Selam. Yazınız için öncelikle teşekkür ederim. Gayet güzel bir yazı olmuş. Soluksuz okudum hepsini. Baştan sona kadar ciddi emek harcamışsınız. C2 de kendine bakıldığını kanıtlar gibi parıldıyor zaten.
Bende bir kaç aydır C2 bakıyorum. İlk arabam olacak. Uzun araştırmalar sonucu C2 de karar kıldım. Acemi olduğum için VTR almayı düşünüyorum. Ama senin yazını okuduktan sonra C2 nin yılına göre bir sürü farklı versiyonu olduğunu öğrendim. Kafam karıştı açıkcası.
Şöyle temiz 25 bin civarı bir araç bulabilir miyiz. Üzerinde oynanmamış. Yazılım atılmamış. Bu konuda yardımcı olursanız sevinirim. İstanbul da yaşıyorum ama ailem Ankara'da ordanda bakabiliriz.
Merhabalar. Doğrudan konuya gireyim yoksa yazı pek bir uzun olacak...
Ön Bilgi : C2'lerde 2 kasa mevcut. Kasa demek doğru olmaz. 2005 sonrası modeller makyajlandı. Dışarda hiçbir değişiklik olmadı. İçerde ise konsol ve ekranlar değişti. Koltuk başlıklarında farklılıklar var.
Citroen C2 1.4 : Atmosferik Motorlu
Bildiğimiz atmosferik bir motor. 75 beygirlik, aslında pek de atak olmayan ancak can da sıkmayan standart bir motor. Yedek parçaları çok olay bulunuyor. Problemsiz ve LPG uyumlu olduğu bilinir. Bu motor, üretilen iki kasada da mevcut. Makyajsız kasalarda siemens BSI beyni, makyajlı kasalarda Bosch BSI beyni mevcut.
Citroen c2 1.4 HDI : Turbo Beslemeli Dizel Motor
Fındık kadar bir turboyla beslenen dizel motor. 69 Beygir ancak tork kuvveti sebebiyle düşük beygirini unutturabiliyor. Uzun yollarda keyifli yakıt tüketimleri gösterir. Şehir içerisinde yokuşlarda, trafikte üzmeyen bir yapısı vardır. İki kasada da mevcuttur. 2005 öncesi makyajsız kasalarda Siemens enjeksiyon sistemi ve Siemens BSI beyni kullanılır. Bu aksamın genel sıkıntısı, Siemens enjektörlerin yedek parçalarının zor bulunuyor olması. Bosch sistemlerde ise bu işlem daha kolay. Herhangi bir Bosh Auto Service, bu enjektörlerin bakımını ve kontrollerini kolaylıkla yapabilir. Aynı durum BSI beyni yani konfor beyni için de geçerli. Siemens BSI beyinleri arızalandığında tamir edecek kişi bulmak oldukça zordur. Çıkmasını alsanız bile, onu kodlayabilecek bir abi bulmak zor. Bosch beyinlerde ise bu söz konusu değil. Dizel motorun bir kronik sıkıntısı da mazot pompasındaki sızdırmazlık contasının zamanla ve ısıyla erimesidir. Bu, kabin içerisinde yakıt kokusuna ve çekişten düşüklüğe sebep olur. Debimetresi de aynı şekilde sık sık arıza verebilir. Çoğunlukla sürüşe etki etmez, arıza lambası yaksa bile arızayı sildiğinizde uzunca bir süre karşılaşmazsınız. Makyajsız kasalarda EGR Valfi mekaniktir. Yani fişini çekerseniz, arıza lambası yanmaz. Makyajlı kasalarda ise elektroniktir ve yapılacak her müdahale orta bilgi ekranına düşer. Amerikan park bağlasanız bile...
Citroen C2 1.6 VTR : Atmosferik Senso-Drive Yarı Otomatik F1 Şanzımanlı Model
1,6'lık atmosferik motoru 110 beygir güç üretiyor. Bu beygir gücünün yanında f1 kulakçıklarla müdahale edebileceğiniz yarı otomatik bir şanzıman var. Aracın artıları iyi. Koltukları spor tip. İki kasada da üretildi. Türkiye'de az da olsa makyajlı kasası da mevcut. Otomatik klima ile geliyor. Standart çelik VTR jantları mevcuttur.Dış aksamında plastik spoiler, plastik marşpiyeller ve ön flap'ler fabrika çıkışlıdır. Otomatik şanzımanın en büyük problemi, yarı otomatik olması. Yani sizin yerinize debriyaja basan bir robot var ve bu model C2'lerde malesef iyi bakılması gerekiyor. Memleketteki yanlış anlayış, yarı otomatiklere de otomatikler gibi uzun süreler bakım gerektirmemesi. Öyle bir durum söz konusu değil. Yarı otomatik şanzımanlarda da baskı-balata ve volan sisteminin üzerine ek, robot mevcut. Baskı balata bittiğinde değiştirilmesi, volan'ın traşlanması ya da gerekiyorsa değiştirilmesi gerekiyor. Ekstra olarak bir de bu sistem bakımı yapıldıktan sonra robot kalibrasyonunun sıfır baskı balataya göre yapılması gerekiyor. Aksi takdirde problemler düzelmiyor daha çok soruna yol açıyor. Çok bilindik bir arızası da, akü akımının düşmesiyle oluşan şanzıman kilitlemesi. Bu aslında bir güvenlik modu. Akünün akımı azaldığı zaman şanzımanda kar ikonu çıkıyor, ya da vites göstergesinde çizgiler yer alıyor. Bu aşamada yapılması gereken akünün değiştirilmesi ve marş motorunun kontrol edilmesi. Şanzımanın ısındığı bilinir. Çok ısındığı için trafikte kalan VTR'ları görmek mümkündür. Bunun önüne geçmek için şanzıman bakımının, kalibrasyonunun yapılması ve şanzıman yağının MANUEL şanzıman yağı ile değiiştirilmesidir. Akıcılık ve ısı iletkenliği açısından bu yağ daha iyi. Bizim grupta bunu test edip onaylayan çok kullanıcı var. Far ve yağmur sensörü de var.
Citroen C2 1.6 VTS : Atmosferik, Manuel Vitesli Model
125 Beygir üreten atmosferik bir motor. Makyajsız kasada Türkiye'de mevcut değil, hepsi makyajlı kasadır. Aracın otomatik kliması, spor koltukları ve VTR'daki gibi dış donanımlarına ek olarak. Çok az bulunan VTS jantları, ESP'si ve diğer modellere ek olarak +2 direk airbag'i bulunur. Sayıca oldukça azdır. Kaza yapmamışlarını bulmak zorlaşmıştır. En büyük problemi bobindir. Bobinler aşırı yüke dayanamayıp erken iflas ediyorlar ancak parça bulunabilirliği son derece kolay. Yine far ve yağmur sensörü var.
C2'ler hakkında genel kanım :
-Alt takımı hassastır. 3 yıldır sahibiyiz. Salıncak fişeklerini 3 kere değiştirdik. Rot başlarını 3 kere, amortisör takozlarını 2 kere değiştirdik.
-Konfor beklememek gerekir. Spor karakterli bir araç olduğu için şehir içinde biraz tangır tungur etmesini normal karşılamalısınız. Özellikle de alçaltıldıysa.
-Trim parçaları ateş pahasıdır. İç trim parçaları hem bulunamıyor, hem de pahalı. Fransa'dan parçacı vasıtasıyla sipariş edebiliyorsunuz. Ya da İstanbul'daki Serhan Oto'dan sipariş edebilirsiniz. Servis sahibi Okhan Bey bizleri iyi tanır.
+Gerçekten de söylediğiniz gibi, fiyat bandındaki en bakılabilir araç. Standart sunduğu donanımları, aynı fiyatlardaki araçlar veremez.
+Yedek parçaları, motor için olan parçaları, yürüyen takım parçaları ucuz.
+Oynandığında çok hoş manzaralar çıkıyor ortaya.
C2'de standart olan.
Ne olursa olsun. Araç hangi yıl olursa olsun standart olan donanımlar hatırımda kaldığı kadarıyla listededir.
1- Follow Me Home : Araçtan inerken kontaktan anahtarı alıyorsunuz ve selektör kolunu kendinize çekiyorsunuz. Bir süre farlar yanıyor, sonra otomatik sönüyor.
2- Otomatik Camlar : Tek tuşla tamamen açılabilen sağ ve sol otomatik cam.
3- En az 4 airbag : VTS ve VTR modelleri hariç, her modelde 4 airbag'i var. 1 direksiyonda, 1 yolcu önü konsolda, sağ ve sol koltukların yanlarında. VTS ve VTR'larda buna ek sağ ve sol direklerde perde airbag'leri mevcuttur.
4- ABS : O yıllarda hala donanım olarak satılan ABS, her c2 modelinde standart olarak sunulmuştur. Makyajlı kasa VTR'larda ve VTS'lerde ESP de mevcuttur. Malesef dizel ve 1.4 benzinli versiyonlarda ESP yoktur.
5- Modüler bagaj kapağı : Çift kanat açılan bagaj kapağı. Bagaj kapağının alt kısmı 100 kiloya kadar kaldırabiliyor.
6- Modüler arka koltuklar : Arka koltuklar tamamen katlanıp, şöför ve ön yolcu koltuğuna kadar kalkıyor. Amortisörlü bir sistem. Bu sayede minik bir kamyonetiniz oluyor.
7- Elektronik Direksiyon : Genellikle arızalanmayan, bakım gerektirmeyen elektronik direksiyon, özellikle şehir içinde çok işe yarıyor. Zamanında hala hidrolik direksiyonlar modaydı. Bu sebeple güzel bir özellik.
8- Soğutmalı Torpido : Klima ile senkronize çalışan ısıtma ya da soğutma yapabilen torpido. Yaz aylarında soğuk içecekleri soğuk tutmak için çok işe yarıyor.
9- Yol Bilgisayarı : Bazı modellerde bilgisayar ile açmak gerekse de, yol bilgisayarı standarttır. Makyajsız kasalarda hız göstergesinde ortalama yakıt tüketimi, tahmini menzil, gidilen menzil ve anlık tüketim görülebilir. Makyajlı kasalarda orta saat ekranında bu bilgiler yer alır.
10- Dış Isı Derecesi : Bazı modellerde sensör takmak ve bilgisayardan aktif etmek gerekebilir. Ancak her araçta altyapısı hazırdır ve maliyetsiz bir işlemdir. Sağ aynanın altındaki ısı sensörü sayesinde dış ısı tespit edilebilir. İki kasada da orta saat ekranında derece olarak gösterilir.
11- OPSİYON : Cruise control : Bizim yaptığımız gibi, bir kısım masraf ister. Aracın fren ve debriyaj müşürünün değiştirilmesi, kolun sabitleneceği yerdeki plastiğin kesilmesi gereklidir. Bunun dışında altyapısı hazırdır. Makyajsız kasa C2'lerde Com2000 ünitesinin makyajlı peugeot ya da citroen aksamıyla değiştirilmesi lazım. Maliyet ortalama 500 TL civarında. Uzun yol kullananlar için biçilmiş kaftan. VTS'lerde, Makyajlı Dizel modellerde ise yapılması gereken tek şey, sabitleme kolunun takılması. Benzinlilerde denenmedi.
Kafanıza takılan soruları cevaplarım