KAPALI Makyajlı C200d (160 hp)

Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...

Oguzhan_Toretto

Profesör
55
Arkadaşlar İyi Pazarlar,

Premium araçların en azından düşük hacimde de olsa premium bir motora sahip olması gerektiğini savunurum. Bu sebepten CLA ve türevlerinde kullanılan 1.5 dci veya C200 d'de kullanılan 1.6 dci'ya karşı hep eleştri getirdim. Eleştirilerimin sebebi motorların Renault motoru olmasından çok, araçların premium gibi gitmesini sağlayacak motor olmamaları. 250 bin liralık CLA'nın 50 bin TL'lik Accent Blue'dan selektör yemesi gibi v.b.

Mercedes düşük hacimli dizel konusunda gelen eleştirileri dikkate almış olacak ki, makyajlı C200d'de geliştirdiği yeni 1.6 dizeli kullanmaya başladı. 160 hp gücündeki çif turbo dizel motor, 360 nm tork üretiyor. Şimdi ama Renault'un da 1.6 160'lık dizeli var, o olmasın dediğinizi duyar gibiyim :D Bu motor E220 d'de kullanılan motor parçalarının küçültülmesiyle elde edilmiş. Bu yeni motora 9G-Tronic şanzıman eşlik ediyor. Artık C200d hakettiği motora kavuştu diyebiliriz. 0-100 8,5 saniye, son sürat 225 km/h.

Konuyu dizel için açtım fakat yeni 1.5 litre turbo benzinli C200, hibrit motoruyla 198 hp güce sahip.

En kötüyü en sona bıraktım, C200d AMG satış fiyatı şu an için 332.900 TL :(
 
Mercedes 1.6lt Dizel (OM654 DE16) – Renault R9M 160 – Opel GM MDE 160 karşılaştırması merak edenler için.
https://www.sekizsilindir.com/2018/07/mercedes-om654-de16-renault-r9m-160.html
Sonunda motor Merso :D 1.6 dizelin geleceğini merak ediyorum, neredeyse eski 2.0 düzeyine geldiler.
Fiyatı görene kadar ne güzel gelmiştim.

O paraya o alınmaz şu alınırcılık yapmayacağım bu sefer

Konuyu otomobil seçimine taşıdım :p
Taşıdın da sanki otomobil seçebilecez bu fiyatlarla :D

Ben yeni farkettim bu makyajlı C'yi. Adamlar alıp satıyormuş bile breh breh breh
https://www.sahibinden.com/ilan/vas...-anadolu-2018-c-200-d-comfort-588482497/detay
https://www.sahibinden.com/ilan/vas...-anadolu-2018-c-200-d-comfort-596149090/detay
 
  • Beğeni
Tepkiler: alfhonso
Sonunda motor Merso :D 1.6 dizelin geleceğini merak ediyorum, neredeyse eski 2.0 düzeyine geldiler.
Emisyon normları oldukça zorluyor dizelleri. Haliyle geliştirmeye devam ediyorlar. Ek olarak üreticiler artık dizel talebinin azalmasını istese de tüketiciler henüz o yönde davranmadığından mecbur geliştirme de üretim de bir süre daha devam edecektir.
 
Emisyon normları oldukça zorluyor dizelleri. Haliyle geliştirmeye devam ediyorlar. Ek olarak üreticiler artık dizel talebinin azalmasını istese de tüketiciler henüz o yönde davranmadığından mecbur geliştirme de üretim de bir süre daha devam edecektir.
İçten yanmalıların biraz daha vakti var bence. Dizel hibrit seçeneği bence mantıklı olabilir, hatta dizellerin en büyük sorunu olan turbo boşluğu çözülebilir bu sayede.
 
İçten yanmalıların biraz daha vakti var bence. Dizel hibrit seçeneği bence mantıklı olabilir, hatta dizellerin en büyük sorunu olan turbo boşluğu çözülebilir bu sayede.
Dizelin üretim maliyeti fazla. Emisyon değerleri yüksek olduğu için düşürmek adına daha fazla geliştirme yapılması gerekiyor. Motor parçaları benzinli araca göre daha pahalı. Emisyon davaları, hileleri, basına sızdırılması v.b durumların sebebi de bu. Tüketicileri dizel motordan soğutmak, uzaklaştırmak istiyorlar. Maliyet azaltmak için dev otomobil şirketlerinin yaptığı hileler ortada. Kısacası dizel motorun geliştirilmesini geçtim, üretilmesini bile artık istemiyorlar. Ufak tefek geliştirmelerle belli bir yere kadar devam edecektir ama daha ekonomik üretim şekli bulunmadığı müddetçe köklü bir geliştirme beklememek lazım.
 
Son düzenleme:
  • Beğeni
Tepkiler: Oguzhan_Toretto
Hızlı gitmek tabiri herkesin beklentisine göre değişir. O yüzden o konuda ortak bir nokta bulamayız. Ama daha somut bir şey söylemek gerekirse en azından b ve c liginin 1.5 - 1.6 dizellerinden tokat yeyip durmasınlar yeter.
Hyundai örneğinden gidelim o zaman. Hyundai Mercedes'e göre çok daha hafif. Bunda Mercedes' in sahip olduğu ekipmanlar , güvenlik vs vs var. Üzerlerinde aynı motor olmasına rağmen Hyundai her türlü geçer Mercedes C'yi. Fakat burda atladığımız bir şey var. Hyundai deki motor modelin en üst gamındaki motor. Mercedes'deki ise ekonomi amaçlı üretilmiş ve markanın giriş motor seçeneklerinden biri. Premium araba , premium gitmek deyip markanın giriş seviyesindeki motorunu alıp kıyaslamak bence Mercedes'e haksızlık olur. Mercedes C300'e bin bak bakalım premium araba neymiş premium gidiş neymiş. Ülkemizdeki fahiş fiyatlar ve saçma vergilendirme diliminde dolayi kıyas yaparken yanlış yapabiliyoruz. Bu da yanıldığımız noktalardan biri
 
  • Beğeni
Tepkiler: Bilal
Premium gibi gitmekten kasıt ney hızlı gitmesi mi ?
Ben kendi bakış açımdan değerlendirirsem kıstasım şu olur; eğer aynı segmentten passat, mondeo, talisman, superb, insginia almayıp, daha fazla para ödeyerek C, 3, S60 veya A4 alıyorsam, konfor, yol tutuş, yalıtım, iç mekan kalitesi ve motor-şanzıman performansı anlamında daha iyi olmalarını beklerim. Bunu da aynı sınıftaki araçlara göre kıyaslayarak premium gibi konforlu olması, premium gibi iç mekan kalitesinin olması veya premium gibi gitmesi-yol tutması şeklinde tabir ediyorum. Yoksa 1.6 dizellerden alınan güçlerin aynı olduğunu, premium da olsa uçup kaçamayacağını hepimiz biliyoruz. Sen yapabilirsin, 109 hp 1.5 dci koyma 200 binden başlayan yıldız kaputunun altına. Accent'te 2011'den 1.6 128 hp crdi var, 3 yıldır 136 hp oldu ve B Sedan filo arabası olan bi araçtan bahsediyoruz. CLA'ya Lodgy motoru koymayıver Merso kardeş, C'ye fluence motoru koyma, bak Talisman'da 160'lık vardı, onu alıp onu koysaydın... Bu disiplinlerde nispeten normal araçların gerisine düşerse premiumlardan biri, parayı arabanın kalitesine değil de sadece adına, logosuna ve pazarlama başarısına vermiş ve kandırılmış gibi hissediyorum.
 
Hyundai örneğinden gidelim o zaman. Hyundai Mercedes'e göre çok daha hafif. Bunda Mercedes' in sahip olduğu ekipmanlar , güvenlik vs vs var. Üzerlerinde aynı motor olmasına rağmen Hyundai her türlü geçer Mercedes C'yi. Fakat burda atladığımız bir şey var. Hyundai deki motor modelin en üst gamındaki motor. Mercedes'deki ise ekonomi amaçlı üretilmiş ve markanın giriş motor seçeneklerinden biri. Premium araba , premium gitmek deyip markanın giriş seviyesindeki motorunu alıp kıyaslamak bence Mercedes'e haksızlık olur. Mercedes C300'e bin bak bakalım premium araba neymiş premium gidiş neymiş. Ülkemizdeki fahiş fiyatlar ve saçma vergilendirme diliminde dolayi kıyas yaparken yanlış yapabiliyoruz. Bu da yanıldığımız noktalardan biri
Mercedes'te motor falan yok. En azından bu zamana kadar ki düşük hacimliler markanın kendi motoru değildi. Araçların pahalı olduğu bölgelerde mercedes müşterisini gücendirmemek adına, koyulmuş olmak için koyulan motorlardı. Tamamen ekonomi odaklı çalışan ve müşteriler mercedes'e binebilsin diye tercih edilmiş motorlardı. Bu motorlarla da premium olmaktan uzaklardı. 160'lık dizel üniteyle birlikte ağırlık farkının bir anlamı kalmayacak. Hem ara hızlanmaları hem 0-100 değerleri b ve c liginin dizellerinden iyi olacak. 2.0 150 hp'lik passat'ın dizeliyle benzer, hatta yer yer daha iyi değerler de sunabiliyor bu 1.6 160'lık motor. İşte premium olmak budur.
 
Mercedes'te motor falan yok. En azından bu zamana kadar ki düşük hacimliler markanın kendi motoru değildi. Araçların pahalı olduğu bölgelerde mercedes müşterisini gücendirmemek adına, koyulmuş olmak için koyulan motorlardı. Tamamen ekonomi odaklı çalışan ve müşteriler mercedes'e binebilsin diye tercih edilmiş motorlardı. Bu motorlarla da premium olmaktan uzaklardı. 160'lık dizel üniteyle birlikte ağırlık farkının bir anlamı kalmayacak. Hem ara hızlanmaları hem 0-100 değerleri b ve c liginin dizellerinden iyi olacak. 2.0 150 hp'lik passat'ın dizeliyle benzer, hatta yer yer daha iyi değerler de sunabiliyor bu 1.6 160'lık motor. İşte premium olmak budur.
Altına imzamı atıyorum.
 
  • Beğeni
Tepkiler: Cenk
Mercedes şu an ki motorlarla 2-3 sene önce çıkmış olsaydı Türkiye de ne 3.20d nin ne 3.18i nin (3.20i nin şansı olurdu) ne de A4 ün esamesi okunmazdı tahminimce. Araba alacak param olsa 1.5 4matic C yi düşünürdüm ciddi ciddi. 170 bg lik N13 ün yokluğunda iyi iş yapacak gibi duruyor
 
Son düzenleme:
  • Beğeni
Tepkiler: by
Mercedes'te motor falan yok. En azından bu zamana kadar ki düşük hacimliler markanın kendi motoru değildi. Araçların pahalı olduğu bölgelerde mercedes müşterisini gücendirmemek adına, koyulmuş olmak için koyulan motorlardı. Tamamen ekonomi odaklı çalışan ve müşteriler mercedes'e binebilsin diye tercih edilmiş motorlardı. Bu motorlarla da premium olmaktan uzaklardı. 160'lık dizel üniteyle birlikte ağırlık farkının bir anlamı kalmayacak. Hem ara hızlanmaları hem 0-100 değerleri b ve c liginin dizellerinden iyi olacak. 2.0 150 hp'lik passat'ın dizeliyle benzer, hatta yer yer daha iyi değerler de sunabiliyor bu 1.6 160'lık motor. İşte premium olmak budur.

A160d bile var 1.5 dci 90 bg lik. Ya da bmw nin 3.16d 2.0 motor 116bg üreten motorlar var. Bunlar dediğin gibi belirli pazarlarda ucuza satılabilmesi ayrıca ortalama emisyon değerini düşürerek ceza almayı önlemek için var.
 
A160d bile var 1.5 dci 90 bg lik. Ya da bmw nin 3.16d 2.0 motor 116bg üreten motorlar var. Bunlar dediğin gibi belirli pazarlarda ucuza satılabilmesi ayrıca ortalama emisyon değerini düşürerek ceza almayı önlemek için var.
Markayı da anlıyorum. Neticede adamlar para kazanmak için bu işi yapıyor. Belli pazarlara yönelik tedbirler almaları gerek. Ama ben de bir müşteri olarak premium araçtan beklenti içindeyim haliyle. 1.6 dizel bir araba öyle uçup kaçmaz, ekstra bir performans beklentisinde de değilim. Fakat C+ ve D+ araçların sahip olduğu ağırlık düşünüldüğünde bizim normal C segmentlere koyulan dizel motorlar maalesef vasat hale geliyor. Bu noktada mercedes'in yaptığı gibi en azından düşük hacim dizel bile olsa 150-160-170 hp'lik motor geliştirmesi içine gir ki diğer 1.5 - 1.6 dizeller arasında bir farkın olsun. En azından normal markaların dizellerine göre bir farkın olsun. Müşteri olarak bu yönde bir beklenti içindeyim.
 
A160d bile var 1.5 dci 90 bg lik. Ya da bmw nin 3.16d 2.0 motor 116bg üreten motorlar var. Bunlar dediğin gibi belirli pazarlarda ucuza satılabilmesi ayrıca ortalama emisyon değerini düşürerek ceza almayı önlemek için var.
Esasında ucuza satılabilmesi için değil. Avrupa da ki çevre antlaşmaları gereği fabrikalar karbon ayak izini belli sınırlar dahilinde tutmak zorunda. Neredeyse aynı maliyette ki aracın ucuza satılma sebebi de zannediyorum ki karlılıktan feragat ediliyor (BMW nin araç başı karlılık oranı %35 civarı yüksek bir rakamdı). Şu an çalıştığım firmada mesela bütün araçlar benzinli çünkü Almanyaya da ihracat yapıyoruz Avrupa menşeili bir gıda firması ve hesaplamalarımızda bu araçlarda karbon ayak izi hesaplamasında kullanılmakta :)
 
  • Beğeni
Tepkiler: GARAJ TV
Markayı da anlıyorum. Neticede adamlar para kazanmak için bu işi yapıyor. Belli pazarlara yönelik tedbirler almaları gerek. Ama ben de bir müşteri olarak premium araçtan beklenti içindeyim haliyle. 1.6 dizel bir araba öyle uçup kaçmaz, ekstra bir performans beklentisinde de değilim. Fakat C+ ve D+ araçların sahip olduğu ağırlık düşünüldüğünde bizim normal C segmentlere koyulan dizel motorlar maalesef vasat hale geliyor. Bu noktada mercedes'in yaptığı gibi en azından düşük hacim dizel bile olsa 150-160-170 hp'lik motor geliştirmesi içine gir ki diğer 1.5 - 1.6 dizeller arasında bir farkın olsun. En azından normal markaların dizellerine göre bir farkın olsun. Müşteri olarak bu yönde bir beklenti içindeyim.

Ben açıkcası C+ sınıfı diye bir şeyi çok göremiyorum. Tabii gidip kullanmadım ama şuan piyasadaki c sınıfları ile çok farklı olduğunu sanmıyorum
Ağırlık diyoruz da C serisi olsun 3 serisi olsun sınıfının en hafif arabaları.
Eski premium demek kalite ile birlikte teknoloji de demekti. Motor-şanzıman teknolojisi de buna dahil ama artık herkes arabalarını teknoloji ile donatıyor ve herkes bu teknolojileri ortak kullanıyor 100 lerce örneği var sıralamaya gerek bile yok o yüzden premium kavramı geçmişe göre çok değiştiğini düşünüyorum. Artık premium demek görülmeyen kısım altyapı ve süspansiyon kalitesi demek sadece torsiyon bağımsız olarak da bakmamak lazım. Çünkü her bağımsız da kaliteli olmuyor (bkz:vectra tersi örneği: ford fiesta) . Ben mesela süspansiyon dengesine çok önem veriyorum. Bir araba benim için hem köpek gibi yol tutuyor hem de konfor sunuyorsa premium sınıfa adım atmış demektir. Mesela yeni fiesta içini beğenmesem de bence şuan b sınıfının premium arabasıdır.
 
  • Beğeni
Tepkiler: mcanerg
Esasında ucuza satılabilmesi için değil. Avrupa da ki çevre antlaşmaları gereği fabrikalar karbon ayak izini belli sınırlar dahilinde tutmak zorunda. Neredeyse aynı maliyette ki aracın ucuza satılma sebebi de zannediyorum ki karlılıktan feragat ediliyor (BMW nin araç başı karlılık oranı %35 civarı yüksek bir rakamdı). Şu an çalıştığım firmada mesela bütün araçlar benzinli çünkü Almanyaya da ihracat yapıyoruz Avrupa menşeili bir gıda firması ve hesaplamalarımızda bu araçlarda karbon ayak izi hesaplamasında kullanılmakta :)

Aynı şeyi demişiz :)
 
  • Beğeni
Tepkiler: mburakozgen
Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...