Hocam onarımını sağlayıp, lokal olarak boyatın. Avuç içi kadar bir bölgeden bahsediyorsunuz. Düzgün bir işçilikle kusursuz bir şekilde tamir olacağından emin olun. Sanayideki ustalarımız, asla fark etmeyeceğiniz şekilde tamir edebilecek yetkinlikteler. Kırık tamponları bile sıfır hale getirebiliyorlar.
Yapılacak şey basit. Önce kazalı kısım ve etrafı zımparalanacak. Ardından tamponcu ya da fiberci arkadaş, tamponun arkasından destek plastiği kaynatacak delik kısma. Sonrasında orjinal forma en yakın şekilde ön kısımdan plastik eritilerek delik kapatılacak. Isıyla birlikte olabildiğince düzeltilecek.
Ardından boyacı arkadaş bölgeyi macunlayacak. Yüzeyde olabildiğince düzeltmeyi sağladıktan sonra, kusursuz hat için yoklama macunuyla ikinci kat macunu atıp son zımparayı yapacak. Ardından plastik astarı atarak yüzeydeki kusurları kontrol edecek. Kusur kalmadıysa, astar katını zımparalayıp boyaya hazır hale getirecek. Sonrasında ince bir zımparayla, hem astar katını, hem de eski verniği aşındıracak. Böylece boya geçişi düzgün olacak. Ardından 3 kat kadar aracın renginde boya atılacak. Kat aralarında kuruma beklenecek ve gerekirse ince zımpara atılarak son kat parlaklığı sağlanacak. Son kattan sonra 2 kat kadar vernik atılacak. Kürleşme tamamlandıktan sonra, yama tineri kullanılarak yeni boya ve eski boya arasında geçiş sağlanacak. Tam kürleşmenin ardından tüm tampon ince zımpara ile geçilecek ve polisaj yapılarak tampon parlatılacak.