Honda Türkiye Fabrikası Kapanıyor mu?

Olumsuz etkileyecek her durumdan bahsedilmiş. Benim aklıma direk ikinci el Honda satanlara gün doğduğu geldi. Zaten piyasayı uçuruyorlar, iyice fırsat olur artık. Fd6' ya 100k yazanları görürüz böyle bir şey olursa.
 
Fabrika diğerlerinden daha ucuz araç alınmasını sağlamıyordu o konuda halka pek bir şey yansımaz ama kim bilir kaç kişi çalışıyordu orada zaten işsizliğin büyük sorun oldugu memlekette binlercesi daha eklenecek. Fabrikayı Türkiye de üretim yapan diğer markalardan biri satın alıp faaliyet gösterse keşke Toyota Ford Fiat gibi sürekli satan markalar için hazır fabrika olucak inşallah değerlendiren olur
 
Üzücü bir durum. Swindon ve Şekerpınar fabrikalarının kapanma sebebi göçük veya üretim kalitesi değil. Japonya ve AB arasında gerçekleştirilen gümrük birliği anlaşması. Her ne kadar göcüklü Civic fiyaskosu yasanmis oh olsun iyi ki kapanıyor dense de bence yanlış bir düşünce zira ordan ekmek yiyen bir sürü mavi yakalı çalışan var. Bana kalırsa ne yazik ki Şekerpınar'da yeni bir Honda modeli uretilmeyecek.
 
Son düzenleme:
Yerli mali civiclerde cok fazla iscilik kusuru gozlemlemistim , yerli mali yazdimi durup dusunuyorum her urunde malesef bugun mercedes i turkiyede imal etseler nerden calsak diye diye icini bosaltirlar arabanin
Yalnız sedan her otomobilde olur bunlar. Yani yurtdışı hb. ile karşılaştırdıysanız yanılıyor olabilirsiniz.
 
On numara bes yildiz olur

Japonlar bu ulkeye fazla geliyor

Piyasasi artar mi acaba hondalarin

Artarsada on numara olur valla bu kadar ele ayaga dusmez de zenginligimiz cikar ortaya babba ayikunmu
 
Moderatör tarafında düzenlendi:
  • Beğeni
Tepkiler: Cagdas Cag ve At
Arkadaşlar o fabrikayı bir başka marka alıp işletemez fabrikaların otomasyonu başka markaya hatta Civic Sedan dan başka araçlara uyum sağlamaz, bu sebepten ötürü şu olabilir son Civic Sedan banttan indiğinde fabrika da gelişme olmazsa fabrikanın kaderi belli olmuş olur. Swindon un kapanması ise şu açıdan sıkıntı İngiltereden gelen HB ler artık Japonya’dan gelecek bu da fiyatlara yansıyabilir.

Bu arada yeni Civic in kasası 2021 de çıkacakmış onu öğrenmiş olduk :)
 
Son düzenleme:
Benim açıklamalardan anladığım, Civic gidip yerine elektrikli bir model geleceği yönünde.

Bir yanım oh olsun diyor @hondaTr ye bir yanım 4k çalışan yaklaşık 10k insanın geçim kapısı kapanıyor diye üzülüyor.

MI 5 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
 
  • Beğeni
Tepkiler: bt ve MehmetP55
Büyük bir yatırımın ülkeden çıkacak olması kötü oluyor.
VW Türkiye'de 2022'de üretime başlayacağı söyleniyordu, belki bir oyuncu değişikliği olur

Ne beklenir ki zaten... Türkiye'de aynı kaderi chevrolet de yaşadı. Standart olarak 10 hava yastığı esp 5 yıldızlı euroncap testi, çok çok ucuz fiyatlı araçlar sundu, satış sıfır.. Yarın volvo ya da mazda da Türkiye ya da doğu/Orta avrupa pazarından çekilirse şaşırmam. Meydan da emisyon skandalı ile dünyada reklamı kötü olması gerekirken nasıl oluyorsa satışları düşmeyen, yol bilgisayarı ile az yakıyormuş gibi kullanıcılarını kandıran markalara kalır.
 
Son düzenleme:
Dizel manuel premium paket ocakta
Lpgli elegance otomatik için 115 bin kasımda teklif aldım.
Ama geçen haftada 122 bin tl 2019 model için (elegance lpg otomatik)teklif aldım bayileri arayıp konuşabilirsiniz
Liste fiyatından bir %10 daha inmişler fiyatlar gerçekten uygunmuş hatta 2.ellerinden daha uygun :)
 
Benim açıklamalardan anladığım, Civic gidip yerine elektrikli bir model geleceği yönünde.

Bir yanım oh olsun diyor @hondaTr ye bir yanım 4k çalışan yaklaşık 10k insanın geçim kapısı kapanıyor diye üzülüyor.

MI 5 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
Aslımda bu iş konusunu çok umursayan bir millet olduğumuzu sanmıyorum. Zira öyle olsaydı ben dahil Türkiye’de üretilmeyen otomobiller kullanmak yerine Ailelerin ekmek kapısı olan istihdam yaratan Yerli Fabrikalarımızdan Üretim kullanırdık fakat çok umursamıyoruz
 
Honda şekerpınar fabrikası yanlış bilmiyorsam yıllık 50.000 araç üretiyor. ODD 2018 verilerine göre 23.799 civic sedan satılmış. Yani üretimin yarısı ülke içine satılıyor. Azımsanacak bir rakam değil. Eğer ki fabrika kapanırsa Türkiyedeki satış rakamları ciddi oranda azalacaktır hondanın. Şu an corolla ile aralarında az fiyat farkı var, bu fiyat farkı az olduğu için corolla-civic arasında kalınıyor Otomobil yurtdışından gelirse eğer ulaşım masrafları ve devletin alacağı ek ithalat vergisi vs corolla-civic arasında ki fiyat farkı artmış olacağından tercih edilme oranı azalır. Avrupa çok sedan seven bir toplum değil bence. Türkiyede sedan üretiminin devam etmesi taraftarıyım. Şekerpınarındaki fabrika hem bizim ülkenin hemde tüm avrupanın sedan ihtiyacını karşılayabileceğini düşünüyorum. Ek ithalat vergisi vs ile aradaki fiyat farkı çok olduğu takdirde Türkiyede ki satış minimum %30-40 daralacaktır.

Oradan ekmek yiyen-ailesini geçindiren tüm kardeşlerimizin Allah yardımcısı olsun.
 
Ne beklenir ki zaten... Türkiye'de aynı kaderi chevrolet de yaşadı. Standart olarak 10 hava yastığı esp 5 yıldızlı euroncap testi, çok çok ucuz fiyatlı araçlar sundu, satış sıfır.. Yarın volvo ya da mazda da Türkiye ya da doğu/Orta avrupa pazarından çekilirse şaşırmam. Meydan da emisyon skandalı ile dünyada reklamı kötü olması gerekirken nasıl oluyorsa satışları düşmeyen, yol bilgisayarı ile az yakıyormuş gibi kullanıcılarını kandıran markalara kalır.



O kadar guvenli otomobildi ki Chevrolet Aveo Ncap tarihine gecti aldigi kotu puanla diye biliyorum :D