honda 1.5 rs cvt olmuş mu?

  • Konuyu başlatan Konuyu başlatan Renard
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi
Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...
M4'deki DCT'nin oranları 6 ileri manuelle neredeyse aynı. 7 vites ise uzun oranlı, uzun yolda düşük yakıt tüketimi için. Final Drive'lar ise tıpatıp aynı. Dediğim gibi, benim araştırmadığımı düşünüyorsunuz, fakat M4 DCT örneğinin belli bir sebebi varmış belli ki.


DCT'nin 2018 yılının CVT'lerine göre daha iyi olduğu bir gerçek. İleride neler görürüz bilemeyiz. Fakat CivicRS'e konulması yazık olmuş.

İnternette BMW M3 gear ratio yazınca şu oranlar ile karşılaştım. Eşit dediğiniz şanzımanın oranları bunlar mı?

BMW M3 DCT
Gear / Ratio / Max Speed / RPM drop on upshift
1st 4.780 44
2nd 2.933 71 5200
3rd 2.153 97 6200
4th 1.678 124 6500
5th 1.390 150 6900
6th 1.203 173 7300
7th 1.000 208 7000
Final Ratio 3.154
Redline 8400

BMW M3 6-speed
Gear / Ratio / Max Speed / RPM drop on upshift
1st 4.055 44
2nd 2.396 75 4900
3rd 1.582 113 5600
4th 1.192 150 6300
5th 1.000 179 7000
6th 0.872 205 7300
Final Ratio 3.678
Redline 8400
 
İnternette BMW M3 gear ratio yazınca şu oranlar ile karşılaştım. Eşit dediğiniz şanzımanın oranları bunlar mı?

BMW M3 DCT
Gear / Ratio / Max Speed / RPM drop on upshift
1st 4.780 44
2nd 2.933 71 5200
3rd 2.153 97 6200
4th 1.678 124 6500
5th 1.390 150 6900
6th 1.203 173 7300
7th 1.000 208 7000
Final Ratio 3.154
Redline 8400

BMW M3 6-speed
Gear / Ratio / Max Speed / RPM drop on upshift
1st 4.055 44
2nd 2.396 75 4900
3rd 1.582 113 5600
4th 1.192 150 6300
5th 1.000 179 7000
6th 0.872 205 7300
Final Ratio 3.678
Redline 8400
Hayır değil,

Per Roundel:

________DCT________MT
1st____4.806______4.11
2nd____2.593______2.315
3rd____1.701______1.542
4th____1.277______1.179
5th____1__________1
6th____0.844______0.846
7th____0.671

Final
Drive___3.462____3.462

Bunlar doğru oranlar.



Sizin yazdığınız eski E92'nin DCT'si ve Manueli.
 
İki şanzıman arasında sadece 5. vites ve diferansiyel oranının aynı olduğunun farkındasınızdır umarım. Büyük dişli ile tekerleklere daha yüksek tork gönderilir dolayısı ile hızlanma daha çabuk gerçekleşir. Sizin iddia ettiğiniz sadece vites atma hızı nedeniyle araç daha çabuk hızlanıyor olsa ilk 4 dişli oranını neden daha büyük seçmişler?

Yine iddia ettiğiniz gibi DCT şanzımanda düz vitese göre ekstra bir kayıp yaşanmıyorsa o 7. dişlinin amacı nedir?
 
Beyler, bakiyorum da herkes teorik konusmus, merak ettiginiz civic rs vs rollerini keyifle cekeriz, cvt sifirdan kalkinca miciyor, ama ara hizlanmalarda gayet basarili, 118i ile yuruttugumuz zaman 118i geciyor ama yarim boy falan anca, tahminimce agirligindan dolayi 320i ed ile kafa kafaya yurur.
 
  • Beğeni
Tepkiler: hondapower
O bu değilde ben daha çok bu asya arabalarının beygir hesabını anlamıyorum (şanzıman vs bir sürü sebep var ancak düz mantık konuşacağım.) 320 bg type r 5.8 sn de 0-100 görüyor ama 250 bg lik 3.28i de 5.9 sn 0-100 görüyor. BMW underrated eyvallah ta 70 bg kayıpta olmaz aktarmada. Veya civic rs 50 bg fazlayla 3 silindirli 136 bg lik 1.18i den 0.3 sn daha hızlı. 156 bg lik Mercedes A200 ise 30 bg eksiğiyle 0.5 sn daha hızlı. Yani hadi cvt ilk kalkışı etkiler de ara hızlanmada (sürekli ideal tork bg aralığına kitlemeden dolayı) bi hareket yapması lazım ama yok. İlginç bence.
 
Yine iddia ettiğiniz gibi DCT şanzımanda düz vitese göre ekstra bir kayıp yaşanmıyorsa o 7. dişlinin amacı nedir?
Karışmayayım dedim de, dayanamıyorum.

DCT denilen şanzıman motorize manueldir, kaybı en az şanzımanlardan biridir, bu bir.
"Çok yağ var, dolayısıyla kayıp çok" dediğiniz yağ manuellerde de var, bu iki.
7 ve 8. vitesler, oranlara da bakarsanız, tamamen tasarruf amaçlıdır, hatta ZF'i sport modda kullanırsanız 8. vitese atmaz, bu üç.
Tork konvertörlü ZF vites geçişleri sonrası kavramayla motor ve şanzımanı birleştirir, bu yüzden kaybı standart tork konvertörlülere göre azdır, yakıt tasarrufu ve gücü aktarımı iyidir, bu dört.
Civic ve 1 serilerinin Cd oranları sırasıyla 0.28 ve 0.31'dir. 1 serisinin beygiri biraz düşük, ağırlığı da biraz fazla olduğundan drag kuvvetini Civic kadar kolay yenemez, dolayısıyla özellikle 120 sonrası Civic kadar gidememesi normal. Ama göründüğü üzere 0-100'de pek acımıyor. Kaldı ki 0-100 değeri 118i'in 7.3 saniye. Site değeri belli ki 100 kilo daha ağır olan 320i'den almış, bu da beş.

182 beygir bir motorun rakiplerine kıyasla kısa hızlanmalarda kötü olması eleştirildi. Bu hem motor güç grafiğiyle hem aktarma oranlarıyla alakalı. CVT şanzıman da sürüş zevki olarak hiçbir şey sunmuyor. Siz mutlusunuzdur, ona kimsenin itirazı yok, ama yanlış bilgilerle savunmaya çalışmak biraz abes.
 
Karışmayayım dedim de, dayanamıyorum.

DCT denilen şanzıman motorize manueldir, kaybı en az şanzımanlardan biridir, bu bir.
"Çok yağ var, dolayısıyla kayıp çok" dediğiniz yağ manuellerde de var, bu iki.
7 ve 8. vitesler, oranlara da bakarsanız, tamamen tasarruf amaçlıdır, hatta ZF'i sport modda kullanırsanız 8. vitese atmaz, bu üç.
Tork konvertörlü ZF vites geçişleri sonrası kavramayla motor ve şanzımanı birleştirir, bu yüzden kaybı standart tork konvertörlülere göre azdır, yakıt tasarrufu ve gücü aktarımı iyidir, bu dört.
Siz mutlusunuzdur, ona kimsenin itirazı yok, ama yanlış bilgilerle savunmaya çalışmak biraz abes.

Ağzınla bin yaşa derler ya hocam...
 
Son düzenleme:
BMW underrated eyvallah ta 70 bg kayıpta olmaz aktarmada. Veya civic rs 50 bg fazlayla 3 silindirli 136 bg lik 1.18i den 0.3 sn daha hızlı. 156 bg lik Mercedes A200 ise 30 bg eksiğiyle 0.5 sn daha hızlı. Yani hadi cvt ilk kalkışı etkiler de ara hızlanmada (sürekli ideal tork bg aralığına kitlemeden dolayı) bi hareket yapması lazım ama yok. İlginç bence.
Arkadan itiş farkını da unutmamak lazım tabi, özellikle 328i ve Type-R öreneğinizle ilgili...
Mercedes A200 de DCT kullanıyor. CVT'den daha hızlı tabi. Önden çekişli olmasına rağmen, şanzımanın geçiş hızı farkıyla oluyor bu değerler.
 
  • Beğeni
Tepkiler: RYAN7R
O bu değilde ben daha çok bu asya arabalarının beygir hesabını anlamıyorum (şanzıman vs bir sürü sebep var ancak düz mantık konuşacağım.) 320 bg type r 5.8 sn de 0-100 görüyor ama 250 bg lik 3.28i de 5.9 sn 0-100 görüyor. BMW underrated eyvallah ta 70 bg kayıpta olmaz aktarmada. Veya civic rs 50 bg fazülayla 3 silindirli 136 bg lik 1.18i den 0.3 sn daha hızlı. 156 bg lik Mercedes A200 ise 30 bg eksiğiyle 0.5 sn daha hızlı. Yani hadi cvt ilk kalkışı etkiler de ara hızlanmada (sürekli ideal tork bg aralığına kitlemeden dolayı) bi hareket yapması lazım ama yok. İlginç bence.

Verilerde bir hata var sanırım 156 hp Mercedes a200 182 hp Civic'den oldukça yavaş bir araç.

http://www.zeperfs.com/en/duel4492-6717.htm

Şanzıman dişli oranı ve motorun max tork bandı hızlanmada belirleyicidir. Tüm hesaplamayı kataloglarda yer alan 0-100 değerine göre yapıp motorun tork bandını ve şanzıman dişli oranlarını buna göre kalibre eden araçlar 0-100 arasını Civic'den önde tamamlarken 100 km üzerinde ivmelenmede düşüş yaşıyorlar ve 0-200 arasında Civic'den geride kalıyorlar.

0-100 arası bir aracın toplam performansını göstermediği gibi 100-200 arası da toplam performansı göstermez. Firmanın genel stratejisine göre kimi firmalar 0-100 arasını daha çabuk tamamlamayı hedefleyip şanzıman dişli oranlarını ve motorun tork bandını buna göre kalibre ediyor kimi firmalar ise daha geniş aralıkta performans elde edebilmek için şanzıman oranlarını ve motorun tork bandını daha geniş ayarlıyor.

Sonrada bunlardan habersiz birileri senin aracın 0-100'de geride kaldı benim aracım 100-200'de daha önde diye birbirlerini yiyor.

Karışmayayım dedim de, dayanamıyorum.

DCT denilen şanzıman motorize manueldir, kaybı en az şanzımanlardan biridir, bu bir.
"Çok yağ var, dolayısıyla kayıp çok" dediğiniz yağ manuellerde de var, bu iki.
7 ve 8. vitesler, oranlara da bakarsanız, tamamen tasarruf amaçlıdır, hatta ZF'i sport modda kullanırsanız 8. vitese atmaz, bu üç.
Tork konvertörlü ZF vites geçişleri sonrası kavramayla motor ve şanzımanı birleştirir, bu yüzden kaybı standart tork konvertörlülere göre azdır, yakıt tasarrufu ve gücü aktarımı iyidir, bu dört.
Civic ve 1 serilerinin Cd oranları sırasıyla 0.28 ve 0.31'dir. 1 serisinin beygiri biraz düşük, ağırlığı da biraz fazla olduğundan drag kuvvetini Civic kadar kolay yenemez, dolayısıyla özellikle 120 sonrası Civic kadar gidememesi normal. Ama göründüğü üzere 0-100'de pek acımıyor. Kaldı ki 0-100 değeri 118i'in 7.3 saniye. Site değeri belli ki 100 kilo daha ağır olan 320i'den almış, bu da beş.

182 beygir bir motorun rakiplerine kıyasla kısa hızlanmalarda kötü olması eleştirildi. Bu hem motor güç grafiğiyle hem aktarma oranlarıyla alakalı. CVT şanzıman da sürüş zevki olarak hiçbir şey sunmuyor. Siz mutlusunuzdur, ona kimsenin itirazı yok, ama yanlış bilgilerle savunmaya çalışmak biraz abes.

Bir fikra vardı onun gibi olmuş.

Adamın biri kurban mevzusunu anlatıyormuş:
– Çocuğu olmayan hazreti Davut Allah’a dua etmiş: “Ya Rabbi bana bir kız çocuğu ver, onu sana kurban edeyim” demiş. Duası kabul edilmiş. Davut kızının adını Ayşe koymuş; gel zaman git zaman, çocuğun kurban edileceği zaman gelmiş. Hazreti Davut kızı yatırmış, tam boğazını kesip kurban edecekken Azrail gökten bir keçiyle çıkagelmiş, “Kızı bırak, al bu keçiyi kurban et!” demiş.
Dinleyenlerden biri dayanamamış:
Yahu ben bunun neresini düzelteyim? Hazreti Davut değil, Hazreti İbrahim; kız değil erkek; Ayşe değil, İsmail; keçi değil, koç; Azrail değil, Cebrail!


Şimdi ben bunun neresini düzelteyim?

1- motorize değil robotize
2- "Çok yağ var bu nedenle kayıp çok" cümlesi ile "yağ bile sürtünme etkisi yapar" cümlesinin farkını bilmiyorsanız size yardımcı olamam.
3-Konu tork konvertörlü zf şanzımanın 8. Vitesi değil çift kavramalı DCT şanzımanın 7. Vitesi. Bu ikisini birbirine karıştırıyorsanız hiç bu tartışmaya girmeye çalışmayın.
4- Konu yine tork konvertörlü zf şanzıman değil çift kavramalı DCT şanzıman iken tork konvertör kilidinden bahsetmeye çalışmışsınız ama o tork konvertör kilidi DCT şanzımanda yok, CVT şanzımanda var.
5- Bakınız @mburakozgen'e yazdığım açıklama. Ayrıca zeperfs sitesindeki gps ile ölçüm verileri varken kalkıp 100 kg ağır araç ile karıştımışlardır demek de gülünç olmuş.

Tüm bu açıklamaların altına benim yanlış bilgilerle savunduğumu yazmışsın ve 4 tanede beğeni almış, Şu mesajı beğenenler lütfen bu mesajdan ne anladıklarını yazsın cidden çok merak ediyorum.

Ağzınla bin yaşa derler ya hocam...

Arkadan itiş farkını da unutmamak lazım tabi, özellikle 328i ve Type-R öreneğinizle ilgili...
Mercedes A200 de DCT kullanıyor. CVT'den daha hızlı tabi. Önden çekişli olmasına rağmen, şanzımanın geçiş hızı farkıyla oluyor bu değerler.

Bilgi seviyeniz bu ise sizinle olan tartışmanında sonuna geldik demektir.

Elinizin altında sınırsız bilgi kaynağı olan internet var birşey iddia etmeden önce iki dakika araştırma yapsanız şu boş muhabbetlerin hiçbirisi yaşanmayacak.
 
Son düzenleme:
Beyler rahat bırakın CVT miş, DCT miş, sakin sakin fikrini yazsın herkes, kim daha çok like alırsa o güvenilirdir, başlatıyorum:

En hızlı şanzıman robotize şanzımandır.
 
  • Beğeni
Tepkiler: Sailor
Acayip şeyler öğreniyorum bu başlıkta inş doğrudur yazılanlar

Herkesin hayatına kimse karışamaz deyip bıraktım bu mevzuyu :D

Yalnız herkes cvt kadar civic'in tork fakiri olduğunu unutuyor. 220 tork günümüz 1.5t ları için baya düşük, 10 yıl önce piyasaya çıkan 1.6 ford ecoboost 240,insignia 1.6t 230, golf gt 1.4 tsi 240 hatta yakın zamanda üretilen psa nın 1.2t su 230 tork üretiyor. Bide bu tork eksikliği arabanın gidiyormuş hissini alıyor,bide üstüne 200 km limitlenmiş olunca bu nasıl araba moduna giriliyor ki bir bakıma haklılar.
 
  • Beğeni
Tepkiler: bt ve DouglasAdams
Herkesin hayatına kimse karışamaz deyip bıraktım bu mevzuyu :D

Yalnız herkes cvt kadar civic'in tork fakiri olduğunu unutuyor. 220 tork günümüz 1.5t ları için baya düşük, 10 yıl önce piyasaya çıkan 1.6 ford ecoboost 240,insignia 1.6t 230, golf gt 1.4 tsi 240 hatta yakın zamanda üretilen psa nın 1.2t su 230 tork üretiyor. Bide bu tork eksikliği arabanın gidiyormuş hissini alıyor,bide üstüne 200 km limitlenmiş olunca bu nasıl araba moduna giriliyor ki bir bakıma haklılar.
Abi başlığa demedim de Cvt nin doğal yararları dışında yararı olmayan bir şanzıman maalesef Honda'nın ki Hondanın 95 yılından itibaren kullandığı cvt nin önüne tk ekleniyor.Ekstra bir arge değil.O yüzden şanzımanın dayanabileceği max tork 95 model 2,0 atmosferik torku
 
Abi başlığa demedim de Cvt nin doğal yararları dışında yararı olmayan bir şanzıman maalesef Honda'nın ki Hondanın 95 yılından itibaren kullandığı cvt nin önüne tk ekleniyor.Ekstra bir arge değil.O yüzden şanzımanın dayanabileceği max tork 95 model 2,0 atmosferik torku

Herkes zaten tasarruf modun da böyle bir şey beklerim valla.
 
Beyler bir şey diyeyim mi? O tork ve hp değerlerinin gözümde gerçekten hiç bir değeri yok, çıkarsın yola, yaparsın paşa paşa rollünü, orda kimin daha güçlü olduğu ortaya çıkar. şu an 1.2 130 luk Peugeot motoru 1.0 115 lik vag motoruna eminim kaybeder, baktığın zamanda 15 hp var.
 
  • Beğeni
Tepkiler: Renard
Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...