Mazda 6 | Passat yerine alınır mı ? | TEST

Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...
B6 passatın pert olanını ancak bulmanız çok normal çünkü sizin muadiliniz b5 ve b5.5 :)
İsterseniz kendi arabanızın TAM MUADİLİ ile karşılaştırıp değerlendirin...
2.0 passat b5 0-100 9.9 saniye 8 litre var
2.0 Mazda 6 (10 beygir daha güçlü passattan ) 0-100 9.7 saniye 8.5 litre tüketim var.
Kasa ağırlıklarına falan girmeyecem, girip bakarsınız artık.
Yani ben buradan bakınca sizinki el sallarken diğeri nal toplar gibi bir durum görmüyorum, hatta biraz daha iyi bir kullanıcının elinde geçilebileceğini görüyorum.
Yani görüleceği üzere bir süperken diğeri kötü değil, nerdeyse aynı arabalar.
Haaa madem kağıt üzerindekiler önemsiz diyorsun şöyle bir detay vereyim;
Zamanında passat b5 çıktığında ford CEO’sunun bakıp taklit edilmesi maliyetli demişliği var.
Buradan şunu anlarız ki genel olarak bayağı iyi bir araba.

En baştan beri anlayamadığım bir şekilde passat ile kıyaslanıyor. Anlatmak istediğim şey passatın iyi veya kötü olması değil, Mazda’nın aşırı abartılması.

Şimdi kalkıp yine birileri vagcı diye ima edecekse yine söylüyorum, önceki postlarda verdiğim örnekte eskiden Vw çok abartılıyordu, şimdi de Mazda abartılıyor demek istediğimi görecektir.
msansertekin'in araçlardan birisini övüp diğerini tamamen yerdiğini düşünmüyorum açıkçası. Bu araç passat ile aynı sınıfta değil mi? Bizde de D sınıfında en çok bilinen araç passat olduğundan onunla karşılaştırmak gayet normal olmalı. Performans konusuna hiç girmiyorum, her arabanın birden çok motor seçeneği oluyor. Ama viraj kısmında işler biraz değişebilir. Passat biraz daha hissiz, nötr bir arabayken mazda 6 daha sürücü odaklı bir araç. Bu birisinin iyi-kötü olması değil, işin denge kısmı. Bu sınıfta birisi şunu daha iyi yapar, diğeri bir başka şeyi daha iyi yapar. (Burada passat'ın kötü yanı arıza potansiyeli iken iyi yanı piyasası, mazda'nın iyi yanı donanım zenginliği, kötü yanı piyasası ve servis sıkıntısıdır mesela.
Bu bağlamda ben mazda'nın aşırı abartıldığını düşünmüyorum. Şöyle bir farkı var, bilindik Japonlardan daha farklı araçlar yapıyor bu da insanları heyecanlandırıyor. Veya yukarıda konusu geçmiş volvo. Lüks segmentte, bildiğimiz 3 Almandan daha farklı araçlar yapıyor. Bunların modelleri hep aynı sınıftalar. Birbirleriyle kıyaslamak da doğal olan değil mi? Volvo daha iyi güvenlik sunuyor, Mercedes'in iç mekanı daha kaliteli oluyor, BMW daha sportif sürüş sunuyor vs.
Burada benim düşüncem, normal vatandaşın D segment ihtiyacını passat ortalama düzeyde karşılarken mazda 6 biraz daha eğlenceli kısma kayıyor.

Tutulma meselesine gelince, Türkiye'de Mazda, Alfa, Volvo (veya kıyıda köşede kalmış modeller) gibi araçları herkes almaz. Tavsiye edeni çok olur ama alanı da bir o kadar az olur çünkü bu arabaları alacak kişiler bilerek, isteyerek bunları tercih eder. Bu yüzden 2.el fiyatları da uygundur bu da onları çok güzel f/p araçları yapar. Arabayı birikim olarak değil binek olarak görenler de 2. el piyasasını falan çok takmaz, alır senelerce biner gider. Bizim ülkemizin büyük çoğunluğu da maalesef ekonomik şartlardan dolayı arabalara birikim gözüyle bakıyor. Arabaların tutulma-unutulma meselesini doğrudan arabaların kalibresine bağlayan bir kesim de yok değil maalesef.
 
Son düzenleme:
msansertekin'in araçlardan birisini övüp diğerini tamamen yerdiğini düşünmüyorum açıkçası. Bu araç passat ile aynı sınıfta değil mi? Bizde de D sınıfında en çok bilinen araç passat olduğundan onunla karşılaştırmak gayet normal olmalı. Performans konusuna hiç girmiyorum, her arabanın birden çok motor seçeneği oluyor. Ama viraj kısmında işler biraz değişebilir. Passat biraz daha hissiz, nötr bir arabayken mazda 6 daha sürücü odaklı bir araç. Bu birisinin iyi-kötü olması değil, işin denge kısmı. Bu sınıfta birisi şunu daha iyi yapar, diğeri bir başka şeyi daha iyi yapar. (Burada passat'ın kötü yanı arıza potansiyeli iken iyi yanı piyasası, mazda'nın iyi yanı donanım zenginliği, kötü yanı piyasası ve servis sıkıntısıdır mesela.
Bu bağlamda ben mazda'nın aşırı abartıldığını düşünmüyorum. Şöyle bir farkı var, bilindik Japonlardan daha farklı araçlar yapıyor bu da insanları heyecanlandırıyor. Veya yukarıda konusu geçmiş volvo. Lüks segmentte, bildiğimiz 3 Almandan daha farklı araçlar yapıyor. Bunların modelleri hep aynı sınıftalar. Birbirleriyle kıyaslamak da doğal olan değil mi? Volvo daha iyi güvenlik sunuyor, Mercedes'in iç mekanı daha kaliteli oluyor, BMW daha sportif sürüş sunuyor vs.
Burada benim düşüncem, normal vatandaşın D segment ihtiyacını passat ortalama düzeyde karşılarken mazda 6 biraz daha eğlenceli kısma kayıyor.

Tutulma meselesine gelince, Türkiye'de Mazda, Alfa, Volvo (veya kıyıda köşede kalmış modeller) gibi araçları herkes almaz. Tavsiye edeni çok olur ama alanı da bir o kadar az olur çünkü bu arabaları alacak kişiler bilerek, isteyerek bunları tercih eder. Bu yüzden 2.el fiyatları da uygundur bu da onları çok güzel f/p araçları yapar. Arabayı birikim olarak değil binek olarak görenler de 2. el piyasasını falan çok takmaz, alır senelerce biner gider. Bizim ülkemizin büyük çoğunluğu da maalesef ekonomik şartlardan dolayı arabalara birikim gözüyle bakıyor. Arabaların tutulma-unutulma meselesini doğrudan arabaların kalibresine bağlayan bir kesim de yok değil maalesef.
Muadili dediğim olay, kasa farklılığından ötürüydü. Fiyat olarak da kıyaslamıştı arkadaş ama birisi daha üst model ve kalsaydı, yeni motor seçeneğiydi.
 
D sınıfında atmosferik motor kullanan araba pek kalmadı. Fakat bunun sebebi günü kurtarmak. O yere göğe konulamayan 1.2-1.4 turbo araçların gerçek emisyon değerlerinin fabrika ile alakası yok.

Merak etmeyin az kaldı. Bundan 5-10 sene sonra bir anda tüm ürün gamını elektrikli yapamayacakları için hybrid veya normal benzinli araçlarda alınan güçlere oranla motor hacimlerini izleyelim de markaların nasıl geri vites yaptığını, bunca sene müşteriye neler sattıklarını, fabrika verisi 7 dediği yerde aslında 8.5 yakmaması gerekiyor olduğunu görürüz hep beraber ;)

Avrupalılar turbo hybrid konusunda ciddi atılım yapıyorlar. En son PSA grubu 1.6 hybrid 300 bg lik Opel Grandland X i tanıttı. Vag grubunun zaten 1.4 tsi hybrid versiyonları yıllardır satılıyor. Hacim konusunda ciddi büyümeler olur mu göreceğiz.

Kendi 0-100 'üm 8.9 saniye, gene D segmenti araca biniyorum. O zaman ne yorum yapmam gerekir 1.4 tsi passat için ? 1650 kg ağırlığım var, şasim çöp yani beyler.

Yukarı da uzun uzun yazmışsınız ve ben yukarı da şase-performans ilişkisine değinmiştim ve bu yazdığınızı üstüme alınıyorum. 0-100 9 saniye civarında 1600 kilo üstünde bir d sınıfı araba varsa bu araba %90 1.6 turbo 180 bg manuel insignia dır. Hocam bende de 1.6 turbo insignia var.

Benim orada demek istediğim viraj performansı,konfor,sürüş hisleri,şase rijitliği ile hiç bir alakası yoktu. Sadece hafif araba taşıyacağı yük az olduğu için daha güçsüz bir motor ile daha iyi hızlanma sunabilir demiştim. Yoksa mühendisliği iyi yapılmış bir araba her türlü güzel sürüş sağlayabilir.
 
Güzel bir tartışma olmuş ... yine lanet VW grubu ve DSG ler girmiş işin içine acık ama yapacak bişey yok artık ... hoş video nun başlığın da da olduğu için normal karşılamak lazım ... :)

Araba çok güzel ... çok hoş .. tasarım şahane ... keza iç tasarımda öyle .. bunlar bence yegane + ları..
Konfor konusunda da iyi demiş Sinan üstat... bu devirde biraz gergin arabalara alıştık.. konforlu bişey de aramıyor değil insan

Lakin bu böyle gelmiş böyle gider.... gönüllerde kazanır Mazda 6, özellikle Türkiye de....
Tek donanım paketiyle geliyor... Mazda 6 almak isteyen biri 330K vermek zorunda... bu şartlarda D sınıfında var olması çok zor...
Dizel seçeneği olmamasını geçtim, erişilebilir bir versiyonu da yok bir çoğumuz için ...

Yok vergisi, yok yakışı, yok gidişi konularına hiç girmeden, daha en başta ekonomik olarak bitiyor
Galeriler de güzel vitrin aracı olacak maalesef...
Başlıkda passat olunca kaçınılmaz oluyor tartışma😃
 
Farz edelim kıyaslandı. Zaten millet 1.5 motorda beygiri tork u görünce uçarım sanıyor. Ciğerli motor denen bir ifade vardır seni yolda konforsuz bırakmaz uzun vadede arıza derdi olmaz. Siz o tsi nin piston erittiği gibi sıkıntılarını (dsg de ayrı bir konu) motorunun sorunsuzluğu ile ünlü japonlara tercih ediyorsanız sorun yok tercihtir. Japon bilmiyormu hacmi ufaltıp beslemeyi acımasızca arttırmayı? Hele ki motor üretmede çığır adımlara sahip mazda. Benim için öncelik sorunsuzluk az yaksın az arıza yapsın. Hızlı gitsin uçsun gibi bir saçma tutkum yok. Zaten bu araçlar apaçilik için alınmaz adam düz yolda okutur iki aracı da aynı şartlarda kullan biraz yor önce düşük hacimli su koymaya başlayacaktır.
 
Bu sitede ve forumda atmosferikler inanılmaz sorunsuz diye bir kavram var sanırım. Herhalde Allah yarattı bu motorları eminim bu sitede bile atmosferik motor kullanıp sorun yaşayan bir çok kişi vardır. Bir çok kullanıcı yağ eksiltip yağsız yağsız geziyor kullanıcıların haberi bile olmuyor mesela.

Harika atmosferik motorlu arabalar var tabiki ama 2 litrelik bir motoru gelip ciğerli motor demeyelim lütfen.

Japon bilmiyor mu hacim ufaltıp beslemeyi demişsiniz. Toyota,Honda,Subaru,Nissan hepsinde turbo motor mevcut.
 
  • Beğeni
Tepkiler: Sirius ve Ugur
Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...