C2’ye güzel geliştirmeler yaptık.
Önceki jantların ET değerlerinden ötürü spacer ve uzun bijon kullanıyorduk. Bu durum pnömatik bijon anahtarlarıyla birleşince, iki arka lastiğin de bijon delikleri yalama olup durdu hep. Tek lastiğin iki bijonu kalınlaşmıştı vs vs.
Hal öyle olunca ben de tamburları yaptırmak yerine yenileriyle sağlamlarıyla değiştirmeye karar verdim. Sol taraftakini hurdacıdan aldım, bijon delikleri temizdi ancak bilyası bozuk çıkınca ses yaptı. Kısa zamanda değiştiririm.
Ben de diğerini sıfır alayım en azından dedim ve TRW marka sıfır parçayı aldım. Bilyasını da taktırdım ve frencinin yolunu tuttum. Hem el frenini de ayarlatacaktım.
Derken, sol arka fren balatasının çatladığını fark ettik. Yeni değişmişti halbuki. Şaşırtıcı da olsa değiştirmek zorundaydık.
Velhasıl fren balataları ve sağ tambur değişti. El freni ayarlandı ve bijonlar yenilendi. Fren pedalındaki his harika oldu.
Sonra aracı yıkadım ve DBY Detailing’in online satış platformu Boyakoruma.com’dan aldığım Koch-Chemie PlastStar ile solmuş tavan çıtalarında bir deneme yaptım.
Ürünü makyaj pediyle uyguluyor, bir süre bekleyip sonra temiz bir bezle siliyorsunuz. Çok beğendim ve Valet Pro Apc ile temizlediğim motor plastiklerine de uyguladım.
Sol geri vites lambası yanmıyordu, ampulün patladığını düşünerek güzel bir led lamba setini Aliexpress’ten sipariş ettim. Ancak yine çalışmayınca, problemin PSA araçlarının krınik sorunu olan soket yanmasından ötürü olduğunu anladım.
Ebay’de 20-30 euroluk bir fiyatı var bu çiftin. Ancak Ankara Soketsan’dan tanesini 15 TL’ye kablolu bir şekilde aldım. Ali İlhan abimizle birlikte taktık ve sağlamca makaronladık.
Geri görüş kameramız için de Ali abi sağolsun şu aparatı taktı.
Aldığım ledlerin parlaklığı harika, ancak yeşilimsi bir renk alıyordu. Çünkü ampulün girdiği yerde yeşil bir cam var, hem parlaklığa hem de renge etki eden çirkin bir aparat olduğu için ;
Eve geçer geçmez stopları söktüm, o yeşil parçayı farın arka tarafından havyayla ikiye bölerek ampul deliğinden çıkarttım. Led halojenden uzun olduğu için bastırıyordu ampule zaten.
Sol stopta yeşil parça sökük vaziyette. Sağda ise duruyor. Renk ve parlaklık farkı bariz.
Garajı karanlıklen çok güzel aydınlatıyor. Özellikle geri görüş kamerasında farkı hissediyorum.
Sırada Cruise Control var. Taaa ne zamandan (buradan da paylaşmıştım) arabanın tüm sinyal kol ünitesini Partner’den söktüğümüz yeni versiyon ile değiştirmiştik. Bu sayede Cruise Control için eksiğimiz yalnızca kol idi. Bugün emanet bir kol ile denemelerimiz başarılıydı, sipariş geçildi bile
Ek olarak direksiyonu deri kaplatmak için ekonomik bir yer arıyorum. Elimde eski direksiyonum hala durduğu için, bırakıp sonra alabileceğim aceleye getirmeden.
Takip edenlere teşekkürler
Tapatalk kullanarak iPhone aracılığıyla gönderildi