Neden Alfa Romeo?

babayimben

Enes
Panpa
842
48
Marka
Mercedes
Yanlış anlaşılma olmadan sırf merakımdan soruyorum, alfalari bu kadar tutkuyla sevenler tasarıma mi yoksa motora mi yoksa ne biliyim gidişine mi hayranlar, forumda da epey alfaci var sanırım, nedir fikirleriniz?
 
gidişine mi hayranlar
Bence iki şeye hayranlar; birincisi tarzı. Herkesin kullanmayı seçmediği, herkesin sahip olmadığı bir araçla yaşıyor olmak fikri psikolojik olarak alfacılara iyi geliyor. Bir nevi daha özel hissettiriyor. İkincisiyse sürüş keyfinin, bu hissettirdiği özel duyguyu pekiştiriyor olması.
 
Son düzenleme:
  • Beğeni
Tepkiler: S.Asil ve kenblock
Yanlış anlaşılma olmadan sırf merakımdan soruyorum, alfalari bu kadar tutkuyla sevenler tasarıma mi yoksa motora mi yoksa ne biliyim gidişine mi hayranlar, forumda da epey alfaci var sanırım, nedir fikirleriniz?

Gerçekten anlamak için kullanmak lazım. Alfa Romeolar için insana en çok benzeyen arabalar tanımı yapanlar var. Hatta bu yüzden hataları oluyor aynı insanlar gibi derler. Alfa Romeo olarak şuana kadar bir tane kırmızı deri koltuklu 156 kullandım. Piyasa da 50 yakın farklı araba kullanmışımdır ama hiç bir araba o arabanın verdiği hisleri veremedi.
Hatta Jeremy Clarkson bununla ilgili bir videosu var.
 
Yanlış anlaşılma olmadan sırf merakımdan soruyorum, alfalari bu kadar tutkuyla sevenler tasarıma mi yoksa motora mi yoksa ne biliyim gidişine mi hayranlar, forumda da epey alfaci var sanırım, nedir fikirleriniz?
Ben oldum olası italyan araçlarını alfayı severim ancak bir kez kullanma fırsatım oldu. Öyle gazlamak, viraj kasmak falan hiç bana göre değil ama buna rağmen sürüşünde garip bir his vardı beni mutlu eden. İllaki bu hissi verebilecek birçok araç vardır özellikle o dönemlerden ama tasarımla herkesin bahsettiği ruhu var muhabbetiyle birleşince çok keyifli gelmişti bana. Seviyorum ama uzaktan derken kullandıktan sonra sahip olma isteğim oluştu :D
 
Yanlış anlaşılma olmadan sırf merakımdan soruyorum, alfalari bu kadar tutkuyla sevenler tasarıma mi yoksa motora mi yoksa ne biliyim gidişine mi hayranlar, forumda da epey alfaci var sanırım, nedir fikirleriniz?

eski bir alfacı olarak kendimce cevap vereyim hocam

156 mk2 sahibiydim malum. 1,5 seneye yakın kullandım. Lpgden kaynaklı bir çok sorun yaşadım. tamircilerin çözemediği veya yapmak istemediği sorunlar da yaşadım. Far ayarı yaptırmak için gittiğim oto elektrikçi arabayı görünce ben alfa yapmam diye içeri kaçtı bunu da yaşadım :)


Ama hani ruh diyoruz ya. Belki psikolojik olarak okuduklarımız gördüklerimiz yorumlar alfa romeo tarihi, çevremizde çok fazla göremiyor oluşumuz bizi bu otomobil içerisinde özel hissettiriyor.

Evet bazı parçaları pahalı. bazı şehirlerde ustası bile yok. lpg sevmiyor vs. ama yol tutuşu efsane. motor sesi devirlenmesi. şoför koltuğuna oturduğunda göstergelerin devir saatinin vs sana dönük olması, benzina yazısı vs hep mutlu hissettiren detaylar. bi de gerçekten gören dönüp soruyor bu araba italyandı dimi vs diye. opele bi kere gelip bişi soran görmedim :)
 
Gerçekten anlamak için kullanmak lazım. Alfa Romeolar için insana en çok benzeyen arabalar tanımı yapanlar var. Hatta bu yüzden hataları oluyor aynı insanlar gibi derler. Alfa Romeo olarak şuana kadar bir tane kırmızı deri koltuklu 156 kullandım. Piyasa da 50 yakın farklı araba kullanmışımdır ama hiç bir araba o arabanın verdiği hisleri veremedi.
Hatta Jeremy Clarkson bununla ilgili bir videosu var.
Bu iyiymiş beğendim
 
Yanlış anlaşılma olmadan sırf merakımdan soruyorum, alfalari bu kadar tutkuyla sevenler tasarıma mi yoksa motora mi yoksa ne biliyim gidişine mi hayranlar, forumda da epey alfaci var sanırım, nedir fikirleriniz?
Alfacı değilim, Alfa tecrübem ise 145’in içinde seyahat ve 156 yı biraz kullanmak oldu.

Başlayacak olursam eser miktarda abartıldıklarını düşünüyorum, ama aynı zamanda diğer araçlardan bir tık farklı ve marjinal olduklarını ve öyle olmaya da özen gösterdiklerini düşünüyorum.

Siz demişsiniz mesela tasarım diye benim hoşlandığım kısmı burası değil çünkü bence hemen her dönemde çok uçuk tasarımlar yapmışlar ve çok çabuk yaşlanıyor(bazı modelleri hariç) sırf bu sebepten dolayı yani ilk çıktığında vaov dediğimiz bu tasarım sonra meh! olabiliyor.Çok risk alıyorlar bu konuda, İtalyan tasarımı güzeldir yargısına güven kaynaklanıyor muhtemelen bu cesur tasarım hamleleri.

Motor, tasarım ve diğer bir kaç konuda ise diğer araçlardan sürekli bir farklı ve özgün olma çabası var, mesela 90’larda Boxer’ı kullanma çabası, Twinspark ateşleme, Alfa 75’in Transaxle dizaynı ya da Alfa 4C nin karbon kompozit şasesi gibi sürekli bir özgünlük ve kendini diğer markalardan ayırma çabası var, bu ayrıma değinmek için genellikle sürüş zevki ve performans odaklı çalışıyorlar.Bunu değerli buluyorum ve diğer markalarında bu konuda ders alması gerek.

Ama kafa karıştırmadan özetlemek istiyorum, elindeki imkanlarla sürücüye farklı hisler uyandırmaya çalışan bir marka, ha bu hisleri kimisi sportif diye yorumlar kimisi tasarımı çok güzel diye yorumlar kimisi bir başka şekilde sonuç olarak özel hissettiyor bence bütün büyüsü bu.Ben mesela kullandığımda direksiyonun büyüsüne kapılmıştım, geriye kalan alanlarda mekanik bir fark görmedim daha çok özgün tasarım öğeleriydi gözüme takılan.

Alır mıyım?Sürüş zevki iddiasında bulunmayan rakiplerine göre aynı fiyat diliminde kaldıkları takdirde evet alırım.(Yani Fiyat/Performans olarak bakıyorum).

Zamanında gidip Alfa 145’e ve 147’ye pazarlık yaptığım oldu ama bunu gerçekten Alfa istediğim için değil de uygun fiyata diğer özgün olmayan markalara oranla bir tık daha fazla sürüş zevki verebilir diye düşündüğüm için öyle yapmıştım.Yoksa ciddi anlamda fiyattan bağımsız düşüneceksek daha farklı otomobillerin sürüş zevki konusunda da daha başarılı olabileceğini de düşünüyorum.Gerçek Alfa’ların(GTV 1750 gibi gibi) ise eskide kaldığını düşünüyorum.
 
Son düzenleme:
Alfacı değilim, Alfa tecrübem ise 145’in içinde seyahat ve 155 i biraz kullanmak oldu.

Başlayacak olursam eser miktarda abartıldıklarını düşünüyorum, ama aynı zamanda diğer araçlardan bir tık farklı ve marjinal olduklarını ve öyle olmaya da özen gösterdiklerini düşünüyorum.

Siz demişsiniz mesela tasarım diye benim hoşlandığım kısmı burası değil çünkü bence hemen her dönemde çok uçuk tasarımlar yapmışlar ve çok çabuk yaşlanıyor(bazı modelleri hariç) sırf bu sebepten dolayı yani ilk çıktığında vaov dediğimiz bu tasarım sonra meh! olabiliyor.Çok risk alıyorlar bu konuda, İtalyan tasarımı güzeldir yargısına güven kaynaklanıyor muhtemelen bu cesur tasarım hamleleri.

Motor, tasarım ve diğer bir kaç konuda ise diğer araçlardan sürekli bir farklı ve özgün olma çabası var, mesela Boxer’ı kullanma çabası, Twinspark ateşleme, Alfa 75’in Transaxle dizaynı ya da Alfa 4C nin karbon kompozit şasesi gibi sürekli bir özgünlük ve kendini diğer markalardan ayırma çabası var.Bunu değerli buluyorum ve diğer markalarında bu konuda ders alması gerek.

Ama kafa karıştırmadan özetlemek istiyorum, elindeki imkanlarla sürücüye farklı hisler uyandırmaya çalışan bir marka, ha bu hisleri kimisi sportif diye yorumlar kimisi tasarımı çok güzel diye yorumlar kimisi bir başka şekilde sonuç olarak özel hissettiyor bence bütün büyüsü bu.Ben mesela kullandığımda direksiyonun büyüsüne kapılmıştım, geriye kalan alanlarda mekanik bir fark görmedim daha çok özgün tasarım öğeleriydi gözüme takılan.

Alır mıyım?Sürüş zevki iddiasında bulunmayan rakiplerine göre aynı fiyat diliminde kaldıkları takdirde evet alırım.(Yani Fiyat/Performans olarak bakıyorum).

Zamanında gidip Alfa 145’e ve 147’ye pazarlık yaptığım oldu ama bunu gerçekten Alfa istediğim için değil de uygun fiyata diğer özgün olmayan markalara oranla bir tık daha fazla sürüş zevki verebilir diye düşündüğüm için öyle yapmıştım.Yoksa ciddi anlamda fiyattan bağımsız düşüneceksek daha farklı otomobillerin sürüş zevki konusunda da daha başarılı olabileceğini de düşünüyorum.Gerçek Alfa’ların(GTV 1750 gibi gibi) ise eskide kaldığını düşünüyorum.

valla opeli satıp 156 alasım geldi hep bu @S.Asil yüzünden. fiyatlara baktım 31e sattığım 156 olmuş 60 :D
 
Yanlış anlaşılma olmadan sırf merakımdan soruyorum, alfalari bu kadar tutkuyla sevenler tasarıma mi yoksa motora mi yoksa ne biliyim gidişine mi hayranlar, forumda da epey alfaci var sanırım, nedir fikirleriniz?
147 vardı bende.ben görünüşüne hastaydım.asimetrik plaka duruşu bile hoşuma giderdi.öyle viraja hızlı gireyim gibi fantezilerim olmadı.çok üzdü o araba beni yinede severim.
 
Yanlış anlaşılma olmadan sırf merakımdan soruyorum, alfalari bu kadar tutkuyla sevenler tasarıma mi yoksa motora mi yoksa ne biliyim gidişine mi hayranlar, forumda da epey alfaci var sanırım, nedir fikirleriniz?
Italyanlar otomobile sanat eseri olarak yaklaşıyorlar estetik zevk ön planda, tasarım olarak zevk (İtalyanların 1 numara olduğu konu) , sürüş keyfi olarak zevk (direksiyon hissi, sürüş dinamikleri), motor sesi (Busso motor hatta Twinspark'ın sesi çok karakteristiktir başka motorlara benzemez) zevk veren araçlar sunuyorlar hemen her bütçeye (Mito'dan 8C'ye geniş bir skala). Mesela Alman da sürüşü zevkli araç yapar ancak tasarım olarak bu kadar zevk vermeyebilir, Japon da sürüşü zevkli araç yapabilir ancak özel hissettirmeyebilir. Örneğin koltuklardaki logolar, motor kapağının tasarımı vs. gibi basit ancak bu ince şeyler özel bir araç kullandığın hissiyatını artırıyor. Başka hiçbir araçta yaşamadığım yolda tanımadığım insanların selam vermesi, durduğum yerlerde araç ile ilgili sorular, güzel yorumlar gelmesi vs. de bunu destekleyen şeyler.
 
Italyanlar otomobile sanat eseri olarak yaklaşıyorlar estetik zevk ön planda, tasarım olarak zevk (İtalyanların 1 numara olduğu konu) , sürüş keyfi olarak zevk (direksiyon hissi, sürüş dinamikleri), motor sesi (Busso motor hatta Twinspark'ın sesi çok karakteristiktir başka motorlara benzemez) zevk veren araçlar sunuyorlar hemen her bütçeye (Mito'dan 8C'ye geniş bir skala). Mesela Alman da sürüşü zevkli araç yapar ancak tasarım olarak bu kadar zevk vermeyebilir, Japon da sürüşü zevkli araç yapabilir ancak özel hissettirmeyebilir. Örneğin koltuklardaki logolar, motor kapağının tasarımı vs. gibi basit ancak bu ince şeyler özel bir araç kullandığın hissiyatını artırıyor. Başka hiçbir araçta yaşamadığım yolda tanımadığım insanların selam vermesi, durduğum yerlerde araç ile ilgili sorular, güzel yorumlar gelmesi vs. de bunu destekleyen şeyler.

Alfa 159'dan sonra bu konuda eksik kaldılar. Şimdi Giulia, Stelvio gibi modellerle toplamaya çalışıyorlar ancak onlar da genele hitap etmiyor.
 
Çok üzmesine rağmen satınca üzülenler de var hakikatn, enteresan yani.
12 senedir ehliyetim var 10 senedir arabam var.onlarca araba sürdüm.sadece alfayla 10 kez yolda kaldım.yinede güzel hatırlarım.yolda geçerken başka bir alfa kullanıcısı kesin selam verir en basitinden ☺️. Tabi artık bir daha bulaşmam 😁
 
Yağ damlatması, elektronik arızası, o varyatör sesi anlayamazsınız....
Şaka şaka...

Genelde karakteristik araçlar olmasıyla tercih ediliyor. 156 özelinde, mk1 sürüş karakteri olarak öne çıkıyor, mk 2 ile beraber bence bu sürüş karakterinden bir tık uzaklaşıp tasarım detayı işin içine girerek tercih ediliyor. Aynı şeyi 147 için de söyleyebilirim.

Bir kısımda birilerinin peşinden gidip şakşakçılık için tercih ediyor, kendini o araçla farklı kıldığını düşünüyor. Buranın sonu genelde hüsran...


Bütçem dahilinde içime sinen LPG görmemiş bir Alfa bulsam alır mıyım? Tüm dezavantajlarını da göz önüne alarak seve seve alırım.
 
Son düzenleme:
2014 yada 2015 yazıydı babama corsayı size bıraksam da ben kendime ucuzundan biraz daha güçlü bir araba alsam olur mu dedim tamam dedi. Fahisinden.com da takılırken birkaç tane makyajlı 147 buldum. Tasarımı çok hoşuma gitti biraz araştırdım ben bunu yürütürüm dedim. Babama söyledim alfa ne alfa araba mı o araba alınmaz İstanbul'da sanayiden çıkmazsin tarzı söylemlerle veto yedim. O planda iptal olmuştu. Hep içimde kalmıştır ama dönüp almam artık.