Mazda 6 | Passat yerine alınır mı ? | TEST

Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...
D sınıfı için konuşmadım ki. Zaten amerika pazarı dışında d sınıfında atmosferik motor kullanan araba var mı. C sınıfı corolla,honda gibi modellerde gayet tercih ediliyor 0 km. Vw kendi servisine tüplü araç sokuyor mu sokmuyor mu onu bilemem. Sonuçta kullandığım bir marka değil.
D sınıfında atmosferik motor kullanan araba pek kalmadı. Fakat bunun sebebi günü kurtarmak. O yere göğe konulamayan 1.2-1.4 turbo araçların gerçek emisyon değerlerinin fabrika ile alakası yok.

Merak etmeyin az kaldı. Bundan 5-10 sene sonra bir anda tüm ürün gamını elektrikli yapamayacakları için hybrid veya normal benzinli araçlarda alınan güçlere oranla motor hacimlerini izleyelim de markaların nasıl geri vites yaptığını, bunca sene müşteriye neler sattıklarını, fabrika verisi 7 dediği yerde aslında 8.5 yakmaması gerekiyor olduğunu görürüz hep beraber ;)
 
Valla herkes öyle ya da böyle yorum yapmış.

Körfez pistinde bundan önceki mazda 6 ile iki tur atma şansı bulmuş birisiyim. Hali hazırda 1. nesil 2003 model mazda 6 sahibiyiz. 40 bin liraya aldık arabayı, dört ay falan oluyordur. 2.0 benzinli otomatik. Lpg'li. Bu paralara ya perte çıkmış B6 passat var, ya da B5 passat var.

Bu arada araç baz donanım. Esp, sekiz hava yastığı, bose müzik sistemi, dijital klima, hız sabitleyicisi vs var. Makyajlı kasada beş ileri otomatik, deri koltuklar, koltuk ısıtma vs geliyor. Diğer donanım artılarına hakim değilim.

Arkadaşımda da B6 passat var, 1.4 tsi 125 hp dsg. 120 binde. O sebeple güzel bir kıyas olabilir.

Birincisi, benzer temizlikte passat benim araçtan 10-12 bin daha pahalı. Bu bile tartışmayı bitiriyor ama devam edeceğim. Pahalı olma sebebi de "piyasası var." Bizim mazda 6, 24 saat ilanda kalmadan biz aldık.

Passat tsi olduğu için lpg kiti çok pahalı. Ortalama 8 litre benzin yakıyor. Benim araç tüpte ortalama 13 litre yakıyor. Her türlü avantajlı. Ülke şartlarına göre değerlendireceksek, böyle bakalım olaya değil mi ?

Gelelim yoldaki performansına. 4 ileri şanzıman, ara hızlanmalarda eksik kalıyor. 5 ileri versiyonu bu eksiği kapatacaktır. Dsg nin 7 ileri avantajı var bu konuda. Madem denk kıyas yapacağız, o zaman her iki araç da manuel olunca mazda'nın söyleyebileceği güzel bir söz vardır: "Bir yıldız gibi kayar giderim hayatından, yapacağın tek şey dilek tutmak olurdu arkamdan." Zira passat manuelin 0-100 verisi 11.4 saniye, mazda'nın 9.7 saniye.

Sorunsuzluk mu ? Passatın eski sahibi de komşusu. Geçmişi biliniyor yani. Bir kez kavrama seti değişmiş. Araç 120 binde. Şanzıman rulmanları yeni değişti, işçilik dahil 2500 lirayı yeni ödedi arkadaş. Arada marş bastıktan 2 saniye sonra stop ediyor, sonra yapmıyor. Geri viteste hafif titreme var. Dua ediyor dsg uzun süre dayansın diye. Sadece dsg parasına, otomatik şanzıman revize eder 400 bin km daha binersin bu 2. Turbo yok, intercooler yok, turbo hortumları yok, turbo basınç valfi yok vs vs. (ki kendisi diyor ki bana, passatı satayım cebimde para kalsın gel mazdayı ver bana)

Bir aracın şasisi ve sürüş dinamikleriyle alakalı katalogdan veri okuyarak yorum yapan varsa, itina ile pas geçebilirsiniz yorumu.

Her iki aracı da kullandım. Uzun virajlarda da, dar yollarda da rahatlıkla şu yorumu yapabilirim. Her iki araç da uzman ellerdeyse, Passat'ın şansı yok. Mazda'nın özellikle arka süspansiyonu, revize edilmiş bir Ford geometrisi.

Passat hangi konuda iyi ? Arka baş mesafesi. Bir de benzinle binseydik kardaydı. D segmenti aracın verilerini de 0-100 üzerinden falan değerlendirmek... İlginç. Mazda babamda. Kendi 0-100 'üm 8.9 saniye, gene D segmenti araca biniyorum. O zaman ne yorum yapmam gerekir 1.4 tsi passat için ? 1650 kg ağırlığım var, şasim çöp yani beyler. Beklerim passatı virajlı bir yola. Her daim. :)

Meselenin çoğu arabanın kendisi değil zaten. Bunu pazarı bilen biri anlar. Anlamayan da işine gelmediği için bakmıyordur. Passat'ı aynı motor ve şanzımanla VW değil de Fiat üretseydi, yüzüne bakanların sayısı yarı yarıya düşerdi. O sebeple herkes "bilerek alıyor" passat'ı. Anlıyorum :) Passat tercih edecek arkadaşlara mutluluklar. "One out of millions."
Körfez demişken körfez pisti'ne girişler ne durumda hocam? Önümüzdeki 1 sene boyunca her ay o taraflara yolum düşecek gibi. Yolumun üzeriyken arada bir girmek istiyorum:). Nette aradım ama bir bilgi bulamadım, prosedür nasıl işliyor siz biliyor musunuz?
 
Güzel bir tartışma olmuş ... yine lanet VW grubu ve DSG ler girmiş işin içine acık ama yapacak bişey yok artık ... hoş video nun başlığın da da olduğu için normal karşılamak lazım ... :)

Araba çok güzel ... çok hoş .. tasarım şahane ... keza iç tasarımda öyle .. bunlar bence yegane + ları..
Konfor konusunda da iyi demiş Sinan üstat... bu devirde biraz gergin arabalara alıştık.. konforlu bişey de aramıyor değil insan

Lakin bu böyle gelmiş böyle gider.... gönüllerde kazanır Mazda 6, özellikle Türkiye de....
Tek donanım paketiyle geliyor... Mazda 6 almak isteyen biri 330K vermek zorunda... bu şartlarda D sınıfında var olması çok zor...
Dizel seçeneği olmamasını geçtim, erişilebilir bir versiyonu da yok bir çoğumuz için ...

Yok vergisi, yok yakışı, yok gidişi konularına hiç girmeden, daha en başta ekonomik olarak bitiyor
Galeriler de güzel vitrin aracı olacak maalesef...
 
Son düzenleme:
Valla herkes öyle ya da böyle yorum yapmış.

Körfez pistinde bundan önceki mazda 6 ile iki tur atma şansı bulmuş birisiyim. Hali hazırda 1. nesil 2003 model mazda 6 sahibiyiz. 40 bin liraya aldık arabayı, dört ay falan oluyordur. 2.0 benzinli otomatik. Lpg'li. Bu paralara ya perte çıkmış B6 passat var, ya da B5 passat var.

Bu arada araç baz donanım. Esp, sekiz hava yastığı, bose müzik sistemi, dijital klima, hız sabitleyicisi vs var. Makyajlı kasada beş ileri otomatik, deri koltuklar, koltuk ısıtma vs geliyor. Diğer donanım artılarına hakim değilim.

Arkadaşımda da B6 passat var, 1.4 tsi 125 hp dsg. 120 binde. O sebeple güzel bir kıyas olabilir.

Birincisi, benzer temizlikte passat benim araçtan 10-12 bin daha pahalı. Bu bile tartışmayı bitiriyor ama devam edeceğim. Pahalı olma sebebi de "piyasası var." Bizim mazda 6, 24 saat ilanda kalmadan biz aldık.

Passat tsi olduğu için lpg kiti çok pahalı. Ortalama 8 litre benzin yakıyor. Benim araç tüpte ortalama 13 litre yakıyor. Her türlü avantajlı. Ülke şartlarına göre değerlendireceksek, böyle bakalım olaya değil mi ?

Gelelim yoldaki performansına. 4 ileri şanzıman, ara hızlanmalarda eksik kalıyor. 5 ileri versiyonu bu eksiği kapatacaktır. Dsg nin 7 ileri avantajı var bu konuda. Madem denk kıyas yapacağız, o zaman her iki araç da manuel olunca mazda'nın söyleyebileceği güzel bir söz vardır: "Bir yıldız gibi kayar giderim hayatından, yapacağın tek şey dilek tutmak olurdu arkamdan." Zira passat manuelin 0-100 verisi 11.4 saniye, mazda'nın 9.7 saniye.

Sorunsuzluk mu ? Passatın eski sahibi de komşusu. Geçmişi biliniyor yani. Bir kez kavrama seti değişmiş. Araç 120 binde. Şanzıman rulmanları yeni değişti, işçilik dahil 2500 lirayı yeni ödedi arkadaş. Arada marş bastıktan 2 saniye sonra stop ediyor, sonra yapmıyor. Geri viteste hafif titreme var. Dua ediyor dsg uzun süre dayansın diye. Sadece dsg parasına, otomatik şanzıman revize eder 400 bin km daha binersin bu 2. Turbo yok, intercooler yok, turbo hortumları yok, turbo basınç valfi yok vs vs. (ki kendisi diyor ki bana, passatı satayım cebimde para kalsın gel mazdayı ver bana)

Bir aracın şasisi ve sürüş dinamikleriyle alakalı katalogdan veri okuyarak yorum yapan varsa, itina ile pas geçebilirsiniz yorumu.

Her iki aracı da kullandım. Uzun virajlarda da, dar yollarda da rahatlıkla şu yorumu yapabilirim. Her iki araç da uzman ellerdeyse, Passat'ın şansı yok. Mazda'nın özellikle arka süspansiyonu, revize edilmiş bir Ford geometrisi.

Passat hangi konuda iyi ? Arka baş mesafesi. Bir de benzinle binseydik kardaydı. D segmenti aracın verilerini de 0-100 üzerinden falan değerlendirmek... İlginç. Mazda babamda. Kendi 0-100 'üm 8.9 saniye, gene D segmenti araca biniyorum. O zaman ne yorum yapmam gerekir 1.4 tsi passat için ? 1650 kg ağırlığım var, şasim çöp yani beyler. Beklerim passatı virajlı bir yola. Her daim. :)

Meselenin çoğu arabanın kendisi değil zaten. Bunu pazarı bilen biri anlar. Anlamayan da işine gelmediği için bakmıyordur. Passat'ı aynı motor ve şanzımanla VW değil de Fiat üretseydi, yüzüne bakanların sayısı yarı yarıya düşerdi. O sebeple herkes "bilerek alıyor" passat'ı. Anlıyorum :) Passat tercih edecek arkadaşlara mutluluklar. "One out of millions."
B6 passatın pert olanını ancak bulmanız çok normal çünkü sizin muadiliniz b5 ve b5.5 :)
İsterseniz kendi arabanızın TAM MUADİLİ ile karşılaştırıp değerlendirin...
2.0 passat b5 0-100 9.9 saniye 8 litre var
2.0 Mazda 6 (10 beygir daha güçlü passattan ) 0-100 9.7 saniye 8.5 litre tüketim var.
Kasa ağırlıklarına falan girmeyecem, girip bakarsınız artık.
Yani ben buradan bakınca sizinki el sallarken diğeri nal toplar gibi bir durum görmüyorum, hatta biraz daha iyi bir kullanıcının elinde geçilebileceğini görüyorum.
Yani görüleceği üzere bir süperken diğeri kötü değil, nerdeyse aynı arabalar.
Haaa madem kağıt üzerindekiler önemsiz diyorsun şöyle bir detay vereyim;
Zamanında passat b5 çıktığında ford CEO’sunun bakıp taklit edilmesi maliyetli demişliği var.
Buradan şunu anlarız ki genel olarak bayağı iyi bir araba.

En baştan beri anlayamadığım bir şekilde passat ile kıyaslanıyor. Anlatmak istediğim şey passatın iyi veya kötü olması değil, Mazda’nın aşırı abartılması.

Şimdi kalkıp yine birileri vagcı diye ima edecekse yine söylüyorum, önceki postlarda verdiğim örnekte eskiden Vw çok abartılıyordu, şimdi de Mazda abartılıyor demek istediğimi görecektir.
 
  • Beğeni
Tepkiler: 2jzihtiyar ve Sari
Konuya bodoslama dalıyorum taraf değilim bi bilgi verip kaçıcam. 2003 mazda 6nın rakibi 2001-5 arası üretilen makyajlı b5 yani b5.5 dediğimiz passattır. 2.0 yok denecek kadar azdır 1.8 düz görmedim makyajlıda 1.8t 1.9tdi ve 1.6 hitler motorlusu bolca mevcuttur. Motor olarak en az bir atmosferik kadar lpg uyumu var 1.8t motorun. Onun dışında siz yine teknik verilerden karşılaştırırsınız

Fiyat olarak ise son 1 yılda b5.5 piyasası çok ilginç derecede arttı. 5 ay önce 1.9tdi otomatik gözümün önünde 62.500tl ye satıldı. Eğer 40a alınan mazda güzel temiz bir arabaysa minimum 10bin fazla isterler dengi 1.8t passata
 
Son düzenleme:
  • Beğeni
Tepkiler: kaanc5 ve Ugur
Konuya bodoslama dalıyorum taraf değilim bi bilgi verip kaçıcam. 2003 mazda 6nın rakibi 2001-5 arası üretilen makyajlı b5 yani b5.5 dediğimiz passattır. 2.0 yok denecek kadar azdır 1.8 düz görmedim makyajlıda 1.8t 1.9tdi ve 1.6 hitler motorlusu bolca mevcuttur. Motor olarak en az bir atmosferik kadar lpg uyumu var 1.8t motorun. Onun dışında siz yine teknik verilerden karşılaştırırsınız
Ben de onu anlatmak istedim arkadaşa :)
 
  • Beğeni
Tepkiler: Toprak
Mazda 6 genel olarak gayet güzel bir araç alırken insan bu kadar parayı bağlıyorum ama satmaya kalktığımda minumum ne kadar kadar zarar ederim veya kar ederim diye düşünmüyor değil. Hepimiz araç alırken bu tarz şeyleri düşünüyoruz ikinci eli hızlı mı vs diye uzar gider burası. Mazda6'yı alan adamın maddi durumu iyidir ikinci elini takmıyodur yıllarca biner kullanır 30 40 bin tl aldığının altına satar örnek veriyorum. Aynı paraya parasını önemseyen arabayı seven bi insan gider SuperB alır kullanır aynı paraya satar. İkinci eli olan araçlar değer kaybetmiyor malesef. Ama forumda genel olarak DSG'ye fazla yükleniliyor.Sorunlu şanzıman mı? Evet kullanmasını bilmeyene baş ağrıtır. Ben düzgün kullanıpta daha sorun yaşayan görmedim çevremde. Fabrikadan dolayı sorun çıkar orası şans işi. Ama arkadaşımda 50.000 km'dir 1.4 polo dsg var arabanın ırzına geçti diyebilirim arabayla pek alakası yok. Yokuş aşağı önce P'ye alıp el freni çekmek mi dersin şanzımanı ağlatacak ne varsa yapıyor hala da bana mısın demedi DSG. Türkiye şartlarında aynı donanımda Mazda6 mı? Yoksa SuperB veya Passat mı? Kime sorsanız passat veya superb diyecektir. Ülkenin hali ortada. İnsanlar temel ihtiyaçlarından kısmak zorunda kalıyor artık. Kalkıp kimse 2.0 araca vergi vermek istemez.
 
  • Beğeni
Tepkiler: Tb96
01uy228b7knk_800.jpg


Mazda 6
Opel Insignia
Volkswagen Passat
Skoda Superb
Renault Talisman

ve aklıma gelmeyen diğerleri (Accord ve Avensis kalktı, Mondeo'da satılmıyor sanırım).

Bunların hepsi D sınıfı araba, bir kişi Insignia, diğer kişi Talisman tercih etti diye biri diğerinden zekasıyla veya başka bir özelliğiyle öne çıkmıyor. Bu kadar müdahale etmeye çalışmayalım. Milletin parasıyla aldığı arabaya tahammül edemez şekilde yorum yapanlar var. Herkesin beyni var, kendi düşünce yapısı ve ihtiyaçları var. Sizin düşündüğünüz doğru diye bir şey yok, hatta bu gibi şeylerde doğru yok. Arabayı kenara koyalım, belki bazı kişiler için bu açıdan bakmak daha kolay olacaktır (marka fanatizminden bir nebze sıyrılabilecekleri için) biri gider Seiko alır biri Tissot alır biri başka bir başka marka saat alır. Birini alan diğerinden, diğerini alan bir diğerinden zeki, akıllı, ileri görüşlü vs. olmuyor.


Bu arada konu başlığına bir eleştirim var. Mazda 6 ile ilgilenecek biri yüksek ihtimalle Passat'a bakmaz. Bu Passat'ın kötü olmasından veya başka bir nedenden değil. Türkiye'de Mazda alan kişi özellikle de Mazda 6 alacak veya almayı düşünen kişi bazı şeyleri kabul etmiştir. MTV, bir iki günde satılması vs. bunları önemsemez bile.

Şu yorum konuya kilit niteliğinde bence kimse kimseden araç tercihine göre üstün değildir.O zaman TR şartlarında Fiat 500 alan kişiyi taşlayalım, zamanında Lancia almış kişiye sövelim mi?

Herkesin aklı var fikri var, kimse araç tercihine göre ne aptal ne de süper zeka.

Burada konuşulmuşta konuşulmuş yahu arkadaşlar biz kendimiz aracı zorlamayı seviyor, virajdan viraja atmaya bayılıyor olabiliriz ama bu demek değildir ki bunu yapamayan araç berbat yapabilense süper, herkesin kendine göre ihtiyacı var.

A segmenti Panda alan adamın da kendine göre ihtiyacı var, Mercedes S alanın da şu insanları yargılamayı bırakalım artık. :)
 
Son düzenleme:
Mazda özellikle son kasaları ile rakiplerinden daha fazla işçiliğe dikkat eden altyapısı iyi olan konforu tutuşu ile övgüyü hakeden araçlar üretmeye bunu da iç mekanın Büyüleyen hali ile birleştirince Elitleşmeye başladı durum bundan ibaret.
Passat ise asıl D segmentinden beklenilen konfor yerine şuan Daha büyük Golf haline gelmiş durumda şimdi bunu da görmezlikten gelmemek lazım bir Superb bile bence Passat dan daha iyi.
Passat eskiden iç mekanı ile ünlendi zamaninin otesindeydi haliyle insanlar övdü bugün ise Mazda 6 iç mekan olarak daha iyi duruyor kendim test edemedim ama Sinan a And a da güveniyorum şimdi Mazda 6 zamanının ötesinde. Yani ne Passat eskiden çok övüldü ne de Mazda 6 şimdi çok övülüyor ikisi de hak ettiğini aldı.
Şimdi iç mekanını kalitesini konfor ile karakter ile de birleştirince bence Mazda 6 Premium D ile normal D segmentleri arasında konumlandı.
Motoru Turbo beslemeli güzel bir ünite olsun bunu satış rakamları da gösterirdi diye düşünüyorum.
Ayrıca sokakta Passat hala övülmeye devam ediyor bol bol satıyor biz burada Mondeo yu da çok övdük yurtdışı yurtiçi bir sürü testte kendim de kullandım konfor yalıtım çoğu konuda Passat dan daha iyi ama satiyor mu Hayır. Yani Forumun birseyi değiştirdiği yok fakat burası bir Otomobil Forumu haliyle otomobil konusunda genelin üstü bir bakış açısına sahip olması doğal
Passat in eksiklerinin söylenip gerçekten güzel olan övgüyü hak eden Mazda 6 nin övülmesini olması gereken bu olarak görüyorum. Tam tersi yapılsa bu sefer de Passat hayranlığı deniliyor bu eleştiriler hep geldi hep geliyor. Bunları Chris Harris söylese Top Gear söylese ..... kim söylerse söylesin Reklam bile diyecek bir kitle hep mevcut
 
Son düzenleme:
  • Beğeni
Tepkiler: nacker
Türkiye şartlarında alınmaz. Ama benim gözümde D segmentinden üstün bir araba. Piyasasını ve 2.0 motorunu saymazsak rakiplerinden çok daha iyi
 
Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...