Arkadaşlar Merhaba
Bir kaç gün önce V40'a bakmıştım bayide ama küçük geldiği için sedan araçta karar kıldık. Bügün de Mazda 3 Sedana test sürüşü yaptım. İki aracı kıyaslamayacağım ikisi de şık araçlar ama sormam gereken bir şey var size.
Mazda 3'ün dizel olan modelini test ettim, benzinli araç yokmuş test için ama ben benzinli sedan düşünüyorum bunun da sebebi dizel hantal kalır diye çünkü turbo da yok uzun yolda, otobanda rampada araçta 5 kişi varken beni üzmesi için korkuyorum.
Ama dizelde tork daha yüksek ve kafam karıştı.
ikisinin de özelliklerini atıyorum.
Benzinli motor:
Motor tipi: SKYACTIV-G 1.5 L
Hacim(cc) : 1496
Maksimum güç (PS / dd): 120/6000
Maksimum tork(Nm/dd): 150/4000
Sıkıştırma oranı 14,0:1
Dizel motor:
Motor tipi: SKYACTIV-D 1.5 L
Hacim(cc) : 1496
Maksimum güç (PS / dd): 105/4000
Maksimum tork(Nm/dd): 270/1600-2500
Sıkıştırma oranı 14,8:1
Arkadaşlar araç hoşuma gitti. tek kafama takılan motor. Kendi aracım atmosferik motor olduğu için otobanda/şehir içinde rampalarda bayılması streesinden dolayı araç değiştiriyorum en çok.
Şimdi sıfır bir araç alıp bu stresi yaşamak istemiyorum. Dizelde tork yüksek, bunun artısı benzinliye göre olur mu? Mesela 120-130 km ile giderken, klima açık araçta 5 kişi var otobandaki rampalarda beni üzer mi?
Benzinli veya Dizel Motorun burada birbirine artısı eksisi nedir. Bu tür sürüşte benzinli mi artı sağlar dizel mi. Veya ikisi de az mı kalır yada yeterli mi olur.
araç 2018 model Power donanımlı sedan. 140 bin TL fiyat aldım. burada tek düşündüğüm motor.
Bir kaç gün önce V40'a bakmıştım bayide ama küçük geldiği için sedan araçta karar kıldık. Bügün de Mazda 3 Sedana test sürüşü yaptım. İki aracı kıyaslamayacağım ikisi de şık araçlar ama sormam gereken bir şey var size.
Mazda 3'ün dizel olan modelini test ettim, benzinli araç yokmuş test için ama ben benzinli sedan düşünüyorum bunun da sebebi dizel hantal kalır diye çünkü turbo da yok uzun yolda, otobanda rampada araçta 5 kişi varken beni üzmesi için korkuyorum.
Ama dizelde tork daha yüksek ve kafam karıştı.
ikisinin de özelliklerini atıyorum.
Benzinli motor:
Motor tipi: SKYACTIV-G 1.5 L
Hacim(cc) : 1496
Maksimum güç (PS / dd): 120/6000
Maksimum tork(Nm/dd): 150/4000
Sıkıştırma oranı 14,0:1
Dizel motor:
Motor tipi: SKYACTIV-D 1.5 L
Hacim(cc) : 1496
Maksimum güç (PS / dd): 105/4000
Maksimum tork(Nm/dd): 270/1600-2500
Sıkıştırma oranı 14,8:1
Arkadaşlar araç hoşuma gitti. tek kafama takılan motor. Kendi aracım atmosferik motor olduğu için otobanda/şehir içinde rampalarda bayılması streesinden dolayı araç değiştiriyorum en çok.
Şimdi sıfır bir araç alıp bu stresi yaşamak istemiyorum. Dizelde tork yüksek, bunun artısı benzinliye göre olur mu? Mesela 120-130 km ile giderken, klima açık araçta 5 kişi var otobandaki rampalarda beni üzer mi?
Benzinli veya Dizel Motorun burada birbirine artısı eksisi nedir. Bu tür sürüşte benzinli mi artı sağlar dizel mi. Veya ikisi de az mı kalır yada yeterli mi olur.
araç 2018 model Power donanımlı sedan. 140 bin TL fiyat aldım. burada tek düşündüğüm motor.