KAPALI Kaza Sonrası Kaporta Durumu

Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...

Sanzeigen

Elit Apaçi
118
28
Marka
Yok
Merhaba, dün yağmurlu havada göz göre göre kaza yaptım. Lastikler kitlendi baya uzun süre araç kaydı. En sonunda da bir aracın arkasında buldum kendimi. Radyatör patladığından aracı çekiciyle sanayide aracın motor tarafıyla ilgilenen ustaya bıraktım. Tanıdık bir kaportacıya göstertecek aracı. Benim buradaki sorum şu resimdeki duruma göre hangi parçaların değişmesi gerekir, neleri tamiri olur ve hemen hemen ne kadar tutar?

Bazı parçaların fiyatlarını araştırdım.
Ön tampon 120 ile 200 TL arası değişiyor.
Sol far ise 200-250 TL arası.
Kaput tamir mi olur değişir mi, bunu da tam bilemedim.
Bir de gördüğüm kadarıyla ön panel yamuldu.

Tecrübelerinizi paylaşırsanız sevinirim.
WhatsApp Image 2020-04-23 at 22.29.18.jpeg
WhatsApp Image 2020-04-23 at 22.29.18 (1).jpeg
WhatsApp Image 2020-04-23 at 22.29.18 (2).jpeg
 
Geçmiş olsun öncelikle. Far tampon ve kaput değişir gibi görünüyor, ön panel genelde düzeltilebilir. Çamurluğun ucu da ufak bir işlem istiyor onu kurtarırlar muhtemelen.
 
Geçmiş olsun , @Toprak38 dedikleriyle fikrim aynı. Kaput düzelir mi bilmem ama düzeltilmesi , değişmesinden kötü olur diyede eklemek isterim.
 
Teşekkürler, peki bu sipariş ettiğim tamponun ve kaputun boyanması maliyetli olur mu, tam olarak nasıl oluyor bilginiz var mı?
bizim burda parça başı 300tl istiyorlar boyaya ben de geçenlerde yaptığım kazada çözümü şöyle bulmuştum

Sizin parçadan çok kaporta işçiliği ve boyacı masrafınız olur muhtemelen. Benim de hasarım buna yakındı sağ çamurluk, panjur, far, tampon, radyatör değişti. Tüm parçaları sıfır aldım boyatmadan teslim aldığım halde parçadan daha fazla işçilik vermiştim düzeltme işlemlerine, ben kaputu değiştirtmeden düzeltme yoluna gittim görünümü dert ediyorsanız pek önermem katlanan kaputtan pek hayır gelmiyo ki sizin hasar daha büyük kaputta
 
Geçmiş olsun , ustalar genelde düzeltme yapmak istemiyorlar parçayı değistiriyorlar .

Bu arada kazanın oluşunun nedenlerini biraz gözden geçirip muhakeme etmekte fayda var . Lastikler kötüydü de ondan mı oldu ? Veya lastikler kilitlenince mi oldu ? Bu sorunları gidermeye yönelik ne yapılabilir diye ...
 
Geçmiş olsun , ustalar genelde düzeltme yapmak istemiyorlar parçayı değistiriyorlar .

Bu arada kazanın oluşunun nedenlerini biraz gözden geçirip muhakeme etmekte fayda var . Lastikler kötüydü de ondan mı oldu ? Veya lastikler kilitlenince mi oldu ? Bu sorunları gidermeye yönelik ne yapılabilir diye ...
Lastikler daha yeniydi, ABS olmaması + zeminin ıslak olması bu durumu doğurdu. Takip mesafesini daha da fazla tutmam gerekiyormuş. Aracımı tanımış oldum bu olaydan sonra. Ona göre hareket edeceğim artık yağmurlu havalarda.
 
bizim burda parça başı 300tl istiyorlar boyaya ben de geçenlerde yaptığım kazada çözümü şöyle bulmuştum

Sizin parçadan çok kaporta işçiliği ve boyacı masrafınız olur muhtemelen. Benim de hasarım buna yakındı sağ çamurluk, panjur, far, tampon, radyatör değişti. Tüm parçaları sıfır aldım boyatmadan teslim aldığım halde parçadan daha fazla işçilik vermiştim düzeltme işlemlerine, ben kaputu değiştirtmeden düzeltme yoluna gittim görünümü dert ediyorsanız pek önermem katlanan kaputtan pek hayır gelmiyo ki sizin hasar daha büyük kaputta
Peki hocam bu saydığımız parçaları çıkma mı bulmam daha iyi yoksa, internetten mi almam iyi olur?
 
Peki hocam bu saydığımız parçaları çıkma mı bulmam daha iyi yoksa, internetten mi almam iyi olur?
Çıkma temiz bulabiliyorsanız çamurluk kaput gibi kaporta parçalarını çıkma alabilirsiniz. Ben karşılaştırdım parça başı fiyat farkı az diye sıfır almıştım. Tampon far gibi plastik parçaları sıfır almanızı öneririm çıkmada tırnaklar falan kırık olabilir. Tavsiyem aceleye getirmeyin farklı farklı yerlerden fiyat alın gerekirse tamponu daha sonra boyatırsınız acele etmemek lazım
 
Lastikler daha yeniydi, ABS olmaması + zeminin ıslak olması bu durumu doğurdu. Takip mesafesini daha da fazla tutmam gerekiyormuş. Aracımı tanımış oldum bu olaydan sonra. Ona göre hareket edeceğim artık yağmurlu havalarda.
Geçmiş olsun dostum. Yağmurlu havalarda motor freni kullanmakta ciddi yarar var. Bir musibet bin nasihattan iyidir derler ya öyle düşün. Sende ya da araçta ciddi bir sorun yok halledilecek şeyler. Bu olayı daha kötü bir şekilde de yaşabilirdin çok kafaya takma en kötü değişeceği 3-4 parça.
 
Lastikler daha yeniydi, ABS olmaması + zeminin ıslak olması bu durumu doğurdu. Takip mesafesini daha da fazla tutmam gerekiyormuş. Aracımı tanımış oldum bu olaydan sonra. Ona göre hareket edeceğim artık yağmurlu havalarda.
Hocam birde abs siz araçlarda direk freni kökleyince , bahsettiğiniz gibi kızaklama durumu oluyor . Basıp belli bir noktada bırakıp tekrar basınca bu durumun önüne geçilebileceğini duymuştum bu konuda tecrübeli birisinden . Ancak uygulama kıs mı bende de yok .
 
Hocam birde abs siz araçlarda direk freni kökleyince , bahsettiğiniz gibi kızaklama durumu oluyor . Basıp belli bir noktada bırakıp tekrar basınca bu durumun önüne geçilebileceğini duymuştum bu konuda tecrübeli birisinden . Ancak uygulama kıs mı bende de yok .
Geçmiş olsun dostum. Yağmurlu havalarda motor freni kullanmakta ciddi yarar var. Bir musibet bin nasihattan iyidir derler ya öyle düşün. Sende ya da araçta ciddi bir sorun yok halledilecek şeyler. Bu olayı daha kötü bir şekilde de yaşabilirdin çok kafaya takma en kötü değişeceği 3-4 parça.

Çok kısa bir andı ve hiç motor freni yapmaya vakit kalmadı ama ders oldu bana aracımı tanımış oldum.
 
Çıkma temiz bulabiliyorsanız çamurluk kaput gibi kaporta parçalarını çıkma alabilirsiniz. Ben karşılaştırdım parça başı fiyat farkı az diye sıfır almıştım. Tampon far gibi plastik parçaları sıfır almanızı öneririm çıkmada tırnaklar falan kırık olabilir. Tavsiyem aceleye getirmeyin farklı farklı yerlerden fiyat alın gerekirse tamponu daha sonra boyatırsınız acele etmemek lazım
Kaputu çıkma alırım diye düşünüyorum. Diğer parçaları sıfır alacağım sanırsam. Ön panel çektirilerek mi düzeltilir o ne olur onu bilmiyorum. Boyatma maliyeti ne kadar olur onu bilemiyorum hiç. Parçaları 800-1000 TL arası halledeceğimi düşünüyorum. Hatta yaşadığım ile yakın bir palio kaput ilanı buldum onun fiyatı 500 TL rengi beyaz.
 
Kaputu çıkma alırım diye düşünüyorum. Diğer parçaları sıfır alacağım sanırsam. Ön panel çektirilerek mi düzeltilir o ne olur onu bilmiyorum. Boyatma maliyeti ne kadar olur onu bilemiyorum hiç. Parçaları 800-1000 TL arası halledeceğimi düşünüyorum. Hatta yaşadığım ile yakın bir palio kaput ilanı buldum onun fiyatı 500 TL rengi beyaz.
rengi aynı olmadıkça sıfırından baya ucuz alman lazım ki mantıklı olsun, internetten baktım 500 küsür zaten sıfır siyah kaput. Parçacılardan sıfır hurdacılardan çıkma fiyatlarını al karşılaştır mümkün olduğunca aynı renk ara yoksa sıfırı 550 olan parçayı farklı renk 500 e çıkma aldıktan sonra boya işçiliği daha zorlaşacak
 
rengi aynı olmadıkça sıfırından baya ucuz alman lazım ki mantıklı olsun, internetten baktım 500 küsür zaten sıfır siyah kaput. Parçacılardan sıfır hurdacılardan çıkma fiyatlarını al karşılaştır mümkün olduğunca aynı renk ara yoksa sıfırı 550 olan parçayı farklı renk 500 e çıkma aldıktan sonra boya işçiliği daha zorlaşacak
Anladım, tamamdır teşekkürler. Tüm eksiklerini hallettim, tam araba oldu, burada tanıtırım diyordum, bu çıktı başıma...
 
Öncelikle geçmiş olsun, her olaydan bir ders çıkarmak lazım ki siz de gerekli dersleri çıkarmışsınız.

Kaputa bakılınca düzeltilir mi bilemedim ama değişilirse daha sağlıklı olur. Aksi taktirde çok fazla macun olacaktır. Maalesef ülkede özellikle kaput değişimi ile değer kaybı çok olacağı için sırf bundan dolayı kaput değişmeyen kişi sayısı da az değil yani durum size kalacaktır. Çıkma tercih edilmesi bence en mantıklısı olacaktır.

Öte yandan ön panel eğer yamulduysa düzeltilmesinin ne kadar sağlıklı olduğunu da kaportacıya sormak lazım. Sonuçta bir sonraki kazada darbeye karşı emmesi ne kadar iyi olur o da çok önemli eğer kötü absorbe ederse motorun da hasar alma olasılığı yüksek olacaktır. Durumu kötüyse eğer çıkma veya orjinal parça öncelikli tercih edilmeli, yan sanayi çok kaliteli değilse ön panelde bulaşmamak lazım.
Ön paneli takarken de zaten gönye ile ölçüp çekip takarlar mecbur zaten o sizi korkutmasın, şasi işlemli olmuyor onunla.

Radyatör çok önemli. Mümkün mertebe orjinal yada kaliteli yan sanayi tercih edin. Arabanın ciddi anlamda kaderi bu olacaktır. Çıkmaya bence bulaşmayın, yıllardır kullanılan ve paslanmış, kırık, çatlak çıkma olasılığı da var.

Tamponun bence bir önemi yok. Değişim mecburi zaten de kalitesiz yan sanayi de tercih edebilirsiniz. Tek farkı darbe emişi çok daha kötü olacaktır yani orjinal tamponun darbe alıp kendini düzeltebileceği bazı senaryolarda yan sanayi tampon çatlayıp kırılabilir.
Tamponun kendisinden ziyade ek parçaları yani çıtası gibi parçaları üstünden sağlam çıkarmaya bakın. Onların hepsi de ayrı kalem ve ciddi para tutabiliyor.

Farlar da bence çıkma bakın direkt. Diğer farın ayaklarını da kontrol edin eğer kırık varsa direkt değiştirin.

Harici olarak da ön düzene sokup arabanın altını komple baştan sona bir baktırın. Bazen darbenin şiddetiyle egsoz gibi parçalar yerinden çıkabiliyor, oynayabiliyor. Ayrıca rot ayarına falan kesin kesin baktırın.

Yani bakıldığında ucuz atlatmışsınız geçmiş olsun. Tahminim maximum 2000 lira civarı gibi ama parça fiyatlarına çok hakim değilim ve ustanın kurtardığı parçalar da önemli, siz ne değiştireceksiniz o da önemli.
 
Öncelikle geçmiş olsun, her olaydan bir ders çıkarmak lazım ki siz de gerekli dersleri çıkarmışsınız.

Kaputa bakılınca düzeltilir mi bilemedim ama değişilirse daha sağlıklı olur. Aksi taktirde çok fazla macun olacaktır. Maalesef ülkede özellikle kaput değişimi ile değer kaybı çok olacağı için sırf bundan dolayı kaput değişmeyen kişi sayısı da az değil yani durum size kalacaktır. Çıkma tercih edilmesi bence en mantıklısı olacaktır.

Öte yandan ön panel eğer yamulduysa düzeltilmesinin ne kadar sağlıklı olduğunu da kaportacıya sormak lazım. Sonuçta bir sonraki kazada darbeye karşı emmesi ne kadar iyi olur o da çok önemli eğer kötü absorbe ederse motorun da hasar alma olasılığı yüksek olacaktır. Durumu kötüyse eğer çıkma veya orjinal parça öncelikli tercih edilmeli, yan sanayi çok kaliteli değilse ön panelde bulaşmamak lazım.
Ön paneli takarken de zaten gönye ile ölçüp çekip takarlar mecbur zaten o sizi korkutmasın, şasi işlemli olmuyor onunla.

Radyatör çok önemli. Mümkün mertebe orjinal yada kaliteli yan sanayi tercih edin. Arabanın ciddi anlamda kaderi bu olacaktır. Çıkmaya bence bulaşmayın, yıllardır kullanılan ve paslanmış, kırık, çatlak çıkma olasılığı da var.

Tamponun bence bir önemi yok. Değişim mecburi zaten de kalitesiz yan sanayi de tercih edebilirsiniz. Tek farkı darbe emişi çok daha kötü olacaktır yani orjinal tamponun darbe alıp kendini düzeltebileceği bazı senaryolarda yan sanayi tampon çatlayıp kırılabilir.
Tamponun kendisinden ziyade ek parçaları yani çıtası gibi parçaları üstünden sağlam çıkarmaya bakın. Onların hepsi de ayrı kalem ve ciddi para tutabiliyor.

Farlar da bence çıkma bakın direkt. Diğer farın ayaklarını da kontrol edin eğer kırık varsa direkt değiştirin.

Harici olarak da ön düzene sokup arabanın altını komple baştan sona bir baktırın. Bazen darbenin şiddetiyle egsoz gibi parçalar yerinden çıkabiliyor, oynayabiliyor. Ayrıca rot ayarına falan kesin kesin baktırın.

Yani bakıldığında ucuz atlatmışsınız geçmiş olsun. Tahminim maximum 2000 lira civarı gibi ama parça fiyatlarına çok hakim değilim ve ustanın kurtardığı parçalar da önemli, siz ne değiştireceksiniz o da önemli.
Sağ olun tek şansımız herhalde motorun zarar görmemiş olması. Çok bilgilendirdiniz beni teşekkür ederim.
 
Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...