Mazda 6 | Passat yerine alınır mı ? | TEST

Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...
Genel olarak forumda Mazda aşırı abartılıyor bence. Herkes Mazda öneriyor, Mazda süper, Mazda muazzam diyor ama adamakıllı Mazda alan da yok ne hikmetse.

Orada bide ülke şartları da var. Ben Malatya da yaşıyorum bana en yakın yetkili servise gidip gelmem 480 km. Büyük şehirde olunur o ayrı. Üstüne motor seçenekleri olayı var. Çoğu aracı atmosferik ama tüpe uyumlu olmadığı söyleniyor. Atıyorum 1.5 skyactiv mazda karma tüketim 8 lt yaktığı yerde yılların 1.6 hitler motoru benzinde 10 lt yakar ama tüpe bağlasan hadi biraz artsın 11 olur bu şekilde atmosferik rakiplerine karşı da yakıt olarak çok avantaj sağlayamıyorum. Tüp dediğimiz şey ülkenin gerçekleri.
 
Şase ile nasıl alakası yok. Ağır şasesi olan bir araba performans ve yakıt olarak her türlü dezavantajı var.
Sase dediginiz sey denince akla ilk gelen agirlik orani rijitlik ve yatma acisi. Agirliktan bahsediyorsaniz sayet her agir arabanin sasesi kotudur denemez. Agirlik ve sase kavramlari birebir karsilik gosteren kavramlar degil
 
  • Beğeni
Tepkiler: Cussler ve Bilal
Bir zamanlar vw’nin aşırı abartılması ile aynı durum olarak görüyorum. Artık her araba güzel ve benzer özellikle de d segmentinde ama iş Mazda’ya geldiğinde çok abartılmaya başlandı.
Bu volvo konusunda da var. Birsey diyemiyorum mazda bana gore gercekten iyi bir araba. Ama tabikide en iyisi denecek kivamda degil elbette.
 
  • Beğeni
Tepkiler: kaanc5 ve Ugur
Sase dediginiz sey denince akla ilk gelen agirlik orani rijitlik ve yatma acisi. Agirliktan bahsediyorsaniz sayet her agir arabanin sasesi kotudur denemez. Agirlik ve sase kavramlari birebir karsilik gosteren kavramlar degil

Burada sadece arabanın performansını konuşuyoruz. Sürüş ile herhangi bir yorum yapmadım. Sürüş olarak mühendisliği iyi yapılmış her araba zaten iyidir.
 
Orada bide ülke şartları da var. Ben Malatya da yaşıyorum bana en yakın yetkili servise gidip gelmem 480 km. Büyük şehirde olunur o ayrı. Üstüne motor seçenekleri olayı var. Çoğu aracı atmosferik ama tüpe uyumlu olmadığı söyleniyor. Atıyorum 1.5 skyactiv mazda karma tüketim 8 lt yaktığı yerde yılların 1.6 hitler motoru benzinde 10 lt yakar ama tüpe bağlasan hadi biraz artsın 11 olur bu şekilde atmosferik rakiplerine karşı da yakıt olarak çok avantaj sağlayamıyorum. Tüp dediğimiz şey ülkenin gerçekleri.
Tup dedigimiz sey kanser bana gore. Motoru zamanla yemesi cabasi
 
Burada sadece arabanın performansını konuşuyoruz. Sürüş ile herhangi bir yorum yapmadım. Sürüş olarak mühendisliği iyi yapılmış her araba zaten iyidir.
Siz sase demistiniz mesajinizda. Bende sasenin agirlikla baglantisindan bahsettim o kadar.
 
Ben de Mazda'nın abartıldığı düşüncesindeyim. Kendim Mazda kullandığım halde( 1. nesil mazda 3 ) kapılar, plastik kalitesi vites geçişleri vb unsurlarda zamanının Alman rakiplerinin gerisinde. Öte yandan Passat ve SüperB'yi fazla küçümsüyor ve kötülüyorlar. Distiribütör firmanın olumsuzluklarını markaya yüklememek gerekir düşüncesindeyim.
 
  • Beğeni
Tepkiler: Ugur
Bu volvo konusunda da var. Birsey diyemiyorum mazda bana gore gercekten iyi bir araba. Ama tabikide en iyisi denecek kivamda degil elbette.
Volvoda da sağlamlık konusunda öyle bir abartı var, haklısın abi. Yani fikirlere kesinlikle saygı duyarım, seversin ve alırsın o apayrı olay ama forumda Mazda gereğinden fazla ve yersiz olarak çok önerilip övülüyor. Keza yine vw de fazlasıyla yerilmeye başlandı. Hatta durum o kadar ileri gidiyor ki bazen, bu başlıkta da görebilirsin, vw alan adama saygısızlık edilmeye başlanıyor. Adamın tercihleri farklı olduğu için almıştır yani saygı duymak lazım. Kaldı ki şöyle bir gerçek de yadsınamaz; ikinci eli düşünen adam vw alıyor, 300 liraya aldığı Mazda’yı satmakta zorluk çekebilirken ve zarar ederken vw alıp kolay satabiliyor ve kar edebiliyor. Bu savunduğum bir durum değil ancak maalesef durum bu.
 
Ben de Mazda'nın abartıldığı düşüncesindeyim. Kendim Mazda kullandığım halde( 1. nesil mazda 3 ) kapılar, plastik kalitesi vites geçişleri vb unsurlarda zamanının Alman rakiplerinin gerisinde. Öte yandan Passat ve SüperB'yi fazla küçümsüyor ve kötülüyorlar. Distiribütör firmanın olumsuzluklarını markaya yüklememek gerekir düşüncesindeyim.
Mazdanin eski versiyonlari oyle ne yazik ki hocam. Ben son neslin bir onceki kasasini alirken 65 milyar fiyati vardi sizdeki kasanin elde kalan 0 km leri 45 milyardi. O zamanlar mazda gercekten ucuzdu ilk kasalarda haliyle kasalarin ic kalitesi dusuktu. 2. Nesilde bir tik daha iyi oldu golf kivaminda olamasa bile son nesilde artik golfun seviyesine gelebildi.
Simdiki kasalara binin bir test surusune cikin sinifinda gercekten iyi yerlere oynar dersiniz muhtemelen.
 
Son düzenleme:
  • Beğeni
Tepkiler: Bilal
Orada bide ülke şartları da var. Ben Malatya da yaşıyorum bana en yakın yetkili servise gidip gelmem 480 km. Büyük şehirde olunur o ayrı. Üstüne motor seçenekleri olayı var. Çoğu aracı atmosferik ama tüpe uyumlu olmadığı söyleniyor. Atıyorum 1.5 skyactiv mazda karma tüketim 8 lt yaktığı yerde yılların 1.6 hitler motoru benzinde 10 lt yakar ama tüpe bağlasan hadi biraz artsın 11 olur bu şekilde atmosferik rakiplerine karşı da yakıt olarak çok avantaj sağlayamıyorum. Tüp dediğimiz şey ülkenin gerçekleri.
0 km D segmenti alan kaç kişi tüp takıyor ki? Yapmayın ederi 160bin tl üzeri olan araca binip tüp takmak nedir, Volkswagen kendi servisine bile lpgli araç sokmuyor. Servise bakıma götürülemeyecek , kapalı otoparka giremeyecek yeni D segmenti arabayı kim ne yapsın?
 
  • Beğeni
Tepkiler: GMEMD
01uy228b7knk_800.jpg


Mazda 6
Opel Insignia
Volkswagen Passat
Skoda Superb
Renault Talisman

ve aklıma gelmeyen diğerleri (Accord ve Avensis kalktı, Mondeo'da satılmıyor sanırım).

Bunların hepsi D sınıfı araba, bir kişi Insignia, diğer kişi Talisman tercih etti diye biri diğerinden zekasıyla veya başka bir özelliğiyle öne çıkmıyor. Bu kadar müdahale etmeye çalışmayalım. Milletin parasıyla aldığı arabaya tahammül edemez şekilde yorum yapanlar var. Herkesin beyni var, kendi düşünce yapısı ve ihtiyaçları var. Sizin düşündüğünüz doğru diye bir şey yok, hatta bu gibi şeylerde doğru yok. Arabayı kenara koyalım, belki bazı kişiler için bu açıdan bakmak daha kolay olacaktır (marka fanatizminden bir nebze sıyrılabilecekleri için) biri gider Seiko alır biri Tissot alır biri başka bir başka marka saat alır. Birini alan diğerinden, diğerini alan bir diğerinden zeki, akıllı, ileri görüşlü vs. olmuyor.


Bu arada konu başlığına bir eleştirim var. Mazda 6 ile ilgilenecek biri yüksek ihtimalle Passat'a bakmaz. Bu Passat'ın kötü olmasından veya başka bir nedenden değil. Türkiye'de Mazda alan kişi özellikle de Mazda 6 alacak veya almayı düşünen kişi bazı şeyleri kabul etmiştir. MTV, bir iki günde satılması vs. bunları önemsemez bile.
 
Son düzenleme:
0 km D segmenti alan kaç kişi tüp takıyor ki? Yapmayın ederi 160bin tl üzeri olan araca binip tüp takmak nedir, Volkswagen kendi servisine bile lpgli araç sokmuyor. Servise bakıma götürülemeyecek , kapalı otoparka giremeyecek yeni D segmenti arabayı kim ne yapsın?

D sınıfı için konuşmadım ki. Zaten amerika pazarı dışında d sınıfında atmosferik motor kullanan araba var mı. C sınıfı corolla,honda gibi modellerde gayet tercih ediliyor 0 km. Vw kendi servisine tüplü araç sokuyor mu sokmuyor mu onu bilemem. Sonuçta kullandığım bir marka değil.
 
Son düzenleme:
Valla herkes öyle ya da böyle yorum yapmış.

Körfez pistinde bundan önceki mazda 6 ile iki tur atma şansı bulmuş birisiyim. Hali hazırda 1. nesil 2003 model mazda 6 sahibiyiz. 40 bin liraya aldık arabayı, dört ay falan oluyordur. 2.0 benzinli otomatik. Lpg'li. Bu paralara ya perte çıkmış B6 passat var, ya da B5 passat var.

Bu arada araç baz donanım. Esp, sekiz hava yastığı, bose müzik sistemi, dijital klima, hız sabitleyicisi vs var. Makyajlı kasada beş ileri otomatik, deri koltuklar, koltuk ısıtma vs geliyor. Diğer donanım artılarına hakim değilim.

Arkadaşımda da B6 passat var, 1.4 tsi 125 hp dsg. 120 binde. O sebeple güzel bir kıyas olabilir.

Birincisi, benzer temizlikte passat benim araçtan 10-12 bin daha pahalı. Bu bile tartışmayı bitiriyor ama devam edeceğim. Pahalı olma sebebi de "piyasası var." Bizim mazda 6, 24 saat ilanda kalmadan biz aldık.

Passat tsi olduğu için lpg kiti çok pahalı. Ortalama 8 litre benzin yakıyor. Benim araç tüpte ortalama 13 litre yakıyor. Her türlü avantajlı. Ülke şartlarına göre değerlendireceksek, böyle bakalım olaya değil mi ?

Gelelim yoldaki performansına. 4 ileri şanzıman, ara hızlanmalarda eksik kalıyor. 5 ileri versiyonu bu eksiği kapatacaktır. Dsg nin 7 ileri avantajı var bu konuda. Madem denk kıyas yapacağız, o zaman her iki araç da manuel olunca mazda'nın söyleyebileceği güzel bir söz vardır: "Bir yıldız gibi kayar giderim hayatından, yapacağın tek şey dilek tutmak olurdu arkamdan." Zira passat manuelin 0-100 verisi 11.4 saniye, mazda'nın 9.7 saniye.

Sorunsuzluk mu ? Passatın eski sahibi de komşusu. Geçmişi biliniyor yani. Bir kez kavrama seti değişmiş. Araç 120 binde. Şanzıman rulmanları yeni değişti, işçilik dahil 2500 lirayı yeni ödedi arkadaş. Arada marş bastıktan 2 saniye sonra stop ediyor, sonra yapmıyor. Geri viteste hafif titreme var. Dua ediyor dsg uzun süre dayansın diye. Sadece dsg parasına, otomatik şanzıman revize eder 400 bin km daha binersin bu 2. Turbo yok, intercooler yok, turbo hortumları yok, turbo basınç valfi yok vs vs. (ki kendisi diyor ki bana, passatı satayım cebimde para kalsın gel mazdayı ver bana)

Bir aracın şasisi ve sürüş dinamikleriyle alakalı katalogdan veri okuyarak yorum yapan varsa, itina ile pas geçebilirsiniz yorumu.

Her iki aracı da kullandım. Uzun virajlarda da, dar yollarda da rahatlıkla şu yorumu yapabilirim. Her iki araç da uzman ellerdeyse, Passat'ın şansı yok. Mazda'nın özellikle arka süspansiyonu, revize edilmiş bir Ford geometrisi.

Passat hangi konuda iyi ? Arka baş mesafesi. Bir de benzinle binseydik kardaydı. D segmenti aracın verilerini de 0-100 üzerinden falan değerlendirmek... İlginç. Mazda babamda. Kendi 0-100 'üm 8.9 saniye, gene D segmenti araca biniyorum. O zaman ne yorum yapmam gerekir 1.4 tsi passat için ? 1650 kg ağırlığım var, şasim çöp yani beyler. Beklerim passatı virajlı bir yola. Her daim. :)

Meselenin çoğu arabanın kendisi değil zaten. Bunu pazarı bilen biri anlar. Anlamayan da işine gelmediği için bakmıyordur. Passat'ı aynı motor ve şanzımanla VW değil de Fiat üretseydi, yüzüne bakanların sayısı yarı yarıya düşerdi. O sebeple herkes "bilerek alıyor" passat'ı. Anlıyorum :) Passat tercih edecek arkadaşlara mutluluklar. "One out of millions."
 
Son düzenleme:
Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...