Orjinal tamponu onartmak mı? Yoksa orjinal çıkma tampon almak mı?

???

  • Tamponu onart ve boyat

  • Çıkma temiz tamponu al diğerini köşeye koy


Sonuçlar yalnızca oylamadan sonra görülebilir.
Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...

NeR0N

Profesör
22 Kas 2017
230
266
1,335
  • Beğeni
Tepkiler: DuzboruDownpipe

NeR0N

Profesör
22 Kas 2017
230
266
1,335
Maalesef İstanbul'da çoğu usta'dan(!) ben de aynı yorumu duydum. Çoğunun lokal boya yapmayı başaramadıkları bir gerçek. Eğer işi bilen, gerçek manada boyada iyi olan ustalar uygulamayı yaparsa sonradan atma yapmayacaktır. :)
Haklısınız. Ancak; Yetkili servis de, plastik aksam olduğu için lokal boya yapamayacaklarını söyledi, daha sonradan atma olabileceği ihtimalini göz önüne alarak, böyle bir riske girmiyorlarmış.
Ben de komple tamponu boyatmıştım, 3 gün yatmıştı araba. Boya, astar atılması, kuruması vs.
İşçilikten de çok memnun kalmıştım.
 

sputnik

Üye
Beta Programı
11 Kas 2016
5,475
2
19,695
5,320
İstanbul
Geçmiş olsun. Kararınızı vermişsiniz ama geçte olsa fikrimi yazayım. Bu hasarı ben olsam ellemezdim. İlla ellenecekse de onarım yolunu tercih ederdim. Bunun için komple değişim gereksiz olur diye düşünüyorum.
 
  • Beğeni
Tepkiler: DuzboruDownpipe

cemdogu

Profesör
12 Eyl 2016
164
459
1,535
Ankara
Marka
Citroen
Hocam onarımını sağlayıp, lokal olarak boyatın. Avuç içi kadar bir bölgeden bahsediyorsunuz. Düzgün bir işçilikle kusursuz bir şekilde tamir olacağından emin olun. Sanayideki ustalarımız, asla fark etmeyeceğiniz şekilde tamir edebilecek yetkinlikteler. Kırık tamponları bile sıfır hale getirebiliyorlar.

Yapılacak şey basit. Önce kazalı kısım ve etrafı zımparalanacak. Ardından tamponcu ya da fiberci arkadaş, tamponun arkasından destek plastiği kaynatacak delik kısma. Sonrasında orjinal forma en yakın şekilde ön kısımdan plastik eritilerek delik kapatılacak. Isıyla birlikte olabildiğince düzeltilecek.

Ardından boyacı arkadaş bölgeyi macunlayacak. Yüzeyde olabildiğince düzeltmeyi sağladıktan sonra, kusursuz hat için yoklama macunuyla ikinci kat macunu atıp son zımparayı yapacak. Ardından plastik astarı atarak yüzeydeki kusurları kontrol edecek. Kusur kalmadıysa, astar katını zımparalayıp boyaya hazır hale getirecek. Sonrasında ince bir zımparayla, hem astar katını, hem de eski verniği aşındıracak. Böylece boya geçişi düzgün olacak. Ardından 3 kat kadar aracın renginde boya atılacak. Kat aralarında kuruma beklenecek ve gerekirse ince zımpara atılarak son kat parlaklığı sağlanacak. Son kattan sonra 2 kat kadar vernik atılacak. Kürleşme tamamlandıktan sonra, yama tineri kullanılarak yeni boya ve eski boya arasında geçiş sağlanacak. Tam kürleşmenin ardından tüm tampon ince zımpara ile geçilecek ve polisaj yapılarak tampon parlatılacak.
 
  • Beğeni
Tepkiler: DuzboruDownpipe
Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...
AdBlock Tespit Edildi!

OTOPARK.COM Forum'u Adblock ile kullanmanız bizi üzdü

Değerli ziyaretçimiz/üyemiz, OTOPARK.COM Forum ücretsiz bir oluşum olup, maliyetlerin karşılanması için reklamların yayınlanması gerekmektedir. Lütfen Adblock'u OTOPARK.COM'dan hariç tutunuz.

Tamam, AdBlock'u devre dışı bıraktım