Olsa bile marka algısından dolayı içi yumuş yumuş diye gidip alman almıycağınız kesin o yüzden varsın alman olsun.Ahaha kim bilir belki focus'dan sonraki aracım belki bir Alaman olur )
Olsa bile marka algısından dolayı içi yumuş yumuş diye gidip alman almıycağınız kesin o yüzden varsın alman olsun.Ahaha kim bilir belki focus'dan sonraki aracım belki bir Alaman olur )
Konu dışı gibi gözükse de böyle konularda aslında çok üzülüyorum ne yalan söyleyeyim. Sebeplerine gelince:
-Varsa yoksa Alman'ın arabası. Peki Alman'ın şehrini neden kıskanmıyoruz? 2. Dünya Savaşı'nda harap olmuş bir ülke var karşımızda. Bugün Dünya'nın en yaşanılır şehirleri de, üst sınıf mimari üretim de bu adamlarda. Ama sıkıcı ne yalan söyleyeyim.
-Peki bu adamlar neden ve nasıl bu kadar kaliteli üretim yapıyor? Mercedes'in, BMW'nin, Porsche'nin aynı ülkeden çıkması rastlantı mı acaba?
-Almanların otoyol sistemlerini, tren ağını neden kıskanmıyoruz mesela? Hadi yolu yaptık (O kadar kaliteli yol yapmamıza imkan yok) İstanbul trafiğinde 10 dakika geçirdiğimde neden Almanya'daki 3 saatlik sürüşe eşit yoruluyorum?
-Alman aracı almak için yıllarca çalışan kaç kişi Almanya'ya gitti acaba? Alman araçlarında gözüm yok ama onların yaşam kalitesini neden kıskanmıyoruz?
-Bir Türk olarak bir Alman'dan daha çok çalıştığım halde ondan daha az kazanıyorum ve daha kötü bir hayat sürüyorum. Neden? Bizim sistemimizdeki yanlış nerede?
Bir çok otomobil ortak parçalara sahip hatta ortak geliştirilen otomobillerde var. Ama bu araçların birbirinin kopyası olduğu anlamına gelmiyor. Mesela Fiat 124 ile Mazda MX-5 sürüş olarak oldukça farklı araçlar. Ne kadar ortak geliştirilseler de markalar kendilerine has özelliklerini otomobillerine yansıtıyor.arkadaşlar dünya üzerinde ülke bazında bakabileceğimiz pek marka kalmadı.
Örneğin, Nissan'a japon mu diyeceğiz, fransız mı? Skoda çek mi alman mı, Seat ispanyol mu alman mı?
meşhur 1.3 dizel motora cdti mı diyeceğiz multijet mi?
Ford'u hangi ülkenin arabası gözüyle bakacağız? Mondeo'lar ABD'den geldi. Focus'lar İngiltere'de tasarlandı. Evimizdeki Fiesta Alman üretimi. Ama ispanyol üretimleri de var.
Jetta'lara alman diyoruz ama Meksika'da üretiliyor ve sırf bu yüzden bile iç mekan Golf'ten 2 gömlek geride.
ZF şanzımanları bir sürü marka kullanıyor.
Fiat Freemont'a İtalyan mı diyeceğiz, Amerikan mı?
Fiat 124 mü Mazda mx-5 mi japon?
Markaların ortak çalışmalarıyla ilgili 2014'e ait bir diagram yükledim. Sizce de ülke sınırları biraz silinmemiş mi?
Ekli dosyayı görüntüle 328
arkadaşlar dünya üzerinde ülke bazında bakabileceğimiz pek marka kalmadı.
Örneğin, Nissan'a japon mu diyeceğiz, fransız mı? Skoda çek mi alman mı, Seat ispanyol mu alman mı?
meşhur 1.3 dizel motora cdti mı diyeceğiz multijet mi?
Ford'u hangi ülkenin arabası gözüyle bakacağız? Mondeo'lar ABD'den geldi. Focus'lar İngiltere'de tasarlandı. Evimizdeki Fiesta Alman üretimi. Ama ispanyol üretimleri de var.
Jetta'lara alman diyoruz ama Meksika'da üretiliyor ve sırf bu yüzden bile iç mekan Golf'ten 2 gömlek geride.
ZF şanzımanları bir sürü marka kullanıyor.
Fiat Freemont'a İtalyan mı diyeceğiz, Amerikan mı?
Fiat 124 mü Mazda mx-5 mi japon?
Markaların ortak çalışmalarıyla ilgili 2014'e ait bir diagram yükledim. Sizce de ülke sınırları biraz silinmemiş mi?
Ekli dosyayı görüntüle 328
Aynen ilerde has bir Alman arabasi alacak olsam da kesinlikle dedigin gibi neyin ne oldugunu ve neyi tercih ettigimi bilerek secerdimOlsa bile marka algısından dolayı içi yumuş yumuş diye gidip alman almıycağınız kesin o yüzden varsın alman olsun.
Fordun kesinlikle ne oldugu tam belli degil. 98 mondeom has alman uretimiydi muhendisleri de oyle. Daha sonraki yillar bir cok fabrikasi acildi ulkelerde. Ama fordun bir avrupa bir de amerika departmani var. Suan mondeo amerikan uretimi ama digerleri avrupali uretim olarak geciyor. Yani fordun avrupa departmani gelistiriyor. Benim bildigim bu yonde. Anlasilmasi en zor markalardan biri zaten ford bu mevzudaHalk arasında en çok tartışılan iki marka Opel ve Ford sanırım. Hadi Opel neyse de Ford' un kimse nereli olduğunu bilmiyor. Filmlerden görüp Amerikan diyen mi ararsın, Alman mı lan acaba diye düşünen mi ? İngilizler' de seviyor yoksa İngiliz mi acaba diyen mi ? Çok duydum böyle muhabbetler, hala ben bile kesin bir sonuca varamadım.
21. yüzyıla mecburen böyle ayak uydurdu büyük firmalar.arkadaşlar dünya üzerinde ülke bazında bakabileceğimiz pek marka kalmadı.
Örneğin, Nissan'a japon mu diyeceğiz, fransız mı? Skoda çek mi alman mı, Seat ispanyol mu alman mı?
meşhur 1.3 dizel motora cdti mı diyeceğiz multijet mi?
Ford'u hangi ülkenin arabası gözüyle bakacağız? Mondeo'lar ABD'den geldi. Focus'lar İngiltere'de tasarlandı. Evimizdeki Fiesta Alman üretimi. Ama ispanyol üretimleri de var.
Jetta'lara alman diyoruz ama Meksika'da üretiliyor ve sırf bu yüzden bile iç mekan Golf'ten 2 gömlek geride.
ZF şanzımanları bir sürü marka kullanıyor.
Fiat Freemont'a İtalyan mı diyeceğiz, Amerikan mı?
Fiat 124 mü Mazda mx-5 mi japon?
Markaların ortak çalışmalarıyla ilgili 2014'e ait bir diagram yükledim. Sizce de ülke sınırları biraz silinmemiş mi?
Ekli dosyayı görüntüle 328
hocam o kadarını da yapsınlar be ama ben fiat 124'e italyan diyemiyorum. fullback'e fiat bile diyemiyorum. jeep renegade de italyan olmuş, alsan ben amerikan arabasına biniyorum diyebilir misin? bu işler çok karışmış. mercedes, renault ve nissan'ın içinde aynı motoru görünce (ki mercedes salt alman markası olarak kabul görür) ülke işlerini tamamen bıraktım.Bir çok otomobil ortak parçalara sahip hatta ortak geliştirilen otomobillerde var. Ama bu araçların birbirinin kopyası olduğu anlamına gelmiyor. Mesela Fiat 124 ile Mazda MX-5 sürüş olarak oldukça farklı araçlar. Ne kadar ortak geliştirilseler de markalar kendilerine has özelliklerini otomobillerine yansıtıyor.
ford avrupa'nın 2 tane almanya'da, 1 tane birleşik krallık'ta, 1 tane de türkiye'de ar-ge departmanı var. ama üretimi çok dağınık. almanya'da romanya'da, ispanya'da, rusya'da, türkiye'de montaj fabrikaları var. hatta fransa'da, slovakya'da filan da belli parçaların üretimleri yapılıyor. ayrıca hindistan'dan, kanada'dan gelen modelleri de var. Yeni Edge, kanada üretimi diye biliyorum. yani avrupa ve amerika departmanları tamamen kopuk değil.Fordun kesinlikle ne oldugu tam belli degil. 98 mondeom has alman uretimiydi muhendisleri de oyle. Daha sonraki yillar bir cok fabrikasi acildi ulkelerde. Ama fordun bir avrupa bir de amerika departmani var. Suan mondeo amerikan uretimi ama digerleri avrupali uretim olarak geciyor. Yani fordun avrupa departmani gelistiriyor. Benim bildigim bu yonde. Anlasilmasi en zor markalardan biri zaten ford bu mevzuda
Tabii kesinlikle arada koordinasyon var zaten. Demek istedigim suydu aslinda; ford'un uretim temeli aslinda ayni ama araclardaki ayrintilari hangi piyasaya sureceklerine gore degistiriyorlar. Misal bir vw genelde ayni opsiyon ve donanimlari fazla degistirmeden sunuyor. Ford'un ise uretimi bolgelere gore degisebiliyor. Dolayisiyla araclarda farkliliklar olabiliyor. Gerci one ford stratejisine gectiler ama henuz yeni malum.ford avrupa'nın 2 tane almanya'da, 1 tane birleşik krallık'ta, 1 tane de türkiye'de ar-ge departmanı var. ama üretimi çok dağınık. almanya'da romanya'da, ispanya'da, rusya'da, türkiye'de montaj fabrikaları var. hatta fransa'da, slovakya'da filan da belli parçaların üretimleri yapılıyor. ayrıca hindistan'dan, kanada'dan gelen modelleri de var. Yeni Edge, kanada üretimi diye biliyorum. yani avrupa ve amerika departmanları tamamen kopuk değil.
Siz alman fanboyu olmayasınız Ceyhun bey?Almanın derisinin kokusu bile başka. Bu sebeple alman. ( volvo da benim için yari alman)
burnun tıkalı değilken mutlaka ingilizleri de denemelisin.Almanın derisinin kokusu bile başka. Bu sebeple alman. ( volvo da benim için yari alman)
BelliAlman fanboyu nun hasiyim ali efe bey. (Mercedes haric)
ben bu muhabbeti yürütürdüm de forumdan atarlar ikimizi de doğrudur deyip burada bırakıyorum.İngilizleri de iyi bilirim efendim fakat ingilier almanlara kıyasla bir hayli tuzlu. Yani o kadar para verince olsun bir zahmet.