kullanım amaçlarına göre bagaj genişliği bile bir arabayı alma ya da almama kararı vermemizi belirleyebiliyor.
 
Son düzenleme:

hondapower

Profesör
3 Şub 2017
735
1,058
2,270
İstanbul
Marka
Honda
Dünyada hiçbir sistem %100 verim ile çalışmaz. Mutlaka verim kaybı yaşanır. Bu nedenle aynı aracın düz vitesi ve otomatik vitesli versiyonu arasında bile performans farkı vardır.

Düz vitesli olanlar her daim daha avantajlıdır. Yakın güçteki ve yakın ağırlıktaki iki araç kıyaslanarsa düz vitesli olan genelde galip gelir. Bu nedenle düz vitesle düz vites, otomatik vitesle de otomatik vitesi kıyaslamak gerekiyor.

Bakın size birkaç örnek vereceğim.

DSG şanzımanlı vw scirocco ile CVT şanzımanlı RS karşılaştırması

http://www.zeperfs.com/en/duel3087-6717.htm

Düz vitesli vw scirocco ile CVT şanzımanlı RS karşılaştırması.

http://www.zeperfs.com/en/duel2417-6717.htm

Civic her iki karşılaştırmada CVT şanzımana sahip yani şartlar sabitken Scirocco dsg şanzımanla geride kalıyor. Ancak aynı karşılaştırma scirocco düz vitesle olursa bu sefer öne geçiyor. Buradan DSG şanzımanda olsa otomatik vitesin performansı törpülediği gerçeği gözüküyor.

Bir sayfa geride otomatik vitesli bmw 1.20i ile CVT şanzımanlı Civic karşılaştırmasını koymuştum mesajımı gözden kaçırdınız sanırım.

Aynen kopyalıyorum.

http://www.zeperfs.com/en/duel6129-6717.htm

0-100 BMW 1.20i 0.4 saniye daha iyi hızlanıyor
0-130 aradaki fark 0.1 saniyeye iniyor
0-160 Civic 0,5 saniye öne geçiyor.
0-180 Aradaki fark 0.8 saniyeye çıkıyor.

Roll denemelerinde

40-140 arası Civic 0.7 saniye daha iyi hızlanıyor
80-120 arası BMW 1.20i 0.4 saniye daha iyi hızlanıyor
80-180 arası BMW 1.20i 1.8 saniye daha iyi hızlanıyor

Bu sonuca bakarak ZF8'i mi gömmemiz gerekiyor yoksa CVT şanzımanı mı?

Diğer yazdıklarınıza gelince 1.5 Honda Civic tüm Dünya'da C sınıfı aile aracı olarak satılıyor. Sadece Avustralya ve Türkiye'de arkasına RS amblemi takılıyor. Ancak az çok araçlar konusunda bilgili iseniz günümüz şartlarında 182 hp motor gücüne sahip bir aracın RS olamayacağını bilirsiniz. Ülkenin ekonomik şartları gereği tüplü araç satabilmek için 1.5 motoru sadece tek donanım ve tek şanzıman seçeneği ile satıyorlar. Bunu da özel bir otomobilmiş gibi sunabilmek için bir isim vermişler. Elinizde para olduğunu ve tek derdinizin performans olduğunu düşünelim. 300 hp üstündeki Focus RS yerine bu aracı RS niyetine mi alırsınız?

Şahsen ben 520 litre bagaj hacmi olduğu için performanslı bir aile arabası olarak görüyorum. Tek kişi binip sağda solda gördüğümle yarış yapmak için kocaman Civic RS'i almam.

Sorduğunuz diğer araçlardan kia motor gücü fazlasıyla ve düz vites avantajıyla Civic RS'i geçer. Astra k opc ise hem hafif hemde motor gücü fazlası var. Otomatik vitesli hali ile Civic RS'i geçer.

Düz vitesli 186 hp t-gdi i30 ile 182 hp CVT Civic karşılaştırmasında burun farkıyla Civic avantajlı durumda.

http://www.zeperfs.com/en/duel5814-6717.htm

Herşeyi sadece düz yoldaki performansa bağlıyorsunuz ama bu araçlar ile sadece düz yolda gidilmeyecek. Civic o kocaman kütlesi ile verdiğiniz örneklerin hepsinden iyi yol tutuyor. İki araçla 150 ile viraja yaklaştığınızı düşünün viraj çıkışında daima Civic önde olacaktır.

Herşey düz yolda gaza basmaktan ibaret değil. Kullanım amaçlarına göre bagaj genişliği bile bir arabayı alma ya da almama kararı vermemizi belirleyebiliyor.
ben senin demek istedigini anlıyorum ama bu ülkede sence kaç tane civic rs alan ben sportif bir aile aracı alıyorum edasıyla alıyor bu otomobili ? Biz kabul etsek de etmesek de hangi amaca hizmet ettiğini de bilsek marka bunu sadece tüplü araba satılsın diye piyasaya sürmemiştir heralde. Reklamlarını bile izlerken rs ruhu,dinamizmi olayından bahseden honda değil mi ? yani kendi kendini diğer hot hatchlere rakip ilan eden markanın kendisi yani. Yoksa Rs'in tabikide ne amaca hizmet ettiğini bende biliyorum hatta bu yüzden arada gidip geliyorum. araç alma aşamasındayım honda sempatizanı biriyim aynı zamanda ama gel gelelim şanzuman beni araçtan uzak tutuyor başka araçlar araştırmaya itiyor şahsen beğenmiyorum cvt şanzumanı. düz vites otomatik vites meselesine gelirsek şu rs için hala tam tadında bi modifiye setubu oluşturulamadı hondata bi yazılım yaptı ama o da çok verimli sayılmaz. Şuraya gelicem, yazılım işleri ıvırı zıvırı bi hallolsun etraf önüne gelene kaldıran rs ciden geçilmeyecek bunu da adım gibi biliyorum. o zaman da bu araba otomatikti bu manueldi şunda şu yazılım bunda bu yazılım olmayacak yani. şuan honda dezavantajlı diye biz bunları konuşuyoruz ama biraz palazlanınca bu arabanın modifiye yelpazesi o zaman herkes herkese kaldırdım bekliyorum postu atmaya başlayacak. ama ben gidip de bir aracın manuel ve otomatik seçeneği varken hondanın tek seçeneği otomatik diye otomatikle denemem şahsen hangi konum benim avantajımı önde getirirse o şartta denerim araba piyasası zaten birbirinin üstünde gelmekten ibaret olduğu için bi kurar ihlali yada haksızlık da görmüyorum ben ortada.

3 aşağı 5 yukarı klasik bir roll hız start'ını ele alırsak;

80-180 arası BMW 1.20i 1.8 saniye daha iyi hızlanıyor
Bu sonuca bakarak ZF8'i mi gömmemiz gerekiyor yoksa CVT şanzımanı mı?
1.8 saniye sadece 80 -180 arası. devamında tapagaz yüklendiğini varsayarsak o 1.8 saniye aça aça gitmeye devam eder. bence burda zf şanzuman başarısı var..
 

AcilStop

Elit Apaçi
3 Kas 2017
346
248
945
40
Honda kullanıyor olsam bile hiçbir firma babamın malı değil. Hangi aracın hangi yönü güçlü hangi yönü zayıf ise objektif olarak söylerim. Yani burada kör kütük Civic RS'i savunuyor değilim. Tek amaç düz yolda hızlı gitmek ise astra k opc alınmasını öneririm.

RS'in eleştirilmesi gereken yönü Honda sensing özelliğinin olmaması ve yurt dışındaki adaptif süspansiyonların Türkiye'de sunulmaması olabilir ama rakipleri ile karşılaştırmalarına bakınca bu ağırlıkta bir aracın otomatik vites ile gösterebileceği performansı verdiği için performansı düşük diye eleştirmek bana göre doğru değil.

Bu aracı alan herkes sokaklara fırlayıp yarış yapacak diye bir durum yok. Sadece geniş iç mekanı ve bagaj hacmi nedeniyle bu aracı tercih eden birçok kişi var. Herkes aracına yazılım yükletmediği gibi herkes sokaklarda birbiri ile yarış yapmıyor.

Yazılım yüklenen araçların ne kadar verimli ve sorunsuz kullanılabildiği muallak bir durum. Ancak hondata yazılımı Kuzey Amerikada uzun bir süredir kullanılan oldukça güvenli bir yazılım diye biliyorum. İlla yazılım yüklemek isteniyorsa sağlıklı bir yazılımda mevcut.

Yinede 6 yıl garantiyi bir kenara bırakıp 100 km hıza 0.5 saniye hızlı çıkmak ne kadar mantıklı olur bilemiyorum.

1.8 saniye sadece 80 -180 arası. devamında tapagaz yüklendiğini varsayarsak o 1.8 saniye aça aça gitmeye devam eder. bence burda zf şanzuman başarısı var..

0-180 ve 40-140 denemelerinde de Civic RS alıyor. O zaman başka biride çıkıp CVT vites ZF8'den daha başarılı diyebilir.

CVT yazılımının ekonomi odaklı ayarlanması nedeniyle özellikle 70-100 arası hızlarda şanzıman oranlarını olabildiği kadar büyütüp motor devrini çok düşük tutuyor. Bu nedenle 80 km hızdan roll denemesi yapınca şanzıman oranlarını düşürüp motor devrini artırana kadar rakip arayı açıyor. Peki roll denemesine başlamadan önce kulakçıktan şanzıman oranlarını (vitesi) düşürüp motor devrini 4000 civarına çıkarıp roll denemesine öyle başlarsak sence sonuç ne olur?
 

hondapower

Profesör
3 Şub 2017
735
1,058
2,270
İstanbul
Marka
Honda
0-180 ve 40-140 denemelerinde de Civic RS alıyor. O zaman başka biride çıkıp CVT vites ZF8'den daha başarılı diyebilir.

CVT yazılımının ekonomi odaklı ayarlanması nedeniyle özellikle 70-100 arası hızlarda şanzıman oranlarını olabildiği kadar büyütüp motor devrini çok düşük tutuyor. Bu nedenle 80 km hızdan roll denemesi yapınca şanzıman oranlarını düşürüp motor devrini artırana kadar rakip arayı açıyor. Peki roll denemesine başlamadan önce kulakçıktan şanzıman oranlarını (vitesi) düşürüp motor devrini 4000 civarına çıkarıp roll denemesine öyle başlarsak sence sonuç ne olur?

deneyip görmek lazım iyi akşamlar...
 

by

Reis
17 Kas 2016
3,737
7,355
5,020
İstanbul
Marka
Peugeot
ben senin demek istedigini anlıyorum ama bu ülkede sence kaç tane civic rs alan ben sportif bir aile aracı alıyorum edasıyla alıyor bu otomobili ? Biz kabul etsek de etmesek de hangi amaca hizmet ettiğini de bilsek marka bunu sadece tüplü araba satılsın diye piyasaya sürmemiştir heralde. Reklamlarını bile izlerken rs ruhu,dinamizmi olayından bahseden honda değil mi ? yani kendi kendini diğer hot hatchlere rakip ilan eden markanın kendisi yani. Yoksa Rs'in tabikide ne amaca hizmet ettiğini bende biliyorum hatta bu yüzden arada gidip geliyorum. araç alma aşamasındayım honda sempatizanı biriyim aynı zamanda ama gel gelelim şanzuman beni araçtan uzak tutuyor başka araçlar araştırmaya itiyor şahsen beğenmiyorum cvt şanzumanı. düz vites otomatik vites meselesine gelirsek şu rs için hala tam tadında bi modifiye setubu oluşturulamadı hondata bi yazılım yaptı ama o da çok verimli sayılmaz. Şuraya gelicem, yazılım işleri ıvırı zıvırı bi hallolsun etraf önüne gelene kaldıran rs ciden geçilmeyecek bunu da adım gibi biliyorum. o zaman da bu araba otomatikti bu manueldi şunda şu yazılım bunda bu yazılım olmayacak yani. şuan honda dezavantajlı diye biz bunları konuşuyoruz ama biraz palazlanınca bu arabanın modifiye yelpazesi o zaman herkes herkese kaldırdım bekliyorum postu atmaya başlayacak. ama ben gidip de bir aracın manuel ve otomatik seçeneği varken hondanın tek seçeneği otomatik diye otomatikle denemem şahsen hangi konum benim avantajımı önde getirirse o şartta denerim araba piyasası zaten birbirinin üstünde gelmekten ibaret olduğu için bi kurar ihlali yada haksızlık da görmüyorum ben ortada.

3 aşağı 5 yukarı klasik bir roll hız start'ını ele alırsak;

80-180 arası BMW 1.20i 1.8 saniye daha iyi hızlanıyor
Bu sonuca bakarak ZF8'i mi gömmemiz gerekiyor yoksa CVT şanzımanı mı?
1.8 saniye sadece 80 -180 arası. devamında tapagaz yüklendiğini varsayarsak o 1.8 saniye aça aça gitmeye devam eder. bence burda zf şanzuman başarısı var..

Dostum uğraşma, başa çıkamazsın. Adam Honda'nın resmi sitesinde atmosferik 1.6 Civic'in 11.6 saniye yazan hızlanma değerinin gerçekte 10.3 olduğunu iddia ediyor. Honda kasıtlı olarak yüksek yazıyormuş rakamları :D, asıl performans değeri 10.3 saniyeymiş. Diyorum Honda gerizekalı mı elinde madem 11.6 saniyede 0'dan 100'e çıkan araç var neden 10.3 yazıyor, cevap veremiyor. Veremez, yazılan veriler yanlış çünkü
Zeperfs denilen ne halt olduğu belli olmayan ve verileri başka sitelerden alıp yazan bir sitenin verilerine güvenmemizi istiyor. Paylaşılan bilgiler tamamen hatalı, öyle değerler yok ! Bunlarla kıyas yapıyor
 
Son düzenleme:

Renard

Panpa
8 Eyl 2016
1,534
4,749
4,070
37
İstanbul
Marka
BMW
Dostum uğraşma, başa çıkamazsın. Adam Honda'nın resmi sitesinde atmosferik 1.6 Civic'in 11.6 saniye yazan hızlanma değerinin gerçekte 10.3 olduğunu iddia ediyor. Honda kasıtlı olarak yüksek yazıyormuş rakamları :D, asıl performans değeri 10.3 saniyeymiş. Diyorum Honda gerizekalı mı elinde madem 11.6 saniyede 0'dan 100'e çıkan araç var neden 10.3 yazıyor, cevap veremiyor. Veremez, yazılan veriler yanlış çünkü
Zeperfs denilen ne halt olduğu belli olmayan ve verileri başka sitelerden alıp yazan bir sitenin verilerine güvenmemizi istiyor. Paylaşılan bilgiler tamamen hatalı, öyle değerler yok ! Bunlarla kıyas yapıyor
oradaki verilere ben de %100 güvenmiyorum.. bir de şu var. bu 0 100 değerleri değişebiliyor. örneğin 218 coupe için 218i verilirken gps aygıtı ile a b ve b a noktası olarak aynı yolda karşılıklı hızlanma videosu çeken bir youtube kanalı 9.1 sn ortamala yakalamıştı. fabrika değerleri birebir tutması haliyle zor oluyor. öte yandan da 0 100 değeri 6.9sn olan ve yıllardır üretilmeyen 1.4 gti polonun da ben hızlanma verilerinde 0 100'nü hep 6.7 gördüm. o zaman vw de mi honda gibi diyelim? iligisi yok yahu. bu 0 100 olayına çok takılmamak lazım. veriler şartlara göre değişkenlik gösteriyor. doğal bir seleksiyon bu..
 

AcilStop

Elit Apaçi
3 Kas 2017
346
248
945
40
Dostum uğraşma, başa çıkamazsın. Adam Honda'nın resmi sitesinde atmosferik 1.6 Civic'in 11.6 saniye yazan hızlanma değerinin gerçekte 10.3 olduğunu iddia ediyor. Honda kasıtlı olarak yüksek yazıyormuş rakamları :D, asıl performans değeri 10.3 saniyeymiş. Diyorum Honda gerizekalı mı elinde madem 11.6 saniyede 0'dan 100'e çıkan araç var neden 10.3 yazıyor, cevap veremiyor. Veremez, yazılan veriler yanlış çünkü
Zeperfs denilen ne halt olduğu belli olmayan ve verileri başka sitelerden alıp yazan bir sitenin verilerine güvenmemizi istiyor. Paylaşılan bilgiler tamamen hatalı, öyle değerler yok ! Bunlarla kıyas yapıyor

İlginç bir şekilde aynı konuyu uzatıyorsunuz. Buyrun linkini veriyorum zahmet edip video açıklamalarını ve aşağıda yazılan yorumları okuyun.


Sizin gibi yok olmaz etmez diyenlere videoyu çeken kişinin yazmış olduğu yorumları da okuyun. İnanmıyorsanız hile olduğunu düşünüyorsanız çekinmeyin altına yorum olarak yazın bakalım ne cevap alacaksınız.

Ek: Uğraştım ama forum yazılımı linki otomatik olarak videoya çeviriyor. Videonun üzerindeki linkten tıklayıp youtube üzerinden açabilirsiniz.
 
Son düzenleme:
  • Beğeni
Tepkiler: mgdedeoglu

AcilStop

Elit Apaçi
3 Kas 2017
346
248
945
40
oradaki verilere ben de %100 güvenmiyorum.. bir de şu var. bu 0 100 değerleri değişebiliyor. örneğin 218 coupe için 218i verilirken gps aygıtı ile a b ve b a noktası olarak aynı yolda karşılıklı hızlanma videosu çeken bir youtube kanalı 9.1 sn ortamala yakalamıştı. fabrika değerleri birebir tutması haliyle zor oluyor. öte yandan da 0 100 değeri 6.9sn olan ve yıllardır üretilmeyen 1.4 gti polonun da ben hızlanma verilerinde 0 100'nü hep 6.7 gördüm. o zaman vw de mi honda gibi diyelim? iligisi yok yahu. bu 0 100 olayına çok takılmamak lazım. veriler şartlara göre değişkenlik gösteriyor. doğal bir seleksiyon bu..

Zeperfs sitesindeki veriler oldukça iyi fikir verir ancak her zaman aynı verileri tutturacaksınız diye bir şart yok tabi ki. Aracın kondisyonundan tutun, aracı kullanan kişinin kilosuna, rüzgarın yönünden, kullanılan yakıta kadar bir çok etmen hızlanma süresini değiştirir. Ancak bunlar çok dramatik bir fark yaratmaz. Bir araç oradaki veriden 0.2 saniye önce ya da sonra o hıza ulaşabilir. Bu nedenle zeperfs verilerini kesin doğru olarak değilde fikir alabileceğimiz bir yer olarak görmek gerekiyor.
 
Son düzenleme:

Renard

Panpa
8 Eyl 2016
1,534
4,749
4,070
37
İstanbul
Marka
BMW
Zeperfs sitesindeki veriler oldukça iyi fikir verir ancak her zaman aynı verileri tutturacaksınız diye bir şart yok tabi ki. Aracın kondisyonundan tutun, aracı kullanan kişinin kilosuna, rüzgarın yönünden, kullanılan yakıta kadar bir çok etmen hızlanma süresini değiştirir. Ancak bunlar çok dramatik bir fark yaratmaz. Bir araç oradaki veriden 0.2 saniye önce ya da sonra o hıza ulaşabilir. Bu nedenle zeperfs verilerini kesin doğru olarak değilde fikir alabileceğimiz bir yer olarak görmek gerekiyor.
Biliyorum ben zaten bir arabanın performansını değerlendiriken her zaman birçok site ve videoyu ref alıyorum. Mantıklı olan bu. Lakin öyle olmasa pff bmw ye bak ne tırt firma yalancı pislikler 8.7 sn 0 100 yazıyorlar ama 9.1 ölçülmüş der geçerdim.
 
  • Beğeni
Tepkiler: AcilStop

by

Reis
17 Kas 2016
3,737
7,355
5,020
İstanbul
Marka
Peugeot
Zeperfs sitesindeki veriler oldukça iyi fikir verir ancak her zaman aynı verileri tutturacaksınız diye bir şart yok tabi ki. Aracın kondisyonundan tutun, aracı kullanan kişinin kilosuna, rüzgarın yönünden, kullanılan yakıta kadar bir çok etmen hızlanma süresini değiştirir. Ancak bunlar çok dramatik bir fark yaratmaz. Bir araç oradaki veriden 0.2 saniye önce ya da sonra o hıza ulaşabilir. Bu nedenle zeperfs verilerini kesin doğru olarak değilde fikir alabileceğimiz bir yer olarak görmek gerekiyor.

http://www.automobile-catalog.com var. Buraya bakarsanız Civic'in asıl performans değerleri çok farklı çıkıyor. Ne yapacağız bu durumda ? Hangisine neye inanacağız ? Zeperfs dediğiniz sitedeki her modelin altına bilmem kaç tane kaynaktan alınan veriler yazıyor. Hiç dikkat ettiniz mi ? Kısacası zeperfs dediğiniz yer bir kopyala yapıştır sitesi. Bunu test eden bir editörü bir sistemi yok ! Ekran görüntüsünü de ekliyorum. Otopark'ın, yani bu sitenin bizzat yaptığı skoda testini gönderiyorum, yol gözükmüyor diyorsunuz inanmıyorsunuz :D. Ama kadranını görmediğim Civic'in değerlerine inanmamı istiyorsunuz
Turbo beslemeli otomobillerde evet performans değerlerinde bir miktar sapmalar olabiliyor. Mesela Audi yeni RS6 için açıkladığı 0-100 değeri için "en kötü koşulda" diyor. Yani fabrika verisinin altına rahatlıkla inebileceği belirtilmiş. Tabi bu özel bir otomobil, atmosferik 1.6 değil
Ama siz ısrarla atmosferik Civic için resmi veri olan 11.6'yı 10.3 saniye yazıyorsunuz. Arada saliseler yok 1.3 saniye var, ve bahsettiğiniz o 1.3 saniye otomobilin 200'e kadar tüm performans rakamlarını etkiliyor bunun farkında mısınız ? Bana çıkıp deseniz ki TypeR'ın verisi böyle çıktı evet inanırım. Ama atmosferik Civic'in değeri koca bir yalan. Öyle bir değerin imkanı yok, her türlü teste de varım

Madem bu konuda çok iddialısınız çıkıp testi kendiniz yaparsınız. Ne olduğunu belli olmayan videolara inanmamı da beklemeyin. Civic RS'i pistte deneyimlemiş biri olarak bana video izle yorumları oku diyorsunuz
 

Ekli dosyalar

  • Screenshot_3.jpg
    Screenshot_3.jpg
    118.1 KB · Görüntüleme: 108
Son düzenleme:
  • Beğeni
Tepkiler: hondapower
Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...
AdBlock Tespit Edildi!

OTOPARK.COM Forum'u Adblock ile kullanmanız bizi üzdü

Değerli ziyaretçimiz/üyemiz, OTOPARK.COM Forum ücretsiz bir oluşum olup, maliyetlerin karşılanması için reklamların yayınlanması gerekmektedir. Lütfen Adblock'u OTOPARK.COM'dan hariç tutunuz.

Tamam, AdBlock'u devre dışı bıraktım