Yanlış anlaşılma olmadan sırf merakımdan soruyorum, alfalari bu kadar tutkuyla sevenler tasarıma mi yoksa motora mi yoksa ne biliyim gidişine mi hayranlar, forumda da epey alfaci var sanırım, nedir fikirleriniz?
Bence iki şeye hayranlar; birincisi tarzı. Herkesin kullanmayı seçmediği, herkesin sahip olmadığı bir araçla yaşıyor olmak fikri psikolojik olarak alfacılara iyi geliyor. Bir nevi daha özel hissettiriyor. İkincisiyse sürüş keyfinin, bu hissettirdiği özel duyguyu pekiştiriyor olması.gidişine mi hayranlar
Ankette marka forumu da olsun diye fikrimi belirtmiştim ben zaten, olsaydı şimdi oraya yazardıkBence bundan ayrı bir konu bile açılıp tartışılabilir. Yürürse ayrı konuya çekerim.
Abi marka forumu mantıklı ama forum onun için çok aktif değil. Ama onun yerine, araç markalarına göre konu filitreleme getireceğiz inşallah.Ankette marka forumu da olsun diye fikrimi belirtmiştim ben zaten, olsaydı şimdi oraya yazardık
Yanlış anlaşılma olmadan sırf merakımdan soruyorum, alfalari bu kadar tutkuyla sevenler tasarıma mi yoksa motora mi yoksa ne biliyim gidişine mi hayranlar, forumda da epey alfaci var sanırım, nedir fikirleriniz?
Ben oldum olası italyan araçlarını alfayı severim ancak bir kez kullanma fırsatım oldu. Öyle gazlamak, viraj kasmak falan hiç bana göre değil ama buna rağmen sürüşünde garip bir his vardı beni mutlu eden. İllaki bu hissi verebilecek birçok araç vardır özellikle o dönemlerden ama tasarımla herkesin bahsettiği ruhu var muhabbetiyle birleşince çok keyifli gelmişti bana. Seviyorum ama uzaktan derken kullandıktan sonra sahip olma isteğim oluştuYanlış anlaşılma olmadan sırf merakımdan soruyorum, alfalari bu kadar tutkuyla sevenler tasarıma mi yoksa motora mi yoksa ne biliyim gidişine mi hayranlar, forumda da epey alfaci var sanırım, nedir fikirleriniz?
Yanlış anlaşılma olmadan sırf merakımdan soruyorum, alfalari bu kadar tutkuyla sevenler tasarıma mi yoksa motora mi yoksa ne biliyim gidişine mi hayranlar, forumda da epey alfaci var sanırım, nedir fikirleriniz?
Bu iyiymiş beğendimGerçekten anlamak için kullanmak lazım. Alfa Romeolar için insana en çok benzeyen arabalar tanımı yapanlar var. Hatta bu yüzden hataları oluyor aynı insanlar gibi derler. Alfa Romeo olarak şuana kadar bir tane kırmızı deri koltuklu 156 kullandım. Piyasa da 50 yakın farklı araba kullanmışımdır ama hiç bir araba o arabanın verdiği hisleri veremedi.
Hatta Jeremy Clarkson bununla ilgili bir videosu var.
Alfacı değilim, Alfa tecrübem ise 145’in içinde seyahat ve 156 yı biraz kullanmak oldu.Yanlış anlaşılma olmadan sırf merakımdan soruyorum, alfalari bu kadar tutkuyla sevenler tasarıma mi yoksa motora mi yoksa ne biliyim gidişine mi hayranlar, forumda da epey alfaci var sanırım, nedir fikirleriniz?
Alfacı değilim, Alfa tecrübem ise 145’in içinde seyahat ve 155 i biraz kullanmak oldu.
Başlayacak olursam eser miktarda abartıldıklarını düşünüyorum, ama aynı zamanda diğer araçlardan bir tık farklı ve marjinal olduklarını ve öyle olmaya da özen gösterdiklerini düşünüyorum.
Siz demişsiniz mesela tasarım diye benim hoşlandığım kısmı burası değil çünkü bence hemen her dönemde çok uçuk tasarımlar yapmışlar ve çok çabuk yaşlanıyor(bazı modelleri hariç) sırf bu sebepten dolayı yani ilk çıktığında vaov dediğimiz bu tasarım sonra meh! olabiliyor.Çok risk alıyorlar bu konuda, İtalyan tasarımı güzeldir yargısına güven kaynaklanıyor muhtemelen bu cesur tasarım hamleleri.
Motor, tasarım ve diğer bir kaç konuda ise diğer araçlardan sürekli bir farklı ve özgün olma çabası var, mesela Boxer’ı kullanma çabası, Twinspark ateşleme, Alfa 75’in Transaxle dizaynı ya da Alfa 4C nin karbon kompozit şasesi gibi sürekli bir özgünlük ve kendini diğer markalardan ayırma çabası var.Bunu değerli buluyorum ve diğer markalarında bu konuda ders alması gerek.
Ama kafa karıştırmadan özetlemek istiyorum, elindeki imkanlarla sürücüye farklı hisler uyandırmaya çalışan bir marka, ha bu hisleri kimisi sportif diye yorumlar kimisi tasarımı çok güzel diye yorumlar kimisi bir başka şekilde sonuç olarak özel hissettiyor bence bütün büyüsü bu.Ben mesela kullandığımda direksiyonun büyüsüne kapılmıştım, geriye kalan alanlarda mekanik bir fark görmedim daha çok özgün tasarım öğeleriydi gözüme takılan.
Alır mıyım?Sürüş zevki iddiasında bulunmayan rakiplerine göre aynı fiyat diliminde kaldıkları takdirde evet alırım.(Yani Fiyat/Performans olarak bakıyorum).
Zamanında gidip Alfa 145’e ve 147’ye pazarlık yaptığım oldu ama bunu gerçekten Alfa istediğim için değil de uygun fiyata diğer özgün olmayan markalara oranla bir tık daha fazla sürüş zevki verebilir diye düşündüğüm için öyle yapmıştım.Yoksa ciddi anlamda fiyattan bağımsız düşüneceksek daha farklı otomobillerin sürüş zevki konusunda da daha başarılı olabileceğini de düşünüyorum.Gerçek Alfa’ların(GTV 1750 gibi gibi) ise eskide kaldığını düşünüyorum.
147 vardı bende.ben görünüşüne hastaydım.asimetrik plaka duruşu bile hoşuma giderdi.öyle viraja hızlı gireyim gibi fantezilerim olmadı.çok üzdü o araba beni yinede severim.Yanlış anlaşılma olmadan sırf merakımdan soruyorum, alfalari bu kadar tutkuyla sevenler tasarıma mi yoksa motora mi yoksa ne biliyim gidişine mi hayranlar, forumda da epey alfaci var sanırım, nedir fikirleriniz?
Italyanlar otomobile sanat eseri olarak yaklaşıyorlar estetik zevk ön planda, tasarım olarak zevk (İtalyanların 1 numara olduğu konu) , sürüş keyfi olarak zevk (direksiyon hissi, sürüş dinamikleri), motor sesi (Busso motor hatta Twinspark'ın sesi çok karakteristiktir başka motorlara benzemez) zevk veren araçlar sunuyorlar hemen her bütçeye (Mito'dan 8C'ye geniş bir skala). Mesela Alman da sürüşü zevkli araç yapar ancak tasarım olarak bu kadar zevk vermeyebilir, Japon da sürüşü zevkli araç yapabilir ancak özel hissettirmeyebilir. Örneğin koltuklardaki logolar, motor kapağının tasarımı vs. gibi basit ancak bu ince şeyler özel bir araç kullandığın hissiyatını artırıyor. Başka hiçbir araçta yaşamadığım yolda tanımadığım insanların selam vermesi, durduğum yerlerde araç ile ilgili sorular, güzel yorumlar gelmesi vs. de bunu destekleyen şeyler.Yanlış anlaşılma olmadan sırf merakımdan soruyorum, alfalari bu kadar tutkuyla sevenler tasarıma mi yoksa motora mi yoksa ne biliyim gidişine mi hayranlar, forumda da epey alfaci var sanırım, nedir fikirleriniz?
Italyanlar otomobile sanat eseri olarak yaklaşıyorlar estetik zevk ön planda, tasarım olarak zevk (İtalyanların 1 numara olduğu konu) , sürüş keyfi olarak zevk (direksiyon hissi, sürüş dinamikleri), motor sesi (Busso motor hatta Twinspark'ın sesi çok karakteristiktir başka motorlara benzemez) zevk veren araçlar sunuyorlar hemen her bütçeye (Mito'dan 8C'ye geniş bir skala). Mesela Alman da sürüşü zevkli araç yapar ancak tasarım olarak bu kadar zevk vermeyebilir, Japon da sürüşü zevkli araç yapabilir ancak özel hissettirmeyebilir. Örneğin koltuklardaki logolar, motor kapağının tasarımı vs. gibi basit ancak bu ince şeyler özel bir araç kullandığın hissiyatını artırıyor. Başka hiçbir araçta yaşamadığım yolda tanımadığım insanların selam vermesi, durduğum yerlerde araç ile ilgili sorular, güzel yorumlar gelmesi vs. de bunu destekleyen şeyler.
Çok üzmesine rağmen satınca üzülenler de var hakikatn, enteresan yani.147 vardı bende.ben görünüşüne hastaydım.asimetrik plaka duruşu bile hoşuma giderdi.öyle viraja hızlı gireyim gibi fantezilerim olmadı.çok üzdü o araba beni yinede severim.
12 senedir ehliyetim var 10 senedir arabam var.onlarca araba sürdüm.sadece alfayla 10 kez yolda kaldım.yinede güzel hatırlarım.yolda geçerken başka bir alfa kullanıcısı kesin selam verir en basitinden . Tabi artık bir daha bulaşmamÇok üzmesine rağmen satınca üzülenler de var hakikatn, enteresan yani.
Bimmers know that :S BMW’yi de bir alan sevinir bir de satan Binerken de üzdü mü iyi üzer.Çok üzmesine rağmen satınca üzülenler de var hakikatn, enteresan yani.
OTOPARK.COM Forum'u Adblock ile kullanmanız bizi üzdü
Değerli ziyaretçimiz/üyemiz, OTOPARK.COM Forum ücretsiz bir oluşum olup, maliyetlerin karşılanması için reklamların yayınlanması gerekmektedir. Lütfen Adblock'u OTOPARK.COM'dan hariç tutunuz.