KAPALI Leon FR mı Passat mı?

Tiffani

Profesör
57
Marka
Volkswagen
Arkadaşlar herkese selamlar,

Aralık ayı bitmeden sıfır araç alacağım. Şu an satmış olduğum aracım 2016 Style Dizel Manuel Leon

İkinci el düşünmüyorum ve 140 Bin TL bütçem var. Sizce;

Seat Leon 1.5 EcoTSi ACT 150 HP DSG FR mı yoksa
Volkswagen Passat 1.4 TSi 125 HP Manuel Comfortline mı?

Leonun Passata göre artısı (benzer fiyat koşullarında)
LED - Sunroof - 8" Geniş Ekran - Deri Koltuk - DSG Şanzıman - 1.5 EcoTSi 150 HP olması - Katlanır aynalar - Hayalet Gösterge - Karartılmış Camlar


Aynı segment değiller tabi ama fiyat benzer olunca bu iki araç arasında kaldım. Arasındaki fiyat 6-7 bin TL. Siz olsanız hangisini alırdınız?
 
Son düzenleme:
Ben donanım takıntılı biri değilim, comfortline Passatta donanım bakımımdan pekte zayıf değil. Üst segment, markası ve kalite algısı farklı bir araç. Eğer otomatik vites şart değilse, ben kesinlikle Pasaat alırım. Hatta Passatı bırak, Golfü de tercih ederim.

He ama şu da var, o paraya 1.5 Turbo Civic HB veriyorlarsa, pek düşünmeden onuda alabilirim (Leon yerine...)
 
Size bağlı,Donanıma takıntılı birisi iseniz kesinlikle Leon,ama unutmayın,Leon'un donanım harici ne golfe nede passatta herhangi bir artısı yok,Passat çok keyifli bir araç,sadece fiyatına göre yalıtımı biraz kötü.
 
  • Beğeni
Tepkiler: Tiffani
Şuan sıfır passatlarda baya kampanya var,sıfır faiz de var o yüzden DSG'de düşünebilirsiniz aslında.

dipnot:boşverin dsg ile arasında uçurum varmış :D
 
  • Beğeni
Tepkiler: Tiffani
İkisi arasında tereddütsüz şekilde Passat'ı tercih ederim. Leon yerine Audi'yi ziyaret edip A3'ler için de fiyat alabilirsiniz. C sınıfı alacaksanız da bari yolda gidişi daha kaliteli bir araç almış olursunuz.
 
çoçuk planınız varsa hiç düşünmeyin derim.bagaja araba çanta vb. yer kaplayan şeyler sığdıramadığınız için insanı sinir edebiliyor.Ön koltuk bir zamandan sonra artık bagaj oluyor. Öyle bir planınız yoksa birazda devir çevirmeyi seviyorsanız tabikii leon.
 
  • Beğeni
Tepkiler: Tiffani
Aklınıza, gönlünüze, keyfinize hangisi yatıyorsa o. :)

Bu iki şık arasında Passat derdim. VAG bünyesinden bir araba almak istiyorsunuz gibi gözüküyor, şıktakilere ek olarak mesela ben olsam Octavia sw, Karoq, Superb sw gibi farklı araçlara bakardım.
 
  • Beğeni
Tepkiler: Tiffani
Aklınıza, gönlünüze, keyfinize hangisi yatıyorsa o. :)

Bu iki şık arasında Passat derdim. VAG bünyesinden bir araba almak istiyorsunuz gibi gözüküyor, şıktakilere ek olarak mesela ben olsam Octavia sw, Karoq, Superb sw gibi farklı araçlara bakardım.

Üstat sunroof fetişini de ilk kez görüyorum :) Hay Allah iyiliğini versin..

Passat'ı seçin, fakat SuperB'i de göz ardı etmeyin derim.

Bana da ilginç geldi bu sunroof olayı. Yani bu arabamda önceki arabamda da sunroof yoktu ama bi eksikliğini de hissetmedim. Ama olsa iyi olurdu çok da şey yapmamak lazım.
Bu arada benim oyum passat'a her turlu limitleri, konforu çok daha yuksek. Ama diyorsanız ki ben oyuncak daha çok seviyorum, yaşım genç o zaman leon olabilir..
 
  • Beğeni
Tepkiler: Tiffani
bilgisi olan var mı ya da fark eden; bir ara 1 kuruş 1 kuruş artan yakıt fiyatlarını fark etmiştik ya onun gibi :D
sadece vw lerde hissediyorum özelliklede passatlarda(hacim olarak daha büyük olduğu için olabilir) trendlinedan highline a kadar, sessizlik seviyesi baya farklı oluyor. yoldan-tekerleklerden gelen ses seviyesi. fikriniz var mı?
 
  • Beğeni
Tepkiler: Tiffani
bilgisi olan var mı ya da fark eden; bir ara 1 kuruş 1 kuruş artan yakıt fiyatlarını fark etmiştik ya onun gibi :D
sadece vw lerde hissediyorum özelliklede passatlarda(hacim olarak daha büyük olduğu için olabilir) trendlinedan highline a kadar, sessizlik seviyesi baya farklı oluyor. yoldan-tekerleklerden gelen ses seviyesi. fikriniz var mı?

Evet, fark o bazı markalarda. Ford Focus, Fiat Egea,... bunlarda var. Passat'ta var mı bilmiyorum ama bence kesin vardır. Mesela bende joy paket kıvamında bmw vardı, arkadaşınk, xenonsuz gelişmiş göstergesiz olan paketti, diğer arkadaşımınki de öyleydi. Bak yemin ederim, direksiyonun deri kalitesi, sinyal kolunun sesi, sinyal sesine kadar farklıydı. Onlarda sürünce aynı şeyi söyledi. Dolu araba daha kaliteli oluyor. Genel olarak doğru bir kanı bence.
 
Evet, fark o bazı markalarda. Ford Focus, Fiat Egea,... bunlarda var. Passat'ta var mı bilmiyorum ama bence kesin vardır. Mesela bende joy paket kıvamında bmw vardı, arkadaşınk, xenonsuz gelişmiş göstergesiz olan paketti, diğer arkadaşımınki de öyleydi. Bak yemin ederim, direksiyonun deri kalitesi, sinyal kolunun sesi, sinyal sesine kadar farklıydı. Onlarda sürünce aynı şeyi söyledi. Dolu araba daha kaliteli oluyor. Genel olarak doğru bir kanı bence.
anladım. ben onları çok tecrübe etmedim. arkadaşımda trend düz vites passat var hiç kafamızda oluşan passat düşüncesi yok. bide belki karşılaştırmak olmaz ama 4motion 2.0 tdi passata bindim ön pencere açıkken bile arkaya doğru dürüst rüzgar sesi almıyor :D
leon passat karşılaştırmasında ayrıntıya girmeden ben olsam düz vites bir araç almazdım. kimsenin arabanın a sından haberi yok. adam otomatikse alıyor düzse geçip gidiyor. dsgli aracı kurallarına göre sürerseniz zaten bir talihsizlik başınıza gelmediği sürece sıkıntı yaşamssınız. kaldı ki dolu bir leon almış oluyorsunuz.
 
  • Beğeni
Tepkiler: Tiffani
İkisi arasında tereddütsüz şekilde Passat'ı tercih ederim. Leon yerine Audi'yi ziyaret edip A3'ler için de fiyat alabilirsiniz. C sınıfı alacaksanız da bari yolda gidişi daha kaliteli bir araç almış olursunuz.
Sportif karakter dahil her durumda Passat daha iyi. 90 la leonla limit döndüğün yerde muhtelemen 120 üstü hızlarda limite gelir passat. Geri kalan yalıtım,konfor,medenilik anlamında da passat
İkisi arasında aklımda tek bir soru işareti bile kalmadan passat derim. Sportiflik derken sadece dış görünüş için sportiflik isteniyor sanırım bu konuda leon tercih etmek mantıklı ama sürüş hissi olarak sportiflikten bahsediliyorsa leon bu konuda sadece sert olan süspansiyonlardan dolayı sert hissettirecek fakat bu sertliğin sürüş dinamiğine en ufak bir etkisi olmadığını viraja girince anlıyorsunuz, yani bu sertlik leonda sadece bir süs, dış görünüşteki sportifliğin arabaya binince ''puff'' olup uçmaması için yapılmış sanırım, bu durum ona sadece ''konforsuz araba'' diyebilmek için pas veriyor.

Sunroofun benim için tek işlevi ışıklarda durduğum zaman yukarıdaki saniyeye eğilip bükülmeden, şekilden şekle girmeden, kafamı kaldırınca bakabiliyor olmam.