@motorsinann O araba rwd de olsa awd de olsa oradan aynı şekilde çıkardı emin ol, çünkü orada iş aktarma organına değil dengeye ve hakimiyete bakıyor. Kaldı ki viraja zaten el freniyle girmiş. Dediğim gibi hothatchleri yermiyorum ama konudan alakasız bu.
@and M2 gücünü yere aktaramadan Leon Cupra nasıl aktarabiliyor orasını anlamadım. Bir kere fizik gereği arkadan itişli arabalar ivmelenmede önden çekerden çok daha iyi gücü yere aktarır, çünkü arka tekerlere daha çok yük biner, dolayısıyla sürtünme kuvveti artar. Ha dersenki patinaja düşer cart curt, orada da sürücünün kabiliyeti devreye giriyor zaten. Kaldı ki yeni birçok hothatchin ağırlığı 1300-1400 belki daha fazla kilolarda geziyor. Yani eski arabalar gibi hafif de değiller. Özellikle herkesin bayıldığı Type R mesela 1450 kiloymuş, M140i ile aynı neredeyse.
Hocam arkadan itişin gücü önden çekere göre yola çok daha iyi aktarması konusu yanlış. Gücün yere aktarımı direk olarak üstündeki ağırlığa bağlı oluyor.
Arkadan itişteki denge zorluğunu ise dağcılardan örnek verebilirim. Tırmanma sporu yapanlar gerektiğinde tutunmalarını sağlamaları için kayaların aralarına sapladıkları kazmalar kullanırlar. bu sayede yukarı doğru tırmanmaları daha kolay olur. Benzer bir ekipmanı ayaklarına bağlı şekilde kayalara saplasalar dengeleri çok daha zor olurdu, çünkü alttan destek alıp kendilerini yukarı iterlerken elleri ile tutunabiliyor olsalar bile dengeyi tutturmaları daha zor olurdu.
Kardaki önden çekiş avantajı da temelde budur. Aktarılan gücün önünde itilecek büyük bir kütle olması her zaman dengeyi güçleştirir. Ayrıca, gücün direk olarak yönlendirmeyle çalışması da bir başka artıdır.
Eğlenceye tamam, tecrübe ettiğiniz arkadan itiş araçlar da gerçekten büyük keyif verenlerdendir, tamamen hak veririm o zaman =). Ağırlık dağılımına da tamam, ama önden çekişe göre daha iyidir genellemesine kesinlikle katılamam.