Tartışma buradan devam etsin o zaman. Hayırlı sohbetler
Yanlış anlamadım değil mi? Civic RS'te hangi şanzımanın kullanıldığını bilmiyorsun ama 96 yılına dayandığını biliyorsun.
Bu arada sistemin eskiye dayanması kötü bir özellik ise vtec sistemi kaç yılına dayanıyor? Vvti sistemi kaç yılına dayanıyor? Atkinson çevrimi, Miller çevrimi kaç yılına dayanıyor? Hepsi eski, pis, kötü ve verimsiz diyebilir miyiz?
İkisininde fıstık gibi otomobili var, en az 100 bin değerinde, şanzımanın yılına, son hızına, atkinson masonuna takılıp duruyorlar.
Keşke benim olsa
Hayırlı forumlar
Normalde bazen moderasyon işlemi yapıyoruz ama sevgili müdürüm @alfhonso 'da bu mesajımı görsün, hakaret ve saygısızlık yapılmadığı sürece bu konuya asla dokunulmayacak.
İsterseniz 500 sayfa tartışabilirsiniz
Yav tamam tamam kızma yanlız harbi gümüş renk siyah jantlı 1.4 150hp octavia sport alırdım ya direksiyonu falan çok güzel delikli deri altı kesik falan .Buna trollden işlem yaparım ama bak, seni geyik başlığına alalım
O 4 ünden biri kullanılıyor ama hangisi olduğundan tam emin olmadığım için şimdi bu diye yanlış bilgi vermek istemedim sonuçta bu cvt jazz,accord da filan da kullanılıyor.
Sistemin eskiliğinden çok geliştirilmesi önemli. Şimdi benim arabanın yani active select şanzımanın da geçmişi 2006^ a dayanıyor. 2018 yılına kadar güncelleye güncelleye bu kıvama geldi ama günümüz zf,eat6 ları kullanınca bu şanzımanın rakiplerinden geride olduğu aşikar. Honda nın cvt sinde de durum bu evet bir gelişme var ama aisin ve jatco nun cvt lerini kullandıktan sonra pek de yeterli bir gelişme olmadığı açığa çıkıyor.
Edit: yanlış bilgi düzeltildi^.
Daha bu güne kadar en iyisi en güzeli Civic'dir gibi bir iddiada bulunmadım. Her zaman söylediğim şey emsalleri kadar hızlanıyor, emsalleri kadar duruyor, emsalleri kadar tasarruflu, emsalleri kadar konforlu vs vs.
Hiçbir araç her alanda en iyisi değildir. Cvt şanzımanı belki bir xtronic kadar hızlı konum değiştirmiyor olabilir ama xtronic'de Civic'in CVT şanzımanı kadar dayanıklı değil. Kaç tane xtronic patladı Nissan kaç kişiye 30 ile 50 bin TL arası fatura çıkardı biliyoruz.
Benzer güçlerde motora sahip CVT'ler ile kıyaslayabileceğimiz veriler olsa hangi şanzıman nasıl davranıyor görmüş olurduk ancak elimizde hiçbir veri olmayınca bu şekilde biraz haybeye konuşuyoruz.
1.5 turbo motorlu versiyonun Türkiye'deki adı RS olunca acayip bir beklentiye giriliyor ama aynı araç tüm dünyada küçük aile aracı yani sıradan bir C sınıfı olarak satılıyor. Her zaman olduğu gibi dayanıklı motor ve şanzıman ikilisi koyup sorunsuzca yıllarca gidebilsin diye üretilmiş bir araç. Aynı platform üzerine Type-r inşa edecekleri içinde yol tutuş olarak sınıf ortalamasının üzerinde yer alıyor.
Diğer konuda dönen tuhaf iddialar nedeniyle konu çok uzadı. Adam geliyor CVT şanzımanı 98 yılından kalma diyor, Toyota'nın benzer teknoloji ile üretilen 1.2 motoruna bakıp Civic'in Dohc i-vtec+vtc motoruna kötü diyor, gitmiyor diyor, Civic alanları anlamıyorum diyor, diyorda diyor...
Tek tek herkesin aracı ile ilgili konu açalım gelen giden aklına gelen saçmalığı yazsın. Kim fanboyluk yapıyor, kimin araçlar hakkında ne kadar bilgisi var, kimler kusursuz araçlara biniyormuş ortaya çıksın.
Hemen hepimizin açılmış konuları var biraz araştırıp görebilirsinizTek tek herkesin aracı ile ilgili konu açalım gelen giden aklına gelen saçmalığı yazsın. Kim fanboyluk yapıyor, kimin araçlar hakkında ne kadar bilgisi var, kimler kusursuz araçlara biniyormuş ortaya çıksın.
Emsali zaten yok gibi bir şey. Kıyaslayacağız ya 150 bg güçsüz oluyor. 180 bg lik tsi getirsek aşırı tork avantajı oluyor ya da çok daha ağır. 200bg lik rakipleri desek zaten güçten aşıyor.
Xtronic sorunun da hangi motorlarda olduğunu tam bilmiyorum ama dizel ağırlıklı olması muhtemel. Honda da bunu bildiği için dizelinde zf9 kullandı zaten.
İşte zaten olay burada patlak veriyor. Kimse 180 bglik arabaya cvt kullanmıyor. Çünkü nispeten güçlü bir arabaya çift kavrama veya tork konvertörü kullanılıyor. Cvt güçsüz arabalar için büyük bir nimet orası ayrı konu.
Rs ve sport diye satılıyor bildiğim kadarıyla. Avrupa da rs yok ama sport var. rs kavramı da standart değilde opsiyon olarak sunuluyor yani ülkemizdeki algıyı avrupa da da yaşamak mümkün.
Ama şöyle bir şey var c sınıfı 180 bg ve üstüne çıkan arabalar genelde sportif model olarak bakılır. İşte bu algı ile de beklenilen artıyor doğal olarak. Sağlamlık konusunda kendisini 5-6 yıl sonra kanıtlamış şekilde göreceğiz ona bir şey diyemem.
Şimdi typer ile çok güzel bir noktaya parmak bastın. Bu arabayı ben de kullandım ve tutuş-konfor dengesi en iyilerden biri olduğunu söyleyebilirim (Focus,mazda 3) bu konuda iddaalılar kullanmadığım için en iyisi diyemem ama en azından benim kullandığım en iyisi diyebilirim. Eee bu kadar güzel sürüşe sahip bir araba ile neden cvt. İstediği kadar sanal oran olsun istediği kadar hızlı olsun veya olmaya çalışsın ama neden bu tür şeyleri gerçekten yapmak varken sanal oranla filan mimikliyoruz ki. Herkesin cvt ile ilgili şikayeti. Sürüş hissini cvt her türlü baltalıyor.
Performansı da baltaladığı ortada mesela 207 geçememe mevzusu. Esp ile örnek verirsek. Genelde markalar güvendikleri arabalara esp kapatma opsiyonu verirler en basitinden vag grubunda golf-a3 ikilisinde a3 de kapanır golfte kapanmaz sebebi de bellidir. Haa golfte yazılım ile kapatılıyor ama marka güvenip bu opsiyonu sunmamış. Şimdi civic te de böyle bir mevzu var. Manuel de rahat rahat 207 geçebiliyor o zaman arabanın yürüyenin de motorunda bir sıkıntı yok marka güveniyor ama ne hikmetse cvt kullanınca 207 ile sınırlamak zorunda kalıyor. Bu bile honda nın daha kendi cvt sine güvenmediğinin göstergesidir.
Arkadaş 98 den kalma konusunda internetten yazılanlara bakılarak haklı. Üzerinde gelişmeler yapılmıştır illaki ama yeterli değil.
Honda turbo işine daha yeni girdi. Mesela verdiği güç verilerine bakalım 182 bg 240 tork. Bu güç verilerini bir çok marka 2010 lu yıllarda rahatça alıyordu ve markalar bunların üstüne koyarak daha da geliştirdiler şimdi 1.6 hacimden 270 bg çıkaranlar var ya da geneli 200 bg oldu. Benim arabadaki 170 bg lik motor bile eco versiyon olarak geçiyor.
Garaj başlığında kullandığım ve sahip olduğum arabalarla ilgli 10 dan fazla başlığım hatta bu arabalarla ilgili test yazılarım ve videolarım da mevcuttur. Bu arabalar hakkında her türlü tartışmaya seve seve katılırım
Su anda 1.5 olup 182 beygir üstüne çıkan otomobil var mı demişsinizDaldan dala her konuya atlanıyor arabanın geliştirme aşamasında mühendislerle birlikte çalışmadığım için her şeyi bilemem ama bildiğim ya da fikir yürütebildiğim konuları yazayım.
Performans dışında Türkiye'de satılan C sınıfı benzer ağırlıktaki araçlarla kıyaslanabilir. Neden araba denince her şeyi 0-100 verisi ile değerlendirmeye çalışıyoruz? Fren mesafesi, yol tutuşu, yakıt tüketimi, bagaj hacmi, arka diz mesafesi, donanım, konfor vs. vs. karşılaştırılabilecek onca şey var. Her alanda rakiplerinden daha iyi olan bir araç biliyor musunuz?
Xtronic şanzımanın yapısal bir sorunu var sadece dizel motorlarda değil 1.6 atmosferik motor gibi düşük torku motorlarda bile arıza yapıp 20-30 bin TL gibi masraflar çıkarabiliyor. Dizelde CVT kullanılamaz diye bir durum yok. Subaru yıllardır 2.0 dizel motorlarında da 240 hp'lik benzinli motorlarında da CVT kullanıyor. Kullanılacak motorun torkuna göre malzeme seçimi yapıldıktan sonra dizelde de CVT şanzıman kullanılabilir. Honda neden kullanmadı derseniz tek kelime ile cevap verebilirim, bilmiyorum.
Subaru Levorg 170 hp, Subaru Forester 240 hp'lik aşırı beslemeli motorlarında CVT şanzıman kullanıyor.
Eski kasa Hb Civic 1.4 atmosferik motorla da Sport donanım olarak satılıyordu. İsmine bakıp spor araba diye alan olduysa üzülmüştür.
Honda sağlamcı firmadır sağlamlık olarak bir sorun olacağını pek sanmıyorum. Hedefleri sağlam motor şanzıman imajını devam ettirmek ama bunu zaman gösterecek.
Ben CVT'nin konforunu seviyorum bunu CVT şanzımanlı bir araç kullandığım içinde söylemiyorum. Tork konvertörlü bir araç kullanırken de CVT'deki konforun hiçbir şanzımanda olmadığını söylüyordum. Mühendislikte vites geçişi yani güç kesintisi istenen bir durum değildir. Bu güç kesintisinin etkisini en aza indirebilmek için çift kavramalara geçildi. Şimdi amaç güç kesintisi olmaması ise ve güç kesintisi konforu düşüren bir öğe ise ben neden güç kesintisi olmadığı için bu şanzımanı eleştireyim? Ben kullanıyorum ve kesintisiz ivmelenmesinden çok memnunum. Beğenmeyen de CVT şanzımana sahip bir araç almayabilir.
Bir önceki kasasını 5 yıla yakın kullandım ve atmosferik motori tork konvertör kombinasyonuna sahip olmasına rağmen 200 km sınırı vardı. Aynı mantık ile bakarsak Honda atmosferik motora mı güvenmiyordu yoksa Tork konvertörlü şanzımana mı güvenmiyor du? Türkiye'de üretilen sedanlarda bu sınır var ve anlaşılan olmaya devam edecek.
ESP kapatamama mevzusunun yol tutuşunun veya çevikliğinin zayıf olduğu için olduğunu mu düşünüyorsunuz?
Elimizde ne bir test verisi var ne de RS'te hangi şanzımanın takılı olduğuna dair bilgi var. Bu kadar bilinmezin içinde hangi şanzımanla ne şekilde kıyaslayıp yetersiz olarak gördünüz?
Şu anda 1.5 olup 182 ps üzerinde satışa çıkan bir araç var mı araştırmadım bilmiyorum ama çoğu firma benzer hacimde daha düşük güçle satışa çıkıyor. Daha fazla güç = daha fazla yakıt tüketimidir ki bu C sınıfı aile araçlarında pekte istenen bir durum değil. Opel'i söylüyorsanız zaten her daim yüksek motor gücü ile satışa çıkıp müşteriyi bu şekilde kandırabilmeyi hedeflemiş bir firmadır. Sadece tek markaya bakıp değerlendirmek yerine genel olarak tüm markalara bakıp ortalama almak gerekiyor.
Yeri geldikçe konulara bu forumdaki arkadaşların tarzı ile yaklaşacağıma emin olabillirsiniz.
Not: Bir tanesi şizofreni yaşıyor sanırım iddia ettiği konuları ispat etmek yerine benim olmayan iddialarımı ispatlamam gerektiğini yazmış.
Teste cikarsan gocuk var mi bak bakalim bi sende@Garaj TV güzel bir başlık olmuş en kısa zamanda en son Ağustos ayında kullanmıştım civic rs i incelemeye bir daha gideyim.Şu bilgileri toparlayıp burada paylaşayım geyikte kaybolmamış olur hem
Xtronic sorunun da hangi motorlarda olduğunu tam bilmiyorum ama dizel ağırlıklı olması muhtemel. Honda da bunu bildiği için dizelinde zf9 kullandı zaten.
2.2'lik dizellerde CVT var.Honda neden kullanmadı derseniz tek kelime ile cevap verebilirim, bilmiyorum.
Açıkcası sürekli bağıran bir süpürge sesi duymaktansa ben sarsılmayı tercih ederim.Ben CVT'nin konforunu seviyorum bunu CVT şanzımanlı bir araç kullandığım içinde söylemiyorum. Tork konvertörlü bir araç kullanırken de CVT'deki konforun hiçbir şanzımanda olmadığını söylüyordum. Mühendislikte vites geçişi yani güç kesintisi istenen bir durum değildir. Bu güç kesintisinin etkisini en aza indirebilmek için çift kavramalara geçildi. Şimdi amaç güç kesintisi olmaması ise ve güç kesintisi konforu düşüren bir öğe ise ben neden güç kesintisi olmadığı için bu şanzımanı eleştireyim?
Opel 1.6 lt 200 Beygir, Ford 1.5 lt dizel 182 beygir , BMW 1.6 170 beygir, Peugeot 1.6 lt 208 beygir, VW 180 beygir, Cupra 180 beygir...Şu anda 1.5 olup 182 ps üzerinde satışa çıkan bir araç var mı araştırmadım bilmiyorum ama çoğu firma benzer hacimde daha düşük güçle satışa çıkıyor. Daha fazla güç = daha fazla yakıt tüketimidir ki bu C sınıfı aile araçlarında pekte istenen bir durum değil. Opel'i söylüyorsanız zaten her daim yüksek motor gücü ile satışa çıkıp müşteriyi bu şekilde kandırabilmeyi hedeflemiş bir firmadır. Sadece tek markaya bakıp değerlendirmek yerine genel olarak tüm markalara bakıp ortalama almak gerekiyor.
OTOPARK.COM Forum'u Adblock ile kullanmanız bizi üzdü
Değerli ziyaretçimiz/üyemiz, OTOPARK.COM Forum ücretsiz bir oluşum olup, maliyetlerin karşılanması için reklamların yayınlanması gerekmektedir. Lütfen Adblock'u OTOPARK.COM'dan hariç tutunuz.