Klasik Araçlar ve Sıradışı Özellikleri

mgdedeoglu

Reis
7 Eyl 2016
3,232
9,855
5,320
36
Stuttgart
Tam konunun hakkı mıdır bilmem ama ikisi de bana çok ikonik geliyor. "This car has never been beaten nor dropped out owing to mechanical failure" yazısı da ayrı bir mevzu. Kamyonun adı da Mercedes Renntransporter bu arada.
 

Ekli dosyalar

  • 1.jpg
    1.jpg
    319.7 KB · Görüntüleme: 143
  • 2.jpg
    2.jpg
    339.5 KB · Görüntüleme: 116
  • 3.jpg
    3.jpg
    279.9 KB · Görüntüleme: 139
Son düzenleme:

mgdedeoglu

Reis
7 Eyl 2016
3,232
9,855
5,320
36
Stuttgart
Messerschmitt Bf 109'un motorundan yola çıkılarak yapılmış 44.5 litrelik (??) V12'lik motora sahip, tasarımcısı (veya mühendisi) Ferdinand Porsche olan, Hitler'in propaganda öğelerinden, 1939 yılında teorik olarak 600 km/s hıza ulaşması istenen ama bunu yapma şansı hiç olmayan garip şey.
https://www.supercars.net/blog/daimler-benz-t80/
 

Ekli dosyalar

  • 2016-04-23 13.03.02.jpg
    2016-04-23 13.03.02.jpg
    334.1 KB · Görüntüleme: 99
  • 2016-04-23 13.03.08.jpg
    2016-04-23 13.03.08.jpg
    360.4 KB · Görüntüleme: 121

Sailor

Kaptan
Beta Programı
6 Kas 2016
12,004
26,074
6,520
istanbul
Marka
Nissan
Abartma ben fikrimi söyledim. başlıktan uzaklaşirsak alacağımız keyif de o derece azalacagini düşünüyorum. bu yüzden sadece fikrimi söyledim. abartılacak durum yok
Konuyu acan zaten kendisi. Birak da "cerceveleri" kendi belirlesin. foruma geldiginden beri herkesi bir uyarma azarlama pesindesin ama foruma yon verebilecek durumda veya konumda oldugunu gercekten dusunmuyorum bosuna yorulma lutfen.
 
Son düzenleme:

by

Reis
17 Kas 2016
3,737
7,355
5,020
İstanbul
Marka
Peugeot
Messerschmitt Bf 109'un motorundan yola çıkılarak yapılmış 44.5 litrelik (??) V12'lik motora sahip, tasarımcısı (veya mühendisi) Ferdinand Porsche olan, Hitler'in propaganda öğelerinden, 1939 yılında teorik olarak 600 km/s hıza ulaşması istenen ama bunu yapma şansı hiç olmayan garip şey.
https://www.supercars.net/blog/daimler-benz-t80/

Nazi Almanyasi dedikten sonra oturup iki sefer dusuneceksin :). Bu adamlarin yaptiklarini denemeyi birak akil edemiyorlardi. O yillarda teknoloji olarak dunyanin bir numarasiydilar.
 

alfhonso

Hakan BIÇAK
Eski İnfazcı, Yeni Eğitici
Yönetici
Admin
9 Eyl 2016
24,655
1
64,534
6,820
34
Denizli
Marka
Mercedes
Konuyu dağıtmayalım, güzel başlık
 

Sirius

Panpa
18 Eyl 2016
1,768
7,816
4,420
Marka
Volkswagen
59Impala.jpg

1959 Impala... Rivayete göre aracı tasarlayan kişi bir trafik kazasında kaybettiği Japon sevgilisinin hatırasını yaşatmak için aracın arka tasarımını sevgilisinin kaşları ve gözlerine benzeyecek şekilde yapmıştır.
 

Porsche

GALERİCİ
8 Eyl 2016
11,127
23,291
6,520
İstanbul
Marka
Zirai Traktör
Ekli dosyayı görüntüle 14491
1959 Impala... Rivayete göre aracı tasarlayan kişi bir trafik kazasında kaybettiği Japon sevgilisinin hatırasını yaşatmak için aracın arka tasarımını sevgilisinin kaşları ve gözlerine benzeyecek şekilde yapmıştır.
Trafik kazasi değil Amerikanın Japonya ile savaştığı esnada asker olarak görev alan Chevrolet tasarımcısı bir adamın japon sevgilisi savaşta atılan bombaların birinin etkisiyle vefat ediyor. Impala'nın tasarımını yapan başka bir Chevrolet tasarımcısı hatta baş tasarımcı diye hatırlıyorum arkadaşının gizli gizli keskin çizgiler çektiğini görür ve sebebini sorar. Hikaye üzerine aracın arkasını japon kızlarının kaş ve göz hatlarına benzetir.
 

OnurOkullu

Profesör
4 Eki 2016
153
364
1,585
İstanbul
Marka
BMW
Ben de ilginç bir araba ekleyeyim,Amphicar Model 770
98ad44068419c6efb8db9aae315e1fb8-700.jpg

1960-65 arasında üretilen bu minik araç alman üretimi,askeri amaçla üretilmiş olan Volkswagen Schwimmwagen in soyundan geliyor,onun soyundan gelmesinin nedeni görünüşü değil tıpkı o araç gibi yüzebilmesi.

amphicar-ranking-the-cars-youtube.jpg

Bu minik araç 4 silindirli 1147 cc Triumph motoru kullanıyor,suda 7 knot karada iste 110 km/h saat hıza çıkabiliyor.4 ileri şanzımana sahip.

6690727811_a42f61e8cb_b.jpg 951fb9b8173effd615cc0b9fada0e04a.jpg WinAmphicar.jpg
Türkiye de bir kaç adet var hatta 1 tanesi müzede yanılmıyorsam,Hülya Koçyiğit de bu araca sahip döneminde bu araçla boğazı gezip denize girmiş ve gazetelere haber olmuş.Döneminin imkanlarına göre fazla yenilikçi hatta konsept ötesi bir araç,kesinlikle denemek isterdim :D
 

Sirius

Panpa
18 Eyl 2016
1,768
7,816
4,420
Marka
Volkswagen
'Onuk' videosunda bahsi geçen çift motorlu tospa. ''FITTIPALDI 3200''

Fittipaldi-VW-Beetle-01.jpg


1969 yılında yarış sezonun ardından Emerson Fittipaldi ülkesine dönmüş. Kasım ayında yapılacak olan 1000km Guanabara dayanıklılık yarışına katılmaya karar vermiş. Elinde bir yarış aracı bulunmayan Fittipaldi yarışmak üzere Brezilya'da parçaları oldukça yaygın olan Beetle'ı tercih etmiş. Nelson Brizzi, Ari Leber, Richard Divilla ve Fittipaldi kardeşlerden oluşan ekip -ağabeyi de hali hazırda modifiye kitleri, yarış direksiyonları ve Formula Vee araçları üreticisi imiş- başlamışlar düşünmeye bu aracı nasıl yarış aracına dönüştürürüz diye.

Fittipaldi-VW-Beetle-02.jpg


46hp'lik 1.3lt hacmindeki motorun hacmi 1.6'ya çıkarılmış. Yeni egzantrik, manifold ve karbüratör ile güç 130hp'ye çıkarılmış. Gücü daha da artırmak için çift motor kullanma fikrini ortaya atılmış. Krank milleri birleştirilmiş ve elastomerik conta kullanılmış, sonucunda ortaya 3.2lt 8 silindir bir makina çıkmış. 260hp güç ve 500 kg ağırlıkla oldukça başarılı bir güç/ağırlık oranı elde edilmiş. Şanzıman olarak ise Porsche 550'nin 5 ileri şanzımanı alınmış ayrıca ön süspansiyon, frenler ve direksiyon kutusuda Porsche'den alınmış. Aracın arka şasisi tamamen yeniden tubular olarak inşa edilmiş ve orijinal şasiye bağlanmış. Ayrıca aracın kalan arka gövdesi de fiberglass'tan yeniden yapılmış ve tavana soğutmayı desteklemek amacıyla hava kanalları bırakılmış.

Fittipaldi-VW-Beetle-03.jpg


Yarış öncesinde Jacarepagua pistinde ısınma turlarında Alfa Romeo T33 ve Ford GT40'ın hemen ardında 3. en hızlı turu atmayı başarmış. Yarışta ise ilk 1 saat boyunca yine Alfa T33 ve Ford GT40'ın ardında 3. sırada iken vites kutusu veya contadan kaynaklı arıza sebebiyle yarış dışı kalmış. Daha sonra araç satılmış, parçalara ayrılmış ve maalesef ki günümüze gelememiş.
 

Sirius

Panpa
18 Eyl 2016
1,768
7,816
4,420
Marka
Volkswagen
C3 Corvette ZL1 1969 Yılında Dünya'nın En Hızlı Arabası?

ZL1.jpg


1968 yılında Corvette small block 350cui 350hp ve big block 427cui 435hp seçenekleri ile alınabiliyordu. Big block motorun ağırlığı nedeniyle aracın dengesizliğini çözmek isteyen GM mühendisleri çözümü bu motorun alüminyum versiyonunu yapmakta buldu. Yeni alüminyum L88 430hp güç üretebiliyordu (ancak asıl gücünün 520hp söyleniyor) ve yüksek sıkıştırma oranları ile insanlar bir yarış aracının yol versiyonu olduğunu söylüyordu.
Giriş fiyatı 4781 dolar olan Corvette'nin ZL1 versiyonu eğer $4718'lık L88 Big Block ile alınmak isterse fiyat 2 katına çıkıyordu hal böyle olunca ZL1 oldukça düşük bir satış yakaladı.

Vette.jpg


Ancak işin aslına bakılırsa ZL1 tam bir f/p aracıydı, Motortrend'e göre gelmiş geçmiş en hızlı otomobildi. 0-400 metre 12.1sn idi ve max. 200mph (320km/s)'e ulaşabiliyordu. Dönemin supercar'ları Lamborghini Miura P400S'in ve Ferrari 365 GTB Daytona'nın fiyatı ise Corvette'in 2 katıydı.
 
Son düzenleme:
AdBlock Tespit Edildi!

OTOPARK.COM Forum'u Adblock ile kullanmanız bizi üzdü

Değerli ziyaretçimiz/üyemiz, OTOPARK.COM Forum ücretsiz bir oluşum olup, maliyetlerin karşılanması için reklamların yayınlanması gerekmektedir. Lütfen Adblock'u OTOPARK.COM'dan hariç tutunuz.

Tamam, AdBlock'u devre dışı bıraktım