İkizler - Citroen C2 1.4HDI SX Pack (KOTA DÜŞMANI)

  • Konuyu başlatan Konuyu başlatan cemdogu
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi
Merhabalar tekrar. C2 maceramız devam ediyor :)

Geçtiğimiz günlerde bagajımızdaki vibe opti-sound8 aktif subwoofer'ı tanıdığımız bir abimize verdik. Bu şekilde istanbul'a yolculuk yaptık ve dünyanın en keyifsiz müzik sistemiyle günübirlik bir yolculuktu. hal böyle olunca bagaja kabin koymaya, 4 kanallı bir amfi almaya karar verdik. Zamanında kurduğum C2 ekibinin ekmeğini yedim desem yeridir. Amfiyi uygun bir fiyata temin ettim. Subwoofer'ı da Ankara ekibinden bir başka C2'ci abimiz hediye etti. Kendisine teşekkür ederiyorum tekrar :)

0zQybZ.jpg


Ses sistemimizden şimdilik pek memnunuz. Belki ilerleyen dönemlerde arka 13 CM'lik hoparlörler yerine midrange takabiliriz. Bagajı en kısa zamanda toparlayacağız. Amfi koltuğun arkasına geçecek, sağ taraf çanta,mont gibi şeyler için boş bırakılacak.

İstanbul yolculuğumuzda yoğun bir duman başlamıştı. Zaten 240 binde bir aracın duman atması normal karşılanıyordu ancak bu farklıydı. Araç trafikte bekledikten sonra gaza basıldığında çok yoğun, siyah bir duman atıyordu. Çiğ mazot kokusu aracın içerisine kadar yayılıyordu. Duman fikri aklımıza ilk olarak Turbo'yu getirdi ancak araç yağ eksiltmiyordu. Malumunuz turbo yağ bastığı zaman hem çekişten düşüyor, hem de yağı hava olarak bastığı için yağ eksiltmesine sebep olur. Bizim aracımızda iki durum da söz konusu değildi.

Ustamızla görüştük ve çarşamba günü sanayiiye vardık. Vatan Citroen Cemal Usta gerçekten işini biliyor. Önce turbo ihtimalini eledik. Turbocu bir abimiz gelerek sorun olmadığını söyledi. Zaten turbo çıkışında ciddi bir yağ görmedik.

Tek kalan faktör enjektörlerdi. Zaten Lexia'dan pistonlara basılan yakıtı incelediğimde hepsinin dengesiz olduğunu görmüştüm. Bu da bizi enjektörlerin bittiğine yönlendirdi. Revize etmek şarttı. Telefon trafiğine ve sanayii turuna başladık. Bir usta 1000TL fiyat verdi ve revize edilebileceğini söyledi. Ancak günümüz uymuyordu, aracın yatacağını söylemişti. Bir diğer işletme ise revize işlemine 2500TL fiyat verdi. Siemens enjektörlerin malesef yedek parçaları çok maliyetliymiş. Hal böyle olduğu için çıkma enjektör bulmaya karar verdik.

Cema ustamız sağolsun, kendi kaynaklarını kullanarak tertemiz 4 adet enjektör getirdi dükkanına. Yukarıda belirtilen fiyatlardan çok çok çok daha ucuza maloldu. Enjektörleri beklerken eski enjektörleri sökmek ve temizlik yapmak amacıyla üst kapağı açtık. Vaziyet kendini belli ediyordu.

JDv3dJ.jpg


Görüldüğü üzere heryer kurum. Enjektörlerin oturduğu yuvarlak kısımlarda bile çok fazla mazot kalıntısı vardı. Krank milinin üzerini kapatarak bu alanları balata spreyiyle temizledik.

4z50YA.jpg


Görünen kurum kalmayana kadar temizledik aslında. Bu fotoğraf işlemin yarısı diyebiliriz. Büyük yuvarlaklar manifolda giden. İkinci fotoğraflarda görünen küçük yuvarlaklar ise enjektörlerin oturduğu alanlar. İkisi de tertemiz oldu. Enjektörler geldiğinde pullarını değiştirdik. Eski enjektörlerdeki mazot borularını temizleyerek yeni gelenlere geçirdik. Çıkan bütün hava parçalarını temizleyerek kuruttuk. Tekrar montaja başladık ve aracı çalıştırmak için hazır hale getirdik.

giphy.gif


İşlemler tamamlandığında aracın frenleriyle alakadar olmak için zaman ve mekan uygundu. Cemal Ustamız frenlerden gelen seseler konusunda bilgilendirildi. Parçacıdan yeni ön disk, ön balata sipariş edildi. Ardından arka kampanalarımız söküldü ve vaziyet kontrol edildi. Kendini frenci zanneden bir arkadaşın arka frenlerimize musallat olması neticesinde, fren yaylarının dağıldığını gördük. Henüz tamburu çıkartırken içeriden yaylar düşmeye başladı zaten. Fren balatasını sabitleyen T pimi de yere düşmüştü. Frene basmadan bile gelen cikcik seslerinin neden olduğunu anladık.

Malesef bu aşamalarda fotoğraf yok. Ancak eski fren balatalarını ve diskleri söktük. Porya üzerindeki pasları gidererek yeni diske uygun hale getirdik. Disk montajından sonra kaliperlere yeni ön balataları taktık. Hareketi sağlayan metal pimi sökerek temizledik ve tekrar gress'ledik. Kaliper rahat hareket etmeye başlayana kadar inceledik. Ardından aracı toplayarak test sürüşüne çıktık.

İlk izlenimimiz tabii ki dumanın sıfırlanması. Eskiden normal karşıladığımız dumandan eser yoktu. Dizellerin klasik, 3000 devirde gelen buharımsı beyaz dumanı haricinde, ne rölantide ne de trafikte bekledikten sonra dumandan eser yok. Ustamızın söylediğine göre bir süre beyaz duman atması son derece normal. Zira hala manifoldda ve egzozda eski enjektörlerin yarattığı kurumlar duruyor. Bu kurumlar zamanla, ya da bir uzun yolda yanarak yok olacağı için herhangi bir soruna yol açmayacak. Fren disklerinin ve balataların değişmesi, arka kampanaların düzeltilmesi ve temizlenmesi neticesinde frenlerimiz de pamuk gibi oldular. Alışma döneminden sonra çok daha keyifli olacaktır eminim.

İlerleyen dönemde vites seçicisinin plastik aksamını değiştireceğiz. Şu sıralar vites geçerken sorunlar yaşıyoruz. İdare edebilecek vaziyette fakat daha ilerlemeden müdahale edeceğiz. Ardından kışlık lastik bulacağız ve kasım ayı itibariyle kış moduna geçeceğiz.

Sevgilerle :)
 
Herkese merhaba arkadaşlar. Adım Barış. İstanbul'dayım ve sanırım pek çoğunuz benden genç arkadaşlarımsınız :) 42 yaşımdayım ve sizin yaşlarınızdayken çok heveslendiğim ama alamadığım c2 1.6 vtr sensodrive siyah renk bir araç aldım. Herkese kazasız belasız kullanımlar dilerim ve özellikle ikizleri çabalarından dolayı tebrik ederim. Soracağım birkaç şey olacak ama ilk etapta beni de whatsapp gurubuna eklemenizi rica ediyorum. Soru cevabın daha hızlı olduğunu düşünüyorum. Herkese iyi bir hafta olması dileğiyle...
 
Herkese merhaba arkadaşlar. Adım Barış. İstanbul'dayım ve sanırım pek çoğunuz benden genç arkadaşlarımsınız :) 42 yaşımdayım ve sizin yaşlarınızdayken çok heveslendiğim ama alamadığım c2 1.6 vtr sensodrive siyah renk bir araç aldım. Herkese kazasız belasız kullanımlar dilerim ve özellikle ikizleri çabalarından dolayı tebrik ederim. Soracağım birkaç şey olacak ama ilk etapta beni de whatsapp gurubuna eklemenizi rica ediyorum. Soru cevabın daha hızlı olduğunu düşünüyorum. Herkese iyi bir hafta olması dileğiyle...

Hoşgeldiniz :)

Whatsapp maalesef bize, forumlara zarar veriyor. Dolayısıyla herkes burada diyebiliriz :)
 
Hoşgeldiniz :)

Whatsapp maalesef bize, forumlara zarar veriyor. Dolayısıyla herkes burada diyebiliriz :)

Hoşbuldum :)

Aslında doğru. Bu açıdan düşünmemiştim. Haklısınız.

O zaman bir soru ile başlayayım. Araç 80 km/h civarı 5.vitese geçiyor ve 100 km/h civarında da 3000 devirleri geciyor ve haliyle bağırmaya başlıyor motor. 1.6 motor için normal değil diye düşünüyorum?

2.si farlar çok zayıf. Ampül önerisi olan var mı?

3.sü ise radyo cızırtısı ile ilgili. Orjinal raryosu ile aşırı cızırtı vardı. Elimde Pioneer bir radyo çalar vardı. Bunu taktırayım dedim. Belki etki eder diye. Eskisine nazaran daha iyi fakat İstanbul içinde süper fm, metro fm, best fm gibi heryerde çeken radyolarda dahi sorun var. Antene giden kabloda sorun olabilir diye düşünüyorum. Çünkü radyo bağlantısında yani anten girişinde sorun yok. Bunla ilgili fikri olan arkadaşlarımı da keyifle dinlemek isterim.
 
Merhaba. Berkin Bey'in kastettiği bütün hayatı whatsapp gruplarında bilgi aramakla geçen insanlar için bence. Ben whatsapp grubunun forum ruhunu ayaklandırdığını, ayakta tutacağını düşünürüm. Elbette ki farklı bir platformdan bahsediyoruz, dolayısıyla yöneticiler bu konulara sıcak yaklaşmıyor olabilir. Hak veririm. Fakat bireysel fayda olarak düşünüldüğünde hızlı cevap, günlük muhabbetler gibi çok farklı faydaları oluyor grubumuzun. Bizim bahsettiğimiz grup otopark bünyesinden tamamen bağımsız, sadece C2 sahibi olan arkadaşlarla kurduğumuz ve paslaştığımız bir grup. Bu sebeple forum kurallarına aykırı ise, konu ile alakalı mesajlarımı silebileceğimi belirtmek isterim. @brsgndgn hocam dahil olmak istiyorsanız telefon numaranızı bana özel mesajla ulaştırmanız yeterli.

Gelelim konuya. Madde madde sıralamışsınız, aynı şekilde cevap vermek isterim.

1- Dizel bir araç kullandığım için 1.6 motor aracın nasıl gideceği hakkında pek tecrübem yok. 24 yaşındayım ve hep dizel araç kullandım. Peugeot partner, Nissan Qashqai, Nissan X-Trail, Citroen C2, Skoda Superb, Ford Tourneo Connect gibi araçlar kullandım ve hepsi dizeldi. Dolayısıyla devir-hız oranını benzinli için hesap edebilmem mümkün değil. Bir problem olduğunu düşünüyorsanız, devir ve hız orantısızlığı genellikle baskı-balata sebebiyle oluşur. Sensodrive da olsa, yarı otomatik bir sistem olması yüzünden baskı ve balatanız var. Gerektiği zaman yenilenmesi, şanzıman yağının değiştirilmesi ve kalibrasyonunun yapılması gerekiyor.

2-Malesef C2'nin halojen far çanakları son derece zayıf kalıyor. Osram ampulleriyle kullanmak da pek işe yaramıyor desem yeridir. Bizim aracımızdaki gibi mercekli far uygulaması, sorunlarınızı kökten çözecektir diye düşünüyorum. Zira yaz-kış sorun yaşamıyoruz. Muayene zamanında halojen far ampulü takarak geçiyoruz. Güzel selektörlerimiz var ve xenon balast problemimiz yok. Piyasada kolayca buluyoruz. Şu sıralar dolar kuru yüzünden maliyetli oluyor diyebiliriz.

3- Orjinal teyp ile after-market teyplerin anten girişleri farklı. Bir adaptör takarak bu girişin uygun hale çevrilmesi elzem. Çoğu zaman elektrikçiler bu anten çıkışını keserek, lehim yapmadan, birbirine çevirerek bağlıyor. Biz lehim yaparak kullandığımızda ciddi bir sinyal artışı yakaladık. Ancak bu aracın malesef radyosu her daim kötü çekiyor. Biz de ilerleyen dönemlerde araç camına yapışacak, ya da trim içeriisne gizleyebileceğimiz bir anten takarak orjinal anteni süs olarak kullanacağız. Sonradan takılacak anteni de ön camın yanındaki plastik parçalara, ya da ön çamurluk hizalarına gizleyeceğiz.
 
  • Beğeni
Tepkiler: OguzhanC ve bt
Sevgili @cemdogu çok teşekkür ederim cevaplarınız için. Sanırım yeni üye olmam sebebiyle ben özel mesaj atamıyorum. Siz benle özelden telefonunuzu paylaşırsanız ben de oradan telefon numaramı gönderebilirim, sizin ve forum yetkilileri için de uygun olursa tabi.

Ayrıca mercekli far konusunda öneriniz olursa sevinirim.
 
Ancak bitti mi, bitmedi! :)

vwtk09.jpg


Arka frenlerin düzenini bir türlü tutturamadık derken, park ettiğim yerden çıkarken aracın arkasının kendi kendini tuttuğunu fark ettim. Hemen o şekilde tekrar Cemal abiye gidip, sol arka tekerleği yerinden çıkardık. Balata takımı kampana içinden çıkmış ve sıkışmıştı. Yolda olması ciddi büyük sıkıntılara yol açabilirmiş, neyse ki hemen hallettik. Problem ise, el freni ve arka fren ayar cırcırının bozuk olması. Zamanında parçayı bulamadığım için değiştirememiştik. Sipariş ettik ve geldi, en kısa sürede taktıracağım.

28kk7qa.jpg


Ertesi gün ise araç 3 silindire düştü. Kaskodan çekici hakkımızı kullanarak tekrar düştük sanayiye. Bu sefer de 1. enjektörün soket tırnağının sök tak esnasında gevşediğini ve temas etmediğini gördük. Düzelttikten sonra da eve geldik.

Bu sıralar Kerata ilgi istiyor sanırım diyerekten, test cihazında %33 görünen aküsünü Varta 60Ah Formul A akü ile değiştirdik :)

14v5l69.jpg


Akşam da yıkar paklar haftaiçi okul maceralarına hazır hale getiririm sanırım. Öteki ay Bursa'ya kız istemeye gidiyoruz, ondan önce bir ihtimal alt takım için ufak tefek bakımlar yapabiliriz. Tabii ki Kışlık lastik arayışlarımız devam ediyor.
 
Ancak bitti mi, bitmedi! :)

vwtk09.jpg


Arka frenlerin düzenini bir türlü tutturamadık derken, park ettiğim yerden çıkarken aracın arkasının kendi kendini tuttuğunu fark ettim. Hemen o şekilde tekrar Cemal abiye gidip, sol arka tekerleği yerinden çıkardık. Balata takımı kampana içinden çıkmış ve sıkışmıştı. Yolda olması ciddi büyük sıkıntılara yol açabilirmiş, neyse ki hemen hallettik. Problem ise, el freni ve arka fren ayar cırcırının bozuk olması. Zamanında parçayı bulamadığım için değiştirememiştik. Sipariş ettik ve geldi, en kısa sürede taktıracağım.

28kk7qa.jpg


Ertesi gün ise araç 3 silindire düştü. Kaskodan çekici hakkımızı kullanarak tekrar düştük sanayiye. Bu sefer de 1. enjektörün soket tırnağının sök tak esnasında gevşediğini ve temas etmediğini gördük. Düzelttikten sonra da eve geldik.

Bu sıralar Kerata ilgi istiyor sanırım diyerekten, test cihazında %33 görünen aküsünü Varta 60Ah Formul A akü ile değiştirdik :)

14v5l69.jpg


Akşam da yıkar paklar haftaiçi okul maceralarına hazır hale getiririm sanırım. Öteki ay Bursa'ya kız istemeye gidiyoruz, ondan önce bir ihtimal alt takım için ufak tefek bakımlar yapabiliriz. Tabii ki Kışlık lastik arayışlarımız devam ediyor.
Akü ne kadara alındı? Benim akum de zayıf gibi hissediyorum. Nasıl olceriz sanayide kim yapar? Balata için geçmiş olsun erken farketmez büyük şans
 
  • Beğeni
Tepkiler: Basri Amca
Akü ne kadara alındı? Benim akum de zayıf gibi hissediyorum. Nasıl olceriz sanayide kim yapar? Balata için geçmiş olsun erken farketmez büyük şans
Selamlar

Aküyü n11den 285 TLye aldım. Link paylaşmamın mahsuru yoktur umarım. Şu an 289 olmuş. Yine uygun zira akü satan dükkanlarda kendi akümü almalarına rağmen 350 ve üzeri fiyatlar aldım hep. Kargoyla geldi, indirdik taktık tek marş.

https://urun.n11.com/aku/inci-60-ah-formul-a-aku-8-ay-uretim-6-ay-yol-yardim-hediye-P285485359

Teşekkürler :)

EML-L09 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
 
Eski araç bunlar agacım. Elektriğe ihtiyaç duyuyorlar diye düşünüyorum :D
Yanlış düşünce. Araç çalışırken ekstra yük bindirecek ekstra ekipman (çift amfili bir ses sistemi mesela) yoksa eğer orjinal takılsın. Zira sigorta tablasındaki kablolar, sigortalar ve diğer ekipmanlar orjinal ampere göre. Alternatör de aynı şekilde orjinal değeri beslemek için üretiliyor. Yüksek amperli akü takılınca alternatörü daha fazla yoracak. Özellikle eski arabada gereksiz bir aksiyon olur.
 
  • Beğeni
Tepkiler: Sailor
Yanlış düşünce. Araç çalışırken ekstra yük bindirecek ekstra ekipman (çift amfili bir ses sistemi mesela) yoksa eğer orjinal takılsın. Zira sigorta tablasındaki kablolar, sigortalar ve diğer ekipmanlar orjinal ampere göre. Alternatör de aynı şekilde orjinal değeri beslemek için üretiliyor. Yüksek amperli akü takılınca alternatörü daha fazla yoracak. Özellikle eski arabada gereksiz bir aksiyon olur.
Çok mantıklı. Ama bir sene sonra 1000 TL lik bir ses sistemi gelecek orjinale göre aldığımız yetersizlik yapmasın.
 
Herkese merhaba. VTR sensodrive vites topuzunu sökmeye çalışıyorum ama milim oynamıyor. Üstteki + - n yazan kapağı çıkardığımda altında da tutan çıkarılacak bir şey görünmüyor. Topuzun altindaki gri yuvarlak tablayı da çıkardım ama orada da bir şey bulamadım. Sökebilen nasıl söküleceğini bilen kimse var mı?
 
Herkese merhaba. VTR sensodrive vites topuzunu sökmeye çalışıyorum ama milim oynamıyor. Üstteki + - n yazan kapağı çıkardığımda altında da tutan çıkarılacak bir şey görünmüyor. Topuzun altindaki gri yuvarlak tablayı da çıkardım ama orada da bir şey bulamadım. Sökebilen nasıl söküleceğini bilen kimse var mı?

Selamlar, vites körüğünü sökün, sonra topuzu çekerek çıkartın. Dikkat edin yalnız ilk seferse baya zor çıkacaktır.
 
  • Beğeni
Tepkiler: EmreBHZ