KAPALI Mazda 3 Sedan

  • Konuyu başlatan Konuyu başlatan man28
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi

man28

Asfalt Kurutucu
103
35
Marka
Volvo
Arkadaşlar Merhaba

Bir kaç gün önce V40'a bakmıştım bayide ama küçük geldiği için sedan araçta karar kıldık. Bügün de Mazda 3 Sedana test sürüşü yaptım. İki aracı kıyaslamayacağım ikisi de şık araçlar ama sormam gereken bir şey var size.

Mazda 3'ün dizel olan modelini test ettim, benzinli araç yokmuş test için ama ben benzinli sedan düşünüyorum bunun da sebebi dizel hantal kalır diye çünkü turbo da yok uzun yolda, otobanda rampada araçta 5 kişi varken beni üzmesi için korkuyorum.

Ama dizelde tork daha yüksek ve kafam karıştı.

ikisinin de özelliklerini atıyorum.

Benzinli motor:

Motor tipi: SKYACTIV-G 1.5 L
Hacim(cc) : 1496
Maksimum güç (PS / dd): 120/6000
Maksimum tork(Nm/dd): 150/4000
Sıkıştırma oranı 14,0:1

Dizel motor:

Motor tipi: SKYACTIV-D 1.5 L
Hacim(cc) : 1496
Maksimum güç (PS / dd): 105/4000
Maksimum tork(Nm/dd): 270/1600-2500
Sıkıştırma oranı 14,8:1

Arkadaşlar araç hoşuma gitti. tek kafama takılan motor. Kendi aracım atmosferik motor olduğu için otobanda/şehir içinde rampalarda bayılması streesinden dolayı araç değiştiriyorum en çok.

Şimdi sıfır bir araç alıp bu stresi yaşamak istemiyorum. Dizelde tork yüksek, bunun artısı benzinliye göre olur mu? Mesela 120-130 km ile giderken, klima açık araçta 5 kişi var otobandaki rampalarda beni üzer mi?
Benzinli veya Dizel Motorun burada birbirine artısı eksisi nedir. Bu tür sürüşte benzinli mi artı sağlar dizel mi. Veya ikisi de az mı kalır yada yeterli mi olur.
araç 2018 model Power donanımlı sedan. 140 bin TL fiyat aldım. burada tek düşündüğüm motor.
 
Atmosferik honda hrv kullandım. Motoru 1.5 130 beygirdi. Cvt şanzımandan sebep de olabilir ama Istanbul Fethiye git gel yaptım ve dönüşte aracı tam da konu acilmasina sebep şeyler yüzünden sattım. 120 130 ancak gidiyor ilk hafif yokuşta ya 90a iniyor ya da devri 4 5 bin bandına çekip motor bağırtısı dinlemek zorunda kalıyordum. Çekilir dert değil bence.
 
Atmosferik honda hrv kullandım. Motoru 1.5 130 beygirdi. Cvt şanzımandan sebep de olabilir ama Istanbul Fethiye git gel yaptım ve dönüşte aracı tam da konu acilmasina sebep şeyler yüzünden sattım. 120 130 ancak gidiyor ilk hafif yokuşta ya 90a iniyor ya da devri 4 5 bin bandına çekip motor bağırtısı dinlemek zorunda kalıyordum. Çekilir dert değil bence.
O cvt’nin karakterinden civic rs de öyle bağırıyor rampada sabit hızda kalmak için.
 
Atmosferik honda hrv kullandım. Motoru 1.5 130 beygirdi. Cvt şanzımandan sebep de olabilir ama Istanbul Fethiye git gel yaptım ve dönüşte aracı tam da konu acilmasina sebep şeyler yüzünden sattım. 120 130 ancak gidiyor ilk hafif yokuşta ya 90a iniyor ya da devri 4 5 bin bandına çekip motor bağırtısı dinlemek zorunda kalıyordum. Çekilir dert değil bence.
Muhtemelen cvt karakteridir. Guc yuksek hacim var cunku.
 
Sanziman motor uyumu sebebiyle sanziman motorun en iyi devir bandini yakalamak icin sizden bagimsiz haraket eder cvt de.
Ayaginizla gaz pedalini kontrol etmeyi iyi ogrenmek lazim, olmadi kulakciklarla manuel mudahele etmek icap eder.
 
Atmosferik honda hrv kullandım. Motoru 1.5 130 beygirdi. Cvt şanzımandan sebep de olabilir ama Istanbul Fethiye git gel yaptım ve dönüşte aracı tam da konu acilmasina sebep şeyler yüzünden sattım. 120 130 ancak gidiyor ilk hafif yokuşta ya 90a iniyor ya da devri 4 5 bin bandına çekip motor bağırtısı dinlemek zorunda kalıyordum. Çekilir dert değil bence.

Üstat güzergah aynı, marka aynı ama araç be model yılı farklı ama yine de yazmak istedim...

2005 model Civic LS aracımı bende o seyahat sonrası tam da bu sebepten satmıştım.. motorun neredeyse tüm güzergah be hız bantlarında 3k rpm üzerinde kalması gerçekten kafa ütülemişti. He araç gitmiyormuydu... gayette iyi gidiyordu o devir bandından sonra ....

Ben konu sahibi arkadaşın derdini anlıyorum... aslında bir çok kişi de anlıyor ama konumun için de Mazda 3 oluca, forum kutsallığı devreye girdi... biraz üstelense turbo aforoz bile edilebilir :)
 
Üstat güzergah aynı, marka aynı ama araç be model yılı farklı ama yine de yazmak istedim...

2005 model Civic LS aracımı bende o seyahat sonrası tam da bu sebepten satmıştım.. motorun neredeyse tüm güzergah be hız bantlarında 3k rpm üzerinde kalması gerçekten kafa ütülemişti. He araç gitmiyormuydu... gayette iyi gidiyordu o devir bandından sonra ....

Ben konu sahibi arkadaşın derdini anlıyorum... aslında bir çok kişi de anlıyor ama konumun için de Mazda 3 oluca, forum kutsallığı devreye girdi... biraz üstelense turbo aforoz bile edilebilir :)
Aslında marka özelinde bir şey söylenmedi. Biz diyoruz ki atmosferiğin olayı bu, bunu bilerek alın. Konu sahibi taraf ısrarla mazda mühendisleri yanlış yapmış böyle şey olmaz artık tarzında şeyler söyledi. Sonuç olarak hepimiz biliyoruz atmosferik gidecekse devir çevirecek. Siz de demişsiniz gidiyo ama bağırıyo. Bağırmayı gitmemek olarak algıladı arkadaş. Devir çevirirse çok yakar gitse bağırmaz bağırıyosa gitmez gibi şeylere döndü olay. Bunu istemeyen insan atmosferikle mutlu olmaz zaten. Tartışma bu kadar basitken uzadı, uzadıkça dağıldı :D
 
  • Beğeni
Tepkiler: petrich
Aracın yüklüyken rampada bayılmamasını sağlayan değer TORK tur. Bu değer benzinli atmosferik mazdada 150 iken dizel turbo mazdada 270 yani neredeyse iki katı!
Yüksek hızlarda motor sesi konusunda da dizelde daha rahat edersiniz hem dizel hem benzinli aktif olarak araç kullanıcısıyım.
Ha birde performanslı kullanımda yakıt açısından dizel her zaman benzinliden 2 kat daha ekonomiktir. Sizin aradığınız motor dizel olan :)
 
  • Beğeni
Tepkiler: babayimben
Aslında marka özelinde bir şey söylenmedi. Biz diyoruz ki atmosferiğin olayı bu, bunu bilerek alın. Konu sahibi taraf ısrarla mazda mühendisleri yanlış yapmış böyle şey olmaz artık tarzında şeyler söyledi. Sonuç olarak hepimiz biliyoruz atmosferik gidecekse devir çevirecek. Siz de demişsiniz gidiyo ama bağırıyo. Bağırmayı gitmemek olarak algıladı arkadaş. Devir çevirirse çok yakar gitse bağırmaz bağırıyosa gitmez gibi şeylere döndü olay. Bunu istemeyen insan atmosferikle mutlu olmaz zaten. Tartışma bu kadar basitken uzadı, uzadıkça dağıldı :D

Hayır kesin cevaplar gelmediği için uzadı. 2018 model araç skyactive teknolojisi de var deniliyor, teknoloji gelişmiştir diye dusundum ama atmosferik motorların hepsi aynı anlaşılan. Vazgeçme sebebim bu zaten. Turbo benzinli olsaydı hayatta vazgeçmezdim iyiki de konu açıp öğrenmiş oldum. Bir de bir arkadaş konforu vasat demiş bana konforlu geldi. Kısaca turbo benzinli tercihim olacak.
 
Son düzenleme:
  • Beğeni
Tepkiler: Toprak
Hayır kesin cevaplar gelmediği için uzadı. 2018 model araç skyactive teknolojisi de var deniliyor, teknoloji gelişmiştir diye dusundum ama atmosferik motorların hepsi aynı anlaşılan. Vazgeçme sebebim bu zaten. Turbo benzinli olsaydı hayatta vazgeçmezdim iyiki de konu açıp öğrenmiş oldum. Bir de bir arkadaş konforu vasat demiş bana konforlu geldi. Kısaca turbo benzinli tercihim olacak.
Skyactiv in amacı mazdanın dediği kadar gerçekleşmedi o konuda haklısınız, standart atmosferiklerden bi tık iyi gidip biraz az yakıyor.
Turbo-benzin sizi mutlu edecektir bence de doğru karar
 
  • Beğeni
Tepkiler: man28
Ben konu sahibi arkadaşın derdini anlıyorum... aslında bir çok kişi de anlıyor ama konumun için de Mazda 3 oluca, forum kutsallığı devreye girdi... biraz üstelense turbo aforoz bile edilebilir :)

Şu konuda bir tane Mazda'yı gereksiz öven, atmo motoru gereksiz öven bir mesaj gösterebilir misiniz?
Gayet makul şekilde yorumlar gelmiş, bu konudan bile şu koyu yaptığım kısmı çıkarıyorsanız pes. İnsanlara ithamda bulunmak, markalara veya kişilere laf atmak için fırsat kollamak hoş değil.



Hayır kesin cevaplar gelmediği için uzadı. 2018 model araç skyactive teknolojisi de var deniliyor, teknoloji gelişmiştir diye dusundum ama atmosferik motorların hepsi aynı anlaşılan. Vazgeçme sebebim bu zaten. Turbo benzinli olsaydı hayatta vazgeçmezdim iyiki de konu açıp öğrenmiş oldum. Bir de bir arkadaş konforu vasat demiş bana konforlu geldi. Kısaca turbo benzinli tercihim olacak.

Nasıl bir kesin cevap bekliyorsunuz ki?
Teknoloji gelişiyor da biraz daha yüksek beygir gücü ve tork, daha düşük yakıt tüketimi ve egzoz salınımı şeklinde gelişiyor. Teknoloji gelişiyor da, turbo ayrı bir parça. Teknolojinin gelişitğini 10 yıl önceki atmo motorlu arabalara, sonra bugünün atmo motorlu arabalarına bakarak görebilirsiniz. Motorun hacmine oranla yüksek tork almak için aşırı besleme gerekli. Eski dizellere bakarsanız (turbosuzlara) onların da yüksek torka sahip olmadığını görebilirsiniz, günümüzde turbo olmayan dizel yok zaten. 1.5-1.6 atmo motordan alacağınız tork ve bu torku alacağınız devirler az çok bellidir.
 
yeni hyundai elantra nın konusu açıldı araba zaten klasik kore gırtlak dolu yok yok. motor seçenekleri de güzel. bir arkadaşımızın yazdıgına göre temmuzda 1.4 t-gdi (turbo benzinli) 130 beygir gücünde ülkeye giriş yapacakmış. hem 2019 model, hem yeni kasa, hem turbo benzin, hem sedan bundan daha işine gelen araba bulamazsın benden söylemesi. Hadi biraz daha kafanı karıştırayım senin 😁