Karda Kaldık

  • Konuyu başlatan Konuyu başlatan Porsche
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi
Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...
arka aksı saglam geldı bana @berkertekin abı fıkrın nedır pekı bende merak ettım
Akstan emin değilim de sağ arka tekerlek çok net yamulmuş. En iyi ihtimal amortisörle jant doğrultma ister. Daha bunun diski var, kaliperi var bilmemnesi var. Maddi hasarı yüksek. Sahibine büyük geçmiş olsun.
Yalnız benim anlamadığım bir şey var. Geçen seferki kar furyasında babamın Fiesta ve üzerindeki aynı lastik SportContact'lar ile uzun yola çıktık. Çamurla karışık bahçeden çıkarkenki zorlanmam dışında bir sıkıntı yaşamadım, babam da yaşamadı. Hatta yol da aynı fotoğraflardaki şekilde hafif yokuş ve kar kaplıydı. Biz burada 1. olmazsa 2. viteste kalkarak gayet rahat ilerleyebildik. Hatta ben İstanbul'da çok daha ucuz ve az yol tutan lastiklerle Aydınevler'de 2 kış geçirdim. Bana sorarsanız yaz lastiğiyle de belli bir eğime kadar aracı kaldırıp ilerletmek mümkün. Biraz el ayak alışkanlığına bakıyor, biraz da arabanın ağırlık dağılımında çekişin olduğu akstaki oranına bakıyor. Muhtemelen Tiguan'da biraz arabanın müdahalesinden, biraz da ağırlık dağılımında ön tarafa %60 üstü ağırlık binmiyor o yüzden diye düşünüyorum.
Yokuş aşağı giderken ise yaz lastiğiyle bile kaya kaya bir arabaya vurmadan kurtulmanın yolları var. Yola girmeden aşağıya kadar iyice bakmak gerekiyor. Kurtulmanın ilk yolu bu :) Eğim yüksekse hiç girmemek gerekir zaten. Sonrasında da yol kenarlarında kar birikintisi var mı ona bakmak gerekiyor. Kar küreme aracı geçip yol kenarlarında kar biriktirdiyse o yolda başka arabalara vurmadan gerekirse kara saplayarak araba durdurulabilir. X1 ile bu kazayı yapmak ise affedilir gibi değil :(
Bu arada el alışkanlığı, tecrübe filan dedim ama yeni nesil araçlardaki çekiş kontrol sistemleri, ESP, ABS filan hep işi bozan unsurlar. Onlar yüzünden sürücüde tam inisiyatif kalamayabilir. Onu da şimdi düşündüm :)
skoda nın parcaları o kadar pahalımı yaw
Evet hocam, maalesef Skoda'nın parçaları da o kadar pahalı. Ben de 10-15 arası diyorum.
 
  • Beğeni
Tepkiler: Porsche ve Sailor
Akstan emin değilim de sağ arka tekerlek çok net yamulmuş. En iyi ihtimal amortisörle jant doğrultma ister. Daha bunun diski var, kaliperi var bilmemnesi var. Maddi hasarı yüksek. Sahibine büyük geçmiş olsun.
Yalnız benim anlamadığım bir şey var. Geçen seferki kar furyasında babamın Fiesta ve üzerindeki aynı lastik SportContact'lar ile uzun yola çıktık. Çamurla karışık bahçeden çıkarkenki zorlanmam dışında bir sıkıntı yaşamadım, babam da yaşamadı. Hatta yol da aynı fotoğraflardaki şekilde hafif yokuş ve kar kaplıydı. Biz burada 1. olmazsa 2. viteste kalkarak gayet rahat ilerleyebildik. Hatta ben İstanbul'da çok daha ucuz ve az yol tutan lastiklerle Aydınevler'de 2 kış geçirdim. Bana sorarsanız yaz lastiğiyle de belli bir eğime kadar aracı kaldırıp ilerletmek mümkün. Biraz el ayak alışkanlığına bakıyor, biraz da arabanın ağırlık dağılımında çekişin olduğu akstaki oranına bakıyor. Muhtemelen Tiguan'da biraz arabanın müdahalesinden, biraz da ağırlık dağılımında ön tarafa %60 üstü ağırlık binmiyor o yüzden diye düşünüyorum.
Yokuş aşağı giderken ise yaz lastiğiyle bile kaya kaya bir arabaya vurmadan kurtulmanın yolları var. Yola girmeden aşağıya kadar iyice bakmak gerekiyor. Kurtulmanın ilk yolu bu :) Eğim yüksekse hiç girmemek gerekir zaten. Sonrasında da yol kenarlarında kar birikintisi var mı ona bakmak gerekiyor. Kar küreme aracı geçip yol kenarlarında kar biriktirdiyse o yolda başka arabalara vurmadan gerekirse kara saplayarak araba durdurulabilir. X1 ile bu kazayı yapmak ise affedilir gibi değil :(
Bu arada el alışkanlığı, tecrübe filan dedim ama yeni nesil araçlardaki çekiş kontrol sistemleri, ESP, ABS filan hep işi bozan unsurlar. Onlar yüzünden sürücüde tam inisiyatif kalamayabilir. Onu da şimdi düşündüm :)

Evet hocam, maalesef Skoda'nın parçaları da o kadar pahalı. Ben de 10-15 arası diyorum.
uzuldum valla o zaman gecmıs olsun allah herkesı bu sekılde maddı olarak sarsıcı manevı olarakda korkutucu kazalar vermesın . ben kucuklugumde gecırdıgım bır kazadan dolayı kısın araba cıkarmıyorum. cunku benım herseyım tam olsa bıle adam goz gore gore kayıp vurabılıyor malum. cok acılse taksı kullanıyorum onun harıcı karda araba cıkarmayı coktan bıraktım ıstanbulda yım nasılsa uzun sure karlı bır sezon gecırmıyoruz
 
Akstan emin değilim de sağ arka tekerlek çok net yamulmuş. En iyi ihtimal amortisörle jant doğrultma ister. Daha bunun diski var, kaliperi var bilmemnesi var. Maddi hasarı yüksek. Sahibine büyük geçmiş olsun.
Yalnız benim anlamadığım bir şey var. Geçen seferki kar furyasında babamın Fiesta ve üzerindeki aynı lastik SportContact'lar ile uzun yola çıktık. Çamurla karışık bahçeden çıkarkenki zorlanmam dışında bir sıkıntı yaşamadım, babam da yaşamadı. Hatta yol da aynı fotoğraflardaki şekilde hafif yokuş ve kar kaplıydı. Biz burada 1. olmazsa 2. viteste kalkarak gayet rahat ilerleyebildik. Hatta ben İstanbul'da çok daha ucuz ve az yol tutan lastiklerle Aydınevler'de 2 kış geçirdim. Bana sorarsanız yaz lastiğiyle de belli bir eğime kadar aracı kaldırıp ilerletmek mümkün. Biraz el ayak alışkanlığına bakıyor, biraz da arabanın ağırlık dağılımında çekişin olduğu akstaki oranına bakıyor. Muhtemelen Tiguan'da biraz arabanın müdahalesinden, biraz da ağırlık dağılımında ön tarafa %60 üstü ağırlık binmiyor o yüzden diye düşünüyorum.
Yokuş aşağı giderken ise yaz lastiğiyle bile kaya kaya bir arabaya vurmadan kurtulmanın yolları var. Yola girmeden aşağıya kadar iyice bakmak gerekiyor. Kurtulmanın ilk yolu bu :) Eğim yüksekse hiç girmemek gerekir zaten. Sonrasında da yol kenarlarında kar birikintisi var mı ona bakmak gerekiyor. Kar küreme aracı geçip yol kenarlarında kar biriktirdiyse o yolda başka arabalara vurmadan gerekirse kara saplayarak araba durdurulabilir. X1 ile bu kazayı yapmak ise affedilir gibi değil :(
Bu arada el alışkanlığı, tecrübe filan dedim ama yeni nesil araçlardaki çekiş kontrol sistemleri, ESP, ABS filan hep işi bozan unsurlar. Onlar yüzünden sürücüde tam inisiyatif kalamayabilir. Onu da şimdi düşündüm :)

Evet hocam, maalesef Skoda'nın parçaları da o kadar pahalı. Ben de 10-15 arası diyorum.
Aslında annem yürüyormuş ama önünde bi adam durmuş haliyle annem de durmak zorunda kalmış. Arabaya ben gidince hafif hafif gidiyor gibi geldi ama zorlamak istemedik ve evimiz zaten baya yukarda olduğu içon hiçbir şekilde eve çıkartamazdık. Asr kapandıktan sonra araba hafof bi yürüyeyazdı zaten.
 
Son düzenleme:
  • Beğeni
Tepkiler: Sailor
Kar lastiğinin önemini anlatan bir konu daha geçmiş olsun :) Senin gibi bilinçli bir oğlu olduğu için ne kadar gurur duysa az :P
 
  • Beğeni
Tepkiler: Porsche
Zaten ya farklı firmadan yaptıracaklar yada yaptırmayacaklar. Kullandıkları sigorta şirketinden hiç memnun kalmadılar.
farklı yaptırmanın onemı yok artık o sıstemde polıce sahıbı mimli. fiyatları nasıl sunacaklar gor sımdı o sıgorta sırketlerının ana vasfı kasa her zaman kazanır
 
  • Beğeni
Tepkiler: Porsche
farklı yaptırmanın onemı yok artık o sıstemde polıce sahıbı mimli. fiyatları nasıl sunacaklar gor sımdı o sıgorta sırketlerının ana vasfı kasa her zaman kazanır
Tanıdık birkaç şirket var onlara başvuracaz vakti gelince eger olmazsa yaptırmayız. Yapacak başka birşey yok sonuçta.
 
  • Beğeni
Tepkiler: Sailor
Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...