Opel ve sorunsuzluk :)

  • Konuyu başlatan Konuyu başlatan GARAJ TV
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi
Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...

GARAJ TV

Panpa
6,305
Genel olarak çok sorunlu bir marka olduğu ve bir çok kişi uzak durulması gerektiğini söyler ama şuana kadar
1997. corsa (hala kullanıyoruz)
2002. astra
2004 comfort ve elegance vectra
2012 zafira (hala kullanıyoruz)
2014 insignia (hala kullanıyoruz)

Bu 6 arabaya nasılsa sıkıntısız şekilde bindik ama yine de opellerin ne tür sıkıntılar çıkardığını merak ediyorum yaşayanlar ne tür şeyler yaşadılar anlatabilirler mi hem almayı düşünenlere de yardımımız dokunur :)
 
Astra H komşumuz sıfır aldı aldığı gibi beyin hatası, ilerleyen dönemlerinde(2 yıl sonra yaklaşık) easytronic geri vitese geçmedi sonunda bıkıp sattılar.
Corsa C-kronik direksiyon kutusu sorunu.
 
  • Beğeni
Tepkiler: HusoRX7 ve Porsche
Vectra c kasa ve b kasa da kullandım, hala kullanıyorum. Daha yazılımsal elektriksel vb. gibi arızalar yaşamadım çok şükür ama yaşayan insan cok gördüm cok duydum. Arabanın geçmişi ve nasıl kullanıldığı çok önemli bu her marka için geçerli sadece opel için değil yani.
 
Bir akrabam da vectra b vardı araba yıkanırken tüm aksamı yandı diye hatırlıyorum.Onun dışında nedense opel böyle sevdiğim hatta bazı arabalarına bayılıyorum mesela Kadett GSİ.
images_opel_kadett_1988_1_b.jpg
 
  • Beğeni
Tepkiler: Atilgan
sanayideyken çekici ile dükkana gelen 100 arabadan 50-60 ı opeldi, sahip olduğunuz araçlarda sorun olmayabilir ve eskileri cidden iyiler ama genelde kaba ve baş ağrıtabilirler
 
2000 Corsa C GSİ
2005 Corsa C cdti
eski opellerimizdi, uğraştığımız sorunları olmadı.
 
Düzenli ve bakımlı kullandıktan sonra hiç bir aracın sorun çıkarıcağını sanmam
Teorik olarak öyle olması gerekse de gerçekte öyle olmuyor. Çok popüler olduğu için DSG'den örnek vereyim bazısı çok özenli kullanarak sıfır aldığı arabada erken kilometrelerde hata yaşarken bazısı da umursamadan kullanarak uzun kilometreler sağlam biniyor.
Biz Corsa D aracımızı da pamuk gibi kullanırız, çukura girmemeye çalışırız, sıfır aldığımız arabada 40 binde direksiyon ötmeye başladı.
 
Teorik olarak öyle olması gerekse de gerçekte öyle olmuyor. Çok popüler olduğu için DSG'den örnek vereyim bazısı çok özenli kullanarak sıfır aldığı arabada erken kilometrelerde hata yaşarken bazısı da umursamadan kullanarak uzun kilometreler sağlam biniyor.
Biz Corsa D aracımızı da pamuk gibi kullanırız, çukura girmemeye çalışırız, sıfır aldığımız arabada 40 binde direksiyon ötmeye başladı.

Dediğiniz dsg örneğini 50k daki jetta verdi maalesef :( demekki corsa da direksiyon da kronik bir problem var.
 
  • Beğeni
Tepkiler: HusoRX7
Beyin, direksiyon ve yakıt pompası arızaları opellerde yaygın ama yukardada denildigi gibi araç birazda şans işi en sorunsuz marka bile şansın yoksa çile çektirebiliyor.
 
Teorik olarak öyle olması gerekse de gerçekte öyle olmuyor. Çok popüler olduğu için DSG'den örnek vereyim bazısı çok özenli kullanarak sıfır aldığı arabada erken kilometrelerde hata yaşarken bazısı da umursamadan kullanarak uzun kilometreler sağlam biniyor.
Biz Corsa D aracımızı da pamuk gibi kullanırız, çukura girmemeye çalışırız, sıfır aldığımız arabada 40 binde direksiyon ötmeye başladı.

Corsa d de var bizde , direksiyon kronik sorunlu
 
  • Beğeni
Tepkiler: HusoRX7
2001 Corsa C 1.2 Benzin:
Direksiyon kutusu bilinen kronik arızası. Elektrik sistemi çok hassas. 2 yıl önce şarj dinamosu ve V kayışı gergi kasnağını değiştirdim. 3 yıldır gösterge ve immobilizer sorunu yaşıyorum, ustalar tecrübe edemediği için yapamadılar. Artık tecrübe edilebilecek sıklığa geldi, zamanım elverdiğinde götüreceğim. Soğuk havalarda süspansiyon gıcırtısı da kroniktir, hatta arızadan bile saymazlar :) Düğme tipi kornalar zamanla yırtılıyor. Bu da kroniktir ama arızadan sayılmaz.
2012 Meriva 1.3cdti EcoFlex:
Motorlu taşıttan soğuttu bizi. Nakliye sırasında denize düşürdüler de çıkarıp temizleyip bize mi sattılar nedir hala bundan şüphe ediyorum. Böyle fiyasko olmaz. Sert virajda ön tekerlekler hiçbir yere çarpmadan akstan nasıl kurtulur? Arka tekerleklerin normal dışı aşınmasıyla Arka aksın da yamuk olduğu satan bayii değil, başka bir yetkili servis tarafından tespit edildi. Ne yapsak kullanıcı hatası denecekti, ispatlayamazdık. Yolda seyir halindeyken şalter kapatma gibi tehlikeli bir huyu vardı. Göstergeler kapanıyor, tüm ışıklar sönüyor, radyo filan kapanıyor, araç stop ediyor, yakıt kesiliyor vs. öyle bir şalter kapamaydı. Tecrübe edilemediği için servisler tarafından onarılamadı. En son Polo IV ve kardeşi Seat Ibiza/Cordoba'larda görülen kadifemsi plastiklerin soyulması sorunu bu arabada da vardı. Garanti kapsamında onarıldı. Nüksetmeden elden çıkardık zaten.
Son çıkan Opel'leri saymazsak radyo çekim gücü zayıftır. Böyle de bir sinir eden sıkıntısı vardır. GM benzinli motorları genelde 90°C nin biraz üzerinde çalışır. Bu yüzden hararete meyillidir. O yüzden zorlu koşullarda arada hararet göstergesini kontrol etmekte fayda var.

Ha, arabam karakterlidir. Benimle herşeyi direk konuşur. Benim ona baktığım kadar o da bana bakar bilirim. Yazdığım olumsuzluklarının yanında bir sürü sağlam özelliğini de sayarım. O yüzden vazgeçmiyorum.
 
  • Beğeni
Tepkiler: Kagan ve kaanc5
Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...