Valla herkes öyle ya da böyle yorum yapmış.
Körfez pistinde bundan önceki mazda 6 ile iki tur atma şansı bulmuş birisiyim. Hali hazırda 1. nesil 2003 model mazda 6 sahibiyiz. 40 bin liraya aldık arabayı, dört ay falan oluyordur. 2.0 benzinli otomatik. Lpg'li. Bu paralara ya perte çıkmış B6 passat var, ya da B5 passat var.
Bu arada araç baz donanım. Esp, sekiz hava yastığı, bose müzik sistemi, dijital klima, hız sabitleyicisi vs var. Makyajlı kasada beş ileri otomatik, deri koltuklar, koltuk ısıtma vs geliyor. Diğer donanım artılarına hakim değilim.
Arkadaşımda da B6 passat var, 1.4 tsi 125 hp dsg. 120 binde. O sebeple güzel bir kıyas olabilir.
Birincisi, benzer temizlikte passat benim araçtan 10-12 bin daha pahalı. Bu bile tartışmayı bitiriyor ama devam edeceğim. Pahalı olma sebebi de "piyasası var." Bizim mazda 6, 24 saat ilanda kalmadan biz aldık.
Passat tsi olduğu için lpg kiti çok pahalı. Ortalama 8 litre benzin yakıyor. Benim araç tüpte ortalama 13 litre yakıyor. Her türlü avantajlı. Ülke şartlarına göre değerlendireceksek, böyle bakalım olaya değil mi ?
Gelelim yoldaki performansına. 4 ileri şanzıman, ara hızlanmalarda eksik kalıyor. 5 ileri versiyonu bu eksiği kapatacaktır. Dsg nin 7 ileri avantajı var bu konuda. Madem denk kıyas yapacağız, o zaman her iki araç da manuel olunca mazda'nın söyleyebileceği güzel bir söz vardır: "Bir yıldız gibi kayar giderim hayatından, yapacağın tek şey dilek tutmak olurdu arkamdan." Zira passat manuelin 0-100 verisi 11.4 saniye, mazda'nın 9.7 saniye.
Sorunsuzluk mu ? Passatın eski sahibi de komşusu. Geçmişi biliniyor yani. Bir kez kavrama seti değişmiş. Araç 120 binde. Şanzıman rulmanları yeni değişti, işçilik dahil 2500 lirayı yeni ödedi arkadaş. Arada marş bastıktan 2 saniye sonra stop ediyor, sonra yapmıyor. Geri viteste hafif titreme var. Dua ediyor dsg uzun süre dayansın diye. Sadece dsg parasına, otomatik şanzıman revize eder 400 bin km daha binersin bu 2. Turbo yok, intercooler yok, turbo hortumları yok, turbo basınç valfi yok vs vs. (ki kendisi diyor ki bana, passatı satayım cebimde para kalsın gel mazdayı ver bana)
Bir aracın şasisi ve sürüş dinamikleriyle alakalı katalogdan veri okuyarak yorum yapan varsa, itina ile pas geçebilirsiniz yorumu.
Her iki aracı da kullandım. Uzun virajlarda da, dar yollarda da rahatlıkla şu yorumu yapabilirim. Her iki araç da uzman ellerdeyse, Passat'ın şansı yok. Mazda'nın özellikle arka süspansiyonu, revize edilmiş bir Ford geometrisi.
Passat hangi konuda iyi ? Arka baş mesafesi. Bir de benzinle binseydik kardaydı. D segmenti aracın verilerini de 0-100 üzerinden falan değerlendirmek... İlginç. Mazda babamda. Kendi 0-100 'üm 8.9 saniye, gene D segmenti araca biniyorum. O zaman ne yorum yapmam gerekir 1.4 tsi passat için ? 1650 kg ağırlığım var, şasim çöp yani beyler. Beklerim passatı virajlı bir yola. Her daim.
Meselenin çoğu arabanın kendisi değil zaten. Bunu pazarı bilen biri anlar. Anlamayan da işine gelmediği için bakmıyordur. Passat'ı aynı motor ve şanzımanla VW değil de Fiat üretseydi, yüzüne bakanların sayısı yarı yarıya düşerdi. O sebeple herkes "bilerek alıyor" passat'ı. Anlıyorum
Passat tercih edecek arkadaşlara mutluluklar. "One out of millions."