msansertekin'in araçlardan birisini övüp diğerini tamamen yerdiğini düşünmüyorum açıkçası. Bu araç passat ile aynı sınıfta değil mi? Bizde de D sınıfında en çok bilinen araç passat olduğundan onunla karşılaştırmak gayet normal olmalı. Performans konusuna hiç girmiyorum, her arabanın birden çok motor seçeneği oluyor. Ama viraj kısmında işler biraz değişebilir. Passat biraz daha hissiz, nötr bir arabayken mazda 6 daha sürücü odaklı bir araç. Bu birisinin iyi-kötü olması değil, işin denge kısmı. Bu sınıfta birisi şunu daha iyi yapar, diğeri bir başka şeyi daha iyi yapar. (Burada passat'ın kötü yanı arıza potansiyeli iken iyi yanı piyasası, mazda'nın iyi yanı donanım zenginliği, kötü yanı piyasası ve servis sıkıntısıdır mesela.B6 passatın pert olanını ancak bulmanız çok normal çünkü sizin muadiliniz b5 ve b5.5
İsterseniz kendi arabanızın TAM MUADİLİ ile karşılaştırıp değerlendirin...
2.0 passat b5 0-100 9.9 saniye 8 litre var
2.0 Mazda 6 (10 beygir daha güçlü passattan ) 0-100 9.7 saniye 8.5 litre tüketim var.
Kasa ağırlıklarına falan girmeyecem, girip bakarsınız artık.
Yani ben buradan bakınca sizinki el sallarken diğeri nal toplar gibi bir durum görmüyorum, hatta biraz daha iyi bir kullanıcının elinde geçilebileceğini görüyorum.
Yani görüleceği üzere bir süperken diğeri kötü değil, nerdeyse aynı arabalar.
Haaa madem kağıt üzerindekiler önemsiz diyorsun şöyle bir detay vereyim;
Zamanında passat b5 çıktığında ford CEO’sunun bakıp taklit edilmesi maliyetli demişliği var.
Buradan şunu anlarız ki genel olarak bayağı iyi bir araba.
En baştan beri anlayamadığım bir şekilde passat ile kıyaslanıyor. Anlatmak istediğim şey passatın iyi veya kötü olması değil, Mazda’nın aşırı abartılması.
Şimdi kalkıp yine birileri vagcı diye ima edecekse yine söylüyorum, önceki postlarda verdiğim örnekte eskiden Vw çok abartılıyordu, şimdi de Mazda abartılıyor demek istediğimi görecektir.
Bu bağlamda ben mazda'nın aşırı abartıldığını düşünmüyorum. Şöyle bir farkı var, bilindik Japonlardan daha farklı araçlar yapıyor bu da insanları heyecanlandırıyor. Veya yukarıda konusu geçmiş volvo. Lüks segmentte, bildiğimiz 3 Almandan daha farklı araçlar yapıyor. Bunların modelleri hep aynı sınıftalar. Birbirleriyle kıyaslamak da doğal olan değil mi? Volvo daha iyi güvenlik sunuyor, Mercedes'in iç mekanı daha kaliteli oluyor, BMW daha sportif sürüş sunuyor vs.
Burada benim düşüncem, normal vatandaşın D segment ihtiyacını passat ortalama düzeyde karşılarken mazda 6 biraz daha eğlenceli kısma kayıyor.
Tutulma meselesine gelince, Türkiye'de Mazda, Alfa, Volvo (veya kıyıda köşede kalmış modeller) gibi araçları herkes almaz. Tavsiye edeni çok olur ama alanı da bir o kadar az olur çünkü bu arabaları alacak kişiler bilerek, isteyerek bunları tercih eder. Bu yüzden 2.el fiyatları da uygundur bu da onları çok güzel f/p araçları yapar. Arabayı birikim olarak değil binek olarak görenler de 2. el piyasasını falan çok takmaz, alır senelerce biner gider. Bizim ülkemizin büyük çoğunluğu da maalesef ekonomik şartlardan dolayı arabalara birikim gözüyle bakıyor. Arabaların tutulma-unutulma meselesini doğrudan arabaların kalibresine bağlayan bir kesim de yok değil maalesef.
Son düzenleme: