Limitlerde Kullanmayı Öğrenmek İçin 4X4 mü Arkadan Çekermi ?

Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...

Mt.Akina

Reis
Beta Programı
18 Ocak 2017
5,579
1
22,226
5,670
Ankara
Marka
Ford
Okuduğum mesajlardan çıkardığım şu oldu benim önden çekerle başlamak en mantıklısı araç olarak otomatik seçmeliydim çünkü ayda birde olsa fazla uzun yol yapıyorum model ise ya mercedes a250 sport yada audi a5 2.0 tfsi ikiside önden çeker ama sizin bahsettiğiniz önden çeker galiba hatcback o yüzden mercedes daha mantıklı başlangıç için biraz güçlüler belki ama ben arabayı çabuk değiştirmeyi sevmiyorum en az 4 yıl kullanırım ilerisinde sıkıntı çekmek istemiyorum
Bana sorarsanız manuel almaya çalışın emin olun başka türlü limitlerde hakkıyla zevk almazsınız.İlla otomatik olacaksa da bol bol + -+- yapacağınız otomatik şanzımanınız olmalı
 

Ugur

Panpa
Destekçi
Beta Programı
10 Eyl 2016
2,295
6,325
4,270
.
Sırf uzun yol için otomatik almayın bence, uzun yolda manuel arabada vitesle debriyajla çok fazla işiniz olmuyor zaten. Limit kullanmayı öğrenmek istiyorsanız bence alacağınız arada biraz daha ucuz olsun ki olası bi olumsuzlukta daha ucuza işin içinden çıkın
 

Mt.Akina

Reis
Beta Programı
18 Ocak 2017
5,579
1
22,226
5,670
Ankara
Marka
Ford
Sırf uzun yol için otomatik almayın bence, uzun yolda manuel arabada vitesle debriyajla çok fazla işiniz olmuyor zaten. Limit kullanmayı öğrenmek istiyorsanız bence alacağınız arada biraz daha ucuz olsun ki olası bi olumsuzlukta daha ucuza işin içinden çıkın
Kesinlikle doğru Audi ya da Mercedes ile bariyerlerin tadına bakmak istemem,uzun yol varsa niçin otomatik gereksin ki?
 

TSIDSG

Panpa
10 Eyl 2016
2,399
9,449
4,970
İstanbul
Limitlerde sürmek için kesinlikle eski bir araba olmalı çünkü yeni araçlarda limitlere ulaşmadan ESP karşı koyuyor, hadi ulaştınız diyelim hissiz direksiyon ve kontrol pedalları bu sefer sürüşü baltalıyor,
Arkadan itişli arabalar cidden bilek istiyor önden çekerle çok alakasız sürüş tecrübesi sunuyor, önden çekerle başlanılır bence artık araç avucunuza iyice oturunca ve sürüş tekniklerine alışınca araç kaydığında gaza basmaya ve panik yapmamaya alışınca arkadan itişe geçilebilir. Arkadan itişi de eski BMW de yaşamak gerek bence :)
4 çeker araçlar önden kaymaya meyilli oluyor, yeni nesil 4 çekeri zorladığınız zaman sizin beklediğiniz gibi tepkiler vermiyor daha çok aracın o an ki durumuna karşılık tepkiler veriyor, simetrik 4 çeker kullanmak lazım da FWD ve RWD nin tecrübesi başka :)
 

Thexxox

Asfalt Kurutucu
25 Eki 2016
18
4
595
Birincisi aracı türkiyeden almayı düşünmüyorum yurt dışından alacagım için daha ucuza gelecektir ikinci konuda haklısınız ama işte her gün kullanacağım için arabayı hem gün içinde hemde türkiyede o yüzden otomatiği tercih ediyorum birazda rahatıma düşkün olmamdan dolayı zaten sportif kullanırken elim vitesten düşmeyecektir otopark.com da a250 sport incelemesi varmış yazısını okudum videosunu izledim arabanın yol kabiliyeti ve şanzıman konusunda negatif bir şeye rastlamadım hatta oldukça pozitifti yorumlardı tabiki direksiyonun hissizliği dışında
 

RYAN7R

Özg
Panpa
7 Eyl 2016
4,159
1
8,086
4,820
28
Ankara
Marka
Yok
Birincisi aracı türkiyeden almayı düşünmüyorum yurt dışından alacagım için daha ucuza gelecektir ikinci konuda haklısınız ama işte her gün kullanacağım için arabayı hem gün içinde hemde türkiyede o yüzden otomatiği tercih ediyorum birazda rahatıma düşkün olmamdan dolayı zaten sportif kullanırken elim vitesten düşmeyecektir otopark.com da a250 sport incelemesi varmış yazısını okudum videosunu izledim arabanın yol kabiliyeti ve şanzıman konusunda negatif bir şeye rastlamadım hatta oldukça pozitifti yorumlardı tabiki direksiyonun hissizliği dışında

Gayet güzel bir tercih olur A250 Sport, eğer süspansiyonları spor tip ise biraz konfor olarak üzebilir
 

TSIDSG

Panpa
10 Eyl 2016
2,399
9,449
4,970
İstanbul
Birincisi aracı türkiyeden almayı düşünmüyorum yurt dışından alacagım için daha ucuza gelecektir ikinci konuda haklısınız ama işte her gün kullanacağım için arabayı hem gün içinde hemde türkiyede o yüzden otomatiği tercih ediyorum birazda rahatıma düşkün olmamdan dolayı zaten sportif kullanırken elim vitesten düşmeyecektir otopark.com da a250 sport incelemesi varmış yazısını okudum videosunu izledim arabanın yol kabiliyeti ve şanzıman konusunda negatif bir şeye rastlamadım hatta oldukça pozitifti yorumlardı tabiki direksiyonun hissizliği dışında
A250 hayranı olduğum bir araç fakat manuel ile başlasan bence daha iyi olur :)
 

gOkO60

Profesör
22 Ara 2016
102
385
1,835
Önden çekişli araç size pilotaj konusunda çok fazla his ve heyecan vermez.Tabiki istisnai araçlar vardır mesela focus sti tarzı araçlarda ayağı gazdan çekmeden içeri meyilli hareketler yapıldığında arka taraf bviraz oynar ancak bu arkadan kayma hissiyatı arkadan itiş gibi olmaz.Önden çeker araç çok zorlanırsa kafadan kayar limitlerde gazdan ayak aniden çekilip dekompresyon yapılırsa aniden spin eğilimine girer.Tek avantajı 300 beygir limitine kadar(şase de önemli) pistlerde çizgi kasmak için uygun denilebilir.
Arkadan itiş ise bambaşkadır.Sizin pilotajınızı geliştirir.Kontra, sol ayak freni v.s. tekniklerin çoğu arkadan itiş araçlarda daha rahat uygulanır.Arkadan kayma sonrası yapılan kontranın diğer yönde biriken enerjiyi absorbe etmek için yapacağınız kontraya kadar düşünmenizi sağlar ve sonraki hamleleri refleks haline getirmenize sebebiyet verir.Arkadan kopma durumlarında gaz pedalı ile oynayarak adapte olabilir ve gerçek hayatta olası durumlarda rahatlıkla toparlamanızı sağlar.Arkadan itiş araçlar önden de kayar ancak önden kaydığında arkayı hareketlendirerek çizgiye girme durumu daha çabuk olur.Önden çekişli araçta gazdan çekip ya da dengeleyip aracın izine girmesini beklersiniz.
Dört tekerlekten tahrikli araçlar güç ve ağırlık dağılımı, süspansiyon yapğısı v.s. gibi bir çok etkenden farklılıklar gösterir.Genelde önden kayarlar ama ağırlık transferlerinde arkadan da kayabilirler.Kısacası aracı tanımadan güçlü bir awd araç kullanmak tehlikelidir.Dengeli gaz ile çizgi tutturmak zevklidir.Arkadan kayma durumunda kontra ve gaz etkisiyle toparlanma arkadan itişten daha çabuk olur.

Tabi bu yazdıklarım pist kullanımında olası senaryolar.Bu duruma aracın şase yapısı, iz genişliği, dingil mesafesi, yerden yüksekliği, süspansiyon geometrisi, lastikleri, motorun gücü, motorun konumu, aracın ağırlığı, çekiş sistemi ekipmanları(açık difransiyel, yarı kaymalı lsd, kilitli difransiyel vs.), aracın rüzgar direnci, lastiklerin yere basma açısı, gövdenin yana yatma açıları, fren sistemi, direksiyon sistemi, yolun durumu v.s. gibi onlarca etmen etkili olduğu için araçtan araca (aynı-farklı çekiş sistemli) farklı dinamikler doğabiliyor.
 
Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...
AdBlock Tespit Edildi!

OTOPARK.COM Forum'u Adblock ile kullanmanız bizi üzdü

Değerli ziyaretçimiz/üyemiz, OTOPARK.COM Forum ücretsiz bir oluşum olup, maliyetlerin karşılanması için reklamların yayınlanması gerekmektedir. Lütfen Adblock'u OTOPARK.COM'dan hariç tutunuz.

Tamam, AdBlock'u devre dışı bıraktım