Önden çekişli araç size pilotaj konusunda çok fazla his ve heyecan vermez.Tabiki istisnai araçlar vardır mesela focus sti tarzı araçlarda ayağı gazdan çekmeden içeri meyilli hareketler yapıldığında arka taraf bviraz oynar ancak bu arkadan kayma hissiyatı arkadan itiş gibi olmaz.Önden çeker araç çok zorlanırsa kafadan kayar limitlerde gazdan ayak aniden çekilip dekompresyon yapılırsa aniden spin eğilimine girer.Tek avantajı 300 beygir limitine kadar(şase de önemli) pistlerde çizgi kasmak için uygun denilebilir.
Arkadan itiş ise bambaşkadır.Sizin pilotajınızı geliştirir.Kontra, sol ayak freni v.s. tekniklerin çoğu arkadan itiş araçlarda daha rahat uygulanır.Arkadan kayma sonrası yapılan kontranın diğer yönde biriken enerjiyi absorbe etmek için yapacağınız kontraya kadar düşünmenizi sağlar ve sonraki hamleleri refleks haline getirmenize sebebiyet verir.Arkadan kopma durumlarında gaz pedalı ile oynayarak adapte olabilir ve gerçek hayatta olası durumlarda rahatlıkla toparlamanızı sağlar.Arkadan itiş araçlar önden de kayar ancak önden kaydığında arkayı hareketlendirerek çizgiye girme durumu daha çabuk olur.Önden çekişli araçta gazdan çekip ya da dengeleyip aracın izine girmesini beklersiniz.
Dört tekerlekten tahrikli araçlar güç ve ağırlık dağılımı, süspansiyon yapğısı v.s. gibi bir çok etkenden farklılıklar gösterir.Genelde önden kayarlar ama ağırlık transferlerinde arkadan da kayabilirler.Kısacası aracı tanımadan güçlü bir awd araç kullanmak tehlikelidir.Dengeli gaz ile çizgi tutturmak zevklidir.Arkadan kayma durumunda kontra ve gaz etkisiyle toparlanma arkadan itişten daha çabuk olur.
Tabi bu yazdıklarım pist kullanımında olası senaryolar.Bu duruma aracın şase yapısı, iz genişliği, dingil mesafesi, yerden yüksekliği, süspansiyon geometrisi, lastikleri, motorun gücü, motorun konumu, aracın ağırlığı, çekiş sistemi ekipmanları(açık difransiyel, yarı kaymalı lsd, kilitli difransiyel vs.), aracın rüzgar direnci, lastiklerin yere basma açısı, gövdenin yana yatma açıları, fren sistemi, direksiyon sistemi, yolun durumu v.s. gibi onlarca etmen etkili olduğu için araçtan araca (aynı-farklı çekiş sistemli) farklı dinamikler doğabiliyor.