KAPALI Mazda 3 Sedan

man28

Asfalt Kurutucu
4 Haz 2019
103
41
695
34
Marka
Volvo
Arkadaşlar Merhaba

Bir kaç gün önce V40'a bakmıştım bayide ama küçük geldiği için sedan araçta karar kıldık. Bügün de Mazda 3 Sedana test sürüşü yaptım. İki aracı kıyaslamayacağım ikisi de şık araçlar ama sormam gereken bir şey var size.

Mazda 3'ün dizel olan modelini test ettim, benzinli araç yokmuş test için ama ben benzinli sedan düşünüyorum bunun da sebebi dizel hantal kalır diye çünkü turbo da yok uzun yolda, otobanda rampada araçta 5 kişi varken beni üzmesi için korkuyorum.

Ama dizelde tork daha yüksek ve kafam karıştı.

ikisinin de özelliklerini atıyorum.

Benzinli motor:

Motor tipi: SKYACTIV-G 1.5 L
Hacim(cc) : 1496
Maksimum güç (PS / dd): 120/6000
Maksimum tork(Nm/dd): 150/4000
Sıkıştırma oranı 14,0:1

Dizel motor:

Motor tipi: SKYACTIV-D 1.5 L
Hacim(cc) : 1496
Maksimum güç (PS / dd): 105/4000
Maksimum tork(Nm/dd): 270/1600-2500
Sıkıştırma oranı 14,8:1

Arkadaşlar araç hoşuma gitti. tek kafama takılan motor. Kendi aracım atmosferik motor olduğu için otobanda/şehir içinde rampalarda bayılması streesinden dolayı araç değiştiriyorum en çok.

Şimdi sıfır bir araç alıp bu stresi yaşamak istemiyorum. Dizelde tork yüksek, bunun artısı benzinliye göre olur mu? Mesela 120-130 km ile giderken, klima açık araçta 5 kişi var otobandaki rampalarda beni üzer mi?
Benzinli veya Dizel Motorun burada birbirine artısı eksisi nedir. Bu tür sürüşte benzinli mi artı sağlar dizel mi. Veya ikisi de az mı kalır yada yeterli mi olur.
araç 2018 model Power donanımlı sedan. 140 bin TL fiyat aldım. burada tek düşündüğüm motor.
 

Sinistra

Elit Apaçi
16 May 2019
69
36
970
43
Marka
Volkswagen
Aile olduğunuz için sedan araçta karar kıldığınız doğru olmuş; şimdi anlık hızlanmaları yani ivmelenmeleri sağlayan torktur. Düşük devirde yüksek tork bu bakımdan büyük avantajdır. Mazda 3 çok güzel bir araç ancak benzinli versiyonunda tork düşük bu bakımdan anlık ivmelenmelerde ve rampalarda yine aynı sorunu yaşarsınız. Dizelde tam tersi düşük devirde yüksek tork ve turboda olduğundan hoşunuza gidecektir. Amerikanlar diyodu heralde "Beygir arabayı sattırır, tork ise yürütür." Dizeli tavsiye ederim ancak mazda 3 yıl sonunda yada 2020 başında yeni kasası gelicek diye biliyorum. Bu alacağınız yeni kasa olmayacak bu durumda ben sizin yerinizde olsam honda civic rs passat 1.4 tsi ve ya superb 1.4 tsi larada bakarım hem güzel yürür hemde geniştir.
 
Son düzenleme:

petrich

Profesör
7 Eyl 2016
536
880
1,820
İzmit
Marka
Mazda
Öncelikle şunu belirtmek lazım dizel motor turbo dizel. Bu motorlar arasında dizelin benzinliye göre yakıt avantajı 1-2lt yi geçmiyor, performans olarakta birbirlerine benzerler. Yani dizel için aradaki fiyat farkını ödemek pek anlamlı değil.

Aklınıza takılan tek kısım performans kısmıysa şöyle söyliyim günlük kullanımda sizin bu araba gitmiyor diye düşündüreceğini sanmıyorum. Fakat tüketimi düşürmek için devri sürekli düşük tutmak istemesi ani hızlanmak istediğinizde gaz pedalına biraz daha fazla basmanızı gerektirecektir bunun sebebi vites düşürmesini tetiklemek böylelikle daha rahat hızlanma sağlayabilirsiniz. ( Yani olması gerekenden bir tık fazla basmak.)

Yüksek hızda otoban seyahatinde duruma göre bir alt vitesi tercih etmeniz arabanın hız kaybetmesini önleyecektir.

Ben 4 kişi full bagaj ile Sofya otobanında 150-160 kmh üzeri hızlarda yaklaşık 300km boyunca sol şeridi kapatarak yüksek hacimli almancı dizellerinin arasında hiç sellektör yemeden gidebildiğime göre üzecek derecede performansız değil. Tabi bu yüksek hızlarda o arabaların arasında bazen kendinizi kaptırıp daha da hızlanmak istediğinizde zaten gaza sonuna kadar bastığınızı fark edebiliyorsunuz.

Eski mazda kullanıcısı olan @Sailor aracını satıp turbo benzinliye geçiş yaptı performans olarak ondanda fikir almak lazım ne kadar fark ettiğini hakkında.

Sonuç olarak üzmez ama vay anasını ne gidiyo bu arabada dedirtmez. Performans beklentisi varsa turbolu araç almak daha mantıklı olacaktır.
 

Sailor

Kaptan
Beta Programı
6 Kas 2016
12,004
26,074
6,520
istanbul
Marka
Nissan
Arkadaşlar Merhaba

Bir kaç gün önce V40'a bakmıştım bayide ama küçük geldiği için sedan araçta karar kıldık. Bügün de Mazda 3 Sedana test sürüşü yaptım. İki aracı kıyaslamayacağım ikisi de şık araçlar ama sormam gereken bir şey var size.

Mazda 3'ün dizel olan modelini test ettim, benzinli araç yokmuş test için ama ben benzinli sedan düşünüyorum bunun da sebebi dizel hantal kalır diye çünkü turbo da yok uzun yolda, otobanda rampada araçta 5 kişi varken beni üzmesi için korkuyorum.

Ama dizelde tork daha yüksek ve kafam karıştı.

ikisinin de özelliklerini atıyorum.

Benzinli motor:

Motor tipi: SKYACTIV-G 1.5 L
Hacim(cc) : 1496
Maksimum güç (PS / dd): 120/6000
Maksimum tork(Nm/dd): 150/4000
Sıkıştırma oranı 14,0:1

Dizel motor:

Motor tipi: SKYACTIV-D 1.5 L
Hacim(cc) : 1496
Maksimum güç (PS / dd): 105/4000
Maksimum tork(Nm/dd): 270/1600-2500
Sıkıştırma oranı 14,8:1

Arkadaşlar araç hoşuma gitti. tek kafama takılan motor. Kendi aracım atmosferik motor olduğu için otobanda/şehir içinde rampalarda bayılması streesinden dolayı araç değiştiriyorum en çok.

Şimdi sıfır bir araç alıp bu stresi yaşamak istemiyorum. Dizelde tork yüksek, bunun artısı benzinliye göre olur mu? Mesela 120-130 km ile giderken, klima açık araçta 5 kişi var otobandaki rampalarda beni üzer mi?
Benzinli veya Dizel Motorun burada birbirine artısı eksisi nedir. Bu tür sürüşte benzinli mi artı sağlar dizel mi. Veya ikisi de az mı kalır yada yeterli mi olur.
araç 2018 model Power donanımlı sedan. 140 bin TL fiyat aldım. burada tek düşündüğüm motor.
Dizelini almayin benzinlisini alin mutlaka. Rampada veya yokusta asla bayilmaz . 1.4 tsi gibide ucup kacmaz ama. Normal kullaniciyi her sekilde tatmin eder kisaca ozeti
 

hondapower

Profesör
3 Şub 2017
735
1,058
2,270
İstanbul
Marka
Honda
benzinli tavsiye: octavia,honda civic sedan Rs.
dizel tavsiye: megane sedan, civic sedan.

ben olsam bu yakıt fiyatlarında kesinlikle dizel alırdım. megane sedan dizel ve civic sedan dizel arasında test sürüşü yapıp içime sineni alırdım.
 

Sailor

Kaptan
Beta Programı
6 Kas 2016
12,004
26,074
6,520
istanbul
Marka
Nissan
benzinli tavsiye: octavia,honda civic sedan Rs.
dizel tavsiye: megane sedan, civic sedan.

ben olsam bu yakıt fiyatlarında kesinlikle dizel alırdım. megane sedan dizel ve civic sedan dizel arasında test sürüşü yapıp içime sineni alırdım.
Bu yakit fiyatlarinda asil benzinli alinir. Bakim maliyetlerini ve alirken olusan fiyat farkini unutuyorsunuz. Ariza cikarirsa hele daha felaket durum. Pompada dizel ile benzinli arasinda fark neredeyse yok.1 litre az yakmak icin niye dizel alinsin ? Hele tum dunyada yavas yavas kalkan eski bir teknolojiden bahsediyorsak.
 
  • Beğeni
Tepkiler: Akın

hondapower

Profesör
3 Şub 2017
735
1,058
2,270
İstanbul
Marka
Honda
Bu yakit fiyatlarinda asil benzinli alinir. Bakim maliyetlerini ve alirken olusan fiyat farkini unutuyorsunuz. Ariza cikarirsa hele daha felaket durum. Pompada dizel ile benzinli arasinda fark neredeyse yok.1 litre az yakmak icin niye dizel alinsin ? Hele tum dunyada yavas yavas kalkan eski bir teknolojiden bahsediyorsak.
alırken pahalıya aldığın aracı satarken de pahalıya satarsın. belki bir ihtimal üzerine kar bile yaparsın.
araç arıza çıkaracak diye alınıyorsa herkes atmosferik alsın sorun kökünden çözülsün.
pompada dizel ile benzin arasında fark yok. 1 depo ile yapılan kilometrede fark var.
octavia ve honda civic rs ile megane dizel arasında nasıl 1 litre fark oluyor?
tüm dünyada kalktığı doğru ben de destekliyorum. keşke bugün bütün motorlar tedavülden kalksa da herkes elektrikli kullansa. fakat ülkenin bu şartlarında dizel teknoloji türkiyede baya gider.
 
  • Beğeni
Tepkiler: Bilal ve Sirius

bt

Takipçi
Destekçi
Beta Programı
8 Eyl 2016
18,037
7
51,372
6,820
Kocaeli
Marka
Opel
Arkadaşlar Merhaba

Bir kaç gün önce V40'a bakmıştım bayide ama küçük geldiği için sedan araçta karar kıldık. Bügün de Mazda 3 Sedana test sürüşü yaptım. İki aracı kıyaslamayacağım ikisi de şık araçlar ama sormam gereken bir şey var size.

Mazda 3'ün dizel olan modelini test ettim, benzinli araç yokmuş test için ama ben benzinli sedan düşünüyorum bunun da sebebi dizel hantal kalır diye çünkü turbo da yok uzun yolda, otobanda rampada araçta 5 kişi varken beni üzmesi için korkuyorum.

Ama dizelde tork daha yüksek ve kafam karıştı.

ikisinin de özelliklerini atıyorum.

Benzinli motor:

Motor tipi: SKYACTIV-G 1.5 L
Hacim(cc) : 1496
Maksimum güç (PS / dd): 120/6000
Maksimum tork(Nm/dd): 150/4000
Sıkıştırma oranı 14,0:1

Dizel motor:

Motor tipi: SKYACTIV-D 1.5 L
Hacim(cc) : 1496
Maksimum güç (PS / dd): 105/4000
Maksimum tork(Nm/dd): 270/1600-2500
Sıkıştırma oranı 14,8:1

Arkadaşlar araç hoşuma gitti. tek kafama takılan motor. Kendi aracım atmosferik motor olduğu için otobanda/şehir içinde rampalarda bayılması streesinden dolayı araç değiştiriyorum en çok.

Şimdi sıfır bir araç alıp bu stresi yaşamak istemiyorum. Dizelde tork yüksek, bunun artısı benzinliye göre olur mu? Mesela 120-130 km ile giderken, klima açık araçta 5 kişi var otobandaki rampalarda beni üzer mi?
Benzinli veya Dizel Motorun burada birbirine artısı eksisi nedir. Bu tür sürüşte benzinli mi artı sağlar dizel mi. Veya ikisi de az mı kalır yada yeterli mi olur.
araç 2018 model Power donanımlı sedan. 140 bin TL fiyat aldım. burada tek düşündüğüm motor.
Dizelde turbo var. Benzinde yok. 2015 benzinli power sense Sedan kullanıyoruz, dizel Power donanım da yakın bir arkadaşımda var. O yüzden ikisini kıyaslayabilirim. Dizelin tek avantajı yüklüyken sunduğu torktur. Tüketim olarak benzinlisine göre aralarındaki fiyat farkını karşılayacak bir tüketim avantajı yok. Sessizlik konusunda motor ısındıktan sonra ikisi de iyi, tabii benzinli bir tık daha iyi. Sürüş keyfi olarak devir çevirebilme konusunda da benzinlinin doğal bir avantajı var.
Araç bayılması konusunda strese girmenize gerek yok. Şahsi aracım 2001 model 1.2 75hp atmosferik. Bu araçla daha dün dik yokuşu tam doluyken klima açık 3. viteste de olsa 110-120 civarları çıktım. Doğru vitesi seçip yüksek devirden korkmazsanız tüm atmosferikler bahsettiğiniz senaryoların üstesinden gelebilir. Devir kesiciye girebilen manuel modu da var ama Mazda'nın otm. vitesi zaten gereken vitesi seçip tırmanabiliyor. Belki koltuğa yapıştırmaz ama çıkamayacağı rampa yok diyebilirim.
Siz standart olarak düşük/orta devir araba kullanmaya alışıp yüksek devir sesinden çekinen biriyseniz, gerekirse donanımdan feragat edip gidin dizel alın, benzinli atmosferik motorlar ihtiyaç duyulan çekişi sağlamak için 5500rpm üstü devir ister. Ayağınızı kulağınızı buna alıştırırsanız benzinde kesinlikle sıkıntı yaşamazsınız.
Küçük bir tavsiyem daha var, alabilirseniz Power Sense alın. Bu arabanın hakkı odur.
 
Son düzenleme:

Sailor

Kaptan
Beta Programı
6 Kas 2016
12,004
26,074
6,520
istanbul
Marka
Nissan
alırken pahalıya aldığın aracı satarken de pahalıya satarsın. belki bir ihtimal üzerine kar bile yaparsın.
araç arıza çıkaracak diye alınıyorsa herkes atmosferik alsın sorun kökünden çözülsün.
pompada dizel ile benzin arasında fark yok. 1 depo ile yapılan kilometrede fark var.
octavia ve honda civic rs ile megane dizel arasında nasıl 1 litre fark oluyor?
tüm dünyada kalktığı doğru ben de destekliyorum. keşke bugün bütün motorlar tedavülden kalksa da herkes elektrikli kullansa. fakat ülkenin bu şartlarında dizel teknoloji türkiyede baya gider.
Arabada asla kar yapilmaz. Anahtari cevirin zarar edersiniz 0 km de ozellikle. Cunku parasal karla satsaniz bile paranin degeri her gecen gun degisiyor. 90 polo alip 95 e satarsaniz yeni polo 100 milyar olmustur zaten gene alamazsiniz.
E tabi fazla para verilirse fazla fiyata satilir.
Ben benzinli turbo ile istanbulda 6.5 litre yakiyorum. Dizellerle neredeyse ayni yani degeri.
Cogu yeni benzinli motorun dizelle farki neredeyse yok litre bazinda. Ama tabi bu degeri dizelde dikkatsiz kullanimda benzinde dikkatli kullanimda elde ediyorsunuz o baska.
Acikcasi yok dpf yok katki gar gar calismasi gec isinmasi vs derken cok soguyorum dizelden
 
  • Beğeni
Tepkiler: man28

man28

Asfalt Kurutucu
4 Haz 2019
103
41
695
34
Marka
Volvo
Arkadaşlar yorumları okudum ama istediğim cevabi alamadım. Araçlar markalar motor konularında çok fikrim yok yalnız, farklı marka önerileri bana sadece zaman kaybettiryor.

Ben bu araçta karar kıldım. Benzinli mi dizel mi konusunda yardım istiyorum. Bu iki seçenekten tek beklediğim hangisinin performansı yüksek olur. Yakıt maliyeti önemli değil. Çünkü çok bir şey farketmiyor. Bakım maliyetini de geçtim.

Yorumlarda kimisi torku yüksek olduğu için dizeli seçin demiş, kimisi kesinlikle benzinli demiş. Ben şehir içi dışında ailemle şehir disina cikiyorum. 5 kişi araçta varken rampalarda benzinli mi daha rahat gider, dizel mi.

Burada bakım maliyeti, yakıt maliyetini geçtim. Öğrenmek istediğim şeylerler bunlar mesela, 120-130 km uzun yol hızında sabit giderken araç atmosferik motor diye devir 3000 lere geliyorsa veya gizli rampada vites dusurup bağırıyorsa ben bu parayı kendimce çöpe atmış olurum ve 2 gün sonra zararına satarım.
 

Toprak

Toprak
Faforitçi
Beta Programı
8 Eyl 2016
6,863
26,212
5,720
Ankara
Marka
Skoda
Dizel bence nakit para elinde varsa tercih sebebi olabilir. Onun dışında krediyle alınıyorsa aradaki misal 20bin tl faizle oluyor 25 30bin tl. Hadi dizelin farkı 20bin iyi kötü satarken çıkar da faiz yalan olan para sonuçta.

Krediyle alınacaksa ucuz olanı alın derim ben ha yok cepte varsa o kadar para o zaman tartışılır
 
  • Beğeni
Tepkiler: hondapower

man28

Asfalt Kurutucu
4 Haz 2019
103
41
695
34
Marka
Volvo
Dizelini almayin benzinlisini alin mutlaka. Rampada veya yokusta asla bayilmaz . 1.4 tsi gibide ucup kacmaz ama. Normal kullaniciyi her sekilde tatmin eder kisaca ozeti

Sanırım eski aracınız mazda 3. Siz benzinli mi kullandınız dizel mi? 120-130 km ile giderken devir kaçlarda oluyor dizel ve benzinli için? Çok yüksek performans beklentim zaten yok. Tek istediğim Araç full doluyken, yasal hızlarda 130-140 km bağırmadan yorulmadan rampada vs beni üzmesin yeter
 
  • Beğeni
Tepkiler: Sailor

man28

Asfalt Kurutucu
4 Haz 2019
103
41
695
34
Marka
Volvo
Mesela yaşadığım yerde uzun hızlı ve dik bir rampa var yaklasık 1 km. Burada arkadaşımın dizel turbolu clio aracı tatmin edici şekilde çıkamıyor.. Aracı da 1.5 80 beygir turbo dizel manuel
 

hondapower

Profesör
3 Şub 2017
735
1,058
2,270
İstanbul
Marka
Honda
Arabada asla kar yapilmaz. Anahtari cevirin zarar edersiniz 0 km de ozellikle. Cunku parasal karla satsaniz bile paranin degeri her gecen gun degisiyor. 90 polo alip 95 e satarsaniz yeni polo 100 milyar olmustur zaten gene alamazsiniz.
E tabi fazla para verilirse fazla fiyata satilir.
Ben benzinli turbo ile istanbulda 6.5 litre yakiyorum. Dizellerle neredeyse ayni yani degeri.
Cogu yeni benzinli motorun dizelle farki neredeyse yok litre bazinda. Ama tabi bu degeri dizelde dikkatsiz kullanimda benzinde dikkatli kullanimda elde ediyorsunuz o baska.
Acikcasi yok dpf yok katki gar gar calismasi gec isinmasi vs derken cok soguyorum dizelden
eşit şartlarda kıyaslamak lazım ki adil olsun. birine gazı verip birine koklatarak karşılaştırma olmaz.herkesin arabadan beklentisi,bakış açısı,mantığı farklıdır. o yuzden bir değerlendirme yapılacaksa eşit olmalı.
siz kendi aracınızdan örnek vermişsiniz ama ben kendi önerime göre konuşayım. benim önerim olan benzinli octavia ve civic sedan rs çoğunlukla 3-4 kişi yolculuklu olan ve istanbul trafiğinde nasıl 6.5litre yakacak merak ediyorum.
az yaksın diye kasılan benzinli octavia civic rs'e ben ist şehir içi 8litre yazarım. dizel megane civic'e 4litre yazarım. kasılmadan kullanımda benzinin yakıtı daha da artarken dizelin o kadar da bir artışı olmayacaktır.

Dizel bence nakit para elinde varsa tercih sebebi olabilir. Onun dışında krediyle alınıyorsa aradaki misal 20bin tl faizle oluyor 25 30bin tl. Hadi dizelin farkı 20bin iyi kötü satarken çıkar da faiz yalan olan para sonuçta.

Krediyle alınacaksa ucuz olanı alın derim ben ha yok cepte varsa o kadar para o zaman tartışılır

%150 katılıyorum. işin içine kredi giriyorsa kesin ve kesin ucuz olan alınmalı.
 
  • Beğeni
Tepkiler: Bilal ve Toprak

Sailor

Kaptan
Beta Programı
6 Kas 2016
12,004
26,074
6,520
istanbul
Marka
Nissan
eşit şartlarda kıyaslamak lazım ki adil olsun. birine gazı verip birine koklatarak karşılaştırma olmaz.herkesin arabadan beklentisi,bakış açısı,mantığı farklıdır. o yuzden bir değerlendirme yapılacaksa eşit olmalı.
siz kendi aracınızdan örnek vermişsiniz ama ben kendi önerime göre konuşayım. benim önerim olan benzinli octavia ve civic sedan rs çoğunlukla 3-4 kişi yolculuklu olan ve istanbul trafiğinde nasıl 6.5litre yakacak merak ediyorum.
az yaksın diye kasılan benzinli octavia civic rs'e ben ist şehir içi 8litre yazarım. dizel megane civic'e 4litre yazarım. kasılmadan kullanımda benzinin yakıtı daha da artarken dizelin o kadar da bir artışı olmayacaktır.



%150 katılıyorum. işin içine kredi giriyorsa kesin ve kesin ucuz olan alınmalı.
Yani 1.5 atmosferik mazda zaten 8 litre yakiyor bilemedim
 

Sailor

Kaptan
Beta Programı
6 Kas 2016
12,004
26,074
6,520
istanbul
Marka
Nissan
Sanırım eski aracınız mazda 3. Siz benzinli mi kullandınız dizel mi? 120-130 km ile giderken devir kaçlarda oluyor dizel ve benzinli için? Çok yüksek performans beklentim zaten yok. Tek istediğim Araç full doluyken, yasal hızlarda 130-140 km bağırmadan yorulmadan rampada vs beni üzmesin yeter
Benzinli kullandim deviri hatirlamiyorum ama beni hic uzmedi yokuslarda acikcasi
 

Toprak

Toprak
Faforitçi
Beta Programı
8 Eyl 2016
6,863
26,212
5,720
Ankara
Marka
Skoda
Yani 1.5 atmosferik mazda zaten 8 litre yakiyor bilemedim
Şimdi mazda teknolojisiyle karşılaştırmak pek doğru olmaz skyactiv az yakan bi motor ama 1.3 multijet motoru kullandığım hiçbir araba 7.5 litreyi geçmedi benim kullanım tarzım ve kullandığım güzergahlarla. 1.4fire egeayı aldığımızdan beri tüketim kasıyorum 10un altına bi tek tamamı gece olan 70km lik bi sürüşte düştüm. Bi 100km yi dizele bindiğim gibi bindim 12 yaktı. Hadi bu 5litre fark aşırı da olsa aynı markada dizel-benzinli arasında 1 litreden fazla fark olur, özellikle atmosferikte daha çok olur bence
 
  • Beğeni
Tepkiler: Sailor

petrich

Profesör
7 Eyl 2016
536
880
1,820
İzmit
Marka
Mazda
Mesela yaşadığım yerde uzun hızlı ve dik bir rampa var yaklasık 1 km. Burada arkadaşımın dizel turbolu clio aracı tatmin edici şekilde çıkamıyor.. Aracı da 1.5 80 beygir turbo dizel manuel

Bilen bilir izmitin en dik (%14 eğimli) yokuşunu (santral bayırını) 1.5 dci edc clio ile sıfırdan kalkarak 4. viteste çıkabiliyorum. Tatminden kastınız ne çok merak ettim açıkçası...

Sanırım eski aracınız mazda 3. Siz benzinli mi kullandınız dizel mi? 120-130 km ile giderken devir kaçlarda oluyor dizel ve benzinli için? Çok yüksek performans beklentim zaten yok. Tek istediğim Araç full doluyken, yasal hızlarda 130-140 km bağırmadan yorulmadan rampada vs beni üzmesin yeter

Belirtmemiştim ama almak istediğiniz mazdanın benzinlisine sahibim yukarıda gidişi hakkında açıklama yaptığım araba 1.5 skyactiv-g mazdaydı. 130-140 km hızlarda doğru viteste hiç sıkıntı yaşamadan çıkabiliyorsunuz. 6. vites 2000 devirde 92 km yapıyor ama vites çok uzun olduğu için aynı viteste 4000 civarında 160lara ulaşabiliyorsunuz.
 
  • Beğeni
Tepkiler: bt

man28

Asfalt Kurutucu
4 Haz 2019
103
41
695
34
Marka
Volvo
Bilen bilir izmitin en dik (%14 eğimli) yokuşunu (santral bayırını) 1.5 dci edc clio ile sıfırdan kalkarak 4. viteste çıkabiliyorum. Tatminden kastınız ne çok merak ettim açıkçası...

Belirtmemiştim ama almak istediğiniz mazdanın benzinlisine sahibim yukarıda gidişi hakkında açıklama yaptığım araba 1.5 skyactiv-g mazdaydı. 130-140 km hızlarda doğru viteste hiç sıkıntı yaşamadan çıkabiliyorsunuz. 6. vites 2000 devirde 92 km yapıyor ama vites çok uzun olduğu için aynı viteste 4000 civarında 160lara ulaşabiliyorsunuz.

2000 devirde 92 km. 140 km lara çıkıldğınd 3000 devirleri geçecek bu yakıtı olumsuz etkiler mi? Ve motorda bağırma olur mu bu hızlarda
Çoğu araç 2000 devirde 110 km yi bile rahat geçiyor..
 
Son düzenleme:

Toprak

Toprak
Faforitçi
Beta Programı
8 Eyl 2016
6,863
26,212
5,720
Ankara
Marka
Skoda
2000 devirde 92 km. 140 km lara çıkıldğınd 3000 devirleri geçecek bu yakıtı olumsuz etkiler mi? Ve motorda bağırma olur mu bu hızlarda
Çoğu araç 2000 devirde 110 km yi bile rahat geçiyor..
atmosferik bi motor için 2bin devirde 92km ideal, hatta bence iyi bile. Arkadaşımın 2005 avensisi 3bin devirde 100ü tam göremiyo bile ama 5.5 litre civarlarıyla uzun yol yapabiliyo ailesiyle birlikte. Bizim 1.4 egea 3bin devirde 110 falan görüyor yanlış hatırlamıyorsam 2.5kişi tıka basa bagajla bol yokuşlu antalya yolunu 4.8le gitmiş şimdi öğrendim bunu da. Devir yakıt için tek kriter değil malesef az devirde az yakar diye bişey olmuyor bazen. 1.8 atmosferik passatımız yol düz olduğu sürece 160 sabit giderken 120sabit gittiğinden daha az yakıyodu
 
Son düzenleme:
  • Beğeni
Tepkiler: man28
AdBlock Tespit Edildi!

OTOPARK.COM Forum'u Adblock ile kullanmanız bizi üzdü

Değerli ziyaretçimiz/üyemiz, OTOPARK.COM Forum ücretsiz bir oluşum olup, maliyetlerin karşılanması için reklamların yayınlanması gerekmektedir. Lütfen Adblock'u OTOPARK.COM'dan hariç tutunuz.

Tamam, AdBlock'u devre dışı bıraktım