Motor ısınmadan kalkmak

Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...

Denizyagmur012

Profesör
376
28
Arkadaşlar her sabah Üniversiteye arabayla gidiyorum. Aracı calıştırdıktan sonra fazla beklemeden kalkıyorum. Bunun ne sakıncası olabilir
 
Motorda aşınma olur, yağlama tamamen başlamadan yola çıkma. Bari 30 sainye bekle. Birde aracın turbo ise çok daha riskli. Turbo milin bozulur.
 
Kalkmadan önce yaklasık 5 saniye yeterli olacaktır pistonlar yeterince yağlanmış olur ısınana kadar beklemek bos yere benzin sarfiyatı olacaktır motor 60 dereceye varmadan 2.5 devrin üstüne cıkma sık vites degiş, park edecegin zaman stop etmeden önce yine 5 saniye tanı sonra stop et ayrıca şunuda unutmayalım araca gözümüz gibi baksakta ne zaman arıza vereceği belli olmaz sonuçta makine bozulabilir.
 
Önemli olan motorun ısınması değil, yağın ısınmasıdır. Yağ da rölantide, vites boşta ya da P konumunda iken istediğiniz kadar çalıştırın, ısınmaz. Aracınız yağ sıcaklığını gösteriyorsa (VAG araçlar genelde yol bilgisayarından gösteriyor, bazı araçlarda gizli menülere girmek gerekebiliyor, bazıları hiç göstermiyor), takip ederek bunu görebilirsiniz. Yapılması gereken şey, motorun rölantisi normalleşene kadar beklemek ve sonrasında aracı hiç zorlamadan kullanmaya başlamaktır.
 
  • Beğeni
Tepkiler: Denizyagmur012
Valla ben ıspartada sabah marşa ilk bastığımda 1.2lt/h-1.4lt/h civarında yakıt tüketimiyle çalışmaya başlıyor. Bekliyorum şöyle 0.8-0.9 olduğu zaman yürüyorum 1dk falan yani.
 
Bende aynı senin gibi okula giderken pek beklemiyorum marşa bastıktan sonra 15-20 saniye anca bekliyorum o sırada emniyet kemerimi takıyorum müziğimi açıyorum. Çok yüksek devir çevirmedikten sonra sıkıntı olmaz motorun en çok aşındığı süre ilk çalıştırmada geçen 15-20 saniyelik süre bütün gece duran motordaki yağ kartere iniyor 15-20 saniyede yağlama görevini tamamen yapmaya başlıyor. Durduğu yerde motoru ısıtmakta bence gereksiz ve ekonomik değil çünkü rolanti devrinde motor daha geç ısınır.
 
  • Beğeni
Tepkiler: Denizyagmur012
Bizde 1.5 clio edc aracimizda de ise araci ilk calistirmada kullanma kilavuzu ve arac multimedya ekraninda motorun isinmasini beklemeden hareket edin cevreyi daha az kirletirsiniz diye buna benzer uyari veriyor ama ben 1 yada 2 dakika yada biraz daha fazla bekleyip yola cikiyorum
 
işin geyiği bir yana 30 45sn civarı bekler öyle yola çıkarım. kitapçıkta da bu yazıyor. kontağı kapatmadan evvel de aynısı tavsiye olunuyor. 3 senedir ilk günden beri ilk çalıştırmada 30 45 sn, kontağı kapatmadan 30-45sn beklerim.
 
Atmosferik benzinli araçlar için 15 20 saniye. turbo araçlar için özellikle de dizeller için en az 30 40 sn beklemek gerekir. Sonrasında da yüksek devirler çevirmeden sürüşe başlamanın faydalı olacağını düşünüyorum. Ben oyle yapiyorum. Otomativ mezunuyum.
 
Kramkın etrafında film tabakası oluşması için 30saniye yeterli diye okudum yoksa 1.000d inmesi 2dk filan sürüyo kışın
 
  • Beğeni
Tepkiler: Renard
Tdci motor kullanıyiruz start stop ta var. kullanma klavuzunda ısınma için 10 saniye bekleyin hemen sonra yola cikin motoru ısınana kadar zorlamayın yazıyor. stop etmeden de motorun rölanti devrine gelmesini bekleyin diyor. yani 1 dk 2 dk kışın beklenir en fazla onun haricinde bencede gerek yok. uzun yoldan gelincede 1 dk stop etmeden bekle tmm. Her arabaya in binde bu kadar beklenmesi mantiksiz zaten kullanma klavunda yaziyor bisa beklemeyin diye. stop etmeden beklemek hele uzun yol haric gereksiz . Zaten start stop pat diye kapiyor durunca sende kapa nolcak.
 
Tdci motor kullanıyiruz start stop ta var. kullanma klavuzunda ısınma için 10 saniye bekleyin hemen sonra yola cikin motoru ısınana kadar zorlamayın yazıyor. stop etmeden de motorun rölanti devrine gelmesini bekleyin diyor. yani 1 dk 2 dk kışın beklenir en fazla onun haricinde bencede gerek yok. uzun yoldan gelincede 1 dk stop etmeden bekle tmm. Her arabaya in binde bu kadar beklenmesi mantiksiz zaten kullanma klavunda yaziyor bisa beklemeyin diye. stop etmeden beklemek hele uzun yol haric gereksiz . Zaten start stop pat diye kapiyor durunca sende kapa nolcak.


Start stop yağlamayı durdurmuyor.


Tapatalk Pro kullanarak iPhone aracılığıyla gönderildi
 
Her sabah 30-32 km yol yapıyorum ve 6 da çıkıyorum yani havanın eksi olduğunu gördüm son hafta içinde bu tarz bir durum varsa biraz beklemek iyi olabilir.Marş basarsın telefonu cüzdanı cebinden çıkarsan bi orta konsola baksan radyo açsan kafi.
 
  • Beğeni
Tepkiler: Renard
Ben kendi aracımda rölanti devrinin düşmesini beklerim. 1200 devirde başlar, ısındıkca 800 devre düşer . Yaklaşık 1 2 dk
800 devire inmeden kalıkış yapmam genellikle. araç geceyi 10-12 derecenin altında geçirdi ise 1 buçuk 2 dakikayı buluyor daha yüksek sıcaklıkta ise zaten 800 devirde başlıyor 1dk kadar bekleyip devam ediyorum. Faydası benim gözlemim şu buna riayet edilmeyen araçların motorları sağır oluyor tepkileri giderek azalıyor bu benim gözlemim ve tespitim katılmayanlar olabilir tabi ki ama pimpirikli olanlar muhtemelen fark etmiştir
 
Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...