Selamlar herkese. Yine konuyu güncellemeyi ihmal etmişiz, kusura bakmayın.
@burakcanyilmaz , ilginiz için teşekkür ederiz
Kaldığımız yerden devam edelim.
Öncelikle C2 kusursuz bir şekilde Bolu'ya yolculuğunu tamamladı, 3 günlük bir tatilin ardından geri getirdi. Minnacık arabada 4 kişi, bagajda subwoofer, 2 bavul, 3 kadar el çantası.... Neyse ki 2 araba gittik ve diğer araç ticariydi. Ankara'dan çıkarken 1 depo mazot aldım ve bütün Bolu maceramızı bu depoyla, hatta 2 diş mazot kalarak tamamladım. Dolayısıyla yüzümü güldürdü kerata
Hatta. ve Hatta! Sorunsuz bir şekilde Kartalkaya'ya tırmandı ve geri indi kendisi. Nice arabalar sağa çekip zincir takmak zorunda kalmışken, kerata gık demedi. Yolun keyfini çıkardı. Temiz dağ havasını içine çekti ve görevini tamamlamanın gururuyla sizlere şu pozu verdi :
Ankara'ya dönüşün ardından güzelce yıkandı, paklandı.
Bir süre sonra kaskomuz bitecek. Aracı aldığımız gün yaptırdık kaskosunu biz. Hiç kesintisiz bir şekilde yaptırıyoruz. 14 yaşında bir araç için hasar kaydı 500 TL'nin altındaydı. Başımıza bir sıkıntı gelirse, ne yapacağız derdine düşmemek için yaptırmaya da devam edeceğiz mutlaka. Dedik ki, bu kasko'nun nimetlerinden faydalanmayacaksak neden para ödüyoruz?
Göçük Garaj Ankara ile anlaştık. Zira aracın tavanı dolu göçüklerinden mütevellit harita gibiydi. Aldığımız günden beridir yaptıracağız, yaptıracağız diye konuşuyorduk. İşini son derece düzgün yapan bir yer bulunca, hele de muhabbet sohbet gelişip samimi olunca. Bu sefer verdik gitti C2'yi. Araç 4 tam gün boyunca Göçük Garaj'da operasyon altına alındı. Kaç tane göçük çıktı dersiniz? Tavan, kaput, sağı solu dahil olmak üzere tam olarak 393 adet göçük sayıldı. Daha fazla olabileceği, şimdiki saydıklarını hallettikten sonra diğerlerini de çekeceklerini belirttiler. Eksper geldi, onayladı ve işlem başladı. Aynı gün kaskonun ikame aracından yararlandık ve evimize döndük. Oradaki arkadaşlar sağolsunlar, aklımız hiç kalmadı. Mütemadiyen fotoğraf gönderdiler, iç rahatlattılar. Sonuç olarak 1800 liralık Dolu Hasarı şeklinde belirecek bir hasar kaydı, hasarsızlığın bozulmaması ve mutlu birer Cem-Cenk.
Göçüklerden 2 tanesi küçük boya hasarıyla sonuçlandı. Zaten işlemlere başlamadan, Göçük Garaj bunun olabileceğini söylemişti. Göçüklerden 2 tanesi oldukça büyük, kenarları kırık vaziyetteydi. Boya hasarından kastımız, elle hissedilebilecek bir detay değil. Vernik katmanının altındaki metalik boyanın akmaya benzer bir şekle gelmesi. Göçük onarımında sıklıkla karşılaşılabilen, bence önceki halini düşünürseniz hiç de görünmeyen iki küçük detay.
Ve mutlu son :
Bahsettiğim ufak kusur. Bundan bir tane daha var. Dibine girmeden anlamak mümkün değil.
Ardından Cenk'in aldığı park sensörünü takmaya koyulduk. Şuncaaz arabada park sensörünü naaapacaaanız diyenleri duyar gibiyim, haklısınız. Ancak okuduğumuz okulda ciddi bir park sorunu var ve park desteğine dair her eklentiyi aracımıza eklemek istiyoruz. İlerleyen dönemlerde vitesi geri takınca aşağı inen dikiz aynasını da mutlaka yapacağım. Büyük özellik. Park sensörümüz aliexpress'ten. Orjinal tipteki park sensörlerinin aynısı diyebilirim. Piyasada satılan, arka tamponda çıkıntı yapan sensörlerden takmak istemedik. Hem sesleri hoş değil, hem ekransız versiyonları zor bulunuyor, hem de çok çirkin duruyor. Aliexpress seçeneklerindeki gri, bizim aracın rengine oldukça yakın çıktığı için tekrar boyamamız da gerekmedi. Çok güzel çalışıyorlar.
Öncelikle ölçüler alındı. Üreticinin tavsiyesi olan yüksekliğe getirildikten sonra, eşit aralıklar olması için kağıt bant üzerinde ölçüler aldı Cenk.
Sonra verdi küsküyü. Yeni aldığımız matkap sayesinde hiç de zor olmadı.
Sonrasında sensörlerin arkasındaki çift taraflı bant ve şeffaf silikon desteğiyle sensörler yerine geçti. Sensörlerin etrafındaki contalar sayesinde, deliğe kusursuz bir şekilde oturuyor. Kesilen alandaki açık kısmı yalıtarak çamur, su gibi pisliklerin çıkmasına engel olurken, sensörün sabitlenmesinde büyük rol oynuyor. Sıfıra sıfır bir görüntü oluşuyor.
Sensör ekransız. Sadece buzzer'ı var. Zaten geri görüş kameramız olduğu için ekran takıp kalabalık yapmak ve ek iş çıkartmak istemedik. Geri görüş kamerasındaki rehber çizgimiz ve park sensörü aynı çalışıyor diyebilirim. Kameradaki kırmızı çizgiye geldiğimizde park sensörü kritik sesi çıkartıyor. Sarı alanda bip-bip yapıyor. Yeşil alanda ise bip-bip aralığı uzuyor. Yani kamera ve park sensörü kombine bir şekilde çalışıyor. Buzzer'ı subwoofer'ın yanına sabitledik. Sesi biraz yüksek. Belki ilerleyen dönemlerde kısmak için araya bir potansiyometre ekleyebiliriz, ya da direnç.
Bu arada planlarımız var. Garaj epey dağıldı. C2'nin iç trimleri tekrar ses yapmaya başladı. Hal böyle olunca organizasyon yapmamız gerekecek. Garajdaki alet çantalarını toparlayıp, eksikleri belirledikten sonra yeni aletler sipariş etmek istiyorum. Masa düzenini değiştirip, dolapların yerini değiştirip, aletlerin tamamını alet çantasından çıkararak duvara asma gibi bir düşüncem var. Bu esnada garajın üzerindeki bahçe sebebiyle oluşan, suyun verdiği tahribatı gidermek ve temizlik yapmak istiyorum. Planlarımız arasında yaz aylarında C2'mizi boyaya vermek ve bütün boya kusurlarını giderdikten sonra polisaj işlemlerini yapmak var. Brezilya'dan numune olarak gelen bir kısım boya koruma ürünümüz var elimizde, gereken ilgiyi göstermek için vakit ve nakit kolluyoruz diyebilirim.
Kerata'dan ve ikizlerden selamlar! Okuduğunuz için teşekkür ederim.