KAPALI Mazda 3 Sedan

  • Konuyu başlatan Konuyu başlatan man28
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi

man28

Asfalt Kurutucu
103
35
Marka
Volvo
Arkadaşlar Merhaba

Bir kaç gün önce V40'a bakmıştım bayide ama küçük geldiği için sedan araçta karar kıldık. Bügün de Mazda 3 Sedana test sürüşü yaptım. İki aracı kıyaslamayacağım ikisi de şık araçlar ama sormam gereken bir şey var size.

Mazda 3'ün dizel olan modelini test ettim, benzinli araç yokmuş test için ama ben benzinli sedan düşünüyorum bunun da sebebi dizel hantal kalır diye çünkü turbo da yok uzun yolda, otobanda rampada araçta 5 kişi varken beni üzmesi için korkuyorum.

Ama dizelde tork daha yüksek ve kafam karıştı.

ikisinin de özelliklerini atıyorum.

Benzinli motor:

Motor tipi: SKYACTIV-G 1.5 L
Hacim(cc) : 1496
Maksimum güç (PS / dd): 120/6000
Maksimum tork(Nm/dd): 150/4000
Sıkıştırma oranı 14,0:1

Dizel motor:

Motor tipi: SKYACTIV-D 1.5 L
Hacim(cc) : 1496
Maksimum güç (PS / dd): 105/4000
Maksimum tork(Nm/dd): 270/1600-2500
Sıkıştırma oranı 14,8:1

Arkadaşlar araç hoşuma gitti. tek kafama takılan motor. Kendi aracım atmosferik motor olduğu için otobanda/şehir içinde rampalarda bayılması streesinden dolayı araç değiştiriyorum en çok.

Şimdi sıfır bir araç alıp bu stresi yaşamak istemiyorum. Dizelde tork yüksek, bunun artısı benzinliye göre olur mu? Mesela 120-130 km ile giderken, klima açık araçta 5 kişi var otobandaki rampalarda beni üzer mi?
Benzinli veya Dizel Motorun burada birbirine artısı eksisi nedir. Bu tür sürüşte benzinli mi artı sağlar dizel mi. Veya ikisi de az mı kalır yada yeterli mi olur.
araç 2018 model Power donanımlı sedan. 140 bin TL fiyat aldım. burada tek düşündüğüm motor.
 
2000 devirde 92 km. 140 km lara çıkıldğınd 3000 devirleri geçecek bu yakıtı olumsuz etkiler mi? Ve motorda bağırma olur mu bu hızlarda
Çoğu araç 2000 devirde 110 km yi bile rahat geçiyor..
19010


100kmh ACC ile yapılan yolculuk. 3 kez ışıkta durup. Yaklaşık 2 km yol çalışmasından dolayı dur kalk yapılarak elde edilen tüketim.

Genelde hiç ekonomi kasmadan 7.2lt depo ortalaması oluyor. 365kmlik mesafeyi 2 saat 45 dakikada gidip üzerine 8 saat temmuz sıcağında klima çalışır konumda 2-3kmyi geçebilmek için beklediğinizde deponun ortalaması 8 litreleri anca geçmeye başlıyor.
 

Ekli dosyalar

  • IMG_9010.JPG
    IMG_9010.JPG
    1.7 MB · Görüntüleme: 0
Atmosferik 1.4 honda jazz bile aydin soke rampalarinda 4 kisi arti full bagaj banamisin demeden cekiyor, bir arkadasin dedigi gibi dogru devri ve vitesi bulmak onemli. Cekisi saglamak icin atmosferikte devir, dolayli olarakta motor sesi duyulur. Kimi sever kimi sevmez ben severim.

Siz motor sesini sevmiyor ve devirli kullanmak istemiyorsaniz kesinlikle dizel bir arac tercih etmelisiniz. Dusuk devirde cekisinizi dizelin tork avantaji saglar.
Sizin tatminkar anlayisiniz motoru bagirtmadan ceksin ise, cevap dizel.

Sanildigi gibi atmosferik rampada cekmez de degil, gayet ceker ama o devirli kullanimi saglamak sart.
 
...
Burada bakım maliyeti, yakıt maliyetini geçtim. Öğrenmek istediğim şeylerler bunlar mesela, 120-130 km uzun yol hızında sabit giderken araç atmosferik motor diye devir 3000 lere geliyorsa veya gizli rampada vites dusurup bağırıyorsa ben bu parayı kendimce çöpe atmış olurum ve 2 gün sonra zararına satarım.
Anlattığınız bu senaryo hoşunuza gitmeyen bir şeyse dizel alın. Siz benzinli arabaya göre bir kullanıcı değilsiniz.
 
Ekli dosyayı görüntüle 19010

100kmh ACC ile yapılan yolculuk. 3 kez ışıkta durup. Yaklaşık 2 km yol çalışmasından dolayı dur kalk yapılarak elde edilen tüketim.

Genelde hiç ekonomi kasmadan 7.2lt depo ortalaması oluyor. 365kmlik mesafeyi 2 saat 45 dakikada gidip üzerine 8 saat temmuz sıcağında klima çalışır konumda 2-3kmyi geçebilmek için beklediğinizde deponun ortalaması 8 litreleri anca geçmeye başlıyor.

Bu araç benzinli değil mi
 
Şimdi mazda teknolojisiyle karşılaştırmak pek doğru olmaz skyactiv az yakan bi motor ama 1.3 multijet motoru kullandığım hiçbir araba 7.5 litreyi geçmedi benim kullanım tarzım ve kullandığım güzergahlarla. 1.4fire egeayı aldığımızdan beri tüketim kasıyorum 10un altına bi tek tamamı gece olan 70km lik bi sürüşte düştüm. Bi 100km yi dizele bindiğim gibi bindim 12 yaktı. Hadi bu 5litre fark aşırı da olsa aynı markada dizel-benzinli arasında 1 litreden fazla fark olur, özellikle atmosferikte daha çok olur bence
Mazda icin cok fazla fark yok. Nissan Qq icinde durum benzer. 1.6 dizelin yakit yuketimini neredeyse 1.2 benzinli ile yakalayabiliyorum. Golf alacak olsam mesela 1.0 alirdim 1.6 dizelle yakin tuketimi
 
  • Beğeni
Tepkiler: Toprak
Bu araç benzinli değil mi

Belirtmemiştim ama almak istediğiniz mazdanın benzinlisine sahibim yukarıda gidişi hakkında açıklama yaptığım araba 1.5 skyactiv-g mazdaydı. 130-140 km hızlarda doğru viteste hiç sıkıntı yaşamadan çıkabiliyorsunuz. 6. vites 2000 devirde 92 km yapıyor ama vites çok uzun olduğu için aynı viteste 4000 civarında 160lara ulaşabiliyorsunuz.
 
  • Beğeni
Tepkiler: man28
@man28 aldığınız arabayı uzun yıllar satmayı düşünmüyorsanız (bence 8 yıl ve üzeri) 2.el yakın fiyatlar vermektense bir tık fazla verip sıfır almak daha mantıklı. ama konu 2.eli düşük olan bir markaya gelince sıfırını bile önermiyorum. kimse parayı sokaktan kazanmıyor sonuçta. mazda kaliteli arabadır ama türkiyede sıfır alınıp değeri çok fazla düşen birkaç markadan biri. amerikayı yeniden keşfetmeye gerek yok bence. mazda sitesinden baktım 120 beygir atmosferik ful olmayan ama yeterli olabilecek donanımı 166bin tl. Ful donanımı ise 183bin tl. Sahibindne.comda en pahalı mazda3 benzinli düşük km 144bin tl ye satılıyor. Şahsen kesinlikle değmez diyorum hocam mantıklı davranın. Sizin aradığınız fiyat aralığında hem kaliteli hem de satarken elden daha rahat cıkarıp zarar skalanızı düşürecek güzel araçlar var.Geliştirilmiş olsa da atmosferik benzinli de değil. ya turbo benzinli yada turbo dizel. Bu platformda hiçbir zaman birine tavsiye verirken markalara olan duygusal bağımı fanteziye dönüştürmedim. bunu da küçük bir not olarak ekleyeyim.
 
  • Beğeni
Tepkiler: man28
Arkadaşlar yorumları okudum ama istediğim cevabi alamadım. Araçlar markalar motor konularında çok fikrim yok yalnız, farklı marka önerileri bana sadece zaman kaybettiryor.

Ben bu araçta karar kıldım. Benzinli mi dizel mi konusunda yardım istiyorum. Bu iki seçenekten tek beklediğim hangisinin performansı yüksek olur. Yakıt maliyeti önemli değil. Çünkü çok bir şey farketmiyor. Bakım maliyetini de geçtim.

Yorumlarda kimisi torku yüksek olduğu için dizeli seçin demiş, kimisi kesinlikle benzinli demiş. Ben şehir içi dışında ailemle şehir disina cikiyorum. 5 kişi araçta varken rampalarda benzinli mi daha rahat gider, dizel mi.

Burada bakım maliyeti, yakıt maliyetini geçtim. Öğrenmek istediğim şeylerler bunlar mesela, 120-130 km uzun yol hızında sabit giderken araç atmosferik motor diye devir 3000 lere geliyorsa veya gizli rampada vites dusurup bağırıyorsa ben bu parayı kendimce çöpe atmış olurum ve 2 gün sonra zararına satarım.
Ben size şunu söyleyebilirim; atmosferik motorlu araçlarda anlık hızlanmalar ve yokuşu güzel çıkabilmek gibi aksiyonları yapabilmek için, aracı sürekli hazır olda tutmanız gerekir yani 4000rpm civarı çevirmeniz gerekir ki buda sizin duymak istemediğiniz motor sesini beraberinde getirir; atmosferik motorun doğası budur,bende 1.6 corollada 132bg ve 4400 rpm de 160nm tork üretir ve manuel şanzımandır dik yokuşlarda 4. Vitesle hızlanabiliyorum ama çok hızlı ivmelenmiyor bunu sizin mazda3 te otomatik cvt şanzıman var ve buda gücü törpülüyor ayrıca torku ve beygiri benim aracıma göre düşük; beni bazı zamanlar kendi aracım bu ara hızlanmalarda ve rampalarda tatmin edemiyor, bazen keşke eşimin 1.2 tsi golfü kadar torku olsa diyorum. Bütün bunları şu yüzden yazdım atmosferik motorlu bir araç karakteri gereği sizin beklentilerinizi karşılamaya uzak olduğunu söylemek için yazdım. Ben sizin yerinizde olsam bu durumu göz önünde bulundururdum iyi günler.
 
Son düzenleme:
  • Beğeni
Tepkiler: man28
@man28 aldığınız arabayı uzun yıllar satmayı düşünmüyorsanız (bence 8 yıl ve üzeri) 2.el yakın fiyatlar vermektense bir tık fazla verip sıfır almak daha mantıklı. ama konu 2.eli düşük olan bir markaya gelince sıfırını bile önermiyorum. kimse parayı sokaktan kazanmıyor sonuçta. mazda kaliteli arabadır ama türkiyede sıfır alınıp değeri çok fazla düşen birkaç markadan biri. amerikayı yeniden keşfetmeye gerek yok bence. mazda sitesinden baktım 120 beygir atmosferik ful olmayan ama yeterli olabilecek donanımı 166bin tl. Ful donanımı ise 183bin tl. Sahibindne.comda en pahalı mazda3 benzinli düşük km 144bin tl ye satılıyor. Şahsen kesinlikle değmez diyorum hocam mantıklı davranın. Sizin aradığınız fiyat aralığında hem kaliteli hem de satarken elden daha rahat cıkarıp zarar skalanızı düşürecek güzel araçlar var.Geliştirilmiş olsa da atmosferik benzinli de değil. ya turbo benzinli yada turbo dizel. Bu platformda hiçbir zaman birine tavsiye verirken markalara olan duygusal bağımı fanteziye dönüştürmedim. bunu da küçük bir not olarak ekleyeyim.

aslında ben 2. elinin değerini vs pek düşünen biri değilim 3-5 yıl binip satarım sıfır alıp. haklısınız ama aracı sürdüm keyifli buldum evvelsi günde v40 kullandım 2018 sıfır mazda 3 sürüş olarak bana daha çok keyif verdi. farklı sınıfta olmaları da etki etmiştir. mazda 3 kullanırken sanki aynalar direksiyon pozisyonu vs çok hoşuma gitti. araç kavrıyor sanki sürücüyü. eğer benzinli motor turbolu olsaydı kesinlikle yarin araci alacaktim. maalesef tek vazgeçme sebebim bu. benzinlinin torku yüksek olsaydı 1 litre fazla yaksaydı yine alırdım. bana sıradan binek bir aile arabasının benzinli dahi olsa devir çevirip bağırması ama gitmemesi mantıklı gelmiyor. 130-140 kmde motor 2 rampada devir arttırıp bağırıyorsa, mazda mühendisleri de kusura bakmasın ben ferrari kullanmıyorum ki araç hem bağırsın hem yürüsün. bir aile aracı her şeyi şık. ama atmosferik motor burada belli ki zayıf kalıyor, kendi teknolojileri de belli ki zayıf kalıyor. bunlar benim yorumlardan gözlemleyip yaptığım bir yorum. aracı ben toplasanız 500 metre kullandım. genel yorumlar bu yönde. gerçekten kullanımı, pozisyonu verdiği his, bana v40'tan daha çekici geldi
 
Son düzenleme:
@man28 ama konu 2.eli düşük olan bir markaya gelince sıfırını bile önermiyorum. kimse parayı sokaktan kazanmıyor sonuçta. mazda kaliteli arabadır ama türkiyede sıfır alınıp değeri çok fazla düşen birkaç markadan biri.

Madem piyasaya bu kadar hakimsiniz 2015 mazda 3 power sense 42bin kmde arabam var sizce ederi ne kadardır bu arabanın kaç paraya satılır?
 
Arkadaşlar mazda Club forumuna da sordum bu soruyu kullananlar dediğiniz şartlarda evet araç bangır bangır bağırır diyenler var. 120-130 bi rampada benzinli dahi olsa aracın motorunun bağırması rahatsız edici bir şey değil mi sizin için de. şahsen bu hızlarda ben bir gece yolculuğunda sessiz, müzik hafif açık bir yolculuk yapmak isterim. benzinli araçların en önemli özelliği bu olması gerekmiyor mu dizellere göre. Hız 160-180-200 km olsa bağırmasını anlarım bi rampada uzun yolda. ama yasal hızlarda bile böyle rahatsız etmesi motorun bu araca zayıf kaldığını gösteriyor sanırım. Bu araçla ilgili motor dışında her şeyim olumlu eğer bır tık daha güçlü bir motoru olsaydı bu hafta kavuşacaktım aracıma. ve bana son fiyatları power benzinli 135 oldu arkadaşlar. Boya kaplama da bizden dediler. Fiyat olarak da çok mantıklı geldi... 150 bin tl V40 fiyatı, daha dar bir arka taraf ve suspansiyonlar daha sert. mazda 3 gerçekten mantıklı bir araç ama ah o motor...
 
Son düzenleme:
yalnız şunu söylememlazım vites geçişleri gerçekten müthişti hala kafam karışık

Mazda 3 hayraniyim zaten. Herkesin cok begenip ovup, tavsiye edip satin alamadigi aractir :)
İkinci elinden cekindikleri icin.

Avrupada buyuk motor hacimlileri performans konusunda ulkemizdekiler kadar da olmadigindan cok tercih edilir aslinda.
 
Son düzenleme:
Mazda 3 hayraniyim zaten. Herkesin cok begenip ovup, tavsiye edip satin alamadigi aractir :)

ya hocam şu an bile arayıp aracı satın alma geçiyor aklımdan ama şu motoru kafamı çok karıştırıyor. zaten allah kısmet eder alırsam buraya her şeyini paylaşıcam. ama rahatsız olacağım bir şeyden ötürü de zarara girmek istemiyorum. benim kafamı karıştıran tek şey motoru.
 
Arkadaşlar mazda Club forumuna da sordum bu soruyu kullananlar dediğiniz şartlarda evet araç bangır bangır bağırır diyenler var. 120-130 bi rampada benzinli dahi olsa aracın motorunun bağırması rahatsız edici bir şey değil mi sizin için de. şahsen bu hızlarda ben bir gece yolculuğunda sessiz, müzik hafif açık bir yolculuk yapmak isterim. benzinli araçların en önemli özelliği bu olması gerekmiyor mu dizellere göre. Hız 160-180-200 km olsa bağırmasını anlarım bi rampada uzun yolda. ama yasal hızlarda bile böyle rahatsız etmesi motorun bu araca zayıf kaldığını gösteriyor sanırım. Bu araçla ilgili motor dışında her şeyim olumlu eğer bır tık daha güçlü bir motoru olsaydı bu hafta kavuşacaktım aracıma. ve bana son fiyatları power benzinli 135 oldu arkadaşlar. Boya kaplama da bizden dediler. Fiyat olarak da çok mantıklı geldi... 150 bin tl V40 fiyatı, daha dar bir arka taraf ve suspansiyonlar daha sert. mazda 3 gerçekten mantıklı bir araç ama ah o motor...

Uzun km li rampalarda hizinizi alinca cok yuksek devirde suruse ihtiyac olmaz. Surekli cekis lazimsa devire ihtiyaciniz olur.

Atmosferigi seven motor sesine ve goreceli sorunsuzlugunu sever zaren. Ayrica mazda3 un motor seside cok guzeldir.
 
Hemen hemen butun yorumlari okudum. Mazda 3, hatta herhangi bir c segment yerine madem bu paralari gozden cikardiniz D segment bir arac kovalamaniz yararli olabilir. Sessiz, konforlu, genis, rahat ve yeterince performansli olurlar. Superb, passat, mondeo gibi araclar sizi daha memnun eder gibi geliyor.
 
SuperB passat dsg sanziman oldugundan sahsen bana cok uzak, her ne kadar begendigim araclarda olsa dsg isi bozuyor.

Mondeo daha iyi bir secenek olabilir soylenenler arasinda.

Ama bu isin sonu dipsiz kuyu :) az daha vereyim diye diye mercedes E ye gider.
 
Son düzenleme:
  • Beğeni
Tepkiler: man28
Arkadaşlar atmosferik benzinli araç bağırır gitmek için. Bağırma dediğiniz nedir bilmiyorum ama 4bin devir sabit giden bi arabada da hafif müzik açıkken kolay kolay rahatsız olmazsınız. Yukarıda mazda mühendislerine laf atan falan olmuş. Gidin bakın istediğiniz 1.6 atmosferik motora istediğiniz markada hemen hemen hepsi aynıdır. Yapısı bu olan bişeyi bu nedenle suçlayamayız. 2005 1.6 atmosferik avensisle 4bin devir sabit 140-150 gittiğimiz de oldu müzik kısıkken bile rahatsız olmadık. 1.8 atmosferik passatla yıllarca uzun yol yaptım deli gibi gürültülü motoru olduğu halde sabit devirde kolay kolay ses gelmezdi. Şuan 1.4 atmosferik egea kullanıcısıyız yalıtım yok gibi bişey ama kısık müzikle yine bişey duyulmuyo motordan sabit hızla. Bu kadar abartmayın devir olayını, abartıyorsanız da hiç düşünmeyin bile atmosferik motoru gidin 7-8 vitesli dizel arabalara bakın 2bin devirde gidersiniz dediğiniz hızlarda.

Halkımız için devir=bağırma. 4-5 bin devirde bile doğru düzgün ses çıkmazken bağırtma arabayı derler. Fazla devir ne fazla yakıt ne dayanılmaz gürültü demek değildir. Bi araç en çok sesi deviri artırırken verir sabitledikten sonra zaten egzoz falan olmayacağı için aman aman bi ses duymazsınız.

ek olarak sanmıyorum ki 2bin devirde giden bi dizel, 3bin devirde giden bi benzinliden daha sessiz olsun.
 
Son düzenleme: