KAPALI Mazda 3 Sedan

  • Konuyu başlatan Konuyu başlatan man28
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi

man28

Asfalt Kurutucu
103
35
Marka
Volvo
Arkadaşlar Merhaba

Bir kaç gün önce V40'a bakmıştım bayide ama küçük geldiği için sedan araçta karar kıldık. Bügün de Mazda 3 Sedana test sürüşü yaptım. İki aracı kıyaslamayacağım ikisi de şık araçlar ama sormam gereken bir şey var size.

Mazda 3'ün dizel olan modelini test ettim, benzinli araç yokmuş test için ama ben benzinli sedan düşünüyorum bunun da sebebi dizel hantal kalır diye çünkü turbo da yok uzun yolda, otobanda rampada araçta 5 kişi varken beni üzmesi için korkuyorum.

Ama dizelde tork daha yüksek ve kafam karıştı.

ikisinin de özelliklerini atıyorum.

Benzinli motor:

Motor tipi: SKYACTIV-G 1.5 L
Hacim(cc) : 1496
Maksimum güç (PS / dd): 120/6000
Maksimum tork(Nm/dd): 150/4000
Sıkıştırma oranı 14,0:1

Dizel motor:

Motor tipi: SKYACTIV-D 1.5 L
Hacim(cc) : 1496
Maksimum güç (PS / dd): 105/4000
Maksimum tork(Nm/dd): 270/1600-2500
Sıkıştırma oranı 14,8:1

Arkadaşlar araç hoşuma gitti. tek kafama takılan motor. Kendi aracım atmosferik motor olduğu için otobanda/şehir içinde rampalarda bayılması streesinden dolayı araç değiştiriyorum en çok.

Şimdi sıfır bir araç alıp bu stresi yaşamak istemiyorum. Dizelde tork yüksek, bunun artısı benzinliye göre olur mu? Mesela 120-130 km ile giderken, klima açık araçta 5 kişi var otobandaki rampalarda beni üzer mi?
Benzinli veya Dizel Motorun burada birbirine artısı eksisi nedir. Bu tür sürüşte benzinli mi artı sağlar dizel mi. Veya ikisi de az mı kalır yada yeterli mi olur.
araç 2018 model Power donanımlı sedan. 140 bin TL fiyat aldım. burada tek düşündüğüm motor.
 
aslında ben 2. elinin değerini vs pek düşünen biri değilim 3-5 yıl binip satarım sıfır alıp. haklısınız ama aracı sürdüm keyifli buldum evvelsi günde v40 kullandım 2018 sıfır mazda 3 sürüş olarak bana daha çok keyif verdi. farklı sınıfta olmaları da etki etmiştir. mazda 3 kullanırken sanki aynalar direksiyon pozisyonu vs çok hoşuma gitti. araç kavrıyor sanki sürücüyü. eğer benzinli motor turbolu olsaydı kesinlikle yarin araci alacaktim. maalesef tek vazgeçme sebebim bu. benzinlinin torku yüksek olsaydı 1 litre fazla yaksaydı yine alırdım. bana sıradan binek bir aile arabasının benzinli dahi olsa devir çevirip bağırması ama gitmemesi mantıklı gelmiyor. 130-140 kmde motor 2 rampada devir arttırıp bağırıyorsa, mazda mühendisleri de kusura bakmasın ben ferrari kullanmıyorum ki araç hem bağırsın hem yürüsün. bir aile aracı her şeyi şık. ama atmosferik motor burada belli ki zayıf kalıyor, kendi teknolojileri de belli ki zayıf kalıyor. bunlar benim yorumlardan gözlemleyip yaptığım bir yorum. aracı ben toplasanız 500 metre kullandım. genel yorumlar bu yönde. gerçekten kullanımı, pozisyonu verdiği his, bana v40'tan daha çekici geldi
ben araca kötü demedim zaten mesajımda da belirttim mazda gayet kaliteli arabadır içinize sindiyse yine alırsınız problem yok ama isteklerinizle hissettiğiniz birbirini pek tutmuyor. ben de 2-3 araba önerdim bir de bunların içine oturup kullanırsınız mazdanın sizi tereddütte bırakan motorla alakalı kısmını bu araçlar karşılarsa mazdaya güzel alternatifler olarak değerlendirirsiniz. ekstra olarak da satarken çok zarar etmezsiniz olay bundan ibaret. şimdiden hayırlı olsun.
Madem piyasaya bu kadar hakimsiniz 2015 mazda 3 power sense 42bin kmde arabam var sizce ederi ne kadardır bu arabanın kaç paraya satılır?
piyasaya hakimim demedim kimsenin malına da fiyat biçecek haddim yok herkesin malı kendine. sadece aracın herkese açık platformlarda bayiinin sıfırına belirlediği ve kullanıcının araç satış sitesinde aracına belirlediği fiyatı belirttim. Görünen o ki mazdayı sıfır alıp anahtarı kontağa taktığınızda diğer markalara nazaran daha az tercih edildiği için zarar daha fazla oluyor. arabanızı satacaksanız da burda hazır mazda3 almaya niyetli arkadaş varken görüşün anlaşın hayırlı işler.
 
  • Beğeni
Tepkiler: man28
ben araca kötü demedim zaten mesajımda da belirttim mazda gayet kaliteli arabadır içinize sindiyse yine alırsınız problem yok ama isteklerinizle hissettiğiniz birbirini pek tutmuyor. ben de 2-3 araba önerdim bir de bunların içine oturup kullanırsınız mazdanın sizi tereddütte bırakan motorla alakalı kısmını bu araçlar karşılarsa mazdaya güzel alternatifler olarak değerlendirirsiniz. ekstra olarak da satarken çok zarar etmezsiniz olay bundan ibaret. şimdiden hayırlı olsun.

piyasaya hakimim demedim kimsenin malına da fiyat biçecek haddim yok herkesin malı kendine. sadece aracın herkese açık platformlarda bayiinin sıfırına belirlediği ve kullanıcının araç satış sitesinde aracına belirlediği fiyatı belirttim. Görünen o ki mazdayı sıfır alıp anahtarı kontağa taktığınızda diğer markalara nazaran daha az tercih edildiği için zarar daha fazla oluyor. arabanızı satacaksanız da burda hazır mazda3 almaya niyetli arkadaş varken görüşün anlaşın hayırlı işler.

Sıfır liste fiyatı ile sahibinde satılan araba arasında fiyat farkı her arabada var sitedeki fiyat 2019 model için sahibindendeki araba 2018 model. 144 bin liradan ilanda olan araba 2018 model ve power donanımlı konuyu açan arkadaş 2018 model power donanımlısına 140 bin tl fiyat almış yani sahibindendeki araba ile alınan fiyat arasında fark markalarda da olduğu gibi fırsatçılık peşinde bir satıcı.

Kendi sahip olduğumu arabalar için konuşacak olursam her ikiside 2015 yılında alınmış olan 61 bin liraya aldığım clio şuan 73-4 bin lira civarı bir para ederken 83 bin lira ya aldığım mazda 3 şuan 100 bin liranın üzerinde değere sahip. Yani bi arabaya sahip olmadan piyasası hakkında atıp tutmak boş... He bu arada arabamı satmaya niyetim yok değer kaybediyor dediğiniz arabanın piyasasını bilirsiniz diye düşünüp meraktan sormuştum...

Daha az tercih edilen arabayı almak isteyen kendi aracımın donanım seviyesinde 13 ilan bulabilecekken çok tercih edilen farklı markada full donanımda 500den fazla ilan bulunabiliyor. Oranlandığı zaman çok büyük farklar yok...
 
@Toprak38 arkadaşının T25 avensis’i benim corolla ile aynı şanzıman motor ikilisi 3000 devirde tam 103 km yapıyor o dediğin değer için sabit 90-100 gitmek gerek ki avensis benim arabamdan daha ağır ütopik bi rakam gerçekçi şehir dışı tüketimim Corolla ile 6.5lt 100-130 bandında ve daha aşağısı değer mümkün değil 140 ile giderken 4200 devirlerde ama kesinlikle çok rahatsız etmiyor. (Stock 1.6 dizelleri geçmenin keyfi paha biçilemez :))Toyota’nın değişik bi devir aralığı var o aralıkta daha çok ses gelirken sonraları azalıyor 140 civarı duycağınız tek şey lastik ve rüzgar sesi ve yıl 2019 mazda çoğu unsuru geliştirmiştir skyactivde çok başarılı bir motor ben olsam benzinli alır keyfime bakardım
atmosferik bi motor için 2bin devirde 92km ideal, hatta bence iyi bile. Arkadaşımın 2005 avensisi 3bin devirde 100ü tam göremiyo bile ama 5.5 litre civarlarıyla uzun yol yapabiliyo ailesiyle birlikte. Bizim 1.4 egea 3bin devirde 110 falan görüyor yanlış hatırlamıyorsam 2.5kişi tıka basa bagajla bol yokuşlu antalya yolunu 4.8le gitmiş şimdi öğrendim bunu da. Devir yakıt için tek kriter değil malesef az devirde az yakar diye bişey olmuyor bazen. 1.8 atmosferik passatımız yol düz olduğu sürece 160 sabit giderken 120sabit gittiğinden daha az yakıyodu
 
@Toprak38 arkadaşının T25 avensis’i benim corolla ile aynı şanzıman motor ikilisi 3000 devirde tam 103 km yapıyor o dediğin değer için sabit 90-100 gitmek gerek ki avensis benim arabamdan daha ağır ütopik bi rakam gerçekçi şehir dışı tüketimim Corolla ile 6.5lt 100-130 bandında ve daha aşağısı değer mümkün değil 140 ile giderken 4200 devirlerde ama kesinlikle çok rahatsız etmiyor. (Stock 1.6 dizelleri geçmenin keyfi paha biçilemez :))Toyota’nın değişik bi devir aralığı var o aralıkta daha çok ses gelirken sonraları azalıyor 140 civarı duycağınız tek şey lastik ve rüzgar sesi ve yıl 2019 mazda çoğu unsuru geliştirmiştir skyactivde çok başarılı bir motor ben olsam benzinli alır keyfime bakardım
Ben bi kez yolculuk yaptım ankara-kırıkkale-ankara yaptık giderken yokuş aşağı 5in altını gördü biraz dönüşte de (kırıkkalede trip sıfırladık yanlışlıkla) 6ya yakın bi değerdi. Kendisi sürekli ankara yozgat gidip geliyor 5.5 litre yaktığını söylüyor. Zaten benzinde de çok binmedi tüp taktırdı 25 kuruş yaktığını söylüyor o da lpg de 7-8 litre civarına denk geliyo. Şimdi dediğim gibi bizim araba ankaradan antalyaya 4.8 ile gitmiş (ben halen inanamıyorum aslında) ve şehir içinde o avensis bizden baya baya az yakıyo. Şehir dışı dediğim gibi benim şahit olduğum sadece git gel 160km lik bi yolculuktu 3 kişi yüksüzdük.

Ek olarak gerçekten aşırı sessiz bir motor, belki avensisin yalıtımındandır ama ben bi kere sürdüm devir saatine bakmadan giderken 3bin ancadır ne uzun şanzıman varmış derken 5bin devirde gittiğimi farketmiştim :D
 
Son düzenleme:
Sıfır liste fiyatı ile sahibinde satılan araba arasında fiyat farkı her arabada var sitedeki fiyat 2019 model için sahibindendeki araba 2018 model. 144 bin liradan ilanda olan araba 2018 model ve power donanımlı konuyu açan arkadaş 2018 model power donanımlısına 140 bin tl fiyat almış yani sahibindendeki araba ile alınan fiyat arasında fark markalarda da olduğu gibi fırsatçılık peşinde bir satıcı.

Kendi sahip olduğumu arabalar için konuşacak olursam her ikiside 2015 yılında alınmış olan 61 bin liraya aldığım clio şuan 73-4 bin lira civarı bir para ederken 83 bin lira ya aldığım mazda 3 şuan 100 bin liranın üzerinde değere sahip. Yani bi arabaya sahip olmadan piyasası hakkında atıp tutmak boş... He bu arada arabamı satmaya niyetim yok değer kaybediyor dediğiniz arabanın piyasasını bilirsiniz diye düşünüp meraktan sormuştum...

Daha az tercih edilen arabayı almak isteyen kendi aracımın donanım seviyesinde 13 ilan bulabilecekken çok tercih edilen farklı markada full donanımda 500den fazla ilan bulunabiliyor. Oranlandığı zaman çok büyük farklar yok...
bugün mazda 3'e istenen o fiyatla arabayı alacak kişi sayısı bir elin parmağını geçmiyor sıkıntı orda. Şans yaver gidecek birinin basireti bağlanacak da alacak arabayı. Onun dışında galericiler bol bol ölü fiyattan çalarlar kapıyı.
2016 megane sedan dizel ful bayi satış fiyatı 114bin tl. güncel sahibinden ilanı yüksek km 120-130bintl. düşük km 130-144bin tl bu arada.
 
aslında ben 2. elinin değerini vs pek düşünen biri değilim 3-5 yıl binip satarım sıfır alıp. haklısınız ama aracı sürdüm keyifli buldum evvelsi günde v40 kullandım 2018 sıfır mazda 3 sürüş olarak bana daha çok keyif verdi. farklı sınıfta olmaları da etki etmiştir. mazda 3 kullanırken sanki aynalar direksiyon pozisyonu vs çok hoşuma gitti. araç kavrıyor sanki sürücüyü. eğer benzinli motor turbolu olsaydı kesinlikle yarin araci alacaktim. maalesef tek vazgeçme sebebim bu. benzinlinin torku yüksek olsaydı 1 litre fazla yaksaydı yine alırdım. bana sıradan binek bir aile arabasının benzinli dahi olsa devir çevirip bağırması ama gitmemesi mantıklı gelmiyor. 130-140 kmde motor 2 rampada devir arttırıp bağırıyorsa, mazda mühendisleri de kusura bakmasın ben ferrari kullanmıyorum ki araç hem bağırsın hem yürüsün. bir aile aracı her şeyi şık. ama atmosferik motor burada belli ki zayıf kalıyor, kendi teknolojileri de belli ki zayıf kalıyor. bunlar benim yorumlardan gözlemleyip yaptığım bir yorum. aracı ben toplasanız 500 metre kullandım. genel yorumlar bu yönde. gerçekten kullanımı, pozisyonu verdiği his, bana v40'tan daha çekici geldi
Benim mazdayi birakma sebebim satis sonrasi ve servis idi. Yenisini almaya gittim orali bile olmadilar marka degistirdim bende.

Ama yinede motor kesinlikle uzmez. İc kalitesi premiumlardan farksizdir. İscilik kalite gercekten cok iyidir. Ariza yapmasi cok cok zor diyebilirim.
 
  • Beğeni
Tepkiler: man28 ve petrich
bugün mazda 3'e istenen o fiyatla arabayı alacak kişi sayısı bir elin parmağını geçmiyor sıkıntı orda. Şans yaver gidecek birinin basireti bağlanacak da alacak arabayı. Onun dışında galericiler bol bol ölü fiyattan çalarlar kapıyı.
2016 megane sedan dizel ful bayi satış fiyatı 114bin tl. güncel sahibinden ilanı yüksek km 120-130bintl. düşük km 130-144bin tl bu arada.

Alacak kişi sayısı bir elin parmağını geçmiyor diyip bir önceki mesajda piyasaya hakimim demedim demek..

2016 yılında 114 bin liraya satılırken şuan ikinci elde 130bin liraya satılıyorsa (sizin söylediklerinizin ortalaması), 2015 model full mazda 3 bayi satış fiyatı 83 bin tl idi. Güncel sahibinden ilanları 105 bin tl seviyelerinde yani iki araba içinde yaklaşık %20 lik artış var alınan fiyatların üzerinde...
 
Alacak kişi sayısı bir elin parmağını geçmiyor diyip bir önceki mesajda piyasaya hakimim demedim demek..

2016 yılında 114 bin liraya satılırken şuan ikinci elde 130bin liraya satılıyorsa (sizin söylediklerinizin ortalaması), 2015 model full mazda 3 bayi satış fiyatı 83 bin tl idi. Güncel sahibinden ilanları 105 bin tl seviyelerinde yani iki araba içinde yaklaşık %20 lik artış var alınan fiyatların üzerinde...
araç 114bin tl tavan fiyat olarak 500ün üzerinde ilan açılmış(sizin verilerinize göre). Yine sizin verinize göre 31bintl ucuz olan mazda3'den ise 13 tane bulabiliyoruz. Demek ki kişiler 31bin tl farka rağmen mazdayı tercih etmemişler. 2.el de durum neden değişsin? daha fazla tartışmaya gerek yok bence.
 
araç 114bin tl tavan fiyat olarak 500ün üzerinde ilan açılmış(sizin verilerinize göre). Yine sizin verinize göre 31bintl ucuz olan mazda3'den ise 13 tane bulabiliyoruz. Demek ki kişiler 31bin tl farka rağmen mazdayı tercih etmemişler. 2.el de durum neden değişsin? daha fazla tartışmaya gerek yok bence.

2015 model fiyatı ile 2016 model arasındaki fiyat farkını kıyas alarak 31 bin tl ucuza satılan arabayı niye almamışlar demek... Algılyabilmek önemli tabi 2015 yılında megane 4 yoktu bile 2016 yılındaki mazda fiyatını takip etmediğim için ben bildigim (satın aldığım) yılı ve güncel fiyatları kıyasladım. Mazda sıfır alınırken meganeden daha ucuz bir araba olmuşmudur bilmiyorum doğrusu.

Edit: 2015 yılında Gt line dizel otomatik megane benzinli mazdadan 5 bin lira daha ucuzmuş liste fiyatı olarak.
 
Alacağınız araba sizi memnun edecek mi? Beklentilerinizi karşılayacak mı? Önemli olan ve satın almanız ile aranızda olan bütün sorular bunlar. Fazla dallanıp budaklandırmayı, çevrenin söylediklerini çok önemsenizi önermem. Ben öyle yapıyorum, tavsiye ederim. İnsanın düşünceleri en yakınlarıyla bile taban tabana zıt olabiliyor, yüksek fiyatlı bir mal alırken üçüncü kişilerin doğrudan etki etmesine izin vermeyin.

Arabayı beğendiniz mi (tüm yönleriyle veya bazı yönlerini baskın şekilde)?
Cevap evetse alın, hayırsa almayın.

Atmosferik arabaların karakterini burada anlatmaya gerek yok, bilmeyen yoktur. O motor karakterinin size uyup uymadığı bütün mesele. Atmosferik çekmiyor itmiyor gitmiyor diyenleri kendi adıma ciddiye almıyorum eğer bu konuda da varsa öyle yazan peşinen yorumumu ekleyeyim. Eğer turbo motor karakteri bekliyorsanız memnun olmazsınız.
 
Arkadaşlar mazda Club forumuna da sordum bu soruyu kullananlar dediğiniz şartlarda evet araç bangır bangır bağırır diyenler var. 120-130 bi rampada benzinli dahi olsa aracın motorunun bağırması rahatsız edici bir şey değil mi sizin için de. şahsen bu hızlarda ben bir gece yolculuğunda sessiz, müzik hafif açık bir yolculuk yapmak isterim. benzinli araçların en önemli özelliği bu olması gerekmiyor mu dizellere göre. Hız 160-180-200 km olsa bağırmasını anlarım bi rampada uzun yolda. ama yasal hızlarda bile böyle rahatsız etmesi motorun bu araca zayıf kaldığını gösteriyor sanırım. Bu araçla ilgili motor dışında her şeyim olumlu eğer bır tık daha güçlü bir motoru olsaydı bu hafta kavuşacaktım aracıma. ve bana son fiyatları power benzinli 135 oldu arkadaşlar. Boya kaplama da bizden dediler. Fiyat olarak da çok mantıklı geldi... 150 bin tl V40 fiyatı, daha dar bir arka taraf ve suspansiyonlar daha sert. mazda 3 gerçekten mantıklı bir araç ama ah o motor...
Kesinlikle rahatsız edici bir şey değil. Aracın yalıtımı iyiyse yüksek devirlerdeki o motor sesi küçük bir keyif unsuru olur. Bu arada çok değil, 10 yıl öncesine gidersek, C sınıfında 1.6 100hp motorlu arabalar peynir ekmek gibi satıyordu. Buna Volvo'lar da dahil. Kimse bu arabalara performansı kötü demiyordu, şimdi 130hp'lik atmosferik motorlar tukaka oldu, yokuşta bayılır oldu. =)
Tam tersine, downsized turbo motorlar benim için daha keyifsiz. 3 sn tekmeleyip sırtımı koltuğa yapıştırdıktan sonra devir bandı bitiyor, napacağını şaşırıyor. Daha sorun potansiyeli ve motor ömrüne girmedim bile.

Ailede 1.2tsi Leon ve almak istediğiniz Mazda3 var, şahsi aracım ise imzadaki. Bu tecrübelere istinaden bu tecrübelerimi ve yorumlarımı paylaşıyorum.
 
Ben hayatımda araç dışında bir şey alırken hiç bu kadar tereddüte ve kararsızlığa düşmedim. bunun sebebi de elimizdeki avucumuzdaki parayı hayalimiz olan bir şeye yatırmaktan kaynaklanıyor sanırım. Ben öncelikle burada bana samimi şekilde cevap veren zaman harcayan herkese çok teşekkür ediyorum. tüm yorumları okudum olumsu-olumsuz kendimce analiz yapıp beklemeye karar verdim. Krediye hiç bulaşmak istemeden aracımı almak istedim 130 da bana uygundu, ama kararım biraz daha bekleyip az miktar da olsa kredi çekip S60 T3'ten yana olacak sıfır olması şart değil az kilometrede temiz bu fiyatlara bulursam yine bakicam. Kendimce en doğru olanı yaptım sanırım. Ama şu bir gerçek ki mazda 3 gerçekten kullanımı, verdiği huzur çok hoş bir araç, bu benim gibi motora bu kadar takılmayan insanı çok rahat tatmin eder. Benim mevcut aracımda en yakındığım nokta bu olduğu için çekindim ve kararım bu yönde oldu. Herkese yorumu için teşekkür ediyorum
 
Ben hayatımda araç dışında bir şey alırken hiç bu kadar tereddüte ve kararsızlığa düşmedim. bunun sebebi de elimizdeki avucumuzdaki parayı hayalimiz olan bir şeye yatırmaktan kaynaklanıyor sanırım. Ben öncelikle burada bana samimi şekilde cevap veren zaman harcayan herkese çok teşekkür ediyorum. tüm yorumları okudum olumsu-olumsuz kendimce analiz yapıp beklemeye karar verdim. Krediye hiç bulaşmak istemeden aracımı almak istedim 130 da bana uygundu, ama kararım biraz daha bekleyip az miktar da olsa kredi çekip S60 T3'ten yana olacak sıfır olması şart değil az kilometrede temiz bu fiyatlara bulursam yine bakicam. Kendimce en doğru olanı yaptım sanırım. Ama şu bir gerçek ki mazda 3 gerçekten kullanımı, verdiği huzur çok hoş bir araç, bu benim gibi motora bu kadar takılmayan insanı çok rahat tatmin eder. Benim mevcut aracımda en yakındığım nokta bu olduğu için çekindim ve kararım bu yönde oldu. Herkese yorumu için teşekkür ediyorum
Atmosferik 1.6 5 vites 124 bg 155 nm tork araca sahibim uzun yolda genelde 100-120 aralığında kullanırım 100 ile girdiğim öncesinde hızımı almadığım rampalarda hızım yeri geliyor 80 e düşüyor 120-130 ile girdiğim rampalarda yüksek devrinden dolayı yokuşu hız kaybetmeden yada artırarak çıkabiliyorum. 365 günün 5-10 günü yapacağınız uzun yol sürüşlerine göre geri kalan tüm günlerde kullanacağınız araca karar vermeniz bana biraz garip geldi. İçinize en çok sinen daha iyi hissettiğiniz araç hangisiyse onu alın. Performansından dolayı pişman olacaksanız mazda 3 benzinli almayın. Yakıtından dolayı pişman olacaksanız v40 almayın
 
  • Beğeni
Tepkiler: kaanc5
Nacizane fikrimdir...

İlk mesajınız önemli... belliki yol da görece rahat yürüyen, yüklü ve/veya dik rampa da bile yüksek devir istemeden ilerleyen bir araç arıyorsunuz.

Bu tip bir sürüşü size ülke gerçekleri içince ancak aşırı beslemeli (turbo) araçalar sağlar... her ne kadar 120hp lik 1.5 benzinli atmosferik motor sizi performans olarak yarı yolda bırakmayacak olsa da, belirttiğiniz koşullar da gazı iyice ezmeniz gerekecektir. Bunu da pek istemiyorsunuz ki, aslında çok ta haksız değilsiniz.

Mazda 3 özelinde dizel motor tercihi biraz karışık.. dizel motor pek güçlü (105hp) değil, benzinli olan da pek müsrif değil ... ancak benzinlinin tork zafiyeti mevcut... dizellerinde de bazı teknik sorunlar olduğu biliniyor ve görece yine zayıf bir motor.. Mazda forumların da araştırma yapabilirsiniz. Ben kendim için baktığım da, ancak benzinli tercih edilebilir demiştim ...

Benim Mazda 3 tercihim benzinliden yana olurdu.. ama nacizane fikrim sizin benzinli olan ile pek tatmin olmayacağınız yönünde ...

2nci el alcaksanız veya çok yol yapıyorsanız daha güçlü dizellere yönelebilir, veya farklı markaların turbo benzinli modelleri ile çok daha akıcı sürüşe sahip araçlara bakabilirsiniz.
 
  • Beğeni
Tepkiler: man28
Zaten soyle celiskili bir durum var..
Hep ekonomi hem performans ayni anda olmayacagi icin ya guclu ve cekisi olan bir arac tercih edilip yakittan odun verilecek. Yada makul degerlerde bir arac tercih edilip yuksek performans beklenmeyecek. Atmosferik bir cok kisi icin tatminkar, daha yolda yokusta kalan duymadim, gerekli devri yakaladimmi kaf dagina tirmanirsin.

Devir duymiyim cekisi guclu olsun deniyosa yuksek hacim dizelin tarindan yenmez.

Benim sahsi kriterim motor sanziman uyumu ve sorunsuzlugu yonunde olurdu.
Bu sebeple mazda3 volvodan daha bile guven verici.
Mazda 3 tecih edileceksede 2017 uzeri ikinci el tercih ederdim. (2017 de makyajlandi, agirligida ic makyaj)

Volvo tercih edileceksede t3 yerine t4 tercih ederdim. (180 beygir) (Madem kriter guc) T3 (154 beygir) daha ekonomik kagit uzerinde.
 
Son düzenleme:
Tercih ama ben olsam Mazdada karar kılardım. Şu atmosferikle turbo meselesi çok abartıldı arada öyle ahım şahım bi fark yok değişken subap zamanlamalı atmosferik motorlar downsized turbolardan halen daha başarılı örneğin @Sari nin 1.2 tsi polosu var ve daha hafif olmasına rağmen Corolla 3500 devirden sonra gayet üstün ayrıca stock 1.6 dizellerden gayet iyi gidiyor yakıt meselesine gelince şehiriçi 7-7.5 lt benzin tüketimim var lpgde ise 9 lt ediyor uzunyol tamamen kullanım alışkanlıklarına bağlı olarak 6-7 lt arası benzin 7.5 lt lpg tüketimi var ki Mazdanın skyactivi çok daha yüksek sıkıştırma oranlı verimli bi atmosferik ünite şimdi akla gelen soru hacimli turbo motor olmadıktan sonra turboya ne gerek var?
 
Son düzenleme:
Tercih ama ben olsam Mazdada karar kılardım. Şu atmosferikle turbo meselesi çok abartıldı arada öyle ahım şahım bi fark yok değişken subap zamanlamalı atmosferik motorlar downsized turbolardan halen daha başarılı örneğin @Sari nin 1.2 tsi polosu var ve daha hafif olmasına rağmen Corolla 3500 devirden sonra gayet üstün ayrıca stock 1.6 dizellerden gayet iyi gidiyor yakıt meselesine gelince şehiriçi 7-7.5 lt benzin tüketimim var lpgde ise 9 lt ediyor uzunyol tamamen kullanım alışkanlıklarına bağlı olarak 6-7 lt arası benzin 7.5 lt lpg tüketimi var ki Mazdanın skyactivi çok daha yüksek sıkıştırma oranlı verimli bi atmosferik ünite şimdi akla gelen soru hacimli turbo motor olmadıktan sonra turboya ne gerek var?

Dusuk hacim motorlar nasil yurusun zaten turbosuz :)
Turvo dusuk hacimde olmazsa olmaz. Adinin turbo olduguna cok kanmamak lazim, kisa mesafede daha atak olabilir ama bende cigersiz buluyorum.

Sıkıstır doldur 4000 e kadar kisa mesafede roket, ee sonra?

Boyle seyleri anlatmayi sevmem ama gecen yaz esimin Honda Jazz i ile Kusadasina giderken bi tek premium alman arabalarina (mercedes, bmw, audi) yol verdim selektor yemeden hemen once.

Ne dizeli ne dusuk hacim turbolusuyla muhattap olmadim yurudum. Aracta 4 kisi full bagajdi. Ustelik 800km yol yaptim 100km ortlamasi 5.1lt idi kusadasina vardigimda.

Seviyorum atmosferigi
 
Son düzenleme:
  • Beğeni
Tepkiler: mrtkap
Zannedersiniz atmosferik almayin diyenler 1.6 turbo 240 bg kullaniyor :D
Bende atmosferikten ufak turboya gectim. 100 den sonra tirt hepsi. Turbo armosferik tartismasi tamamen sacmaliktan ibaret.
Ufak hacimli turbo kullanan veya 1.6 tdi kullananlar bi zahmet atmosferik almayin demesin farksizlar cunku.
 
Zannedersiniz atmosferik almayin diyenler 1.6 turbo 240 bg kullaniyor :D
Bende atmosferikten ufak turboya gectim. 100 den sonra tirt hepsi. Turbo armosferik tartismasi tamamen sacmaliktan ibaret.
Ufak hacimli turbo kullanan veya 1.6 tdi kullananlar bi zahmet atmosferik almayin demesin farksizlar cunku.
Zannedersiniz turbo almayın diyenler 2.0 ve üstü hacimli kullanıyor?:D
 
Son düzenleme:
Zannedersiniz turbo almayın diyenler 2.0 ve üstü hacimli kullanıyor?:D

Turbo almayin dan daha cok atmosterige para verilmez, orda burda bayilir yorumlari var. Asil turbo, hacimli motorda daha degerli keyifli, downsize ulkemizdeki vergi sisteminin sonucu. Eskiden 1.6 alti araca binmezdi kimse, atmosferikte dusuk hacim yok zaten yurumeyecegi icin. Vergiden 200tl kar edicem diyede dusuk hacim turboya binmek istemeyesim kisisel fikrim.
(Dusuk hacim 1.2 ve alti)

Ozetle dusuk hacim turboya elestiri var ama kimsede almayin demiyor. Akisine alin diyen daha cok
 
Son düzenleme: