Merhaba arkadaşlar Otopark.com u 4 yıldır takip edenlerdendim.Since 2013 misali.. Yani üniversiteye başladığımdan bu yana.Araba sevgim herhalde 16 yaşımda falan başladı.Tabi ailem bu sevgimi suistimal edip beni kandırdılar da . Normalde Marmara yazacağıma İzmir de kal sana araba alırız diyip Dokuz Eylül yazdırdılar.Okula başladıktan sonra babam acemi olduğumu düşünüp bana uno-tipo-palio teklifinde bulundu.Ben de şerefimle otobüse binerim onlara binmem diye bir tribe girdim ne de olsa sözü vardı böyle kapatamazdı.
Neyseki tercih etmemişim 4 yıllık inatçı bir serzeniş ve bekleyiş ardından 3 gün önce C-hr ıma kavuştum.
C-hr hakkında:
-Bence araç B - C suv arası bir büyüklüğe sahip kendini C suv diye nitelendiren bir araç fakat tasarımı dolayısıyla verdiği ödünler onu dışardan C suv içerden B suv yapıyor(konu kilit)
-Tasarımı göreceli onu geçiyorum ama şunu söylemem lazım yol boyunca bir çok kez insanlar arabama bakıyor spotlar üzerimde.
-Elmas tasarımı derken haklıymış adamlar abartma yok.Baktığınız açıya göre gölge oyunları sayesinde araç uzayıp kısalıyor, yükseliyor alçalıyor gözünüzde(David Copperfield)
-İç tasarım:Ön tarafta premium hissediyorsunuz şaka değil gerçekten toyota önü efsane yapmış dashboard mükemmel,kullanılan malzemlerde sertlik yok.Yer yer deri.Simli piyano blackler vs.Ama gel gelelim arkaya..
Hafif ticari araç kalitesi..dokunduğunuz heryer sert plastik,küçük camlar,alçak koltuklar..(öğrenci arabası olduğundan takılmadım arkaya)
-Arkada şaft tüneli var(aman dikkat)
-Bagaj 295 lt bu da baya küçük..
-Motor: 1.2 turbo 90 a kadar vay be olum ne yapıştırıyormuş seri laaan bu araba dedirtiyo ama sonra 90-92-94-100-101-102 şeklinde hızlanmaya devam ediyor..Yani nefesi oraya kadar.Sabırla beklemeniz gerekiyor üst hızlar için.
Şanzıman: CVT şanzıman var.Geçiş diye birşey olmadığı için sarsıntı yok.Oranlarını iyi seçiyor.Eski cvt ler gibi bağırıp gitmeme durumunu halletmişler.Önceden belirlenen oranlar sayesinde
Tüketim:150 km dir bende.7.2 lt/100 km yazıyor.Bence bu biraz daha düşer 150 km hep şehir içiydi çünkü.
Konfor:Araba gergin abi. 18 inch lastiklerle ve sert ayarlı süspansiyonla gergin hissettiriyor.Ama rahatsız etmedi süspansiyonlar iyi sönümlüyor dan dun yok yani.
Sürüş:TNGA platformundan mıdır nedir araba çok rijit.testlerde de görmüştüm viraj kabiliyetini de kendim test edince bi acayip geldi.Savrulma yok normalde corollayla 40 la girdiğim bir viraj vardı esp hep devrede dönerdik yiğidimle.Fakat bunla 50 yle girdim esp devreye girmedi.Bir daha dönüşte 65 le girdim esp devreye yine girmedi.Sonra 75 le girdim esp o zaman devreye girdi işte
Özet: 3 kişiden büyük aileyseniz almayın sığmazsınız abi.Verdiğim paraya çok rahat cx3 dizel,500x dizel,renegade boş dizel,qasqhai alabiliyordum.Romantiklik yapıp aldım sanırım.Mantık değil duygunun ön planda olduğu bir araba benim için.Teşekkür ederim
Neyseki tercih etmemişim 4 yıllık inatçı bir serzeniş ve bekleyiş ardından 3 gün önce C-hr ıma kavuştum.
C-hr hakkında:
-Bence araç B - C suv arası bir büyüklüğe sahip kendini C suv diye nitelendiren bir araç fakat tasarımı dolayısıyla verdiği ödünler onu dışardan C suv içerden B suv yapıyor(konu kilit)
-Tasarımı göreceli onu geçiyorum ama şunu söylemem lazım yol boyunca bir çok kez insanlar arabama bakıyor spotlar üzerimde.
-Elmas tasarımı derken haklıymış adamlar abartma yok.Baktığınız açıya göre gölge oyunları sayesinde araç uzayıp kısalıyor, yükseliyor alçalıyor gözünüzde(David Copperfield)
-İç tasarım:Ön tarafta premium hissediyorsunuz şaka değil gerçekten toyota önü efsane yapmış dashboard mükemmel,kullanılan malzemlerde sertlik yok.Yer yer deri.Simli piyano blackler vs.Ama gel gelelim arkaya..
Hafif ticari araç kalitesi..dokunduğunuz heryer sert plastik,küçük camlar,alçak koltuklar..(öğrenci arabası olduğundan takılmadım arkaya)
-Arkada şaft tüneli var(aman dikkat)
-Bagaj 295 lt bu da baya küçük..
-Motor: 1.2 turbo 90 a kadar vay be olum ne yapıştırıyormuş seri laaan bu araba dedirtiyo ama sonra 90-92-94-100-101-102 şeklinde hızlanmaya devam ediyor..Yani nefesi oraya kadar.Sabırla beklemeniz gerekiyor üst hızlar için.
Şanzıman: CVT şanzıman var.Geçiş diye birşey olmadığı için sarsıntı yok.Oranlarını iyi seçiyor.Eski cvt ler gibi bağırıp gitmeme durumunu halletmişler.Önceden belirlenen oranlar sayesinde
Tüketim:150 km dir bende.7.2 lt/100 km yazıyor.Bence bu biraz daha düşer 150 km hep şehir içiydi çünkü.
Konfor:Araba gergin abi. 18 inch lastiklerle ve sert ayarlı süspansiyonla gergin hissettiriyor.Ama rahatsız etmedi süspansiyonlar iyi sönümlüyor dan dun yok yani.
Sürüş:TNGA platformundan mıdır nedir araba çok rijit.testlerde de görmüştüm viraj kabiliyetini de kendim test edince bi acayip geldi.Savrulma yok normalde corollayla 40 la girdiğim bir viraj vardı esp hep devrede dönerdik yiğidimle.Fakat bunla 50 yle girdim esp devreye girmedi.Bir daha dönüşte 65 le girdim esp devreye yine girmedi.Sonra 75 le girdim esp o zaman devreye girdi işte
Özet: 3 kişiden büyük aileyseniz almayın sığmazsınız abi.Verdiğim paraya çok rahat cx3 dizel,500x dizel,renegade boş dizel,qasqhai alabiliyordum.Romantiklik yapıp aldım sanırım.Mantık değil duygunun ön planda olduğu bir araba benim için.Teşekkür ederim