Kesinlikle katılıyorum.Markaya ve ya ülkeye göre değil arabaya bakmak lazım.İşte çoğu insan bunu yapamıyor.İşimi en iyi hangisi görüyorsa o ülkenin arabası alınmalı. Sabaha kadar yazsak da ülke üzerinden otomobil karşılaştırmalarının doğrusunu/yanlışını/sonucunu bulamayız.
Yürü be Cenk AbiOtomobil sektöründe Almanlar artık markalaşmış vaziyette. Malum bir çok normal ve premium markaları onlar üretiyor. Aslında hangi markayı ürettikleri önemli değil, Alman otomobillerinin elini güçlü kılan tek şey; misal bir otomobil için 10 tane kriter belirliyorsak bunun 10'unda da mutlaka standartı tutturuyorlar. Belki hepsi 10 üzerinden 9 değil, ama standartın altında da kalmıyorlar genellikle. Bana kalırsa Alman otomobillerini cazip kılan budur. Şimdi hayır, kaliteli oldukları için diyecekler olabilir ama kalite dediğiniz şey görecelidir. Sen elinle dokunup, gözünle görebildiğin şeylere kaliteli dersin, bense görünmeyen yerlere, hissettirdiği değişik ve farklı duygulara kalite derim. O yüzden kalite mevzusu biraz görecelidir. Kesinlikle de ülkeye göre değil, marka ve modele göre araç seçerim..
Sadece otomobil üretimine değil, otomobil basınına da yön verdiler. yani algı, algı, algı. Yani dediğin gibi kimi yumuşak malzemeyi kalite sanırken, kimi de görünmeyen yerdeki kaliteyi aradı. İnternet yaygınlaştı da bilgi dağarcığımız gelişti. Yıllarca ülkemiz gençliğini zehirledi Alman menşeili dergilerOtomobil sektöründe Almanlar artık markalaşmış vaziyette. Malum bir çok normal ve premium markaları onlar üretiyor. Aslında hangi markayı ürettikleri önemli değil, Alman otomobillerinin elini güçlü kılan tek şey; misal bir otomobil için 10 tane kriter belirliyorsak bunun 10'unda da mutlaka standartı tutturuyorlar. Belki hepsi 10 üzerinden 9 değil, ama standartın altında da kalmıyorlar genellikle. Bana kalırsa Alman otomobillerini cazip kılan budur. Şimdi hayır, kaliteli oldukları için diyecekler olabilir ama kalite dediğiniz şey görecelidir. Sen elinle dokunup, gözünle görebildiğin şeylere kaliteli dersin, bense görünmeyen yerlere, hissettirdiği değişik ve farklı duygulara kalite derim. O yüzden kalite mevzusu biraz görecelidir. Kesinlikle de ülkeye göre değil, marka ve modele göre araç seçerim..
Ahaha kim bilir belki focus'dan sonraki aracım belki bir Alaman olur )Yürü be Cenk Abi
Kesinlikle zaten reklam ve pazarlama, ürettiğin üründen bile daha önemli olabiliyor satış hedefini tutturmak açısından. Bazılarımız biraz daha geri kafalıyız dergi, reklam, araştırma v.b şeylere bakmadan fikir edinmeye çalışırız. Zamanında ben de çok yaptım itiraf ediyorum. Öyle olunca insan gerçekten daha kör ve sığ bakıyor. Algılarını kapatıp sadece kendi gördüğüne ve çevresinden duyduğuna odaklanıyor.Sadece otomobil üretimine değil, otomobil basınına da yön verdiler. yani algı, algı, algı. Yani dediğin gibi kimi yumuşak malzemeyi kalite sanırken, kimi de görünmeyen yerdeki kaliteyi aradı. İnternet yaygınlaştı da bilgi dağarcığımız gelişti. Yıllarca ülkemiz gençliğini zehirledi Alman menşeili dergiler
Olsun be Cenk Abi.En azından Alamandan başka bi araba kullandınBizim japonumuz da oldu amerikanımız da alamanımız ispanyolumuz da fransızımız da.Sen de farklı tatları tatAhaha kim bilir belki focus'dan sonraki aracım belki bir Alaman olur )
Bizde de çok oldu ki hala var. Genelde Amerikan, Alaman ve Fransız üzerinden gittik biz de ailecek. Şuan Ford var da bakma yılların alışkanlığı işteOlsun be Cenk Abi.En azından Alamandan başka bi araba kullandınBizim japonumuz da oldu amerikanımız da alamanımız ispanyolumuz da fransızımız da.Sen de farklı tatları tat
Misal Ferrari var dediğimiz de, o da Alaman diyen bile var. İşin en trajikomik yanı da bu sanırım.insanların kafasına kriter olarak yerleşmişler Japon'da olupta Alman'da olmayana iyi bir şey olsa Almanlar yapardı derler
Aldığımız arabaların arasında en çok özlediğim Focus 1.Onun bende ayrı yeri var.2.0 ghia idi bi de.12 sene bindik 130 binde sattık.Çok severdim keratayıBizde de çok oldu ki hala var. Genelde Amerikan, Alaman ve Fransız üzerinden gittik biz de ailecek. Şuan Ford var da bakma yılların alışkanlığı işte
Hot hatch sınıfını Golf GTI'ın yaratıp yaratmadığı da tartışmalı aslında. https://en.wikipedia.org/wiki/Hot_hatchSadece algı bana göre.Almanlar hep standartları belirledi diğerleri ise o standartları alıp hep daha yükseğe taşıdı bu hep böyle gitti hepte böyle gidecek gibi.Adamlar Hot Hatch sınıfını yarattı Golf GTI ile sonra Fransızlar kardeş siz bir durun orada dediler sonra Amerikalılar gençler sakin bizde boş değiliz dediler hep birbirlerinin gelişmesinde yardımcı oldular. Ha şu da bir gerçek öyle abartılacak bir durumları yok sonuçta hepsi yeri geldiği zaman iyi otomobiller yapıyor,hepsinin diğerlerine göre avantajları oluyor.
Aynen tartışılır ancak en çok ses getiren Golf oldu benim bildiğim.Hot hatch sınıfını Golf GTI'ın yaratıp yaratmadığı da tartışmalı aslında. https://en.wikipedia.org/wiki/Hot_hatch