Otomatik Park Pilotu Arabayı Vurdu!!!

  • Konuyu başlatan Konuyu başlatan RYAN7R
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi
Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...
Aynen başlıktaki gibi, park pilot arabayı bildiğiniz vurdu.

Arkadaş arabasını borusana bakıma verince g30 520i vermişler, sürdük eğlendik gezdik derken, gel hadi park pilotunu deneyelim dedi. Tamam bizim okulun ara otoparkta deneyelim dedim. Bak abi vurmasın falan dedim, yok canım daha neler falan dedi, dedim vurursa bmw ye dava açarız valla dedim :D Neyse, başladık otomatik parka, gaz frenide kendi ayarlıyor o çok güzel olmuş, tam park ederken, gümmmm ortadaki plastik dubalara girdi, Allah'tan plastikdi de bir şey olmadı arabaya, ilk heralde görmedi dubayı falan dedik, videoyu yeniden izleyince bir baktık araba gayet fark ediyor öndeki dubayı, neyse videoyu atayım, video konuşsun :

https://instagram.com/p/BgIjpBbDYTq/
 
Park sensörleri hassas cihazlar. Aracın üstündeki kirden hava sıcaklığına kadar bir çok faktör çalışma şeklini etkileyebiliyor. Haliyle park esnasında da kafası karışabiliyor. O sebeple kullanırken tamamen güvenmemek lazım :D

Kirden etkilenmesi imkansız da arabaya sonradan takılan Çin malı sensörler kışın harbiden çalışmıyor ya da kafayı yiyor.
 
Kirden etkilenmesi imkansız da arabaya sonradan takılan Çin malı sensörler kışın harbiden çalışmıyor ya da kafayı yiyor.
Çin malı sonradan takılan aletler olmasına gerek yok. Bmw'den mercedes'e kadar bir çok arabada 4 taraflı sensör aynı prensipte çalışıyor. Az ya da çok muhakkak sapıttıkları oluyor. Sensörlerin ortasındaki delikler oldukça hassastır. Sensörün üstü çamurla, yol pisliğiyle kaplanırsa kafasının karışma ihtimali daha fazla artıyor. Kaliteli sensörler de bu ihtimal azalır ama her zaman risk vardır. Ayrıca yaklaştığın cisme gönderdiği ses dalgalarının çarpıp geri gelmesi sonucu uyarı veren bir sistem olduğu için, ses dalgalarının çarptığı yüzey yeterince geniş ve büyük değilse algılamada da güçlük çekebiliyor. O sebeple duba, ince demir, direk gibi yüzey alanı küçük cisimlerde her daim daha fazla sapıtma olabiliyor.
 
  • Beğeni
Tepkiler: RYAN7R
Çin malı sonradan takılan aletler olmasına gerek yok. Bmw'den mercedes'e kadar bir çok arabada 4 taraflı sensör aynı prensipte çalışıyor. Az ya da çok muhakkak sapıttıkları oluyor. Sensörlerin ortasındaki delikler oldukça hassastır. Sensörün üstü çamurla, yol pisliğiyle kaplanırsa kafasının karışma ihtimali daha fazla artıyor. Kaliteli sensörler de bu ihtimal azalır ama her zaman risk vardır. Ayrıca yaklaştığın cisme gönderdiği ses dalgalarının çarpıp geri gelmesi sonucu uyarı veren bir sistem olduğu için, ses dalgalarının çarptığı yüzey yeterince geniş ve büyük değilse algılamada da güçlük çekebiliyor. O sebeple duba, ince demir, direk gibi yüzey alanı küçük cisimlerde her daim daha fazla sapıtma olabiliyor.
Bildiğim kadarıyla Tesla dışında ultrasonlu değil lazerli sensörler kullanılıyor sensörler için
 
  • Beğeni
Tepkiler: Kim? ve Cenk
Bildiğim kadarıyla Tesla dışında ultrasonlu değil lazerli sensörler kullanılıyor sensörler için
Genellikle ses dalgaları yayan türden kullanılıyordu, yani park sensörleri o şekilde çıkmıştı ama son nesil araçlarda veya hangi modellerde lazerli kullanılıyor bilmiyorum. Belki geliştirilip hepsinde lazerli versiyonlara da geçmiş olabilirler. Benim kullandığım tüm sensörlü araçlarda yaklaşılan cismin yüzey alanı küçükse sapıtma oranı da o derece artıyordu. Lazerli sistemlerde bu tarz bir handikap var mı bilemiyorum tabii.
 
  • Beğeni
Tepkiler: DouglasAdams
Genellikle ses dalgaları yayan türden kullanılıyordu, yani park sensörleri o şekilde çıkmıştı ama son nesil araçlarda veya hangi modellerde lazerli kullanılıyor bilmiyorum. Belki geliştirilip hepsinde lazerli versiyonlara da geçmiş olabilirler. Benim kullandığım tüm sensörlü araçlarda yaklaşılan cismin yüzey alanı küçükse sapıtma oranı da o derece artıyordu. Lazerli sistemlerde bu tarz bir handikap var mı bilemiyorum tabii.
Şu 360 görenler,adaptif cc ler,şerit takipler vs hep lazerli abi
 
Şu 360 görenler,adaptif cc ler,şerit takipler vs hep lazerli abi
Doğrudur, onlar gelişmiş sistemleri de kontrol ettiği için lazerli çalışıyor olabilir. Benim kullandığım lüks otomobiller dahil hiç birinde bu tarz özellikler olmadığı için belki ultrasonik sistemlidir. Gerçi biraz bakındım da bu lazerli sistemler de manyetik alan yayarak o alanın içindeki cisimleri algılama yoluyla çalışıyormuş. Ultrasonik'te olduğu gibi yaklaşılan cismin yüzey alanı küçükse ( ince demir, duba v.b ) onda da sıkıntı çıkabiliyormuş. Dikkatli olmakta fayda var park ederken falan.
 
  • Beğeni
Tepkiler: DouglasAdams
Bu tarz sistemlere fazla güvenmemek lazım.başıma gelen bir olayı anlatayım. Benim aractada aktif sehir içi guvenlik sistemi var. 60 km hıza kadar çalıştığı söyleniyordu ve yazıyordu.yaklaşık 110_120 km hızla sol şeritten giderken orta şeritteki opel corsa çok keskin bir şekilde üzerime kırdı. O anda arac bir anda frene bastı ve 4 lüleri yaktı. Ve tehlike geçince freni bıraktı.müdehale olarak mükemmel bir zamanlama yaptı ve kazayı önledi ancak o hızda hiç müdehale edecegini beklemediğim için başta çok tedirgin oldum ama beni yanıltacaksa böyle yanıltsın diyorum. Müdehale etmeseydi epey yavaşlatırdım ama kesin çarpardım ufakta olsa bir kaza olurdu.
 
Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...