Honda Türkiye Fabrikası Kapanıyor mu?

dthhasan

Hasan H Ayan
Sanmıyorum :)
4,342
Marka
Renault
BEBA1C40-93CE-428D-8179-41BB65FFB703.jpeg
Honda gidiyor mu?
 
Moderatör tarafında düzenlendi:
Honda civic dizel manuel 110 bin tl 55 sıfır faiz vardı.
Yada lpgli elegance donanım cam tavan geri görüş navigasyon koltuk ısıtma gibi donanımlar ile 115 bin liraydı.c segmentine göre uygun fiyatlar.
Edit:Cam tavan değil sunroof.
Civic'lerin ilk çıktığı zamanı da hatırlıyorum. O zaman gayet yüksek perdeden söylüyorlardı fiyatları. Malum sıkıntılardan sonra fiyatını makul seviyelerde çekip alınası hale getirdiler.
 
Uygun fiyatlı?? Dolu C sınıfı fiyatına Jazz satıyorlardı.
Yok civic'ler için diyorum. Malum civic lpg ve bir de rs modelleri ( özellikle lansman zamanı ) gerçekten uygun fiyatlardan alıcı buldu. Özellikle ilk çıktığı zamanlar tıpkı şuan ki corolla gibi liste fiyatı üzerinden güzel indirimlerle rakiplerinden biraz daha iyi fiyat sunabiliyordu. Forumdan bile kaç kişi aracı test etmeye gitmiş, ciddi alıcı konumundaydı. Eğer fabrika kapatılırsa bundan sonra çıkacak civic modelleri için önceki kasalar gibi uygun fiyat biçme durumu ortadan kalkacaktır.

Bugün bile yeni - eski kur farkı olmasına rağmen başlangıç paketlerinde Focus ve Civic arasında 30 bin lira civarı fark var.
 
Son düzenleme:
Yerli mali civiclerde cok fazla iscilik kusuru gozlemlemistim , yerli mali yazdimi durup dusunuyorum her urunde malesef bugun mercedes i turkiyede imal etseler nerden calsak diye diye icini bosaltirlar arabanin
 
Türkiye'nin otomotiv sektörü açısından önemi fiziki mallarla ilgili olan bir çok sektörde olduğu gibi jeopolitik konumu. Bundan dolayı da yedek parça sanayisi gelişmiş durumda. Şirketler buraya bir kaç yüz bin araç satma hayâliyle gelmiyor. Honda'nın da bir çok Japon markasında olduğu gibi Avrupa'da satışları dünya geneline bakınca oldukça geride. Bir de Honda eski Honda değil marka imajı olarak. Zamanında bir çok modelini beğenen (2005 yılı mesela, civic-accord-crv-jazz hepsi kendi sınıfının güzel arabalarıydı), 2010'lara kadar çoğu arabasını beğenen biriydim zamanla adım adım azaldı, şu an bakacak olsam Jazz diyebilirdim ancak onda da fiyat rakiplerinden fazla.
Şu an Türkiye fabrikası için bir doğrulama yok sanırım ama haber doğru olursa ve kapanırsa şaşırmam. Yıllık 150 bin adetlik satış için 2 fabrika çalıştırmak mantıklı gözükmüyor ama sanırım Türkiye'den sadece Avrupa'ya gitmiyor.

Fabrikayı başka bir marka alabilir mi sizce?

Bu zamanda böyle bir yatırımı Türkiye'ye yapacak şirket bulmak zor.
 
Türkiye'nin otomotiv sektörü açısından önemi fiziki mallarla ilgili olan bir çok sektörde olduğu gibi jeopolitik konumu. Bundan dolayı da yedek parça sanayisi gelişmiş durumda. Şirketler buraya bir kaç yüz bin araç satma hayâliyle gelmiyor. Honda'nın da bir çok Japon markasında olduğu gibi Avrupa'da satışları dünya geneline bakınca oldukça geride. Bir de Honda eski Honda değil marka imajı olarak. Zamanında bir çok modelini beğenen (2005 yılı mesela, civic-accord-crv-jazz hepsi kendi sınıfının güzel arabalarıydı), 2010'lara kadar çoğu arabasını beğenen biriydim zamanla adım adım azaldı, şu an bakacak olsam Jazz diyebilirdim ancak onda da fiyat rakiplerinden fazla.
Şu an Türkiye fabrikası için bir doğrulama yok sanırım ama haber doğru olursa ve kapanırsa şaşırmam. Yıllık 150 bin adetlik satış için 2 fabrika çalıştırmak mantıklı gözükmüyor ama sanırım Türkiye'den sadece Avrupa'ya gitmiyor.
baska marka alsa dahi uretim bantlari uygun oluyormu ki ?


Bu zamanda böyle bir yatırımı Türkiye'ye yapacak şirket bulmak zor.
anadolu gurubu icin kotu olmus honda tazminat vermesi gerek anadolu gurubuna bu arada bence kia da anadolu gurubunun idi sanirsam .
 
Arkadaşlar hondadan net açıklama: Türkiye için planlar devam. 2021 den sonra elektrikli araç üretimine dahil olup olmayacağı belli olacak. Fabrikanın kapatılması gibi bir karar yok şeklinde açıklama yapıldı. Hayırlı olsun diyelim güzel bir haber.
 
1.100'ü mavi yakalı olmak üzere 1.390 çalışan.2018 yılında 38.319 adet üretim. 13.699 adet ihracat yapmış.İç pazarda ise 4.041 adeti ithal olmak üzere toplam 28.661 adet satış. Yıllardır otomotiv üzerine ciddi bir yatırım almayan ülkeye bir darbe daha vuruldu. 1000 çalışanla beraber en kötü 4000 kişi eder. Yan sanayiyi saymıyorum bile.
https://twitter.com/erolsahin_ebs/status/1097750630754631681

Honda Türkiye Genel Müdür Yardımcısı Bülent Kılıçer aradı, Civic Sedan modelinin üretiminin 2021'de biteceğini ama fabrikanın kapanacağına ilişkin resmi karar verilmediğini söyledi. Bekleyip göreceklerini ama bu durumun kendileri için sürpriz olmadığını söyledi.
https://twitter.com/eozpeynirci/status/1097778146982719488
 
Son düzenleme:
Honda Türkiye Genel Müdür Yardımcısı Bülent Kılıçer aradı, Civic Sedan modelinin üretiminin 2021'de biteceğini ama fabrikanın kapanacağına ilişkin resmi karar verilmediğini söyledi. Bekleyip göreceklerini ama bu durumun kendileri için sürpriz olmadığını söyledi.
https://twitter.com/eozpeynirci/status/1097778146982719488
Fabrika kapanacak. Çünkü sac paneller vs. parçaların büyük çoğunluğu Swindon fabrikasından geliyor, Şekerpınar fabrikasında da çok büyük bir üretim hattı yok. İki fabrika birbirine bağlantılı olduğu için biri gidince otomatik olarak diğerinin de fişi çekildi. Umarım daha farklı bir şekilde kullanılmaya devam eder.
 
  • Beğeni
Tepkiler: tequila