İkizler - Citroen C2 1.4HDI SX Pack (KOTA DÜŞMANI)

  • Konuyu başlatan Konuyu başlatan cemdogu
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi
Öncelikle selamlar ismim Burak , Ankara da yaşıyorum eski c4 e hdi sahibi yeni c2 adayı olarak bi çırpıda okudum 13 sayfayı ve hiç bu kadar temiz bilgiyi , tecrübeyi ve paylaşımı bir arada görmemiştim ellerinize emeklerinize sağlık. Konya'dan çok sevdiğim bi kardeşiminde gıyaben muhabbeti geçmiş o 130-140 bg lik c2 :) Aracı aldıktan sonra da kısmet olursa sizlerle tanışmayı buluşmayı çok isterim ...
 
  • Beğeni
Tepkiler: Basri Amca
Öncelikle selamlar ismim Burak , Ankara da yaşıyorum eski c4 e hdi sahibi yeni c2 adayı olarak bi çırpıda okudum 13 sayfayı ve hiç bu kadar temiz bilgiyi , tecrübeyi ve paylaşımı bir arada görmemiştim ellerinize emeklerinize sağlık. Konya'dan çok sevdiğim bi kardeşiminde gıyaben muhabbeti geçmiş o 130-140 bg lik c2 :) Aracı aldıktan sonra da kısmet olursa sizlerle tanışmayı buluşmayı çok isterim ...

Eyvallah abim, tanıştığıma çok memnun oldum. İnşallah kısa zamanda yüzyüze de görüşeceğiz :)
 
Vay be, amma uzun zaman olmuş :) Çok sayfa olunca yorumlar azalıyor ister istemez ancak yine de kaldığımız yerden paylaşımlara devam.

Kerataya çok uygun fiyata Goodyear UG8 kışlıklar aldık. Neredeyse hiç kullanılmamış lastikler denk geldi gerçekten. Kullandığım 1 aylık süreçte çok memnun kaldım.

1d7056090478497a4674188a6f1b2466.jpg


Tabii jantları da boyamıştım, kapakları da garajda taktım sanayiye götürmeyi unuttuğumdan :)

a1e35b1007406760265deebe47307856.jpg


4bae6391c7eb4703abad6dd580a36721.jpg


Tabii daha sonraları muayene korkusu sardı. Aracımızdaki mercekli farları muayeneden geçirmek için halojen ampulleri taktık.
889b30cbeda43dbcebbfad4266b028c3.jpg

9120c8cec17eb15f865f7d7c7f027752.jpg
5639bd73af944fbad01883742cc082d8.jpg
bb0396c64996d9508723b812bba332b5.jpg


Ardından ver elini egzoz muayenesi. Sıkıntısız geçtik, tabii dışarıda yaptırdım :)

2ab43c97706a35b021f1f6aca90148d7.jpg


1 hafta kadar sonra da Tüvtürk Gölbaşı'na gidip muayene işlerini bitirdim. Süreci çok kısaltmışlar gerçekten 30dk içinde tüm işlerim bitmişti.

6c39169fbb97a23a49b1ecc4a4b576f8.jpg


Şu sıralar hak ettiği ilgiyi hiç gösteremiyorum kerata kızıma malesef. Ankara'nın harika altyapısı sağolsun safari edasındaki çamurların içinde durum heder oluyor. Buna bir de üniversite son sınıf olmam ve hayvani projelerim eklenince, değil yıkamak, bir kısım mekanik bakım ihtiyacını dahi yapamadım. Planlar :

- 1000 km sonra yağ bakımı geliyor. Motul yağlar neredeyse %60 daha pahalı. Bir kere aldık, ikincisi hayal gibi görünüyor ama bakalım :)
- Arka frenler Allah'ın cezası halen düzen tutamadı ve halen aldığım parçayı götürüp taktıramadım. Kampana frenlerin ses yaptığı yeryüzündeki tek araç kerata olabilir.
- Amfi ve tesisat düzenlemesi yapacağız, bagajı kullanımımız aşırı kısıtlandı. İlk bunu yaparız sanırım.
- Ön tampon tırnakları artık yalan oldu. Duruma göre tamirini becerebilirlerse yaptıracağım, yoksa yeni bir üst tampon+boya vs. kaçtı gibi görünüyor..
- Alt takımdan bir kısım sesler geliyor ama ona periyodik bakım gözüyle bakıyoruz artık, fix Citroen :) Bakımından sonra Dayı Rot Balans'a uğrarız mutlaka.

Vesileyle çok fazla, belki de uzun/sıkıcı ifadeler ile pek çok şey paylaştığımız bu başlıkları, sıkılmadan takip edip olumlu olumsuz yorumlarını esirgemeyenlere çok teşekkür ederim.
 
Son düzenleme:
Vay be, amma uzun zaman olmuş :) Çok sayfa olunca yorumlar azalıyor ister istemez ancak yine de kaldığımız yerden paylaşımlara devam.

Kerataya çok uygun fiyata Goodyear UG8 kışlıklar aldık. Neredeyse hiç kullanılmamış lastikler denk geldi gerçekten. Kullandığım 1 aylık süreçte çok memnun kaldım.

1d7056090478497a4674188a6f1b2466.jpg


Tabii jantları da boyamıştım, kapakları da garajda taktım sanayiye götürmeyi unuttuğumdan :)

a1e35b1007406760265deebe47307856.jpg


4bae6391c7eb4703abad6dd580a36721.jpg


Tabii daha sonraları muayene korkusu sardı. Aracımızdaki mercekli farları muayeneden geçirmek için halojen ampulleri taktık.
889b30cbeda43dbcebbfad4266b028c3.jpg

9120c8cec17eb15f865f7d7c7f027752.jpg
5639bd73af944fbad01883742cc082d8.jpg
bb0396c64996d9508723b812bba332b5.jpg


Ardından ver elini egzoz muayenesi. Sıkıntısız geçtik, tabii dışarıda yaptırdım :)

2ab43c97706a35b021f1f6aca90148d7.jpg


1 hafta kadar sonra da Tüvtürk Gölbaşı'na gidip muayene işlerini bitirdim. Süreci çok kısaltmışlar gerçekten 30dk içinde tüm işlerim bitmişti.

6c39169fbb97a23a49b1ecc4a4b576f8.jpg


Şu sıralar hak ettiği ilgiyi hiç gösteremiyorum kerata kızıma malesef. Ankara'nın harika altyapısı sağolsun safari edasındaki çamurların içinde durum heder oluyor. Buna bir de üniversite son sınıf olmam ve hayvani projelerim eklenince, değil yıkamak, bir kısım mekanik bakım ihtiyacını dahi yapamadım. Planlar :

- 1000 km sonra yağ bakımı geliyor. Motul yağlar neredeyse %60 daha pahalı. Bir kere aldık, ikincisi hayal gibi görünüyor ama bakalım :)
- Arka frenler Allah'ın cezası halen düzen tutamadı ve halen aldığım parçayı götürüp taktıramadım. Kampana frenlerin ses yaptığı yeryüzündeki tek araç kerata olabilir.
- Amfi ve tesisat düzenlemesi yapacağız, bagajı kullanımımız aşırı kısıtlandı. İlk bunu yaparız sanırım.
- Ön tampon tırnakları artık yalan oldu. Duruma göre tamirini becerebilirlerse yaptıracağım, yoksa yeni bir üst tampon+boya vs. kaçtı gibi görünüyor..
- Alt takımdan bir kısım sesler geliyor ama ona periyodik bakım gözüyle bakıyoruz artık, fix Citroen :) Bakımından sonra Dayı Rot Balans'a uğrarız mutlaka.

Vesileyle çok fazla, belki de uzun/sıkıcı ifadeler ile pek çok şey paylaştığımız bu başlıkları, sıkılmadan takip edip olumlu olumsuz yorumlarını esirgemeyenlere çok teşekkür ederim.
Elinize sağlık her şey için. Araba Bayadır sizde, sıkılma var mı, değiştirme planı vs
 
Elinize sağlık her şey için. Araba Bayadır sizde, sıkılma var mı, değiştirme planı vs

Eyvallah, yorumunuza gelen like'lardan anladığım kadarıyla okuyucularda sıkılma mevcut sanırım :)

Biz bu aracı Üniversite döneminde ulaşımı sağlamak için almıştık. Normal koşullarda görevini 1 sene sonra tamamlamış olacak. Ben ise, aracı üniversiteden sonra da elimde tutmayı ve imkan olduğu zaman 1.6 hdi swap, yeni bir renk ile restore etmeyi ve uzun seneler daha binmeyi düşünüyorum. Değiştirmeye kalksam, şu devirde ikinci el araçlara verilen onca para karşılığını verecek mi, neleri tekrar yapmam gerekecek vs. gibi çokça soru var. Oysa şu an masraflarının büyük kısmını yaptığımız, düzgün ve sağlıklı yürüyen, bir iki kaporta işi olan, buna ek olarak çok sevdiğimiz ve bağlandığımız da bir aracımız var. Hal böyleyken satmak, değiştirmek gibi düşüncemiz pek yok açıkçası.
 
Eyvallah, yorumunuza gelen like'lardan anladığım kadarıyla okuyucularda sıkılma mevcut sanırım :)

Biz bu aracı Üniversite döneminde ulaşımı sağlamak için almıştık. Normal koşullarda görevini 1 sene sonra tamamlamış olacak. Ben ise, aracı üniversiteden sonra da elimde tutmayı ve imkan olduğu zaman 1.6 hdi swap, yeni bir renk ile restore etmeyi ve uzun seneler daha binmeyi düşünüyorum. Değiştirmeye kalksam, şu devirde ikinci el araçlara verilen onca para karşılığını verecek mi, neleri tekrar yapmam gerekecek vs. gibi çokça soru var. Oysa şu an masraflarının büyük kısmını yaptığımız, düzgün ve sağlıklı yürüyen, bir iki kaporta işi olan, buna ek olarak çok sevdiğimiz ve bağlandığımız da bir aracımız var. Hal böyleyken satmak, değiştirmek gibi düşüncemiz pek yok açıkçası.
En temizi, en güzeli. Zaten çoktan bir bağ kurulmuştur ikinizin ve arabanın arasında :D
 
  • Beğeni
Tepkiler: cdogu
Tekrar Merhabalar!

Konuya yazmayalı epey olmuş. Final döneminin yoğunluğu, araya işlerimizin girmesi ve bir kısım mesele sebebiyle forumlara vakit ayıramadık. Cenk'in bir önceki post'undan sonra bir kısım güncellemeler yapıldı. Bunları müsadenizle paylaşmak isterim.

-Periyodik bakımlarımız tamamlandı. Yine motul yağ kullandık. Aşırı yükselen fiyatına rağmen, bir önceki değiştirmemizde çok memnun kalmıştık. Total yağlarından sonra araç daha rahat çalışıyor gibi geldi ikimize de. Bu sebeple farklı bir marka arayışına girmedik. Bakımda orjinal parçalar kullanıldı. Hatta nihayet, heryerde aradığımız karbonlu polen filtresini de bulduk. Bakım sırasında ön tamponu sökerek fiberciye gönderdik. Çatlamış olan alt ızgara düzeltildikten sonra, tampon braketleri tampona kaynatıldı. Bu sayede tekrar tırnak yapmaya uğraşmadan, aracın tamponlarını çamurluklara sabitleyebiliyoruz. Ufak tefek yamuklukları da fiberci ustamız halletmiş. Sol arka kampana tornaya daha evvel gitmişti ve kenarları temizlenmişti. Bu bakımda da sağ arka kampana tornacıya gitti. İki taraftaki el freni cırcırı değiştirildi. Fren sesi gitti.

- Bagajı düzenledik. Sürücü tarafı arka koltuğun arkasına 40x40, çok ince bir MDF sabitledik. Bu sayede amfiyi, amfi dönüştürücü aparatı sabitleyebileceğimiz, subwoofer'ın arkasında sallanmadan durabilecek bir düzenek elde ettik. Ayrıca amfiye gelen güç kablosunu sıfır bir kablo ve sigortayla değiştirerek, daha evvelden garajdaki farenin kemirdiği kabloları tamamen yenilemiş oldum. Tedbiri elden bırakmamak adına, MDF'nin üzerine bir sigortalık daha ekleyerek sistemi daha güvenli hale getirdim. Akünün yanında 1, bagajda 2, amfi üzerinde 3 olmak üzere, sistem bence tamamen güvenli.

- Uzun zamandır sol ön lastiğin kamber-kaster açısının yanlış olması sebebiyle, araç sola doğru çekiyordu. Direksiyonu düz tuttuğumuzda sola gidiyordu. Geçen haftalarda rotçumuzu ziyaret ederek detaylı bilgilendirme aldık. Bugün de Vatan Citroen Cemal Usta'mızın sayesinde, çok kaliteli işçilik yapan Çağ Oto Şase Servisi'ne gittik. Sol ön poryayı çekiç kullanmadan, özel bir aletle düzelterek tek işlem yaptı. Ardından araç Yusuf Oto Rot Balans'ta rot ayarı için sıraya girdi. Bu sefer uzun yola gideceğim için, takıntılı bir şekilde 4 kere lift'e çıktım. Sonunda kusursuz ayarı yakalayınca, demeyin keyfime. Uzun zamandır yamuk kullandığım için ilk 10-15 dakika yeni bir araç kullanıyormuşum gibi oldu resmen. Son etapta ise aracı, hiç yapmayacağımız bir şekilde sanayii yıkamasına verdim. Şööyle fırçalı mırçalı, bol hava tabancalı, kostik köpüklü. Neden? Çünkü C2 yazın tekrar polisaj işlemlerinden geçecek, Cenk'in tornasında şekillenecek. O yüzden rahat davranıyoruz.

Ve son olarak. Hakan Peugeot-Citroen'den uzun zamandır aradığımız döşeme klipslerini satın alabildim. Bu klipsler Peugeot-Citroen grubunda kapı eşik plastiklerini, tek kapı modellerde arka plastik iç trimi yerine sabitleyen arkadaşlar. Oldukça narinler ve soğuk havalarda yapılan söküm işlemlerinde kırılmaları 0,15 milisaniye sürüyor. Bizde bir değil, tam 4 tanesi eksikti. Bunları temin ettikten sonra evin yolunu tuttum.

Bu gelişmelerle beraber, C2'miz uzun yola hazır. Perşembe günü Ankara'dan Bolu'ya doğru yola çıkıyorum. Tercihim otoban olacak, zira yol şartlarının otobanda daha düzgün olacağına inanıyorum. Yine de tedbiren yanıma tamir kiti ve kar zinciri alacağım. Olur da başımıza oralarda bir iş gelirse, Bolu'daki Otopark üyelerinden yardım isterim :p
 
Detailturkey' den birileri ile karşılaşmak oldukça mutlu etti doğrusu, tekrardan kocaman bir Maşallah diyeyim Türkiye' nin en emek verilmiş C2' sine.
 
  • Beğeni
Tepkiler: Bilal
Selamlar herkese. Yine konuyu güncellemeyi ihmal etmişiz, kusura bakmayın. @burakcanyilmaz , ilginiz için teşekkür ederiz :)
Kaldığımız yerden devam edelim.

Öncelikle C2 kusursuz bir şekilde Bolu'ya yolculuğunu tamamladı, 3 günlük bir tatilin ardından geri getirdi. Minnacık arabada 4 kişi, bagajda subwoofer, 2 bavul, 3 kadar el çantası.... Neyse ki 2 araba gittik ve diğer araç ticariydi. Ankara'dan çıkarken 1 depo mazot aldım ve bütün Bolu maceramızı bu depoyla, hatta 2 diş mazot kalarak tamamladım. Dolayısıyla yüzümü güldürdü kerata :)

Hatta. ve Hatta! Sorunsuz bir şekilde Kartalkaya'ya tırmandı ve geri indi kendisi. Nice arabalar sağa çekip zincir takmak zorunda kalmışken, kerata gık demedi. Yolun keyfini çıkardı. Temiz dağ havasını içine çekti ve görevini tamamlamanın gururuyla sizlere şu pozu verdi :

grJ6zL.jpg


Ankara'ya dönüşün ardından güzelce yıkandı, paklandı.

Bir süre sonra kaskomuz bitecek. Aracı aldığımız gün yaptırdık kaskosunu biz. Hiç kesintisiz bir şekilde yaptırıyoruz. 14 yaşında bir araç için hasar kaydı 500 TL'nin altındaydı. Başımıza bir sıkıntı gelirse, ne yapacağız derdine düşmemek için yaptırmaya da devam edeceğiz mutlaka. Dedik ki, bu kasko'nun nimetlerinden faydalanmayacaksak neden para ödüyoruz?

Göçük Garaj Ankara ile anlaştık. Zira aracın tavanı dolu göçüklerinden mütevellit harita gibiydi. Aldığımız günden beridir yaptıracağız, yaptıracağız diye konuşuyorduk. İşini son derece düzgün yapan bir yer bulunca, hele de muhabbet sohbet gelişip samimi olunca. Bu sefer verdik gitti C2'yi. Araç 4 tam gün boyunca Göçük Garaj'da operasyon altına alındı. Kaç tane göçük çıktı dersiniz? Tavan, kaput, sağı solu dahil olmak üzere tam olarak 393 adet göçük sayıldı. Daha fazla olabileceği, şimdiki saydıklarını hallettikten sonra diğerlerini de çekeceklerini belirttiler. Eksper geldi, onayladı ve işlem başladı. Aynı gün kaskonun ikame aracından yararlandık ve evimize döndük. Oradaki arkadaşlar sağolsunlar, aklımız hiç kalmadı. Mütemadiyen fotoğraf gönderdiler, iç rahatlattılar. Sonuç olarak 1800 liralık Dolu Hasarı şeklinde belirecek bir hasar kaydı, hasarsızlığın bozulmaması ve mutlu birer Cem-Cenk.

Göçüklerden 2 tanesi küçük boya hasarıyla sonuçlandı. Zaten işlemlere başlamadan, Göçük Garaj bunun olabileceğini söylemişti. Göçüklerden 2 tanesi oldukça büyük, kenarları kırık vaziyetteydi. Boya hasarından kastımız, elle hissedilebilecek bir detay değil. Vernik katmanının altındaki metalik boyanın akmaya benzer bir şekle gelmesi. Göçük onarımında sıklıkla karşılaşılabilen, bence önceki halini düşünürseniz hiç de görünmeyen iki küçük detay.

zj7M26.jpg

6aLNQ7.jpg

36nzN2.jpg

RrlDX6.jpg

pbpnjm.jpg


Ve mutlu son :

k9y6AA.jpg


NnRD35.jpg


Bahsettiğim ufak kusur. Bundan bir tane daha var. Dibine girmeden anlamak mümkün değil.

albYj5.jpg


8a7zkQ.jpg



Ardından Cenk'in aldığı park sensörünü takmaya koyulduk. Şuncaaz arabada park sensörünü naaapacaaanız diyenleri duyar gibiyim, haklısınız. Ancak okuduğumuz okulda ciddi bir park sorunu var ve park desteğine dair her eklentiyi aracımıza eklemek istiyoruz. İlerleyen dönemlerde vitesi geri takınca aşağı inen dikiz aynasını da mutlaka yapacağım. Büyük özellik. Park sensörümüz aliexpress'ten. Orjinal tipteki park sensörlerinin aynısı diyebilirim. Piyasada satılan, arka tamponda çıkıntı yapan sensörlerden takmak istemedik. Hem sesleri hoş değil, hem ekransız versiyonları zor bulunuyor, hem de çok çirkin duruyor. Aliexpress seçeneklerindeki gri, bizim aracın rengine oldukça yakın çıktığı için tekrar boyamamız da gerekmedi. Çok güzel çalışıyorlar.

Öncelikle ölçüler alındı. Üreticinin tavsiyesi olan yüksekliğe getirildikten sonra, eşit aralıklar olması için kağıt bant üzerinde ölçüler aldı Cenk.

Em4Db8.jpg


Sonra verdi küsküyü. Yeni aldığımız matkap sayesinde hiç de zor olmadı.

jgG6Ln.jpg


Sonrasında sensörlerin arkasındaki çift taraflı bant ve şeffaf silikon desteğiyle sensörler yerine geçti. Sensörlerin etrafındaki contalar sayesinde, deliğe kusursuz bir şekilde oturuyor. Kesilen alandaki açık kısmı yalıtarak çamur, su gibi pisliklerin çıkmasına engel olurken, sensörün sabitlenmesinde büyük rol oynuyor. Sıfıra sıfır bir görüntü oluşuyor.

26Vayj.jpg


Ba5zEv.jpg


Sensör ekransız. Sadece buzzer'ı var. Zaten geri görüş kameramız olduğu için ekran takıp kalabalık yapmak ve ek iş çıkartmak istemedik. Geri görüş kamerasındaki rehber çizgimiz ve park sensörü aynı çalışıyor diyebilirim. Kameradaki kırmızı çizgiye geldiğimizde park sensörü kritik sesi çıkartıyor. Sarı alanda bip-bip yapıyor. Yeşil alanda ise bip-bip aralığı uzuyor. Yani kamera ve park sensörü kombine bir şekilde çalışıyor. Buzzer'ı subwoofer'ın yanına sabitledik. Sesi biraz yüksek. Belki ilerleyen dönemlerde kısmak için araya bir potansiyometre ekleyebiliriz, ya da direnç.

Bu arada planlarımız var. Garaj epey dağıldı. C2'nin iç trimleri tekrar ses yapmaya başladı. Hal böyle olunca organizasyon yapmamız gerekecek. Garajdaki alet çantalarını toparlayıp, eksikleri belirledikten sonra yeni aletler sipariş etmek istiyorum. Masa düzenini değiştirip, dolapların yerini değiştirip, aletlerin tamamını alet çantasından çıkararak duvara asma gibi bir düşüncem var. Bu esnada garajın üzerindeki bahçe sebebiyle oluşan, suyun verdiği tahribatı gidermek ve temizlik yapmak istiyorum. Planlarımız arasında yaz aylarında C2'mizi boyaya vermek ve bütün boya kusurlarını giderdikten sonra polisaj işlemlerini yapmak var. Brezilya'dan numune olarak gelen bir kısım boya koruma ürünümüz var elimizde, gereken ilgiyi göstermek için vakit ve nakit kolluyoruz diyebilirim.

Kerata'dan ve ikizlerden selamlar! Okuduğunuz için teşekkür ederim.
 
Hayırlı olsun hocam. Bir sorum olacaktı. Benim aracımda da dolu göçükleri mevcut. Kaskodan yaptırmak istiyorum ama siz bütün göçükleri hasarsızlık bozulmadan nasıl yaptırdınız :) Normalde 8-10 adet yaptırılıyor diye biliyorum ama yanlışta biliyor olabilirim.
 
  • Beğeni
Tepkiler: cemdogu
Hayırlı olsun hocam. Bir sorum olacaktı. Benim aracımda da dolu göçükleri mevcut. Kaskodan yaptırmak istiyorum ama siz bütün göçükleri hasarsızlık bozulmadan nasıl yaptırdınız :) Normalde 8-10 adet yaptırılıyor diye biliyorum ama yanlışta biliyor olabilirim.
Merhabalar.

Biz de hasarsızlık bozulacak diye korkmuştuk fakat aracın babamın üzerine olması ve babamın emekli olması sebebiyle bozulmadı. Ayrıca benim bildiğim kadarıyla hasarsızlığı bozan durum kusur oranı. Dolu hadisesi doğal afet olarak görülebileceğinden ötürü kusur belirlemesi yapılamıyor, mutlaka kullanıcı beyanıyla işlemler başlatılıyor. Vaziyeti anlaşmalı bir göçükçü ile görüşmenizi öneririm ben.

RNE-L01 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
 
  • Beğeni
Tepkiler: lozlevent
Merhabalar.

Biz de hasarsızlık bozulacak diye korkmuştuk fakat aracın babamın üzerine olması ve babamın emekli olması sebebiyle bozulmadı. Ayrıca benim bildiğim kadarıyla hasarsızlığı bozan durum kusur oranı. Dolu hadisesi doğal afet olarak görülebileceğinden ötürü kusur belirlemesi yapılamıyor, mutlaka kullanıcı beyanıyla işlemler başlatılıyor. Vaziyeti anlaşmalı bir göçükçü ile görüşmenizi öneririm ben.

RNE-L01 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
Bu dönem ki kaskom bitmeden görüşeyim. Umarım güzel bir usta bulurum ve anlaşma sağlayabilirim.
 
  • Beğeni
Tepkiler: cemdogu
Merhabalar.

Bir kısım güncellememiz oldu, kayda değer değil fakat burası bir günlük gibi olmuş. Yazmak istedik.

Enjektör değişiminden ve 16inç C4 jantlarına geçişten sonra araç oldukça hantallaştı. Turbo'nun hafif yağ attığını biliyoruz. Fakat kontrol ettiğimizde bunlarla alakalı çekiş düşüklüğü olmadığını anladık. Ustamız Cemal Usta, sağolsun debimetremizi çıkma bir debimetreyle değiştirdi. Çekiş az da olsa yerine geldi ancak hala 15 inç gibi değildi. Suçlunun C4 16 inç jantlar olduğu anlaşıldı. Fakat jantlar hem çok şık duruyor, hem de bizim yeni jant almaya paramız yok. Ne yapılabilir dedik ve aracı hafif bir şekilde yüklemeye karar verdik.

Planımız, C3 16Valf'lerde bulunan intercooler tertibatını takmak. Orjinal hava filtresini iptal etmek. Spor açık hava filtresi takmak. Ardından EGR iptali yaptırmak ve soft bir yazılımla, dumansız bir şekilde seyretmek. Bu hem yakıt tüketimimizi düşürecek, hem de anlamsız ağırlıktan kaynaklanan mutsuzluğumuzu giderecek.

Tabii ki bütün bu adımların ilki, katalizörün içinin boşaltılması oldu. Uzun zamandır tavsiye alıyordum. Keşke değiştirmeye imkanım olsaydı fakat katalizör için aracın 3'te 1 fiyatını istiyorlar. Hal böyle olunca, egzozcumuzun da önerisiyle katalizörü indirip, içerisini boşalttık. Görüntü oldukça vahimdi.

Motor tarafına bakan kısım tamamen siyahtı ve kurumla kapanmıştı. Normalde katalizörün bir tarafından baktığınızda, diğer tarafı az da olsa görmelisiniz. Seramik peteklerin araları açıktır. Fakat bizde tamamen siyahtı, katalizörün ortasına doğru seramikler dağılmıştı. Artık görevini tamamlamış bir katalizördü.

4pmQ0G.jpg


Çopur Egzoz, çok da uğraşmadı katalizörü kırmak için. Basit bir iki çekiç darbesiyle bu hale geldi. Sağlam katalizör böyle kolay çıkmaz.

JVLN3Q.jpg



Bariz bir çekiş artışı yaşamadık ancak üst devirlerde hafif bir canlılık söz konusu. Bu olay, yazılım yaptığımız zaman işimize yarayacak. EGR iptalinden de sonra bariz bir fark hissetmeyi bekliyorum.


Geçtiğimiz günlerde farların yine su aldığını fark ettik. Sanırım kapatma işinde hala ustalaşamadık... Geçen sene yaz da tozlandığı için açıp tekrar müdahale etmiştik.Bu sefer aracın yatacağı 2 günü ayarladım ve farları 10'ar saat kadar mengene üzerinde bıraktım. Başka çaresi yoktu.

Ayrıca ilk taktığımız röle kablosu,selektör attığımız zaman farları önce kısada yakıyor, sonra perdeleri kaldırıyordu. Üzerinde ufak bir geciktirici röle vardı. Bu da farlar kapalıyken atılan selektör performansını olumsuz bir şekilde etkiliyordu. Yeni röle tertibatımızda herhangi bir röle yok. Selektöre bastığınızda gecikme olmadan mercek perdelerini kaldırıyor.

Gece gece far ayak vidasını kırmasaydım tabii daha iyi olacaktı ama. İki farı da açtık.Eski silikon kalıntılarını temizledik. Far kasasındaki anormallikleri düzelttik. Kasayı önce kuru bir şekilde ısı tabancasıyla alıştırdım. Ardından bu sefer kaliteli bir silikon kullanarak farları 10 saat mengenede bıraktım. 2 far için toplamda 20 saatlik kuruma süresi, 4 saatlik toplam işlem süresi.Cenk far camlarının içinden polisaj yaparak bez izlerini giderdi. Bahaneyle muayene için taktığımız halojenleri tekrar xenon'a çevirdik. Yani artık tekrar bi-xenon'luyuz :)
Sinyal ampullerini ve teybi çalıştıran sigortayı da orjinal değeriyle değiştirdim. Kısadevre yaptırmamama rağmen, akü kutup başı sökük çalışmama rağmen patlamışlar. Statik elektrikten olduğunu düşünüyorum. Enteresan bir tecrübeydi.

zGRLnj.jpg


GZnN3Z.jpg

yGd1Vj.jpg



Tamponu topladık,ortalığı toparladık ve final verdik. Garajı ve aletleri de toparlama şansı buldum. Yoğun geçen kışın ardından epey çer çöp birikmişti. Şimdi çalışmaya hazır bir şekilde bizi bekliyor Doğu Garaj. Kısmetse garajın zeminini yıkamayı ve aydınlatma hususunda bir kısım güncellemeyi hedefliyorum.
 
Kat iptalinin ardından gelen güzel his bizde uzun süredir istediğimiz, enjektörleri değişirken gördüğümüz iyi halden de emin olduğumuz için yapılabilir performans iyileştirmelerine sıra gelmişti. Araca ilk etapta 1.4 16 valflik HDi motorların intercooler sistemini direkt takma düşüncemiz olsa da, maliyeti çok uyguna gelen 1.6 THP intercooler'ını fanı üzerinde çok uygun bir fiyata satın aldım. Cooler'ın çıktığı araç 60 küsur binde bir 207 RC idi ve sahibi daha büyük bir cooler takmak üzere çıkarmıştı.

Fanı malesef araca sığdıramadık ancak yine de hacmen daha büyük olduğu için görmezden gelebildik.







Sanayiye gittiğimde ilk işim Vatan Mekanik Cemal ustaya gidip tamponu indirmek oldu. Oradan klimacıya geçtim ve soğutmayan klimam için gaz bastırdım. Ancak oradaki usta işi becerememiş olsa gerek, klima soğutuyor ama arabanın devriyle müsemma saçma sapan bir ses çıkartıyordu.

Daha sonra işinde uzman bir klimacıyı buldum, Cönger Oto Klima. Buradaki usta aracı cihaza bağlayıp klima sisteminde aşırı gaz bulunduğunu iletti. Sistemin tüm yollarını cihaz ile temizleyip, gerekli vakumu sağladıktan sonra gramajına uygun gaz ve yağı bastı. Tüm problemlerim geçti ve standart gaz basım ücreti ile kurtuldum. (Çarpı 2 olması dezavantajı haricinde gayet memnunum)



Daha sonra Cemal abiye geri döndüm ve ön paneli sökmeye başladık.



Çevredeki tanıdık kaportacıya gidip, havalı testeresini kullanmak için müsade istedim. Abi de sağolsun yardımcı oldu, paneli cooler'ın rahatça sığacağı şekilde keserek genişlettik. Altına takılan kauçuk contaları da parçacıdan 3 tl'ye aldım.



Vatan Mekanik'e geri döndüm ve paneli yerine oturttuk. Cooler ile birlikte klima borularına çok yakın hatta arka kısımdan cooler'a zarar verdiğini görünce, hafif manivela ile klima kompresör borusunu uzaklaştırdık. Kırmadan yapabildiğimiz için pek mutluyum :)



O gün iyi yoruldum. Arabayı toparlayıp oradan ayrıldım. Borulama işini sonraki günlerde yapmak üzere, kat boşaltma işimizi yapan Çopur Egzoz Yücel abi ile görüşüp Cooler için gereken silikon hortumları öğrendim. 54-50 iki adet redüksiyon hortumu Ostim Hortum Market'ten uygun fiyata temin ettim.



Ertesi günlerde denk geldi, BoostER Performance'a bir arkadaşımızı götürmem gerekti. Tanışmaktan çok mutlu olduğum Erhan abi'nin işyerinden yazılım yaptırmış olarak çıktım :) Halihazırda kendisinden fiyat almayı düşünüyorken, gerçekten muazzam bir tesadüf oldu bu.

Bu esnada Cooler'ı hala bağlamamıştık, Erhan abi de yazılımını ona göre hazırladığını, zaten basınçta değişiklik yapılmadığını iletti. Bizim araçlarda mekanik wastegate dolayısıyla basınç yazılım tarafından kontrol edilmiyor.

Sonuç gerçekten çok güzeldi, bambaşka bir araç kullanıyormuşçasına heyecanlandık. DYNO'ya çıkarmadık ancak tahminimiz Cooler ile birlikte 68 beygirden 95-100 bandına ulaşmış olduğumuz yönünde.





Daha sonraki günün sabahı soluğu Çopur Egzoz'da aldım. İşlemlere direkt başladık. Cooler 1.6'nın olduğu için ağız yapısı oem'den farklı. Normalde sola doğru dönük olması gereken cooler girişleri bizimkinde tam yukarı bakıyor. Dolayısıyla yağ çubuğunu çok hafif şekillendirip, iki borunun ortasından çekilebilir hale getirdik. Manifolddan gelen kauçuk boru aracın orijinal hortumu zaten.



Yücel abi Turbo dozörünün ağzına kauçuktan bir adaptör yaparak genişletti ve bir tane silikon dirsek ayarladı. Böylece ortalarına direkt krom boruyu takabilir hale getirdi.



Kelepçelerini de taktıktan sonra ilk etapta şu şekilde teste çıktım.



İlk testte boru baaam dedi patladı :) Biz de aşağıdaki son halini verdik. Kaynakla krom ağızların ucuna çentik yapıldı ve manifold tarafındaki boruya çok ufak bir açı verilerek tansiyon azaltıldı, yapılan ek tig kaynağı ile birleştirildi. Cidden işçilikten daha memnun kalamazdım.




1 hafta kadar oldu, gerçekten aşırı memnun şekilde kullanmaya devam ediyoruz. Emeği geçmiş tüm ustalarıma teşekkür ediyorum.

Bu sıralar hava filtresi için çeşitli düşünceler içindeyiz, açık hava filtrelerine bakınıyorum.

Ayrıca önümüzdeki ay aracın tavan döşemesini tekrar yapacağız. Bu sefer döşemeci bir abimizin işbirliğiyle, BMW'lerin antrasit kumaşından bulabilirsem yapmayı istiyorum. Güneşliklerin boyanması ise DBY'de ColourLock ürünleri ile yapılacak.

Devam :)