Oktan Arttırıcı

  • Konuyu başlatan Konuyu başlatan stan
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi
  • Etiketler Etiketler
    oktan
Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...
ya bu toluen ve ethanolü normal bilidiğmiiz standart 1.4 motor corsaya koysak ne olur tabi oranı dahada azaltarak, araba kullanım klavuzunda 95 oktan minimum istiyor fakat 97 oktan veya 98 oktan ile daha verimli çalışı yazıyor, en son würth depo katkısı koyduğumda depoma arabanın çekişi bile değişmişti tabi o katkılı yakıt bitince o artı çeviklikte gitti
 
  • Beğeni
Tepkiler: Porsche
Toluen o kadar pahalı değil yahu, geçen gün 3-4 litre benzin kalmıştı depoda, 45 litre benzin aldım, üstüne 5 litre toluen koydum, toluene verdiğim para 45 lira idi ama benzine verdiğim para 230 lira falandı galiba. Ben faydasını göremedim açıkçası, zaten temel amacı depoyu temizlemek. 5 litre ethanolüde 50 liraya aldım, biraz azalmıştı yakıtım 3-4 litre kadar koydum. 2-3 gün sonra etkisini gösterdi işin işginç tarafı. Benzin alınan istasyon ile ilgili fikrim de şu, günden güne karışımın kalitesi değişiyor. Ben Ümitköy'e gelip benzin alamam açıkçası, Atakule'nin orada oturuyorum, sık sık geliyorum o taraflara ama çok nadir denk geliyor yaşamkent bp den yakıt alma durumum. Daha çok konya yolu bp ve opel reis bp(pek iyi değil) kullanıyorum.



El atından bir iş değil, direk kimyacılar var, ben oradan alıyorum. Ethanol'ü yazılımcımdan aldım çünkü kimyacılar kaşesiz vermiyor. %10 oranını depoya koyarken geçme yeter.
%20, %25 karışım olması gerekirken %10 civarı koyduğun için hissedememişsindir farkını. Bir de 1 gün civarı depoda durması lazım ki benzinle tam etkileşime girsin. 4'te bir karışım yaptığında 15 litre benzin, 5 litre toluen alıyorsun, benzine 80 toluene de 45 lira veriyorsun 125 oluyor işte. Temel amacı da depoyu temizlemek değil, fakir karışımı zenginleştirmek gibi bir amacı var. %33'lük orandan sonra bir halta yaramamaya, hatta ters tepmeye başlıyor bu arada. Kısacası arabanın ARF'sini olması gereken seviyelere getirmeye uğraşıyorsun. Malum, ülkedeki benzinin oktanı düşük olduğu için biraz zenginleştirmek lazım, bunun için de %20-25 oranında toluen koyarak 90-91 oktan benzini 95-96 civarlarına çekiliyor. Bir dahakine dediğim oranı dene, farkı hissedersin muhtemelen. Cold starttaki tireşimi/vuruntuyu bile alıyor.
 
%20, %25 karışım olması gerekirken %10 civarı koyduğun için hissedememişsindir farkını. Bir de 1 gün civarı depoda durması lazım ki benzinle tam etkileşime girsin. 4'te bir karışım yaptığında 15 litre benzin, 5 litre toluen alıyorsun, benzine 80 toluene de 45 lira veriyorsun 125 oluyor işte. Temel amacı da depoyu temizlemek değil, fakir karışımı zenginleştirmek gibi bir amacı var. %33'lük orandan sonra bir halta yaramamaya, hatta ters tepmeye başlıyor bu arada. Kısacası arabanın ARF'sini olması gereken seviyelere getirmeye uğraşıyorsun. Malum, ülkedeki benzinin oktanı düşük olduğu için biraz zenginleştirmek lazım, bunun için de %20-25 oranında toluen koyarak 90-91 oktan benzini 95-96 civarlarına çekiliyor. Bir dahakine dediğim oranı dene, farkı hissedersin muhtemelen. Cold starttaki tireşimi/vuruntuyu bile alıyor.

Hmmm, %10 diye biliyordum onuda, önerin için teşekkürler. Ama ethanol fiyat/fayda dengesi olarak daha mantıklı gibi.
 
%20, %25 karışım olması gerekirken %10 civarı koyduğun için hissedememişsindir farkını. Bir de 1 gün civarı depoda durması lazım ki benzinle tam etkileşime girsin. 4'te bir karışım yaptığında 15 litre benzin, 5 litre toluen alıyorsun, benzine 80 toluene de 45 lira veriyorsun 125 oluyor işte. Temel amacı da depoyu temizlemek değil, fakir karışımı zenginleştirmek gibi bir amacı var. %33'lük orandan sonra bir halta yaramamaya, hatta ters tepmeye başlıyor bu arada. Kısacası arabanın ARF'sini olması gereken seviyelere getirmeye uğraşıyorsun. Malum, ülkedeki benzinin oktanı düşük olduğu için biraz zenginleştirmek lazım, bunun için de %20-25 oranında toluen koyarak 90-91 oktan benzini 95-96 civarlarına çekiliyor. Bir dahakine dediğim oranı dene, farkı hissedersin muhtemelen. Cold starttaki tireşimi/vuruntuyu bile alıyor.
Hocam tolueni depoya eklediğimizde yakıt göstergesinde değişim oluyor mu?Yani 5 litre benzin eklemiş gibi oluyor mu?
 
Konuyla biraz alakasız ama shell nitro+ 'ın bir faydasını gören var mı?

Benim tecrübeme göre v-power, fuel save'den daha atik yapıyor arabayı. Kimisi onlar kandırma, anlayamazsın diyor ama arabadan arabaya fark var herhalde, fark gayet anlaşılıyor. Ama fuel save'e göre menzil biraz düşüyor, kullanımı etkilediği için normal.
 
Shell de nitro+ reklamını yaparken vaad ettiği şey performans değil, motor koruması. Sonuçta hepsi 95 oktan.

Standart olarak, 95 oktandan daha yüksek oktanlı satan bir yer var mı bildiğiniz?
 
  • Beğeni
Tepkiler: Cagdas Cag
Konuyla biraz alakasız ama shell nitro+ 'ın bir faydasını gören var mı?
Sürekli Opet kullanırım. Standart benzindir. 1 kez arabam şımarsın diye Vpower nitro almıştım, maalesef benim arabada çok net şekilde performans düşüklüğü yaşatmıştı. Ama her araçta aynı şeyi yaşatacağını düşünmüyorum. Yoksa satamazdı :)
 
  • Beğeni
Tepkiler: RYAN7R
Sürekli Opet kullanırım. Standart benzindir. 1 kez arabam şımarsın diye Vpower nitro almıştım, maalesef benim arabada çok net şekilde performans düşüklüğü yaşatmıştı. Ama her araçta aynı şeyi yaşatacağını düşünmüyorum. Yoksa satamazdı :)

Opet in benzinide çok iyi, opet ve bp den şaşmayacaksın.

Millet benzinden anladığı için istasyon seçmiyor, tamamen istasyonun tipine bakıyor, reklamına bakıyor, sunulan hizmetin kalitesine bakıyor, e bunu en iyi yapan shell, bende eskiden hep shell den alırdım, sonra anladım ki mazotu da benzinide ne kaliteli ne kalitesiz, başka seçeneklere yöneldim.
 
Son düzenleme:
deneyince yazacağım. henüz vaktim olmadı yaz sezonu tatiller vs toparlayamadım. mutlaka yazacağım deneyince
 
Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...